Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov). Hai si tu cu noi la intalnire! ×

E90 Problema dpf sau senzori defecti ?


mdr0303

Recommended Posts

Salutare, la un e90 fata erori dar cu aceste valori pe ISTA la relanti sunt senzorii defecti sau dpf ul?

masina se conduce ok.

 

 * Backpressure Sensor (before turbo):  0 mbar
 * Exhaust Temp Sensor (before cat): -50°C
 * Exhaust-gas backpressure: 1 mbar
 *Mileage since regeneration :      10484.00 km

Link to comment
Share on other sites

On 8/20/2025 at 12:33 AM, mdr0303 said:

Salutare, la un e90 fata erori dar cu aceste valori pe ISTA la relanti sunt senzorii defecti sau dpf ul?

masina se conduce ok.

 

 * Backpressure Sensor (before turbo):  0 mbar
 * Exhaust Temp Sensor (before cat): -50°C
 * Exhaust-gas backpressure: 1 mbar
 *Mileage since regeneration :      10484.00 km

Din ce an e masina aceea? Ce motor are?

Link to comment
Share on other sites

  • RedCap changed the title to E90 Problema dpf sau senzori defecti ?
  • 2 weeks later...

Pe ce ne bazam cand spunem asta?

Cand am inttebat ai-ul lui google, BMW Euro 4 standard vs Euro 5 standard pollution level asta am primit ca raspuns, care mi se pare cat se poate de valid si real..:

"

5
 
Euro 5 standards introduced significantly lower Nitrogen Oxide (NOx) limits for both petrol (60 mg/km vs 80 mg/km in Euro 4) and diesel cars (180 mg/km vs 250 mg/km in Euro 4). A key difference was that Euro 5 mandated the use of Diesel Particulate Filters (DPFs) for diesel engines, which were not required under Euro 4, to further reduce particulate matter emissions. For petrol engines, Euro 5 also introduced a particle limit for direct injection engines and tightened the limits on other pollutants like Carbon Monoxide (CO). "
 

M47 nu avut montat DPF decat ca optional. Ceeea ce este precum dintii gainei.. extrem de putine; nestiute.

Apoi daca o masina este Euro 4 in certificat.. si are si motor N47 filtrul ala nu face nimic conform normei de filtrare.

Eu am M47 fara filtru DPF si e Euro 4. Trece testul de noxe de cand il am pentru norma din care face parte. 

Daca un N47 e norma Euro 4 filtrul nu face mare lucru cum am zis mai sus..

Daca e Euro 5 atunci da, trebuie sa fie functional.

Euro 4 a fost introdus in Ianuarie 2005 si a devenit obligatoriu din 2006 Ianuarie.

Euro 5 introdus in Septembrie 2009 si obligatoriu din 2011.

BMW a urmat trend-ul, s-a conformat si a echipat masinile dupa cum a considerat.. si a pus pe stalpul masinii.. 

@mdr030303 pune o poza de pe cu eticheta unde e trecut detalii despre motor, culoarea vopselei, etc.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Norma Eu4 a fost introdusa pe E46 320d prin 2004, evident ca nu avea dpf. E90 320d a continuat traditia pana prin 2006 cand s-a adaugat dpf.

De ex E60 520d m47 sunt Eu4 si au toate dpf

Bmw a tot adaugat elemente de filtrare pe evacuare.

Vezi in ista ca pana si valorile de contrapresiune sunt diferite la dpf pt m47 si n47. N47 este mai restrictiv.

Diferenta intre Eu4 cu dpf si fara dpf e faptul ca in cazul dpf acesta retine fumul ( particulele de funingine).

Desigur ca poti trece itp daca opacitatea masurata este sub cea din lege.

Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, v@sy said:

De ex E60 520d m47 sunt Eu4 si au toate dpf

Daca au avut filtru DPF toate E60 M47.. cum se face ca nu sunt topicuri aici cu probleme la DPF cu M47? ...Sau alea au fost facute prea bine (filtrele..) ca sa fie probleme.. sau nu au avut fizic? Si de ce doar E60 M47? Nu au mai pus si alte motoare diesel pe E60, de alte capacitati? 😁 Au vrut sa chinuie doar motoarele de 2 litri.. 😀

Ce fel de DPF au avut E60 toate au venit echipate cu DPF?.. 

Mai toate topicele au probleme cu DPF cu N47 in caz ca ti-a scapat...

(..au avut filtrul doar pe hartie..)

Norma trecuta pe stalpul masinii reprizinta gradul de noxe filtrate de filtru. Aceiasi norma trebuie trecuta adica corespunda in certificat. Nimic altceva. Putem ...fabula pana in zori de zi.. daca nu ne dam seama cum stau lucrurile pe etichetele puse de fabricant..

Ca si nota adiacenta.. si E90 meu.. ista si inpa zic ca ar trebui sa am filtru dpf, dar nu are fizic pentru ca eticheta de pe stalp spune ca e norma Euro 4 asa cum a fost stabilita atunci. Si de acolo valorile care imi aduc aminte ca le vedeam si eu in ISTA... De aceea l-am intrebat pe autor din ce norma face parte masina.

Asta e raspunsul de la care se pleaca.. nu echipari..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Nu stiu de ce au fost echipate cu dpf toate E60 m47, iar E90 doar unele. Incepand cu 2004/2005 toate E60 diesel au dpf. Dpf urile pe N47 sunt mai restrictive.

Iti scapa un lucru: daca masina nu are dpf( sa presupunem ca e off) , pe eticheta de la producator ai opacitate 0.5, iar la itp prin testare dinamica iese 0.2, inseamna ca ai trecut testul de gaze.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, v@sy said:

Iti scapa un lucru: daca masina nu are dpf( sa presupunem ca e off) , pe eticheta de la producator ai opacitate 0.5, iar la itp prin testare dinamica iese 0.2, inseamna ca ai trecut testul de gaze

Nu stiu cat de mult imi scapa acel lucru dar pot sa iti spun ca o masina al carui motor trece testul de noxe .. cu 0,2, il trece pentru ca motorul a fost mai bine intretinut (sau nu are uzura/rulajul/stress-ul unuia ca..) fata de cel care scoate 0,5.

Filtrul DPF are scopul pentru care a fost creat - sa lase sa treaca acel minim necesar normei din care face parte.

Cel de 0,5 trece si el daca maxium este de 0,6.

Pentru asta au fost introduse maximum de noxe permise pentru fiecare Euro X..

Cu sau fara DPF daca treci textul de noxe instant.. pe control.. sau la ITP.. flacau esti inca un an.. adica fericit. 😀

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, v@sy said:

Nu stiu de ce au fost echipate cu dpf toate E60 m47, iar E90 doar unele. Incepand cu 2004/2005 toate E60 diesel au dpf.

La intrebarea asta am dat raspunsul potrivit (pe scurt, una e sa aiba "DPF" ca asa zice ISTA si si alta sa fie Euro 4 ca asa zice eticheta..) si am si intrebat ceva care a fost ignorat..

Link to comment
Share on other sites

Nu pot sa stiu eu care au fost deciziile Bmw in acei ani. E90 a primit dpf putin mai tarziu decat E60.

La E90/E60 diesel e simplu, care are teava de esapament indreptata in jos nu are dpf. Cele care au teava dreapta, au dpf.

Cel mai probabil E90 ul tau e din 2005 si nu are dpf din fabrica.

Eu4 diesel poate sa fie cu/fara dpf.

Link to comment
Share on other sites

N47 este euro 5 de obicei

Are si specificatie pe CI ca este dotat cu filtru de particule

E60 e greu posibil depasea max admis de CO2 sau alte norme din acel an deci i.au montat dpf

Un e60 din 2006 e euro4 pt ca aia era norma maxima la acea data fata de unul din 2010 care deja avea upgrade la motor si respectiv alte standarde de poluare reevaluate euro 5 pe care trebuia sa le treaca deci si un dpf mai performant

 

 

Link to comment
Share on other sites

On 9/2/2025 at 1:39 PM, bimmer90f30 said:

Pe ce ne bazam cand spunem asta?

Cand am inttebat ai-ul lui google, BMW Euro 4 standard vs Euro 5 standard pollution level asta am primit ca raspuns, care mi se pare cat se poate de valid si real..:

"

5
 
Euro 5 standards introduced significantly lower Nitrogen Oxide (NOx) limits for both petrol (60 mg/km vs 80 mg/km in Euro 4) and diesel cars (180 mg/km vs 250 mg/km in Euro 4). A key difference was that Euro 5 mandated the use of Diesel Particulate Filters (DPFs) for diesel engines, which were not required under Euro 4, to further reduce particulate matter emissions. For petrol engines, Euro 5 also introduced a particle limit for direct injection engines and tightened the limits on other pollutants like Carbon Monoxide (CO). "
 

M47 nu avut montat DPF decat ca optional. Ceeea ce este precum dintii gainei.. extrem de putine; nestiute.

Apoi daca o masina este Euro 4 in certificat.. si are si motor N47 filtrul ala nu face nimic conform normei de filtrare.

Eu am M47 fara filtru DPF si e Euro 4. Trece testul de noxe de cand il am pentru norma din care face parte. 

Daca un N47 e norma Euro 4 filtrul nu face mare lucru cum am zis mai sus..

Daca e Euro 5 atunci da, trebuie sa fie functional.

Euro 4 a fost introdus in Ianuarie 2005 si a devenit obligatoriu din 2006 Ianuarie.

Euro 5 introdus in Septembrie 2009 si obligatoriu din 2011.

BMW a urmat trend-ul, s-a conformat si a echipat masinile dupa cum a considerat.. si a pus pe stalpul masinii.. 

@mdr030303 pune o poza de pe cu eticheta unde e trecut detalii despre motor, culoarea vopselei, etc.

Salut, se mentioneaza in talon

,,Filtru de particule”, mai jos de marimea la anvelopele pe care le pot pune. 
 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, mdr0303 said:

Salut, se mentioneaza in talon

,,Filtru de particule”, mai jos de marimea la anvelopele pe care le pot pune. 

Daca zici, asa sa fie..

Eu te-am intrebat altceva daca poti sa arati, in sprijinul raspunsului cautat.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

On 9/2/2025 at 7:24 PM, v@sy said:

M47 este un motor mai vechi ce nu a mai corespuns standardelor de poluare.

M47N2 / 204D4 a fost conceput pentru DPFurile alea care ba sunt ba nu sunt. 

Este o versiune imbunatatita cu rampa de inalta presiune, au imbunatatit ceva la partea de injectie din ce am aflat candva..

Link to comment
Share on other sites

On 9/2/2025 at 5:50 PM, v@sy said:

Doar ca varsta masinii duce automat la dpf off din pacate.

Era absolut sigur ca o sa spui ca au DPF off.. 

Dar chiar toate?

Mari nesimtiti posesorii de E60 cu DPF.. la vrema aia.. 😉 faceau DPF off pe capete.. dar nici nu spuneau.. tineau pentru ei.. ca nu era asa mult internet ca acum, lumea nu prea spunea nu'i asa.  Spunea altele dar nu din astea.. 😉 cu probleme la motor si "solutii"..

Eu, cand am ales E90 in 2011 (adice doar 5 ani vechime..) am citit fara exagerare vreo 2-3 luni tot ce prindeam; opinii pe forumuri 99% engleza. Aparuse deja N47 cu belele distributiei stiute.. stiam sigur ca nu vreau N47 nici batut. Nu concepeam sa umblu la distributie prin spatele motorului! 😡

Singura temere era daca masina ar fi avut DPF sau nu. Intr-un fel nu vroiam cu DPF pentru ca citeam deja de colmatari si probleme la N47.. turbine care picau pentru ca filtru daca era .. "afectat" stresa turbina.. asa ca vroiam sa stau intr-un fel deoparte.. asa ca iti dai swama ca mi-ar fi intrat sub nas si ca E60 care ar fi avut acelasi motor pus si pe E90.. inevitabil citeam si despre E60 ca avea acelasi motor.. asadar iti spun ca cel putin in uk E60 sa zic asa, M47 nu a primit DPFuri obligatoriu oricat si-au dorit nemtii din Germania; era si a fost optional in anii aceia prin 2005-6.. Mi-ar fi batut la ochi. Erau topice multe cu flapsuri inghitite.. nu se stia pe vremea ca BMW le imbunatatise.. practic nituiau inca de la ansablare varfurile, capetele suruburilor ce treacau prin axele unde erau prinse; flapsurile care se desprindeau (alea de pe E46) doar datorita trepidatiilor motorului. Nituirea - solutie la mintea cocosului. ZERO probleme de cand au nituit suruburile! Dar posesorii de E90 si E60 de-flapusuiau fara numar bietele galerii ca intrase in constiinta colectiva ca un flaps scapat in cilindru praf facea motorul! Ce face constiinta colectiva din om.. (lasa ca acum le fac din plastic.. la N-uri si B-uri toata galeria care ia foc; ca daca nu ia foc incepe sa traga aer fals, asta..daca te mananca pielea sa dai la curatat "plamanul" motorului - admisia. Nu ca nu ar fi bine, doar ca daca o cureti iti ies erori in bord si trebuie sa o schimbi cu alta noua de la ei) si NU e mai misto! 👽 E mai rau.

Intr-un fel m-am bucurat atunci ca nu are.. dar acum imi pare rau ca nu pot experimenta cu ulei 2T si filtrul DPF de Euro 4-5 ce ar fi fost.. ca motorul n'are nici pe naiba..

 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.