Jump to content

Dilema X5 G05 xDrive 45e vs xDrive 30d


Alexandru07@

Recommended Posts

Salutare tuturor,

Momentan ma confrunt cu urmatoarea dilema.

Din luna Ianuarie a.c. familia s-a marit. Din pacate, BMW-ul F31, 2.0d nu mai este de ajuns in ceea ce priveste spatiul pentru calatorii cu toata familia (2 adulti si 3 copii), si de aceea am ajuns in momentul in care trebuie sa schimbam masina.

Dupa mai multe vizite la diversi dealeri auto (in care am vazut si testat diferite alte marci si modele), am ramas placut impresionati de X5 G05 (modele dupa 2020, buget aprox. 55.000 ), insa nu stiu exact care motorizare ar fi mai potrivita (din cele 2 amintite in titlu) pentru situatia noastra, pe care o sa o detaliez in urmatoarele randuri:

  • naveta zilnica la munca aprox. 40 km (20 km dus + 20 km intors) x 4 pe saptamana, din care proportia de autostrada - oras ar fi de 50% - 50%; din calculele pe care le-am facut, saptamanal, alti 40 - 60 km/saptamana ar mai fi de facut cu masina in regim de oras ;

  • 2 drumuri pe an (3000 km x 2) - regim autostrada;

  • aprox. 3 drumuri/an de aprox. 1000km - regim autostrada.

  • as mai include drumuri neprevazute (e.g. luat copilul de la scoala inafara programului atunci cand nu este disponibil mijlocul de trasport in comun, vizite la medic, la mall, etc.) - 1000km - in regim de oras/an;

Pentru modelul PHEV, am optiunea de a o incarca acasa, peste noapte. Autonomia in regim full electric data de alti utilizatori ar fi cuprinsa intre 50 - 80 km, dar aici totul este oarecum subiectiv, in functie de tipul de condus, dar si de temperatura exterioara.

In plus, rog un coleg care are deja acest model sau care are ceva experienta in directia asta, cu urmatoarea nelamurire: am vazut pe diferite forumuri din alte tari ca la o temperatura mai mica de 0 grade Celsius, optiunea de a conduce full electric nu mai este disponibila din cauza unor sisteme de siguranta ce protejeaza bateria de temperaturile scazute.

In concluzie, care motorizare ar fi mai potrivita pentru situatia data? Inclin mai mult spre hibrid, dar totusi am ceva retineri.

Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

Avand in vedere ca majoritatea drumurilor sunt urbane, naveta, pana in 50/60km pe zi, si cu posibilitate de a incarca acasa, as lua 45e. Dar trebuie avut in vedere ca portbagajul la 45e e mai mic ca la 30d, deci cu 3 copii, voi stiti cat de mult il umpleti si cat carati dupa voi in concedii, vorba aia 😄 

Link to comment
Share on other sites

🙂 Detin G05 45e de aprx 2 saptamani, folosita strict in mediul urban, 90% din timp, autonomie la 4-5 grade diminetile de cand o am eu, 60-64 km, dar eu merg pe hybrid cu ea si am in Craiova un consum de 2...4% si pe benzina. Masina o incarc seara si dimineata este full bateria, nu am trifazic, trag de la o priza cu prelungitor....deci ma incadrez la categoria asa nu, dar momentan nu am niciun problema sa o incarc asa iar daca as avea un wallbox sau trifazic cred ca as incarca in 6 ore, din ce stiu este limitata la 3.7kw.

Portbagajul nu este mare din cauza bateriilor, dar pt noi ca familie cu un copil este ok, nu am nevoie de mai mult, dimensiunile ei nu dau prea mari batai din cap, este masina agila si foarte usor de condus in mediul urban.... 🙂 

Edited by coco1382
Link to comment
Share on other sites

Eu am 45e iar faza ca nu merge electric la temperaturi sub 0 grade e vrajeala.Intr-adevar nu are range-ul pe care il are vara pentru ca merge functia de incalzire care consuma mai mult curent dar nu difera cu mai mult de 10km rangeul.In regim autostrada 130km/h ia 10l/100km aproximativ iar in oras merg doar electric.Daca mergi cu 90-100km/h ia si 8 la suta daca nu bruschezi acceleratia.Consumul de la iesirea din fabrica (care nu se poate reseta) e la mine de 8L/100km.Masina are 400cai care se simt si aud frumos fara vibratii si sunet specific de diesel,45e vine standard cu geamuri duble la usi.Portbagajul nu stiu de ce zic colegii ca e mai mic ca nu e decat ca nu are loc sub podeaua portbagajului in rest podeaua e la acelasi nivel cu cele diesel (am un X5 m50d) in familie si portbagajul e la fel cu exceptia faptului ca el are sub podea mai mult loc (oricum nu incap valize acolo).

Edited by tzucul
Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, Alexandru07@ said:

In plus, rog un coleg care are deja acest model sau care are ceva experienta in directia asta, cu urmatoarea nelamurire: am vazut pe diferite forumuri din alte tari ca la o temperatura mai mica de 0 grade Celsius, optiunea de a conduce full electric nu mai este disponibila din cauza unor sisteme de siguranta ce protejeaza bateria de temperaturile scazute.

 

Daca incarci masina in ziua precedenta si o lasi peste noapte la temperaturi negative, e posibil sa nu poti sa pleci direct pe baterie dimineata. Dar daca o tii in priza si o programezi sa se preincalzeasca cu 30 minute inainte de plecare, ar trebui sa fie totul ok.

Link to comment
Share on other sites

Am plecat eu la -12 grade doar pe baterie si arata 50km autonomie cu bateria plina fara sa fie la incarcat.in schimb daca o lasi in priza si selectezi din telefon,cheie sau idrive preincalzirea o sa pleci cu masina incalzita de la curentul din priza si nu de la baterie.De mentionat ca poti porni atat caldura cat si aerul conditionat din cheie sau telefon fara sa fie nevoie sa pornesti masina ca atunci cand te urci in ea sa fie cald sau rece dupa cum ai lasat setata instalatia de aer conditionat.

Edited by tzucul
Link to comment
Share on other sites

Eu stiu ca e specificat dar daca deschid portbagajul la al meu vs al fratelui meu portbagajul e la fel de mare.Adica podeaua mea e la acelasi nivel cu a lui doar ca el sub podea mai are acei litrii care imi lipsesc mie si pe care nu ai cum sa-i umplii cu valize ci doar cu lucruri care se pot aseza acolo.Em si eu putin loc acolo dar doar pentru chargerul portabil.Prima poza e de diesel si a doua de hibrid.

bmw 30d.jpg

bmw 45e.jpeg

Edited by tzucul
Link to comment
Share on other sites

De departe 45e-ul e mai pe gustul meu.Pe langa ca e super silentios fata de m50d care are evacuare sport activa nu are nici vibratia aia specifica dizelui.Ca demaraj sunt cam pe acolo nu imi dau seama.Acum l-as vinde si mi-as cumpara un 50e dar parca nu as da diferenta vreo 30000 euro doar pentru asta.Facelift-ul din punctul meu de vedere e spectacol.

Edited by tzucul
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

@Alexandru07@ Din cele de mai sus, ai dreptate, este foarte dificil sa decizi. Daca as fi in locul tau, probabil ca as alege Diesel. Principalele argumente:

  • tehnologia Hybird este atat mai complexa cat si mai noua, deci pe termen lung ma astept sa ai mai putine batai de cap cu un Diesel - mai ales ca vei cumpara o masina deja rulata;
  • mergi suficient de mult pe autostrada astfel incat sa te incadrezi in intr-un regim de utilizare OK pentru Diesel;
  • la excursiile acelea lungi pe autostrada un Diesel se va dovedi sensibil mai economic decat un Hybrid, in timp ce la utilizarea zilnica probabil ca Hybrid-ul iti va oferi un oarece avantaj. Per total, vei fi cam tot pe acolo, poate chiar ceva mai ieftin cu un Diesel, iar bonus te scuteste de grija cablurilor, prizelor si incarcarilor;
  • la o masina de volumul si greutatea lui X5, motorul termic mai confortabil la condus este Diesel, nu pe benzina;
  • la revanzare, dupa un numar de ani si un rulaj semnificativ, s-ar putea ca Diesel-ul sa aibe o valoare de piata mai mare decat un Hybrid (cu conditia ca, intre timp, sa nu o ia municipiile razna cu restrictiile).

Este o opinie personala, care s-ar putea sa nu se potriveasca profilului si necesitatilor tale. Succes.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Tehnologia hibrid e "imprumutata" de la Toyota care din punctul meu de vedere e top.La consumul de autostrada e mai economic diesel-ul?Putem face un mic pariu ca la 130-140km/h consuma la fel 10-11l/100km?Vrei sa-mi spui ca la o masina gen X5 30d e mai bun 30 benzina?Cine zice asta?Vezi ca b58 sterge pe jos si cu 30d si cu 40d si in varianta facelift 50e si cu m50d.In ce sens e mai confortabil la drum diesel-ul vs benzina?Ca la putere nu e,la consum nu e si nici la zgomot.Ca sa nu mai vb ca nu ai adblue,senzori,galerii admisie infundata,egr-uri,filtre particule si multeeee altele.Poate singura chestie e faza cu revanzarea care doar in Romania e valabila. Nu vorbesc de costuri intretinere care sunt mai mari la diesel,impozit care pentru unii e important (351lei la hibrid) si probabil multe altele.

Edited by tzucul
  • Love BMW 1
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Deci nu stiu cine a ''inventat acest B58'', dar stiu ca a facut o treaba minunata si pacat ca se cam termina era acestor motoare.....si in combinatie cu sistemul hybrid au facut o adevarata capodopera 😄  de care ma bucur zi de zi 

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

@tzucul Foarte posibil sa ai dreptate. Nu intentionez sa intru in nicio polemica pe acest subiect. Argumente pro si contra exista pentru oricare tehnologie, din care cauza discutia poate continua la nesfarsit, fara a ajunge neaparat la o concluzie clara.

In post-ul meu anterior am exprimat un punct de vedere personal, "nascut" din propria experienta (e drept, destul de limitata) cu modele cvasi-echivalente, atat Diesel (F31 316d), benzina (G20 330i) cat si Hybrid (F30 si G20 330e). Am comparat aceste experiente si am tras o concluzie. De asemenea, am incercat sa imi explic opinia prin argumente, asa cum se vad ele din perspectiva mea. Nu stiu daca vad bine sau vad deformat.

Edited by FiveThreeFive
Link to comment
Share on other sites

Eu in situatia de mai sus as lua un hibrid, in principiu. 

Dar la bugetul de 55k depinde foarte tare ce rulaj are masina. N-as lua un hibrid care a fost masina de firma si are 150k km, pentru ca cel mai probabil a fost exploatat gresit. Daca gasesti unul cu 50k, e probabil ok.

Altfel, si motorul 30d e foarte reusit si se potriveste bine pe X5.

  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

Nu intram in polemici doamne fereste 😃,e normal ca fiecare sa-si spuna parerea si impresiile.Alexandru daca ai si garaj si priza go for it!Dar daca iei hibrid cauta unu cu zice si mgi pana pe la 50-60kkm daca se poate.Bateriile au garantie 160.000km si sunt pe module (deci se pot schimba si individual).

Edited by tzucul
Link to comment
Share on other sites

In cautarile mele, dpdv. al kilometrilor, hibridele incepe de la 50.000 km si merg pana la peste 100.000. In mod cert si asta e un factor decizional, incerc sa ma limitez la o masina in jurul cifrei de 60.000 km, cu aproximatie.

Indiferent de motorizarea aleasa, masina o sa fie achizitionata de la un dealer autorizat BMW, cu un pachet care contine si 24 de luni garantie.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

cand te decizi, te pot ajuta cu orice masina din reteaua gebrauchtwagen bmw: putem afla orice despre masina in timp real, comunicare facila, detalii, adus masina in tara, negociere pret+ garantia premium selection, etc...

Edited by coco1382
  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Si eu am avut o dilema similara, intre 50e si 40i. Am mers cu 40i pentru ca:

- merg in general drumuri lungi in regim de autostrada, pentru oras folosim G20-ul. 

- am avut B58 si e superb

- nu am momentan unde sa incarc o hibrida

- 50e se gaseste foarte greu iar timpul de asteptare este cam de 12 luni pentru unul nou.

Bazat pe ce ai spus tu mai sus, as merge clar pe 45e. Spor la cumparaturi!

Link to comment
Share on other sites

@tzucul nu vreau si nici nu doresc sa te contrazic, nu am testat/masurat vreun portbagaj de X5 G05, dar mi-e totusi greu sa cred ca din specificatiile oficiale cei 150L ar fi doar din compartimentul de sub podea... ciudat oricum, cineva "mintzeshte" vorba aia 🤣

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.