Jump to content

Sudura jante aliaj...


Recommended Posts

Am si eu o-ntrebare... Tocmai ce-am dat intr-o groapa pe centura Ploiestiului in drum spre munte (ceatza, ploaie etc) :blink: si din nefericire s-a fisurat janta (de fapt e o crapatura de vreo 10 cm pe marginea jantei). Am lasat-o intr-un service (Sama Service pe Dimitrie Pompei, in Bucuresti) sa mi-o sudeze si vroiam sa stiu cat de sigura e sudura si dc aveti idee de cum lucreaza mecanicii de-acolo? Din experienta voastra dc puteti sa-mi spuneti cat v-a tinut, cu ce viteza maxima ati mers pe ce fel de drumuri etc.
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 58
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

amazing... nemtii ..."in germania" cel putin pentru a se asigura ca o janta nu se mai foloseste.. o taie cu flexu... adica fac o "incizie" si pentru ei o astfel de janta devine neutilizabila.. pana cand romanii le cumpara impreuna cu cauciucuri second.. le sudeaza si le vand la alti romani....

 

Depinde ce standarde ai... in general o janta sparta e sparta...

Link to comment
Share on other sites

sunt 100% deacord cu cele spuse de @Lifestyle si @Maverick

 

o geanta fisurata/sudata poate sa fie cauza multor neplaceri mai ales la viteze mari, nu e de joaca. Totusi e vob de siguranta ta si nu numai

 

mai gandeste o data inaite de a incalta masina cu ea :blink: eu nu as face-o

 

mai bine bagi banii de sudura in una noua :)

Edited by clauberty
Link to comment
Share on other sites

cu tot respectul pentru colegii care au postat anterior as avea o intrebare ? citi dintre voi aveti ceva pregatire in domeniul sudurii / turnarii / prelucrarii in general , a materialelor neferoase ?

nu mai vorbiti mult si nefondat ca nu sintem pe "fulgerica"...nu-mi place sa intre diversi "guests" si sa citeasca ce le pica in mina si apoi sa faca in alte locuri afirmatii care nu isi au rostul despre acest forum sau membrii lui .

orice obiect turnat sau forjat din AL se sudeaza fara probleme daca stii sa aplici tehnologia pe care o cere .

cu garantie de 1000%....ca sa va dau un sg exemplu : am sudat pistoane de vapor (se forfecasera gulerele intre canalele de segment...) diametrul unui piston 38 cm...acum 6 ani...functioneaza si azi...

in ceeace priveste sudura aia de la janta , e foarte simplu de reparat daca lucrezi ca la carte . modul cum s-a crapat ma face sa zic ca nu e de marca , e un material cam casant , cred... , trb vazuta...

Edited by brownshark
Link to comment
Share on other sites

amazing... nemtii ..."in germania" cel putin pentru a se asigura ca o janta nu se mai foloseste.. o taie cu flexu... adica fac o "incizie" si pentru ei o astfel de janta devine neutilizabila.. pana cand romanii le cumpara impreuna cu cauciucuri second.. le sudeaza si le vand la alti romani.... :blink: "este" unii romani care le "vinde" inapoi in germania si clientul le controleaza cu ultrasunete , ca la fabrica... :)

 

Depinde ce standarde ai... in general o janta sparta e sparta...

Link to comment
Share on other sites

Am si eu o-ntrebare... Tocmai ce-am dat intr-o groapa pe centura Ploiestiului in drum spre munte (ceatza, ploaie etc) :blink: si din nefericire s-a fisurat janta (de fapt e o crapatura de vreo 10 cm pe marginea jantei). Am lasat-o intr-un service (Sama Service pe Dimitrie Pompei, in Bucuresti) sa mi-o sudeze si vroiam sa stiu cat de sigura e sudura si dc aveti idee de cum lucreaza mecanicii de-acolo? Din experienta voastra dc puteti sa-mi spuneti cat v-a tinut, cu ce viteza maxima ati mers pe ce fel de drumuri etc.

nu era mai bine sa faci tu ceva poze cu groapa si janta , pe loc , apoi sa suni la 112 sa-ti trimita un echipaj de la pol rutiera sa faca o constatare ? sa sanctioneze asa cum zice legea administratorul acelui sector de drum pt carosabil periculos , nereparat si nesemnalizat , deci un potential pericol pt orice participant la trafic ?si apoi cu pv ii cereai banii pe janta , daca nu instanta...ca e f usor acum...si daca erau comentarii ii mai dadeai si la o televiziune , doua...asa sa stie de tine...

Link to comment
Share on other sites

orice obiect turnat sau forjat din AL se sudeaza fara probleme daca stii sa aplici tehnologia pe care o cere .

 

ai spus cateva cvine care nu sunt de neglijat

 

si cum din pacate pe la noi sunt multe firme care pretind ca stiu si au tehnologia si defapt habar nu au, sincer eu nu m-as risca doar daca as avea certitudinea ca a mai facut si sunt in folosinta char si in ziua de azi

 

exemple sut multe de la schimbatul unui brat pana la strangerea suruburior la mana dar devin offtopic :blink:

Link to comment
Share on other sites

Am sudat astfel de jante, dar niciodata nu am mai fost ca din fabrica! E riscant, indiferent pe ce suspensie ai une janta (fata sau spate). Poti avea surprize foarte mari. Cel mai indicat ar fi un set de jante noi sau macar cea sparta inlocuita.

Cand am cumparat BMW-ul nu intelegeam de ce la 130-140 fileaza directia, pana cand am dat rotile jos. Frumoase jante, mi-au parut rau dupa ele, dar acum sunt in siguranta.

 

Mai bine pui jante de otel, decat aliaj sudat!

Link to comment
Share on other sites

lifestyle @ jante porsche spate 17j x 10 , cea sparta si lovita in derapaj lateral de bordura = lipsa 15 cm de talon si buza crapata 5 cm paralel cu talonul cere goala pe masina de echilibrat 15 g (asta dupa reparatie) , sora ei nelovita cere 35g.... :blink:

citesti , te documentezi , cum e cu neferoasele si mai vb...asa vb din avion stie toata lumea sa dea...

Edited by brownshark
Link to comment
Share on other sites

ma .. repet cum zici tu..

 

Lifestyle , nu te supara pe mine dar vad te cam iei de toata lumea pe forum . De curiozitate , ai idee macar despre ce vorbeste brownshark ? Nu prea cred.....altfel nu ai comenta in stilul asta si nu l-ai contrazice. Spre surprinderea unora cunosc foarte bine acest domeniu despre care vb brownshark si intradevar are dreptate si intradevar , o sudura facuta de cine trebuie , cum trebuie poate fi mai ok decat inainte , cum a dat exemplu si brownshark.

 

Nu contest ca daca ti s-au spart 1-2 jante sa le sudezi , poti face ce vrei , poti sa le si schimbi , poti sa le sudezi , e alegerea fiecaruia.

 

Acum mai e un lucru important , materialul din care e facut , e posibil ca janta sa fie ori prea slaba ori prea tare (aliajul din care este facuta) si sa nu suporte o sudura profi si o distrugi astfel.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.