Jump to content

BMW 318D probleme pornire de la buton


Shane54eric
Go to solution Solved by bimmer90f30,

Recommended Posts

Buna am un 318d din 2008 ,de ceva timp patesc aleatori sa nu porneasca masina de la prima apasare pe buton,abia a doua oara sau a 3 sau a 4 ,din ce in ce mai des.Dupa ce o pornesc si merg cu ea nu mai face asta ,dar daca o las parcata pe 1-2 ore sau mai mult iar ma lovesc de problema ,masina o am de 5-6 saptamani.Fostul proprietar mi-a zis ca nu s-a mai lovit de aceasta problema decat o singura data iarna cand erau -24 dar la a doua apasare pe buton a pornit.Mentionez ca fostul proprietar e o cunostinta masina a fost destul de intretinuta.

WhatsApp Image 2024-08-12 at 14.02.59.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Bateria a fost schimbata cu 3 ani in urma fostul proprietar lucreaza in Anglia deci masina era folosita o data la 2-3 luni de obicei pe distante lungi cand revenea in tara.Deci mai mult a stat parcata,eu cand am luat-o de la el nu facea asa ceva,a inceput de vreo saptamana ,si parca dupa ce am alimentat full de la Petrom varianta mai ieftina de motorina nu stiu daca are legatura sau nu.

Edited by Shane54eric
Link to comment
Share on other sites

Deci ca sa fac update,am fost la service au pus ISTA si mi-au gasit ceva erori legate de baterie + bateria ultima data acu vreo 3 ani nu a fost inregistrata si mi-au zis ca alternatorul nu o incarca corespunzator +ultimele 5 zile bateria varia intre 68% viata si 75% si cica cand scade sub 70% este de preferat inlocuirea ei dar chiar si asa nu erau sigur daca nu era problema de la starter ,am intrebat cat ma costa mi-au zis o suma de 200 euro+, bateria presupun cu tot cu inregistrare.Mentionez ca locuiesc in Chisinau acum,alta treaba este ca am folosit masina pe distante foarte scurte mult timp si presupun ca de aici a fost si problema,am facut un drum mai lung de vreo 15km + a doua zi masina a pornit din prima de fiecare data.Intentionez sa cumpar singur o baterie Exide Premium EA900, 90 Ah cu 720A(en) sa imi iau si acel aparat Ancel BM700 si sa o inlocuiesc singur + inregistrare.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Shane54eric said:

.Mentionez ca locuiesc in Chisinau acum,alta treaba este ca am folosit masina pe distante foarte scurte mult timp si presupun ca de aici a fost si problema,

Absolut. Distantele scurte omoara, descarca bateria fara a o incarca la loc. Nici 45 de miniye de condus nu incarca o baterie, la jumatatea vietii ei... 

Sfatul meu absolut, daca folosesti masina pe distante scurte TREBUIE sa incarci, TII INCARCATA bateria! La 1-2 saptamani o pui la incarcat la un incarcator dedicat. Daca bateria masinii este pentru AGM, atunci ii cumperi incarcator pt baterie AGM. 

Salvezi viata bateriei daca aceasta este permanent incarcata. La tine pe masina pe distante scurte nu se incarca suficient; te ssigur. 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

bimmer90f30 buna idee cu incarcarea ,Thanks

Mai e o chestie ,pe schimbator imi sta intotdeauna becul pornit si de cand am luat masina inca nu stiu care e faza cu el,mai exact cand opresc masina o pun in Parking acel bec nu dispare si nu prea cred ca e normal.Initial am zis ca sta cateva minute poate ,dar a doua zi dimineata el e tot acolo si asa e de cand am luat-o.Ma gandesc sa nu fie si asta un fel de ''parasite draining of energy''

WhatsApp Image 2024-08-23 at 04.53.39.jpeg

mgi invarte si se opreste dupa 1 secunda 

Edited by Shane54eric
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 3 months later...

Iar eu,am schimbat bateria ,am pus alta noua 85Ah cu 800 pornire la rece,BOSCH ,am fost la un service a pus multimetru si sunt paraziti de electrici.Practit a doua zi tot cu Jumper-ul am pornit masina,cei de la service mi-au zis sa las masina la ei sa o verifice dar nu mi-a inspirat incredere acel domn electrician(stilul ala intai rupe si zgarie cu surubelnita si dupa consulta schema de sigurante)Daca a mai patit asa ceva cineva,sau orice idee e bine venita inainte sa ma duc la reprezentanta si sa fiu jupuit.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Salut pt e91 vreau sa iau bateria sa o pun in casa la incarcat ,imi dati careva sfaturi cum sa inchid masina fara baterie si cum sa o deschid dupa fara baterie si haionul? Am vazut pe youtube ca pe haion este un capac si ajung la un cablu de care trag si se deschide haionul din interior.Dar daca are care experienta mai multa si imi poate spune exact pasii ar fi minunat,CHATGPT nu le stie pe toate si nici Youtube.

Link to comment
Share on other sites

  • Solution
7 hours ago, Shane54eric said:

Am vazut pe youtube ca pe haion este un capac si ajung la un cablu de care trag

Ai desfacut in spate pe haion plasticul acela de pe spate? Sunt doua cleme pe marginea de jos a lui.. trebuie sa bagi ceva scula lata, ca o surubelnita ca sa ajungi la clipsuri. Ridici de alea un pic si  capacul/plastic iese spre tine. Se va balansa in alte cleme care sunt ca niste balamale. In spatele plasticului sunt ceva bureti, capitonaj, cu decupaj in ei. Undeva in stanga cum deschizi portbagajul o sa gasesti un inel negru pe o sarma.

Ala e.

Incui usile toate prin usile din spate, inclusiv pe alea apasand butoanele.

Ca sa intri in masina,doar cu cheia mecanica pe la sofer, evident.

Nu uita sa scoti cheia din bord inaibte sa deconectezi bateria.

Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, Shane54eric said:

Bateria ar trebui incarcata 10 ore cred.Asa ca o voi lua in casa

Bateria TREBUIE incarcata ocazional, indeosebi daca masina face distante scurte, sub 45 minute..

Apoi, daca vrei iti pot sugera ce sa ai la indemana sa poti deschide mai usor portbagajul din inel.

Pana la urma fiecare foloseste masina dupa cum i se pare mai potrivit si in functie de necesitati.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Multumesc frumos,ideea e ca masina e parcata acum moarta la mine la munca (nu am mers 3-4 zile cu ea si a zis Fuck Off),am comandat un electromotor original SH si bujii BERU noi ,vom vedea daca se m,ai descarca bateria ,dar nu vreau sa urc masina pe platforma asa ca mi-am comandat si redresor(FOTON ri-1224-8)sper sa porneasca dupa ce incarc bateria.Multumesc pentru sfaturi apreciez.

Edited by Shane54eric
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 4/29/2025 at 4:39 AM, Shane54eric said:

bimmer90f30 eu ma gandeam sa fac dintr-un umeras(de ala din sarma subtire) pentru haine sa fac ceva ca un carlig eventual legat si cu o sfoara ca sa nu innot in portbagaj,dar astept sugestiile tale 🙂 

Se poate si cu, ceva mai profi.. 😉.

Tine ochii deschisi la nou si o sa gasesti.. 

Ai dreptate, ti-am explicat in privat mai multe, practic. Ai de unde alege.

Carligul ce il foloseam eu era atat de mic ca intra prin inel.. atat cat sa intre.. sa agate. Daca il gasesc ii fac o poza si arat.

Nu era nevoie nici de lumina, daca nu aveam.. ca il dibuiam.. 😉

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ridici portbagajul. Cu surubelnita simulezi inchiderea portbagajului (dai clenciul ala peste cap) apoi incui masina din cheie/telecomanda.

Portbagajul va ramane deschis (nici accidental nu poate fi inchis), dupa vreo jumate de ora te apuci de demontat la baterie si o pui la incarcat. 

Dupa ce s-a incarcat o montezi la loc si descui masina normal, cu telecomanda.

Edited by daniellu
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Update-uri : Nu am rezolvat nimic ,masina nu a pornit .Este la service acum.Imi poate spune cineva cum pot sa aflu ce tip de baterie am avut din fabrica ? in afara de rapoartele cu plata?Am ajuns sa cumpar  electromotor ca sa aflu ca nu este el de vina ,schimbasem bateria acum 5-6 luni in urma,am clonat modulul CAS crezand ca este de acolo problema ,am verificat releele de sub capota,ca pana la urma sa ajungem la cablajul de sub masina si s-ar putea sa fie de acolo problema.Electrician-ul meu suspecteaza ca poate masina a venit din fabrica cu baterie AGM si nu stiu cum e de fapt....

Link to comment
Share on other sites

23 hours ago, Shane54eric said:

Imi poate spune cineva cum pot sa aflu ce tip de baterie am avut din fabrica ?

Foarte probabil bateria a fost de 80Ah. 

23 hours ago, Shane54eric said:

Electrician-ul meu suspecteaza ca poate masina a venit din fabrica cu baterie AGM si nu stiu cum e de fapt....

Daca motorul are demaror diferit, (mai maricel..) decat cel clasic (doar cu solenoid) atunci se poate sa fi avut baterie AGM.

Daca are demaror clasic, atunci nu e AGM.

Motorul a pornit vreodata la simpla apasare a ambreiajului, la stop?.. S-a oprit singur la oprirea la semafor? Atunci are AGM.

Masina este Euro 5? Banuiesc ca da.

Daca intrebam si google zice ca din 2002 BMW pune baterii AGM.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

On 12/29/2024 at 4:59 AM, Shane54eric said:

am fost la un service a pus multimetru si sunt paraziti de electrici

Ce ai spus in postarea asta ma duce cu gandul la problema "clasica" la BMW cand anumite module electronice raman alimentate cu, curent electric din baterie pentru ca nu li se intrerupe tensinea..

Trebuie mers la service si vazut (exista metoda de testat cu ISTA) daca dupa inchiderea masinii cu telecomanda mai raman module alimentate. Daca da acestea sigur descarca bateria. Mai greu de crezut ca un multimetru poate gasi paraziti electrici.. fata de ISTA, dar merita absolut verificat asta mai intai.

Service-urile ce folosesc ISTA ar trebui sa stie despre problema asta..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.