Jump to content

frane mai mari inseamna franare mai buna?


Romulus

Recommended Posts

Aceste plăcuțe le am folosit și eu ca măsură de backup pentru frânele de pe E60, foarte bune, noi, doar ca se înnegreau jantele, eu pusesem ceva plăcuțe varianta mai scumpa textar la vremea aia pe discuri uzate și după 3.000 km a trebuit sa pun discuri noi așa ca am pus iarăși plăcuțe noi până se uzează puțin și am vrut ceva ieftin și s a nimerit să pun aceste ferodo eco, care apăruseră la vremea aia, erau noi gen, în 2017 cred. Și cumva parcă se comportau mai bine ca și textar, nu scârțâiau și parcă îmi plăceau mai mult. 
Textar urile alea iarăși nu era ceva simplu, erau ceva mai Profi și costaseră vreo 350-400 lei, adică destul de scump față de ferodo care fuseseră în jur de 170 lei. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@bimmer90f30 ce ai trimis tu sunt din gama Premier Eco si am gasit din acea gama si pt F36, nu ceream ajutor pt asta ca am facut research

@WIN60 mai bine sa se innegreasca jantele si sa opreasca bine 😂. Asta ma mira si pe mine, ca sunt ft ieftine pt niste placute. Deci si tu ai avut o experienta placuta cu ele, good to know

Link to comment
Share on other sites

Interesante discutii, parerea mea, si Romulus si Minu au dreptate fiecare pe partea lor. 
Sigur ca premisa e ca toti producătorii pun frane deajuns de bune sa blocheze roata, sa intre ABS-ul la franarea de urgente. Aici vorbim doar in cazul asta, nu la apasarii medii sau peste medii ale franii. 
Odata ce roata e blocata flolosind o marime X a plaxutelor/discurilor orice e mai mare mai rotund mai gaurit sau mai aurit e doar pt show sau franari multiple, disipare caldura etc. 

Dar de gradul discutiei sa presupunem (luand din ecuatie greutatea masinii) ca avem pentru aceeasi marime de discurii niste placute mai mici, cele mai mici, ele nu vor bloca roata la o franare de urgenta, masina, da va incetinii, se va opri la un moment dat, greu…

Pe acelasi setup punem acum placutele corecte minimul necesar care blocheaza roata. Franam de urgenta, masina se va opri in X metri corect, presupunem ca placutele sau incins maxim, repetam, obtinem alt rezultat o franare mai proasta. 
Pe acelasi setup punem acum placute de 2x mai mari, masina se va opri aproape in aceeasi distanta precum in al doilea scenariu (5 cm mai repede), dar franele sunt in continuare reci, a doua a 3 a franare sa presupunem ca ontinem acelasi rezultat. - aici fac diferenta acele frane M. 


Clar in viata de zi cu zi nimeni nu merge asa de agresiv doar daca cobori un munte si stai numai in frane, faci pauze mai putine de racire. 
Cazul 1 nu o se intample niciodata, producătorii vor pune sa zicem intotdeauna minimul necesar. Dar aici intervine confuzia. 
Sunt masini care au pedala “mai sus” altele “mai jos” astel apare falsa impresie ca trebuie sa apesi mai tare sa franezi. Automat creste distanta de franare. Gresit. Intr-o franare de urgenta in ambele cazuri apesi pedala brusc pana la maxim. Daca apesi partial automat difera total cum o frana actioneaza. E greu sa faci o astfel de comparatie. 
“Masina are frane bune ca tot timpul ma da cu nasul in parbriz cand ating usor frana”. Am condus si eu un logan cu frana asa de sus centrata bloca roata la cea mai mica apasare. Nu inseama ca fosta Octavia care avea frana foarte jos centrata frana prost. Trebuia sa apas peste jumate de pedala sa simt ceva. Dar ultimii 25% te dadeau tot cu nasul de parbriz. 
 

In final totul se rezuma de fapt la timpul si aici probabil vorbim un milisecunde de cand placutele au atins cu forta maxima discul pana cand roata s-a blocat. Daca incepand de la o marime X de frana roata s-a blocat instant, vorbim de diferente nesemnificative de timpi pentru marimi mai mari in a bloca aceeasi roata. 
Acum ca la ITP trec masini cu frane proaste, ca intra si ABS-ul intr-un final, sau lichid de frana prost si pistonul 1-4 cati o fi aplica o forta mai mica pe placute, clar vor fi senzatii diferite. 
 

Da, sunt diferente in functie de marime, dar nesemnificative in viata de zi cu zi pe masini bune.

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Confirm ce zice @WIN60 eu am pe spate Textar si pe fata Eco. Pe fata praf; pe spate, mai putin, la jumate aproape.

3 hours ago, CosminEU said:

Acum ca la ITP trec masini cu frane proaste, ca intra si ABS-ul intr-un final, sau lichid de frana prost si pistonul 1-4 cati o fi aplica o forta mai mica pe placute, clar vor fi senzatii diferite. 

Chiar asa, apropo daca pe stand intra ABSul e clar ca ai frane proaste. In cazul meu pana in prezent dadea sa sara masina dintre bridele alea rotitoare sau ce's ele.. nu ca ABS intra ci rotile se blocau, nebunele. 🤓👍

Edited by bimmer90f30
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Frane mai mari pt mine inseamna ca masina arata mai bine.

Vad indivizi cu discuri de frana de 330mm si jante de 21. Nimic mai ridicol la o masina decat sa ai discuri minuscule intr-un gol de aer mare in interiorul jantelor.

Urmariti pe strada.

Perfect dpmdv, plecand de la premiza ca intre discurile fata si spate e diferenta de diametru de 20mm este astfel:

350 fata si 330 spate pt 19 inch

370 fata si 350 spate pt 20 inch

390 fata si 370 spate pt 21 inch

Tinand cont ca sunt diferite variatii in functie de producatori intre diferentele de diametre fata/spate si nu 20mm cum am zis eu, sa spunem ca nu e nicio problema dpmdv daca la dimensiunile precizate mai sus sunt variatii de +/- 5mm.

Ce spuneam mai sus imi pare ideal, dar sa spunem ca consider la limita absolut inferioara si oarecum acceptabila desi de nedorit daca diametrele respective sunt de fapt pt jante de 20/21/22.

Efectiv prima data la o masina ma uit cum sunt dimensiunile discurilor de frana in raport cu diametrul jantei asta fiind unul dibtre criteriile de baza ale unei masini frumoase dpmdv.

De asta, alaturi de profilul anvelopei exagerat de mic, niciodata la masina nu imi configurez si cumpar jantele cele mai mari disponibile, ci a 2-a de mare dimensiune.

 

Edited by edit
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, minu94 said:

@bimmer90f30 ce ai trimis tu sunt din gama Premier Eco si am gasit din acea gama si pt F36, nu ceream ajutor pt asta ca am facut research

@WIN60 mai bine sa se innegreasca jantele si sa opreasca bine 😂. Asta ma mira si pe mine, ca sunt ft ieftine pt niste placute. Deci si tu ai avut o experienta placuta cu ele, good to know

Am găsit un post din 2020 in topicul altui coleg, privind plăcuțele acestea ferodo eco. 

 

Am pus poza. 

IMG_1246.png

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Romulus said:

Trebuia pus link, cum se numeste topicul?

 

E topicul lui Rayne cu mașina personală, era o discuție de frâne în cadrul topicului, de aia am zis ca nu e relevant link. 

1 hour ago, minu94 said:

Un mic tratament ceramic pe jante sau la cateva spalari un Sonax Brilliant Shine Detailer si se vor curata imediat 😇

Clar, așa este, ale mele s au matuit cumva și se prinde rău praful ăla pe ele, îl iau doar cu soluție de aia de se face roșie, foarte tare, doar atunci se curăță cum trebuie jantele. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

E ft buna pt curatare solutia aceea care reactioneaza cu depunerile. Ia si un Sonax Brilliant Shine Detailer si aplica pe jante o data la cateva spalari, o sa te ajute mult cu curatatul jantelor dupa, nu se vor mai lipi asa puternic depunerile.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Mulțumesc! Am luat și produse pentru piele de la koch + peria lor de curățat pielea, cred ca tot tu ai zis de ele. 
Nu am apucat și nu o să apuc prea devreme să le folosesc însă sunt sigur ca sunt bune din review-uri. 
 

Asta cum o fi? Aceea nu mi apare pe emag

IMG_1256.png

Edited by WIN60
  • Love BMW 1
Link to comment
Share on other sites

Fix aceea e, o dau sub totul felul de denumiri dar aceea e. 

O poti folosi si dupa ce mai speli masina, se aplica ft usor pe toata masina si ofera un luciu incredibil.

Da, mai multi colegi am zis de Koch Chemie, e super bun. Chiar weekendul asta l-am folosit iar :))

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 1/7/2024 at 3:02 PM, WIN60 said:

de aia am zis ca nu e relevant link. 

:offtopic:

Vezi ca poti sa faci link la fiecare postare din "interiorul" oricarui topic deschis. Linkul se deschide direct la postarea aia, nu la topic. Dai click pe punctele alea 3 din dreptul postarii si copii linkul apoi dai paste unde vrei in alt topic.

 

:offtopic:

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.