Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov). Hai si tu cu noi la intalnire! ×

BMW F48 B38 zgomot motor


Recommended Posts

Salut,

Am un F48 -2021, motor B38, PHEV, 130k km,  achizitionat recent. De curand a aparut o bataie destul de ciudata la motor, se aude mult mai pronuntat la rece. 

Se aude exact ca in acest video:  https://www.youtube.com/watch?v=Fw4itGJ6bss .

I-am facut schimbul de ulei cu BMW 0w-30 LL04 (asta a avut si in istoric), filtru Mahle si i-am pus bujii originale. Masina nu are nicio eroare, trage f bine. E destul de sacaitoare aceasta bataie, se aude ca si o bataie de biela/piston, dar nu cred ca e de acolo( masina din video are 30k km, mi-e greu ca cred ca ii bate motorul la km astia) si nu cred ca e de la ulei (e in norma). Sau sa fie de acolo?

Am mai gasit pe net ca ar putea fi un tampon la motor, pe cel din dreapta l-am verificat si e ok, ar mai ramane cel de jos. A mai intalnit cineva aceasta problema?

Multumesc anticipat de ajutor.

 

Link to comment
Share on other sites

@Sorin_87 Sunt sceptic ca acea bataie este de la un tampon de motor. Ca sa bata din cauza tamponului, ar trebui ca acesta sa fie extrem de uzat, iar motorul sa se zgaltaie cu amplitidini uriase. Urca masina pe o rampa, da jos scutul motor si verifica.

Un film nu reproduce exact sunetul, dar, dupa cum se aude, nu este exclus sa fie bataie de biela, de piston, sau chiar de arbori de echilibrare. Desi nu e imposibil, nu pare sa fie zgomot produs de o fisura in evacuare.
Fiind intr-un PHEV, acest motor a fost pornit de numeroase ori la rece, fiind trimis direct in sarcina. Pentru o astfel de utilizare, probabil ca un ulei 0W20 a fi fost mai potrivit. Ar mai putea conta, de asemenea, frecventa schimburilor anterioare de ulei.

Cred ca trebuie sa te duci cu masina la un service competent, sa faca o diagnoza. E greu sa obtii un verdict clar aici, pe forum.

 

Link to comment
Share on other sites

35 minutes ago, FiveThreeFive said:

@Sorin_87 Sunt sceptic ca acea bataie este de la un tampon de motor. Ca sa bata din cauza tamponului, ar trebui ca acesta sa fie extrem de uzat, iar motorul sa se zgaltaie cu amplitidini uriase. Urca masina pe o rampa, da jos scutul motor si verifica.

Un film nu reproduce exact sunetul, dar, dupa cum se aude, nu este exclus sa fie bataie de biela, de piston, sau chiar de arbori de echilibrare. Desi nu e imposibil, nu pare sa fie zgomot produs de o fisura in evacuare.
Fiind intr-un PHEV, acest motor a fost pornit de numeroase ori la rece, fiind trimis direct in sarcina. Pentru o astfel de utilizare, probabil ca un ulei 0W20 a fi fost mai potrivit. Ar mai putea conta, de asemenea, frecventa schimburilor anterioare de ulei.

Cred ca trebuie sa te duci cu masina la un service competent, sa faca o diagnoza. E greu sa obtii un verdict clar aici, pe forum.

 

Masina e achizitionata recent din Belgia, a avut schimburile facute la ~30k km cu acest tip de ulei. De cand o am intotdeauna pornesc pe termic, o las sa se incalzeasca si apoi o pun pe mixt.

Am mai gasit un filmulet cu acceasi problema si masina are 50k km ( https://www.youtube.com/shorts/_Iwi2VMOSAg). Mi-e greu sa cred ca pica un motor dupa 30k sau 50k km.  Bataia vine de jos si e amplificata la rece. Am mai citit ca motoarele astea in 3 pistoane pot produce multe zgomote ciudate. Cand e cald motorul abia se aude. O sa verific tamponul de jos si evacuarea.

Am citit ca motoarele astea au mai avut probleme cu VANOS, se sparge filtrul pe exhaust camshaft, dar atunci ai eroare pe motor. 

 

Edited by Sorin_87
Link to comment
Share on other sites

Eu am avut in familie un B38 pe un Mini Cooper - platforma e practic la fel cu F48. Motorul in 3 cilindri vibreaza destul de mult la relanti si are un zgomot ca de mitraliera la turatii medii, dar nu bate. Am inlocuit ambele tampoane ale motorului (nu si de la cutie). Sunt de acord ca acestea pot cauza vibratii, dar cred ca e greu sa ajunga sa bata.

Un istoric cu schimburi de ulei la 30k km este, din perspectiva mea, un motiv de ingrijorare. 

Sper ca problema motorului tau sa fie una simpla, usor de remediat. Te rog sa ne tii la curent.

Link to comment
Share on other sites

Nu contează cum o exploatezi tu, daca înainte a fost forjata, la rece direct in sarcina , ulei la 30k, ia in calcul ca e o posibilitate sa apară uzura.

De cand cu schimburile astea la 30k încep sa cred ca 120k km is deja mulți, sau 4 schimburi de ulei e prea putin...

Link to comment
Share on other sites

On 9/30/2025 at 6:45 PM, Lospaa said:

Nu contează cum o exploatezi tu, daca înainte a fost forjata, la rece direct in sarcina , ulei la 30k, ia in calcul ca e o posibilitate sa apară uzura.

De cand cu schimburile astea la 30k încep sa cred ca 120k km is deja mulți, sau 4 schimburi de ulei e prea putin...

In ritmul asta nu mai cumparam masini SH doar noi. Nu gasesti masina  din UE(sau sunt f.f. rare) care sa aiba schimburile facute la 20k (nu mai vb de 15k). La cele de tip PHEV trebuie sa ne gandim ca mai merg si electric nu doar termic iar intervalul de 30k poate fi , de fapt, 10k electric si restul termic. 

On 9/30/2025 at 5:31 PM, FiveThreeFive said:

Eu am avut in familie un B38 pe un Mini Cooper - platforma e practic la fel cu F48. Motorul in 3 cilindri vibreaza destul de mult la relanti si are un zgomot ca de mitraliera la turatii medii, dar nu bate. Am inlocuit ambele tampoane ale motorului (nu si de la cutie). Sunt de acord ca acestea pot cauza vibratii, dar cred ca e greu sa ajunga sa bata.

Un istoric cu schimburi de ulei la 30k km este, din perspectiva mea, un motiv de ingrijorare. 

Sper ca problema motorului tau sa fie una simpla, usor de remediat. Te rog sa ne tii la curent.

Ma gandesc ca aceasta bataie a aparut dupa schimbul de ulei. Poate fi si o coincidenta ca a venit frigul si se aude mai pronuntat. Uleiul este cel pe care l-a primit si in Belgia, 0w-30 LL04, luat de la Autokarma. Se poate fi si contrafacut dar ma indoiesc, cel mai cautat e 5w30. Il mai las 1000km si il schimb cu 0w30 LL-12FE (asta fiind recomandat pentru motorizari M sau , mai nou am inteles ca si la noi pun, 0w-20 LL-17FE+. 

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, Sorin_87 said:

[...] 0w-30 LL04, luat de la Autokarma. Se poate fi si contrafacut [...] Il mai las 1000km si il schimb cu 0w30 LL-12FE [...], mai nou am inteles ca si la noi pun, 0w-20 LL-17FE+. 

Nu este imposibil, dar e improbabil sa fie ceva in neregula cu uleiul. Printre amici, stiu doua N47, un B47, un B58, un B48 si un B38 care au toate cateva schimburi consecutive facute, la cca. 10k km, doar cu ulei Castrol de la Autokarma - si merg fara probleme.

Daca bataia este din motor, un nou  schimb de ulei nu ar trebui sa faca nicio diferenta.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.