Jump to content

G30 LCI 530d xDrive Luxury Line


LYM

Recommended Posts

Dupa ce fostul E90 m-a dus cu bine timp de 13 ani+ l-am predat catre un alt posesor si l-am inlocuit cu un G30 LCI 11/2020, 30d xDrive.

Masina am cumparat-o din Germania din reprezentanta la 53k km, iar acum are vreo 71k. Am mers pe varianta Luxury, voiam ceva cat mai confortabil si are mai multe dotari pe partea asta: scaune ventilate, masaj, scaune confort cu piele nappa, webasto, driving assistant plus, adaptive drive.

Per total masina e foarte confortabila, la drum lung e o placere de condus. Am fost foarte impresionat de Adaptive Drive (bare stabilizatoare active) - masina nu are ruliu deloc in curbe. De asemenea, consumul mi se pare cel mult egal cu cel pe care-l aveam la E90 320d N47, daca nu chiar mai mic.

 

Sunt usor dezamagit de brand; doar ce a iesit din garantia de fabrica si in ultima luna am dus-o in reprezentanta unde s-au schimbat piese de aprox 7000 Lei (fulie vibrichen, chit complet de accesorii ca scartaia la rece, fulie cardan, montat ceva discuri de frictiune pe fata fiindca pocneau discurile in curbe). Pt o masina de 70k km, majoritatea mersi pe autostrazi, mi se pare excesiv. Noroc ca mai am inca 2ani garantie Premium Selection, in caz ca mai pica ceva.

As fi vrut un volan cu padele, insa n-am reusit sa gasesc unul in stare buna la un pret omenesc; mai caut, cu toate ca nu pot sa zic ca e o necesitate, cutia schimba suficient de rapid.

Ce nu-mi place este ca masina este destul de lunga si joasa. Prin locuri pe unde ma bagam fara emotii cu E90, cu asta ating. De asemenea, manevrabilitatea in spatii inguste e destul de slaba. 
Unele finisaje interioare sunt slabe - spre exemplu de fiecare data cand ma urc in masina si trag de maner pt a inchide usa imi scartaie in mana, ceea ce mi se pare un mare fail, fiind o chestie pe care o resimt la fiecare urcare in masina. La E90 nu aveam asa ceva.

 

Dotari:

Editions And Packages
S710    M Leather Steering Wheel
S7R7    Innovation Package

Comfort And Interior Equipment
S403    Glass Roof, Electrical
S416    Roller Sun Visor, Rear Lateral
S420    Sun Protection Glazing
S423    Floor Mats Velours
S428    Warning Triangle And First Aid Kit
S453    Climate-Controlled Seats, Front
S456    Comfort Seat With Memory
S465    Through-Loading System
S4AW    Instrument Panel Sensatec
S4HA    Seat Heating, Front And Rear
S4LH    Fine-Wood Trim "Fineline Cove"
S4M8    Individual Rear-Reading Light
S4NB    Autom. Climate Control With 4-Zone Ctrl
S4T7    Massage Function F.Driver & Fr.Passenger
S4T8    Outside Mirror With Auto Dip
S4UR    Ambient Interior Light

Multimedia
S60A    TV Function Plus
S610    Head-Up Display
S654    DAB Tuner
S676    HiFi Speaker System
S6AC    Intelligent Emergency Call
S6AE    Teleservices
S6AK    Connected Drive Services
S6C4    Connected Package Professional
S6NW    Telephony With Wireless Charging
S6U3    BMW Live Operating Area Professional
S6WD    WLAN Hotspot
S7S2    Luxury Line

Driver Assistance And Lightning
S536    Auxiliary Heating
S548    Kilometre Speedo
S5AC    High-Beam Assistant
S5AL    Active Protection
S5AU    Driving Assistant Professional
S5AV    Active Guard
S5AZ    BMW Laserlicht
S5DN    Parking Assistance System Plus

Wheels And Drive
S205    Automatic Transmission
S230    Extra Package, EU-Speciifc
S248    Steering Wheel Heater
S28W    BMW LA Wheel W-Spoke 632
S2PA    Locking Wheel Bolt
S2VA    Chassis & Suspens. Setup"Adaptive Drive"
S2VB    Tyre Pressure Display
S2VC    Tyre Repair Set

Environment And Safety
S302    Alarm System
S316    Automatic Trunk Lid Mechanism
S319    Integrated Universal Remote Control
S320    Deleted, Model Lettering
S322    Comfort Access
S323    Soft-Close-Automatic Doors
S346    Chrome Line Exterieur
S3DS    BMW Display Key
S801    National Version Germany
S851    Language Version German
S879    On-Board Literature, German
S8EK    Dummy-SALAPA
S8KA    Oil Service Interval 24 Mths / 30,000 Km
S8R9    Refrigerant R1234yf
S8TF    Active Pedestrian Protection

Other Equipment
S1CB    CO2 Equipment
S1CE    Recuperation System
S941    Dummy-SALAPA
S9AA    Outer Skin Protection
S9D6    Fahrerlebnis Paket De
S9D7    Winter Joy Package
SA090    90 Ah AGM Battery
 

1.jpg

2.jpg

3.jpg

Edited by LYM
completare
  • Like 1
  • Love BMW 2
Link to comment
Share on other sites

Nu am IAS fiindca masina are Adaptive Drive, iar cele 2 optiuni se exclud reciproc.

Am Samsung si nu merge sa-l folosesc pe post de cheie. Cred ca la modelele si mai noi merge, au Digital Key plus (sau ceva de gen). Merge in schimb cu iPhone-ul prietenei sa o deschizi/pornesti.

Link to comment
Share on other sites

Am pus codul optiunii, nu știu ce dorești mai mult. Caută in dotări, si dacă ai 2VA + 2VH îmi retrag cuvintele, altfel hai te rog să ne oprim aici. Am mai avut discuția asta si pe alte grupuri și tare greu faci oamenii să priceapă ca Adaptive Drive nu e același lucru cu Adaptive Suspension sau butonul ăla de adaptive, care e un mod de condus.

Dupa cum scrie si in poza, "Sport", "Comfort", "Eco Pro", "Adaptive" sunt DRIVE MODES. Nu este Adaptive Drive, este ADAPTIVE drive mode (aka. mod de condus). N-are nicio treaba ce spui tu cu ce zic eu. 

 

S2VA Chassis & Suspens. Setup"Adaptive Drive" - contine Adaptive Suspension si, in plus, are si bare stabilizatoare active fata-spate (aka. 2 motoare care torsioneaza barele stabilizatoare pt a elimina ruliul in curbe). Din rationamente de spatiu pe puntea spate nu se pot monta simultan pe G3x 2VA si 2VH.

Poza1: adaptive drive

Poza2: fara adaptive drive

2va.png

no_2va.png

Edited by LYM
  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

Da, si eu am optiunea asta si parca m-am uitat pe configurator si una pe asta se exclud, cum zici tu, nu le poti pune pe ambele iar la treaba cu ruliu confirm dar parca s-ar preta la scaunele sport, la astea comfort parca sustinerea (cel putin pentru mine, cand intru in curbe mai tare) laterala e slabuta.

Nu ai prins cu mild hybrid, nu? Parca din 2021 a pus BMW... 

Felicitari pentru achizitie, e ce trebuie.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Mie nu mi-au placut scaunele sport si nici nu cred ca este o masina facuta pt a fi sportiva. Eu am vrut neaparat scaune confort, care pt mine functioneaza perfect.

Motorul este mild-hybrid, cel de 286hp, toate cele facelift vin cu MHEV din cate stiu eu.

Edited by LYM
Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, LYM said:

Mie nu mi-au placut scaunele sport si nici nu cred ca este o masina facuta pt a fi sportiva. Eu am vrut neaparat scaune confort, care pt mine functioneaza perfect.

Si eu sunt la fel.

 

4 minutes ago, LYM said:

Motorul este mild-hybrid, cel de 286hp, toate cele facelift vin cu MHEV din cate stiu eu.

Dupa ce am condus 320d 2023 si am vazut ce aduce MHEV, este demential, cea mai tare inventie de la apa calda. Sa nu mai ai lag si sa completeze motorul electric unde lipseste de la turatii si turbine.

image.png

Nu va mai ciondaniti, @LYM. Asa se numeste optiunea, adaptive drive e alta optiune, ti-o arat imediat @TKD29

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Romulus said:

Dupa ce am condus 320d 2023 si am vazut ce aduce MHEV, este demential, cea mai tare inventie de la apa calda. Sa nu mai ai lag si sa completeze motorul electric unde lipseste de la turatii si turbine.

Hm, nu stiu daca lipsa lag-ului vine de la mhev sau de la faptul ca 20d-ul de pe modelele noi are 2 turbine (sper sa nu ma insel, dar parca asa citisem). Bateria mhev e minuscula si se consuma imediat si dupa aia e fas. N-am sesizat o diferenta la felul cum merge intre atunci cand intra motorasul ala electric vs. cand e bateria low si nu mai intra, dar motorul are cuplu suficient sa miste masina la orice turatie ar fi.

Edited by LYM
Link to comment
Share on other sites

d8zBSiZ.png

Bucata luata din brosurea de Touring, dar la sedan este la fel.

UiXtwdR.png

Adaptive Drive include Adaptive Fahrwerk (suspension) si sunt bare stabilizatoare active, dar care dupa cum se vede nu merge cu Aktivelenkung.

 

4 minutes ago, LYM said:

Hm, nu stiu daca lipsa lag-ului vine de la mhev sau de la faptul ca 20d-ul de pe modelele noi are 2 turbine (sper sa nu ma insel, dar parca asa citisem). Bateria mhev e minusculta si se consuma imediat si dupa aia e fas. N-am sesizat o diferenta la felul cum merge intre atunci cand intra motorasul ala electric vs. cand e bateria low si nu mai intra, sa-ti spun sincer.

O tine incarcata tot timpul si da 11 CP, la plecarile de pe loc. Suficient cat sa simti imediat ca apesi acceleratia. Pentru mine cu 530e, recunosc bucata electrica. E mult prea vioaie pentru 2-3-4 sau 15 turbine.

Edited by Romulus
sters imaginile, links imgur
Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, Romulus said:

O tine incarcata tot timpul si da 11 CP, la plecarile de pe loc.

Cand bateria mhev ajunge la 2 linii, din constatare personala, se cam opreste din mers motorasul electric. Nu functioneaza doar la plecarea de pe loc, ci si in mers si la accelerari.
Mi s-a parut ceva ciudat - bmw declara 11CP, intr-adevar, insa la RAR are trecuta o putere de ~2KW electrica, cele 2 valori nu prea bat.

Edited by LYM
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, LYM said:

Nu functioneaza doar la plecarea de pe loc, ci si in mers si accelerari.

Corect. Ajuta tot timpul, ce am vrut sa spun ca acolo se simte imediat. Spre exemplu la un sens giratoriu cand trebuie sa pleci repede si doar o pisti si nu sta deloc. 520d F10 nu facea asa si nici 525d F10.

49 minutes ago, TKD29 said:

Ce intelegi tu prin adaptive drive? Ce am eu acolo este Adaptive Drive. nu stiu ce ai tu , dar daca nu ai butonul ala sigur nu ai Adaptive Drive. Iti arat manualul daca

Parerea mea, e ca acolo in manual BMW trebuia sa scrie conform proprilor definitii, Adaptive Suspension mode. Ei spun DRIVE pentru ca adapteaza tot condusul (la mine la 530e si regenerarea) in functie de cum conduci si de traseul din navigatie. Deci corect ar fi in manual Adaptive Suspension Mode.

Adaptive Drive optiunea 2VA am avut-o pe 650i si sunt bare stabilizatoare active. Este dementiala, dar si scumpa. Te simti ca intr-un joc video. Nu se inclina masina aproape deloc in curbe. Aia este ce ei insisi numesc Adaptive Drive si nu o poti controla din nici un buton, isi face ea treaba tot timpul in background.

Link to comment
Share on other sites

S-o stapanesti sanatos si fara probleme! Am facut si eu o achzitie similara acum 3 luni, doar ca din Ro si  520dx...Apropo, cum ti se pare sunetul HiFi Professional? Vad ca ai optiunea in lista de dotari...

Mie mi se pare, sincer, muuuuult mai slab decat HiFi-Pro de pe E90 sau F10....muuuult mai slab....

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

18 minutes ago, Ionuț_Cosmin said:

Apropo, cum ti se pare sunetul HiFi Professional? 

Mai slab ca HiFi de pe E90, într-adevăr. Este un regret că nu am găsit măcar cu HarmanKardon, dar asta e, nu le poți avea mereu pe toate.

 

Merci frumos pt urări. 

Edited by LYM
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, adi v said:

Oooo, s-o calaresti sanatos domnu’! Long time no see…

salut salut! cred ca s-au făcut câțiva ani buni, într-adevăr :)) 

Merci frumos! 

3 hours ago, Romulus said:

Dezavantaj xDrive. Este foarte frumoasa si bine dotata. Sa o folosesti cu zambetul pe buze multi kilometri!

Merci mult! 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

"Sunt usor dezamagit de brand; doar ce a iesit din garantia de fabrica si in ultima luna am dus-o in reprezentanta unde s-au schimbat piese de aprox 7000 Lei (fulie vibrichen, chit complet de accesorii ca scartaia la rece, fulie cardan, montat ceva discuri de frictiune pe fata fiindca pocneau discurile in curbe). Pt o masina de 70k km, majoritatea mersi pe autostrazi, mi se pare excesiv. Noroc ca mai am inca 2ani garantie Premium Selection, in caz ca mai pica ceva."

@LYM la ce te referi prin discuri de frictiune / pocneau discurile in curbe? Poti da mai multe detalii te rog? Ms

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

salut. Da, e vb de Service Buletin SI B340517 (cauta pe google). 

Pe scurt, când luam curbe in mers aproape maxim stanga sau dreapta pocnea ceva la roti. Initial am crezut ca e ceva la planetare, dar era ciudat ca pocnea in ambele parti si am cautat pe net, am dat peste SB ala. 

Aparent sunt niste micro-mișcări ale discurilor, se monteaza discuri de frictiune intre disc si fuzeta si se schimba toate prezoanele. Problem solved. 

Link to comment
Share on other sites

Multumesc de informare! Am (cred 99%) exact aceeasi problema dar pe un X3 G01 M40d. Cand virez mai tare la viteze mai mici ceva ticaie, parca freaca in zona puntii fata, si cred ca la aceste chestii se refera...

Dar eu am pachet de franare M, nu cel standard din cate observ din buletinul de service...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.