Jump to content

f10 2010 - no speed limit for this country, harti si faruri adaptive


Dan1l

Recommended Posts

On 1/11/2023 at 2:57 PM, redog4dy said:

Ai CIC? Iti apare no speed limit for this country ? Update la harti, 2023 acum + codare pe Romania la Kafas. 

 

Edit: Da-mi mesaj si te ajut

As avea si eu nevoie de ajutor, am F10 din anul 2010..e adus din Germania si la fel imi apare "no speed limit for this country " plus ca as vrea sa fac upadate si la harti. Si cu toate ca am funcția de faruri adaptive si asistență la faza lunga, nu imi "decupeaza" mașinile imi opreste/porneste faza lunga automat. 

 

Link to comment
Share on other sites

Doar la modelele mai noi de BMW (+2013) este prezenta acea funcție de "decupare" a farurilor, la mașină ta asa funcționează on/off.

Pentru codari la distanta ai nevoie de cablu ENET și laptop sau poate găsești pe cineva aproape de tine (ar fi bine sa spui de unde ești).

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, Dan1l said:

As avea si eu nevoie de ajutor, am F10 din anul 2010..e adus din Germania si la fel imi apare "no speed limit for this country " plus ca as vrea sa fac upadate si la harti. Si cu toate ca am funcția de faruri adaptive si asistență la faza lunga, nu imi "decupeaza" mașinile imi opreste/porneste faza lunga automat. 

 

Pentru kafas1 așa funcționează HBA. nu decupează. 

Lasă-mi seria în privat și te pot ajuta cu update hărți și codare pe kafas pentru SLI

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

la mine decupeaza si cele cu xenon, LCI fiind, cu HBA activ face acel decupaj in functie de trafic, masina din fata, iluminat semnele de circulatie...mi se pare foarte utila functia si am ramas surprins sa vad ca are aceste capabilitati pe care si eu le stiam posibile doar la farurile cu LED.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, mik15 said:

la mine decupeaza si cele cu xenon, LCI fiind, cu HBA activ face acel decupaj in functie de trafic, masina din fata, iluminat semnele de circulatie...mi se pare foarte utila functia si am ramas surprins sa vad ca are aceste capabilitati pe care si eu le stiam posibile doar la farurile cu LED.

xenon adaptiv? dar e lci, deci, cum a zis @tzucul , masina dupa 2013 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, mik15 said:

la mine decupeaza si cele cu xenon, LCI fiind, cu HBA activ face acel decupaj in functie de trafic, masina din fata, iluminat semnele de circulatie...mi se pare foarte utila functia si am ramas surprins sa vad ca are aceste capabilitati pe care si eu le stiam posibile doar la farurile cu LED.

Cred ca e ceva basic sistemul asta AHL pe bec...Am mai auzit ca exista ceva similar si pt becuri(xenon), desi nu prea inteleg ce reuseste sa decupeze pt ca asa cum stiu eu ca functioneaza acest sistem optic la cele cu LED-uri, la becuri imi da cu virgula. La LED-uri vorbim de mai multe LED-uri si cu mai multe chip-uri pe fiecare modul LED in parte, iar prin intermediul camerei din parbriz, printr-un sistem electronic si software, fiecare chip este controlat individual, stins sau aprins in functie de feedback-ul primit de la ECU-ul responsabil. Prin urmare fiecare chip este responsabil pentru lumina care atunci cand sunt toate aprinse realizeaza tabloul complet de lumina si care tehnic se numeste distributie luminoasa. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, minu94 said:

Si a mea are xenon si face acel decupaj, cred ca joaca cumva din lupe, asta e banuiala mea avand in vedere cum face jocul de lumina pe strada.

 

Intr-adevar, este un sistem mai basic din cauza limitarilor evidente de care aminteam mai sus. Probabil este un sistem mecanic in interiorul moduluui cu xenon, un sistem cu shutter-e similare shutter-ului care permite a avea atat low beam cat si high beam in interiorul aceluiasi modul, acele module bi-xenon sau bi-halogen. Prin urmare, mai multe motorase, alaturi de acei "pereti" din tabla care vor obtura anumite bucati din distributie. Nu stiu cat e de fiabil sistemul, dar daca foloseste genul asta de actionari, nu-l vad prea fiabil.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, RaYn3 said:

Intr-adevar, este un sistem mai basic din cauza limitarilor evidente de care aminteam mai sus. Probabil este un sistem mecanic in interiorul moduluui cu xenon, un sistem cu shutter-e similare shutter-ului care permite a avea atat low beam cat si high beam in interiorul aceluiasi modul, acele module bi-xenon sau bi-halogen. Prin urmare, mai multe motorase, alaturi de acei "pereti" din tabla care vor obtura anumite bucati din distributie. Nu stiu cat e de fiabil sistemul, dar daca foloseste genul asta de actionari, nu-l vad prea fiabil.

Eu personal nu am auzit deloc de probleme legate de asta, din 2013 a fost pus pe BMW-uri. 

Sunt curios daca nu cumva foloseste acelasi shutter care comuta intre scurta si lunga

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, minu94 said:

 

Sunt curios daca nu cumva foloseste acelasi shutter care comuta intre scurta si lunga

N-are cum sa-l foloseasca doar pe acela. Shutter-ul de la bi-xenon este un perete vertical taiat la jumatate daca ne raportam la un cerc. Cand avem low-beam, el obtureaza partea inferioara, iar cand ii dam high-beam, descopera si acea zona inferioara si prin urmare avem full-power. Sper sa pun mana pe un astfel de modul ca-s de mult timp curios sa vad cum functioneaza mai exact. 

Link to comment
Share on other sites

Hai ca fac putin research sa vad, poate reusesc sa gasesc. Si eu sunt tare curios de modul de functionare.

@RaYn3, ce intelegi din ce zic aici? 

One key benefit of BMW Selective Beam lies in its ability to shield other road users from the high beam’s cone of light with great precision. Anti-dazzle high-beam headlights are designed to distribute light in such a way that oncoming traffic or road users ahead are masked out with complete reliability and with low light scattering. The swivel motors that move the high beam operate to an accuracy of 0.1 degrees. Only the smallest area required is masked, thereby minimising the loss of light intensity. As far as the driver is concerned, this means that the road ahead is lit up to the best possible effect at all times.

Link to comment
Share on other sites

Posibil sa fie un singur shutter pe care sa-l controleze f precis, cu pas de 0.1gr. Posibil sa aibe si alta forma. Poate o sa am ocazia sa pun mana pe un astfel de far prin prisma faptului ca lucrez la o multinationala renumita si care produce sisteme de iluminat. Ei au tot produs de altfel lampile pt seria 5. La G60 am vazut ca au trecut la ZKW, cred ca e prima oara in multi ani. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.