Jump to content

frane mai mari inseamna franare mai buna?


Romulus

Recommended Posts

1 minute ago, Tzitzicat said:

Aici e si toata explicatia

Mai devreme sau mai tarziu, corespunzator fortei de franare exercitata 

Corect. Problema este ca forta de franare exercitata pe discuri, e mult mai mare decat necesara pentru blocarea rotilor la ORICE BMW fara modificari la sistemul de franare. Deci daca pui un sistem de franare upgradat, cresti acea forta dar deja era mult peste maximul necesar. Deci aduci o forta suplimentara care nu ajuta, decat in cazul supraincalzirii.

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Romulus said:

ORICE BMW fara modificari la sistemul de franare

Probabil

Totusi fiecare are specificatii de jante si cauciucuri de cel putin 3 dimensiuni, gen 17,18,19 cu diferite latimi ale cauciucului care pot influenta franarea efectiva

Pe aceiasi masina cu roti schimbate intre min si max acceptat, distanta de franare difera

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Tzitzicat said:

Probabil

Totusi fiecare are specificatii de jante si cauciucuri de cel putin 3 dimensiuni, gen 17,18,19 cu diferite latimi ale cauciucului care pot influenta franarea efectiva

Pe aceiasi masina cu roti schimbate intre min si max acceptat, distanta de franare difera

Nu discutam aici de roti. Alea influenteaza major distanta, aici discutam strict despre upgrade aftermarket de frane.

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Romulus said:

Nu discutam aici de rot

Am plecat de la ideea ca franele stock sunt super suficiente

Si ziceam ca in cazul aceleiasi masini schimband rotile de vare cu cele de iarna, sa zicem, eventual de la 17 la 19, deci generic de la un 225 la un 245 distanat de franare se modifica, in plus sau in minus

Ceea ce deschide discutie despre un sistem de franare mai "mare"  

Link to comment
Share on other sites

Just now, Tzitzicat said:

Am plecat de la ideea ca franele stock sunt super suficiente

Pai nu, tocmai aici e problema. Sunt unii care spun ca nu sunt. Ca daca faci upgrade la frane, franezi in distanta mai scurta.

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Romulus said:

Pai nu, tocmai aici e problema.

Ipoteza a fost ca franele sunt supraestimate in configuratie stock

De la asta a plecat rationamentul

Si totusi distantele de franare sunt diferite in configuratia jante iarna/vara tot stock cu diametre/latimi diferite

Link to comment
Share on other sites

Eterna discutie despre frane 🙂

Sper sa imi aduc aminte dar in vara/primavara o sa fac upgrade la frane de 330 pe al meu e46.

O sa fac un test cu franele standard pe care le am vs cele de 330 sa vedem daca se schimba ceva ca si distanta de franare.

In principiu cele mai importante stiu ca sunt placute, lichid si cauciucuri.

Cel putin pentru mers sportiv/circuit.

Acum in decembrie am avut un mic incident cu masina, o mica busculada la o trecere, iar eu din neatentie am franat tarziu si am lovit masina din fata. Totul s-a intamplat la viteza destul de mica, 20/30kmh. Puteam sa am franele lui peste ca outcome-ul era acelasi.

Vazut tarziu -> franat tare -> roti blocate (ud pe jos/rece/cauciucuri vara (bune)) -> alunecat in masina din fata.

Ca in orice upgrade exista acel "point of diminishing returns"  Iar din ce am citit, la bmw cel putin, acel punct e foarte aproape de franele stock. In general cei care fac upgrade-uri, le fac pt mai putin fade sau alt feeling, gen placute care au alt compus. Ma rog sunt si cei care fac upgrade-ul pt motive pur estetice.

Edited by bogdanx
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, bogdanx said:

In general cei care fac upgrade-uri, le fac pt mai putin fade sau alt feeling, gen placute care au alt compus. Ma rog sunt si cei care fac upgrade-ul pt motifve pur estetice.

Corect.

Link to comment
Share on other sites

17 hours ago, minu94 said:

Totusi, Nobelul ala il meritam amandoi parerea mea pt cat research facem :

..Cine a pus un link mai serios decat ce am pus eu pe topicul asta? 😉

Sau s-au dat toate premiile!?🍠

@minu94 pana la urma  ce modificari vrei tu sa faci la sistemul de franare al masinii si iti pui intrebari?

 

1 hour ago, bogdanx said:

Ma rog sunt si cei care fac upgrade-ul pt motive pur estetice.

Eu inclin sa cred cel mai mult spre asta, mai ales daca masina are motor de 2-3 litri..

Link to comment
Share on other sites

@bimmer90f30, nu am zis ca as vrea sa fac o modificare la sistemul de franare al masinii. 

Discutia a pornit de la faptul ca am zis ca simt ca franele nu mai sunt indeajuns de bune dupa ce am facut o resoftare la masina, masina acum accelerand mai repede si in situatii de urgenta regasindu-ma la o viteza mai mare.

Link to comment
Share on other sites

Just now, minu94 said:

masina acum accelerand mai repede si in situatii de urgenta regasindu-ma la o viteza mai mare.

Asta se intampla cand se incalzesc, puterea mai mare streseaza mai mult franele termic.

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, minu94 said:

@bimmer90f30, nu am zis ca as vrea sa fac o modificare la sistemul de franare al masinii. 

Discutia a pornit de la faptul ca am zis ca simt ca franele nu mai sunt indeajuns de bune dupa ce am facut o resoftare la masina, masina acum accelerand mai repede si in situatii de urgenta regasindu-ma la o viteza mai mare.

Exact ce spune @Romulus e firesc ce se intampla. 

Fa ceva experimente cu alte placute daca iti permiti si ai timp. Acum ce placute are masina pe fata?

Link to comment
Share on other sites

55 minutes ago, minu94 said:

In momentul de fata are placutele originale. La urmatorul set ma gandeam sa jonglez putin cu placutele ca voi schimba si discurile

Ti-as sugera sa incerci Ferodo. Subt destul de soft si nu imi aduc aminte in 10 ani sa fi simtit vreo ezitare a franelor sau vreo intarziere pana la neplacerea de a lovi ceva. Sistemul ABS a functionat exact cand devenea prea tarziu si intra pe skidding.. si am evitat cateva situatii din asta. Masina e fost folosita numai pe strada in diminetii timpurii in drum spre lucru... / ma mai alergam cu unii, cu altii speculand regulile de circulatie la limita.. predominant in scenariu asta s-a tras de frane. Fara franari prelungite.. ca nu aveam unde.

..Am camera termica si nu am vazut nici sa treaca de 17 grade condus decent sau 56-60 destul de tare. Dupa cum am mers si cu un disc saptamani (spre rusinea mea; care ulterior s-a lasat "pedepsit" cu schimbarea din nou a rumentului stanga spate) la 200 de grade Celsius pentru ca pistonul din etrier era gripat de rugina depusa in timp, din neglijenta mea pana la urma..

Asadar, tie iti trebuie pentru oras si autostrada frane care sa lase praf pe jante; asta ar trebuu sa fie "indicatorul" tau. Sunt mai "prafoase"(?) - franeaza mai bine si eficient. Nu prea lasa praf, spre deloc(?) E clar ca masina are placute prea dure pentru ce vrei tu, mai ales ca acum stii cat praf lasa cele de fabrica. Vezi ce praf lasa Ferodo si o iei de acolo. Crede-ma pe cuvant ca alea dure trebuie incalzite sa fie eficiente.

Este si pe YT un video din vreo 2 parti, comparatie Ferodo - Brembo, din partea unui utilizator. Ferodo au iesit mai bine. M-am uitat la clipul ala cand oscilam spre Brembo ca erau un pic mai ieftine la data respectiva; mi-am revenit repede nevrand sa risc aiurea, neavand nici o neplacere de la Ferodo. 

Masina nu are discuri ventilate; frane shtoc.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Tot la Ferodo ma uitam si eu, DS2500 in speta.

Da, clar am nevoie de o placuta mai moale. Inca o data, sa nu se inteleaga gresit ca nu merg ca la curse cu masina sau sa o alerg ca nebunul, dar sunt strict situatii in care iti sare unul in fata etc. Eu merg mult pe DN-uri si autostrazi, unde se circula la viteze mai mari si automat in caz de urgenta ai nevoie de frane ok

Link to comment
Share on other sites

50 minutes ago, minu94 said:

Tot la Ferodo ma uitam si eu, DS2500 in speta.

Pai dupa o scurta cautare..

"Combined with low wheel dusting and good noise characteristics, this compound is the brake pad for the driver who demands the ultimate in track day braking performance. Ferodo DS2500 brake pads are designed for competition / off-road use, and as such are not approved for use on the road."

https://www.demon-tweeks.com/uk/ferodo-ds2500-brake-pads-ferfcp845h/#:~:text=Combined with low wheel dusting,in track day braking performance.&text=Ferodo DS2500 brake pads are,for use on the road.

Tocmai am citi asta pe un topic de bmw..:

"I have had stock pads and EBC Yellows on track. Both were absolutely horrible in comparison to the DS2500." 

ca sa stii unde te ..pozitionezi.

https://www.2addicts.com/forums/showthread.php?t=1806152

Bine merita citi tot. Eu nu am timp si interes.

As merge pe Ferodo 23794 sau Ferodo FDB1773.

 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, minu94 said:

Tot la Ferodo ma uitam si eu, DS2500 in speta.

Am avut si eu un set de DS2500, fata + spate. Nu le recomand pentru drumurile publice. Cand sunt reci, franeaza mai slab decat placutele originale. Iar reci sunt aproape mereu, atunci cand mergi cu masina la drum intins. Cel mai periculos este la o franare de urgenta dupa ce ai parcurs cativa kilometri in regim de autostrada; in primele cca. 2 secunde deceleratia este semnificativ redusa. Apoi se incalzesc si prind foarte bine, dar ai grija ca poate fi prea tarziu. Bonus: au tendinta sa scartaie la viteze mici, cum ar fi prin oras.

Intr-adevar, daca le tii calde (ex: un traseu montan parcurs in ritm alert sau trafic de autostrada cu accelerari si franari succesive la intervale scurte de timp), da, franeaza mai bine decat placutele standard. Nu iti supra-estima insa capabilitatea de a le mentine in intervalul de temperatura optim, mai ales daca ai pasageri in masina.

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

@minu94 ma vad nevoit sa iti re-analizez situatia. 👍😀

Pana in prezent dupa atatea pagini scrise, despre ce model, an, motor e vorba si de la ce putere ai crescut la ce putere ai ajuns cu motorul?

Apoi cand ai spus placute originale, sunt alea ce le iei de la dealer sau alea care ti-au spus altii (sau ai aflat tu) ca sunt originale?

Si nu in ultimul rand, poate, poate.. daca nimic nu te multumeste (in materie de placute.. ca bag seama ca modelul mentionat de mine, care e absolut recomandabil pentru strazi si nu pentru circuite, deci probabil bun si pentru tine, crezi ca nu e bun..) poate trebuie sa mai "lucrezi" la felul cu FOLOSESTI NOUA PUTERE a motorului.. ca s-ar putea fie sa incepi sa cheltuiesti bani si sa nu fii multumit; fie, fie si mai grav, sa iti lovesti masina (Doamne Fereste) si sa crezi ca doar franele au fost de vina 🙈 Ceea ce e cam... gresit. Pentru ca tu probabil ..inca experimentezi.. franele te pot pierde, pentru ca intr-un fel A CRESCUT SIGURANTA MEA in franele actuale (si ce fac eu cu masina mea cum si puterea care e..) si ALTFEL E cand pun (eu) alte placute, ..care sunt poate mai tari .. sau poate mai moi si ma pun in cap, dau cu capu' de parbriz si il sparg, mai stii.

Intelegi unde "bat" cu ultima idee!?

Si franele aste trebuie sa ne faca sa ne simtim siguri si sa nu ne implice in accidente, DAR RISCUL in felul cum folosim puterea unui motor nu tine de frane ci de noi!

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

@bimmer90f30

Masina nu e cine stie ce dpdv al performantelor, este un F36 2.0d Xdrive. De la 190 la 221 cp si 488nm. 

Cand am spus placute originale, ma refeream la placute originale BMW. Schimbate acum cateva mii de km la dealer BMW.

Legat de recomandarea ta, ai zis doar de marca, Ferodo, cu care nu am nimic impotriva. Eu am zis de modelul DS2500 despre care colegul @FiveThreeFive a zis ca nu sunt recomandate pt strada fiind nevoie sa le tii mereu in temperatura si are dreptate, ele sunt indreptate mai mult pt circuit, nu pt strada.

Imi recomanzi un anumit model de la Ferodo?

Legat de cum folosim puterea motorului, complet de acord. De noi tine si din fericire pana acum nu am avut niciun incident si oricum lucrez mereu la imbunatatirea skillurilor mele ca si sofer, mergand la cursuri de conducere defensiva si sportiva si din cand in cand, mergand si pe circuit ca e la 40-50 de minute de mine ca sa imi "potolesc" acea nevoie de viteza, sa nu o expun pe strazi.

Dupa cum am zis, la mine problema e fix de situatii de urgenta, ca nu merg la alergat cu masina personala, nu e masina de circuit, de curse etc. Mi-ar placea doar sa aiba ceva mai mult "bite" in caz de franare de urgenta.

Si legat de ce ai postat pe topicul colegului cu M40d, ma refeream la franele de M care pot fi puse ca si optiune de fabrica inclusiv pe masina mea. Am mers cu 2.0d si 3.0d ca a mea cu acel sistem de franare si mi s-a parut incredibil de bun. 

A mea consider eu, si e doar o parere personala, ca are frane putin subdimensionate raportat la greutatea masinii. Masina cantareste cat un seria 5 F10, nu cat un Seria 3 F30 cum credeam cand am luat-o.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, minu94 said:

Imi recomanzi un anumit model de la Ferodo?

Pentru strada incearca astea de la Ferodo. https://www.autokarma.ro/set-placute-frana-fdb1773-ferodo trebuia doar sa copii codul acela sa vezi ce fel de frane sunt. Acum iti dai seama ca specfic alea sunt pentru alt model de masina. Pune VINul si caut exact ce Ferodo de aceiasi calitate..

1 hour ago, minu94 said:

franele de M care pot fi puse ca si optiune de fabrica inclusiv pe masina mea. Am mers cu 2.0d si 3.0d ca a mea cu acel sistem de franare si mi s-a parut incredibil de bun. 

Pai dai inainte si pune-le pe alea daca astea Ferodo nu se califica.. sau stiu eu pe ce alte placute o sa incerci.. 

Cum am mai zis, placutele de incercat e cea mai ieftina modificare.

Barvo ca esti pe cursuri de conducere defensiva. Sa ne mai zici si nou cu, ce se mananca. 😉

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.