Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov) ×

F36 2015 Inlocuire antigel


Recommended Posts

  • RedCap changed the title to F36 2015 Inlocuire antigel

@Dragosss21 Era bine sa precizezi si ce tip de motor are masina.
Tipic la BMW, daca vrei sa schimbi tot lichidul de racire trebuie sa desfaci doua suruburi: unul in partea de jos a radiatorului si unul in blocul motor (in mod obisnuit, acesta este situat pe partea dreapta).
Din pacate, "tipic" nu inseamna si regula general valabila. Din cate stiu, unele modele BMW mai recente - iar al tau poate intra in aceasta categorie - nu au surub de golire a radiatorului. Caz in care va trebui sa scoti furtunul din partea de jos a acestuia.

Cel mai bine, conecteaza un laptop cu ISTA la masina ta si cauta acolo procedura de inlocuire a lichidului de racire. Ai grija, aerisirea sistemului nu este ceva banal si trebuie facuta cu simt de raspundere.
 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, FiveThreeFive said:

Tipic la BMW, daca vrei sa schimbi tot lichidul de racire trebuie sa desfaci doua suruburi: unul in partea de jos a radiatorului

Ca nota generala la ultimile modele nu mai sunt suruburi de golire la fundul radiatorului; probabil ca sa le faca mai ieftin dar la acelasi pret de achizitie. 😡

Mai nou iti trebuie pompa speciala de facut presiune.. pentru a inlocui lichidul de racire. Nu mai este chiar atat de DIY pe cat credem... Scrie in TIS cum si ce...

Trebuie sa invete si fabricantii astia o data si o data sa ne faca sa ne luam labele de pa masinile lor.. care sunt in posesia noastra.

Ultima afirmatie e pur sarcasm la adresa a ceea ce ne fac fabricantii sa facem, sa avem ca sa iputem sa intretinem.. niste "prastii"..

1 hour ago, FiveThreeFive said:

Cel mai bine, conecteaza un laptop cu ISTA la masina ta si cauta acolo procedura de inlocuire a lichidului de racire. Ai grija, aerisirea sistemului nu este ceva banal si trebuie facuta cu simt de raspundere.

Cum faci aerisirea daca nu mai sunt aerisitoare? Alea trebuie sa le vezi, gasesti sub capota, pe langa motor. Daca nu le vezi nu sunt. Deci se schimba cum am zis mai sus, cu pompa de presiune.

Masini de unica folosinta.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

In genere, la un schimb de pompa de apa, desfacut furtune termostat si de pe radiator se pierde semnificativ de mult lichid de racire ca la reumplere sa fie considerat schimb. Mai ramane in caloriferul de incalzire, prin bloc, dar cantitati mici.

Link to comment
Share on other sites

18 hours ago, daniellu said:

In genere, la un schimb de pompa de apa, desfacut furtune termostat si de pe radiator se pierde semnificativ de mult lichid de racire ca la reumplere sa fie considerat schimb. Mai ramane in caloriferul de incalzire, prin bloc, dar cantitati mici.

Plus antigelul ramane in motor pebtru ca termostatul e inchis cand motorul e rece.

Cum sugerezi sa fie facuta aerisirea (lucrul cel mai important din tot procesul) ulterior?

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.