Jump to content

Sudura jante aliaj...


Recommended Posts

ma Stefan ma leg de toate posturile aiurea si lipsite de bun simt.... sa-ti explic.. daca un material turnat.......adica dintr-o singura bucata.. se rupe.. si tu il sudezi.. nu o sa mai fie ca nou... adica dintr-o singura bucata... niciodata.

 

Apoi daca vrei sa ma leg de ce a spus brownshark foarte bine daca se sudeaza impecabil este mai buna ca noua.. am unit postu lui cu ce ai spus tu... cam asta ati spus.. tu la masina ta.. vrei sa te risti ? adica mergi sa-ti sudeze roata.. de unde sti tu.. ca respectiva firma care face astfel de suduri.. face treaba de calitate ?

 

Din partea mea puneti-va roti sudate pe masina, si placute de frana cu gem de prune pe ele.. cand se uzeaza... Dar va rog nu spuneti ca un lucru DEFECT si REPARAT este la fel de bun ca nou atata tot.. asta tine de bun simt...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 58
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

ma .. repet cum zici tu..

 

Lifestyle , nu te supara pe mine dar vad te cam iei de toata lumea pe forum . De curiozitate , ai idee macar despre ce vorbeste brownshark ? Nu prea cred.....altfel nu ai comenta in stilul asta si nu l-ai contrazice. Spre surprinderea unora cunosc foarte bine acest domeniu despre care vb brownshark si intradevar are dreptate si intradevar , o sudura facuta de cine trebuie , cum trebuie poate fi mai ok decat inainte , cum a dat exemplu si brownshark.

 

Nu contest ca daca ti s-au spart 1-2 jante sa le sudezi , poti face ce vrei , poti sa le si schimbi , poti sa le sudezi , e alegerea fiecaruia.

 

Acum mai e un lucru important , materialul din care e facut , e posibil ca janta sa fie ori prea slaba ori prea tare (aliajul din care este facuta) si sa nu suporte o sudura profi si o distrugi astfel.

vad ca ai si tu experiente cu aliaj usor marca turcika...macro cristalin si densitate spre fonta...fata de o forjata...

Link to comment
Share on other sites

Voua chiar va arde de tehnologia sudurii la 1 trecute noaptea? :blink:

Pe tine cine te tine aici? Fuguta ca s-au impartit pijamalele :) :)

 

Oameni buni, evitati fazele astea cu sudura jantelor de aliaj. As putea sa dezvolt dar nu e cazul. Pur si simplu nu faceti asta si atata tot, nu tin, am vazut accident grav din cauza asta.

Stefan, e discutabil ce zici tu cu sudura.

Edited by d-rive
Link to comment
Share on other sites

Eu unu nu mi-as suda jentile din principiu , deoarece la noi in tara nu ai unde sa faci ceva profi sincer , altfel poate m-as gandii.

 

In orice caz, nu am fost pus in aceasta situatie , nu stiu exact cum as reactiona , dar iti repet , nu as face asa ceva deoarece in RO nu exista sudura profi la asa ceva + nu cunosti exact janta si materialul din care aceasta este facuta . Poate la un set de jante originale m-as baga la o sudura profi in germania sau undeva , dar nu in RO si nu pe replici.

Link to comment
Share on other sites

Stefan atunci daca nu ti-ai face ca nu exista sudura profi ? la ce folos postul tau pur teoretic si in spiritul hai sa contrazicem ? ca pana la urma esti de acord cu mine da m-ai contrazis..

 

Nu , nu ai inteles ce am spus . Am spus ca sunt deacord , dar nu as face asta in RO pe jante replica , atata tot. Cum dealtfel nu as face nici macar schimbul de ulei si filtre la noi in tara , cum nici macar motorina de la noi nu as vrea sa bag , dar sunt obligat. Asta e , nu prea avem de ales .

 

Cel putin pentru moment....

Link to comment
Share on other sites

nu are rost sa mai discutam.. pai scuza-ma daca nu mergem toti sa ne sudam rotile in america...sau in germania..

 

Cum spui tu , eu vorba de SUDURA a JANTEI DE ALIAJ , nu despre sudura in romania sau despre tara de (cenzurat) in care traim . Vorbeam TEHNIC despre sudura , nimic altceva .

Link to comment
Share on other sites

Liceu "de informatica" Tiberiu Popoviciu din cluj, numaru 1 in cluj...cel putin la momentu respectiv, si acum stundent la POLI cluj facultatea de electronica anul 5 si student anu 1 la drept la spiru haret,

atunci d-asta nu ne intelegem...zi-mi tu mie ceva de informatica si o sa tip ca pestele...fiecare cu ale lui dar cum mai zice un coleg pe aici , tu te cam iei de toata lumea , n-am stat sa-ti caut toate posturile ca nu-i trb mea...

 

 

Eu unu nu mi-as suda jentile din principiu , deoarece la noi in tara nu ai unde sa faci ceva profi sincer , altfel poate m-as gandii.

 

In orice caz, nu am fost pus in aceasta situatie , nu stiu exact cum as reactiona , dar iti repet , nu as face asa ceva deoarece in RO nu exista sudura profi la asa ceva + nu cunosti exact janta si materialul din care aceasta este facuta . Poate la un set de jante originale m-as baga la o sudura profi in germania sau undeva , dar nu in RO si nu pe replici.

 

stefann @ in 1 cm iti dai seama ce fel de aliaj e janta si cu ce trb sa o sudezi . se face proba care arata singura ce material de adaos cere , asta daca e cazul . de ex la ce a zis amazing cu janta doar crapata nu prea e nevoie de material de adaos . ce sa completezi daca nu lipseste nimic ?

Edited by brownshark
Link to comment
Share on other sites

OK. Vad ca s-au cam incins spiritele... Janta am sudat-o pana la urma, oricum o mai tin pana cand gasesc una identica (sunt originale) ca sa va impac pe toti :blink: Normal ca dupa sudura n-o sa mai aiba aceleasi proprietati ca una noua (e chestie de bun simt) dar macar la 120 la ora pe autostrada sa nu raman fara ea (aici cred ca intervine "maiestria" celui care o sudeaza)... iar dc o sa dau cu ea in gropi cred ca e clar ca n-o sa tina prea mult... Ceea ce ma interesa e dc e "safe" o astfel de sudura (in cazul meu) la viteze de pana la 140 km/h pe autostrada asta din ce stiti voi pt. ca nu vreau sa calculez acum fortele care apasa pe janta la viteza aia :)

Si multumesc mult pt interventii... :)

Link to comment
Share on other sites

Stefan ia uite aici.. ca aici nu purtam discutii pur teoretice despre sudura.. vorbim de chestii practice.. fi atent la ce intrebare ii pun la amazing:

 

Amazing: in ce tara a uniunii europene ti-ai sudat janta ? germania, austria ? unde ?

 

Liceul care l-am facut si facultatile care le fac nu au nici o legatura cu faptul ca stiu mai multe din mai multe domenii nu sunt o persoana cu orizont inchis.. ma documentez si am anumite curiozitati care mi le satisfac, daca cunosc mai multe lucruri tehnice.. este un atu in plus pentru mine, iar faptu ca postez in contradictie cu anumite posturi aiurea, din nou nu este un efect negativ. mai rau ar fi daca as aproba toate prostiile care se spun pe forum "gen.. iarna decupleaza dsc-u"..

 

Deci stefan, daca amazing zice ca si-a sudat rotile in romania, astept mesaj pe pm de la tine, pentru ca amazing nu a intrebat ca sa-si imbogateasca cultura generala in metalurgie, ci a intrebat un lucru practic....

 

Amazing.. daca roata sudata a fost pe fata te sfatuiesc sa o pui pe spate.. in caz de tragedie sa nu ai probleme de directie si sa nu poti evita obstacolele..

 

Ma scuzati de acum o sa-mi revizui comportamentul si o sa aprob toate aberatiile de domeniu tehnic sau alt fel.. doar ca sa fiu ca si voi....

Edited by Lifestyle
Link to comment
Share on other sites

ma Stefan ma leg de toate posturile aiurea si lipsite de bun simt.... sa-ti explic.. daca un material turnat.......adica dintr-o singura bucata.. se rupe.. si tu il sudezi.. nu o sa mai fie ca nou... adica dintr-o singura bucata... niciodata.

 

Apoi daca vrei sa ma leg de ce a spus brownshark foarte bine daca se sudeaza impecabil este mai buna ca noua.. am unit postu lui cu ce ai spus tu... cam asta ati spus.. tu la masina ta.. vrei sa te risti ? adica mergi sa-ti sudeze roata.. de unde sti tu.. ca respectiva firma care face astfel de suduri.. face treaba de calitate ?

 

Din partea mea puneti-va roti sudate pe masina, si placute de frana cu gem de prune pe ele.. cand se uzeaza... Dar va rog nu spuneti ca un lucru DEFECT si REPARAT este la fel de bun ca nou atata tot.. asta tine de bun simt...

nu ai notiuni de rezistenta (structura) materialelor deloc , asa ca nu mai te certa cu nimeni geaba ....

acu' sa-ti explic pe limba ta : daca un material turnat , apoi laminat , se poate taia bucatele si apoi suda fara sa fie pb de rezistenta , atunci si o janta care se rupe / taie in 2 se poate suda la loc . totul e sa respecti tehnologiile .

sper ca ai inteles , daca ai nelamuriri poti sa intrebi , n-am vrut sa crezi ca-ti zic ca esti limitat dar ai alt pachet de cunostinte de baza , cele care-ti folosesc la informatica , e si normal sa fie asa .

Link to comment
Share on other sites

pai trebuie sa facem un topic separat cu tehnologia sudari metalelor, sa-mi explici cum sudezi tu o bara de metal plina de 3 cm grosime.. in toata grosimea ei.. deci nu o sudezi doar la suprafata... eu zic ca nu merita riscul... nu sti daca s-a umplut perfect ruptura... si nu au ramas pori in sectiune.. eu unul nu ma risc... nimeni nu-ti sudeaza janta si apoi face teste cu ultrasunete.. ca sa iti demonstreze ca e perfect... discutia noastra a devenit inutila, ca amazing si-a sudat janta, eu unul i-am recomandat sa o puna pe spate.. Edited by Lifestyle
Link to comment
Share on other sites

reglezi amperajul la plasma pt 1,5 cm si o sudezi pe circumferinta . ce are exemplul asta cu janta omului care era crapata pe obada nu avea vreo spita de 3 cm diametru retezata ? n-ai inteles exemplul anterior ?

 

Cred ca a inteles dar nu vrea sa accepte acest lucru.

Link to comment
Share on other sites

brownshark: limiteaza-te la comentarii daca vezi ca am incetat.. sau tii cu tot dinadinsu sa ne sudezi jantele ?

stefane.. esti cam ca muscan-..ca..lapte din posturile tale, reiese ca nu t-ia suda jante numa prin tari exotice, si ca tu vorbesti in teorie cand omul te intreaba ceva practic... asa ca va rog incetati. nu esti in masura sa faci pe desteptul

 

Omul si-a sudat janta.. in romania din pacate (stefane) si daca nu a nimerit la brownshark sa io sudeze profesional... s-ar putea sa aiba surprize.. cu toata cultura voastra adunata la un loc, nu i-ati putut raspunde la intrebarea ce a urmat.. referitoare la siguranta... eu am putut.. asa ca sunteti foarte ocosi.. si stefane.. zicea undeva ca ma contrazic cu lumea, avant pareri contrare , tu te contrazici cu mine ca ma contrazic cu lumea.. si de dragul de a fi contra.. asa ca eu consider ca noi nu avem ce discuta.. am inteles ca ai de cumparat o masina, asa ca concetreaza-ti efortul intelectual in acea directie . Multumesc

Edited by Lifestyle
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.