Jump to content

Fulie E60


chas3

Recommended Posts

Am nevoie daca poate indica cineva cu date oferite de producator sau ceva oficial daca exista, care este durata de viata km sau ani/zile/ore pentru fulia de la E60. Ceva gen service interval x km se schimba fulia, etc. Exclus indicatii de domeniul general, am nevoie de ceva oficial E60 sau macar E39. Mersi.
Link to comment
Share on other sites

In functionare normala nu apar uzuri care sa faca necesara inlocuirea. Deci teoretic tine cat tine si masina.

 

 

Am impresia ca exista si ceva cauciuc pe acolo, uneori se mai strica.

You bet!

 

Te referi la piesa 1 de aici : http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=11&fg=18 ?

Acest gen de piese nu are o durata de viata limitata. In functionare normala nu apar uzuri care sa faca necesara inlocuirea. Deci teoretic tine cat tine si masina.

Exact (si 530d cum ai intuit :blink: ).

Link to comment
Share on other sites

Te referi la simering ?

 

 

Nu, nu...

 

Sa ne explice @chas mai bine ce s-a intamplat, ce s-a defectat.

Pai.. ce sa se intample.. am ramas cu ea in mana acum cateva zile. Pe scut de fapt. Bine ca nu a deviat prin ventilator sa ma pagubeasca si de ala. Ceva de genul: miros de cauciuc ars pe ventilatie -> charging error -> active steering error -> servotronic error -> nada servo. (nu mai retin exact ordinea dintre AS si servotronic). Asta se intampla pe la un semafor, daca se intampla la 200kmh in curba cred ca era tragic.

 

In legatura cu durata de viata: nu e for life in nici un caz si e valabil si la celalalte marci.

 

A patit ceva fulia, sau de ce intrebi ?

Da, partea cauciuc dinspre interior pur si simplu s-a rupt. Si fara vreun motiv (in afara de faptul ca era deosebit de ceata).

Link to comment
Share on other sites

Am trecut si eu prin asa ceva...din cate am inteles s-a facut si recall pentru aceasta fulie. Un prieten care-si achizitionase un e60 de nou din Ro a fost chemat in service si i-au scimbat-o. Din pacate ''paguba'' e destul de importanta! Eu mi-am schimbat si curelele si rolele intinzatoare cu aceasta ocazie.
Link to comment
Share on other sites

Am trecut si eu prin asa ceva...din cate am inteles s-a facut si recall pentru aceasta fulie. Un prieten care-si achizitionase un e60 de nou din Ro a fost chemat in service si i-au scimbat-o. Din pacate ''paguba'' e destul de importanta! Eu mi-am schimbat si curelele si rolele intinzatoare cu aceasta ocazie.

Eu nu stiam de recall, credeam ca a sarit/rupt o curea, desi nu se explica mirosul de cauciuc ars. Oricum, facelift-ul nu mai are dubla-masa din cate am inteles.

 

So anyway, exista ceva oficial un service inspection ceva sau recall exact pe tema asta?

Link to comment
Share on other sites

Pai.. ce sa se intample.. am ramas cu ea in mana acum cateva zile. Pe scut de fapt. Bine ca nu a deviat prin ventilator sa ma pagubeasca si de ala. Ceva de genul: miros de cauciuc ars pe ventilatie -> charging error -> active steering error -> servotronic error -> nada servo. (nu mai retin exact ordinea dintre AS si servotronic). Asta se intampla pe la un semafor, daca se intampla la 200kmh in curba cred ca era tragic.

 

Exact, dar exact la fel a patit un prieten de-al meu cu e60 530d. Exact in ordinea asta. A dus masina pe platforma pana in service. A platit el reparatia, nici vorba ca respectivii sa aminteasca de recall sau ceva de genul asta. Pacat ca nu mai vrea sa intre pe forum, ca iti dadea mai multe detalii. Tot ce tin minte e ca nu a iesit prea ieftin...

Edited by gbu
Link to comment
Share on other sites

Numai pt diesel era recall-ul?

Piesa exista si la d si la i, cu part number diferit, desigur. Daca a cedat la rpm-urile de la d, probabil cedeaza si la rpm-urile de la i. Eu unul nu am gasit nici recall-ul pentru d, deci nu stiu daca au facut recall si pentru i.

Link to comment
Share on other sites

@chas3, ai nevoie de cineva din interiorul retelei BMW AG, cineva care poate verifica daca masina ta facea obiectul acelui recall si daca ar fi trebuit sa fii chemat si totusi stimabilii care trebuiau sa te cheme pentru inlocuirea acelei piese nu te-au chemat. Ma gandesc ca poate Turbo-mann te poate ajuta cu o informatie in sensul asta. Ar fi foarte edificatoare mai ales pentru faptul ca informatia ar fi pentru masina ta si nu la modul general.

Bref. Daca acea piesa constituia motivul unui recall si nu ai fost contactat si chemat in service si acum s-a defectat, toata raspunderea cade pe cei de la BMW, chiar si in cazul in care masina ti-a iesit din garantie.

 

Daca e, dupa sarbatori, ma suni, ai numarul meu, mergem impreuna la BMW sa vedem daca putem afla ceva. Eu zic ca se merita.

Edited by d-rive
Link to comment
Share on other sites

@chas3, ai nevoie de cineva din interiorul retelei BMW AG, cineva care poate verifica daca masina ta facea obiectul acelui recall si daca ar fi trebuit sa fii chemat si totusi stimabilii care trebuiau sa te cheme pentru inlocuirea acelei piese nu te-au chemat. Ma gandesc ca poate Turbo-mann te poate ajuta cu o informatie in sensul asta. Ar fi foarte edificatoare mai ales pentru faptul ca informatia ar fi pentru masina ta si nu la modul general.

Bref. Daca acea piesa constituia motivul unui recall si nu ai fost contactat si chemat in service si acum s-a defectat, toata raspunderea cade pe cei de la BMW, chiar si in cazul in care masina ti-a iesit din garantie.

 

Daca e, dupa sarbatori, ma suni, ai numarul meu, mergem impreuna la BMW sa vedem daca putem afla ceva. Eu zic ca se merita.

Nu cred ca ma incadrez pentru ca nu practic service-ul de la AB, deci nu avea cum sa ma anunte cineva. Iar recall pe tema asta nu prea am gasit.

Cautam ceva oficial in care sa se mentioneze recall sau service interval pentru ea, pentru ca e penibil modul in care a cedat si mai mult, e o chestie fatala daca se intampla la viteza.

Link to comment
Share on other sites

Mda, din pacate. Am crezut/banuit ca ai avut masina luata de noua din Ro. Romulus stie mai multe despre rechemari la E60, doar ca el a avut benzina daca imi amintesc eu bine. Poate stie el mai multe...

Una peste alta. Nasol ca ti s-a intamplat treaba asta dar totusi ai avut noroc ca nu ti s-a intamplat pe la cine stie ce viteza...

Link to comment
Share on other sites

Mda, din pacate. Am crezut/banuit ca ai avut masina luata de noua din Ro. Romulus stie mai multe despre rechemari la E60, doar ca el a avut benzina daca imi amintesc eu bine. Poate stie el mai multe...

Una peste alta. Nasol ca ti s-a intamplat treaba asta dar totusi ai avut noroc ca nu ti s-a intamplat pe la cine stie ce viteza...

Da, din experienta de la momentul respectiv, pana si la 10-20kmh e frustrant sa n-ai directie. Oricum, traiasca E60-ul ca e masina buna :blink:

Link to comment
Share on other sites

Pai.. ce sa se intample.. am ramas cu ea in mana acum cateva zile. Pe scut de fapt. Bine ca nu a deviat prin ventilator sa ma pagubeasca si de ala. Ceva de genul: miros de cauciuc ars pe ventilatie -> charging error -> active steering error -> servotronic error -> nada servo. (nu mai retin exact ordinea dintre AS si servotronic). Asta se intampla pe la un semafor, daca se intampla la 200kmh in curba cred ca era tragic.

 

In legatura cu durata de viata: nu e for life in nici un caz si e valabil si la celalalte marci.

Asa ceva am patit si eu. Acelasi model. Anul trecut in vara, eram cu gbu in masina. Masina asta are doua curele, una duce clima cealalta alternatorul SI pompa de apa. Curelele se schimba cam la fiecare 60-70K km. In vara stiam ca urmeaza, avea cam 140K km, am fost la Autotransilvania in Cluj sa le schimb, si au constatat ca trebuiesc inlocuite si doua role intinzatoare pentru cureaua care duce alternatorul si pompa de apa, drept urmare asta n-au schimbat-o. Mi-au zis ca le-au comandat. I-am intrebat daca pot umbla cu masina o saptamina, pina vin rolele, au zis ca da. Asa ca, am plecat si la mare. Nu am ajuns pina acolo, undeva ne-am oprit intr-o parcare si nu a mai vrut sa plece. Miros de cauciuc ars, fum alb de sub capota, mesaj de charging failure, erori cu diverse sisteme electrice, etc. Cred ca s-a gripat o rola, a alunecat ce-a alunecat cureaua peste ea si pe urma s-a incins si s-a rupt. Sunat la asistenta AB, aia mi-au zis sa nici nu incerc sa merg cu ea (eram la 50km de Brasov) ca aceeasi curea duce si pompa de apa. A ajuns in Brasov la Contempo pe platforma. Unde s-a diagnosticat ca s-a dus si fulia. Probabil ca daca nu umblam cu ea, si asteptam rolele, ar fi fost OK. Deci, cind ai schimbat curelele?

 

Numai pt diesel era recall-ul?

Cele pe benzina nu au doua curele, din cite stiu. Poate ma insel, totusi.

 

Romulus stie mai multe despre rechemari la E60

Este un topic pe undeva pe forum, de prin vara, cu toate recallurile pina la ora aia pe E60. Folositi Search cu incredere.

Edited by test225
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Unde s-a diagnosticat ca s-a dus si fulia. Probabil ca daca nu umblam cu ea, si asteptam rolele, ar fi fost OK. Deci, cind ai schimbat curelele?

 

Numai pt diesel era recall-ul?

Cele pe benzina nu au doua curele, din cite stiu. Poate ma insel, totusi.

Problema mea nu a fost de la curele. Dupa incident le-am schimbat si pe alea, de cat de sictirit eram pe tema ce poti pati cu o masina gen E60. Nu erau uzate si mai duceau destul. Rolele, alternatorul, pompa de apa si compresorul nu au nici un joc, testat dupa incidentul de acum. Problema a fost ca fulia care antreneaza ambele curele, s-a rupt si a cazut pe scut. Aceeasi soarta au avut si curelele, implicit, fiind agatate de ea. Mirosul de cauciuc ars era de la partea de cauciuc a fuliei.

Cat despre intervalul de schimb, ma interesa pentru fulie (care nu e lifetime in nici un caz).

 

Atat d cat si i, au 2 curele, una pe clima, alta pe alternator si pompa de apa. Exemplu la 530i:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...;fg=18&hl=2

si

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...;fg=18&hl=1

Link to comment
Share on other sites

Unde s-a diagnosticat ca s-a dus si fulia. Probabil ca daca nu umblam cu ea, si asteptam rolele, ar fi fost OK. Deci, cind ai schimbat curelele?

 

Numai pt diesel era recall-ul?

Cele pe benzina nu au doua curele, din cite stiu. Poate ma insel, totusi.

Problema mea nu a fost de la curele. Dupa incident le-am schimbat si pe alea, de cat de sictirit eram pe tema ce poti pati cu o masina gen E60. Nu erau uzate si mai duceau destul. Rolele, alternatorul, pompa de apa si compresorul nu au nici un joc, testat dupa incidentul de acum. Problema a fost ca fulia care antreneaza ambele curele, s-a rupt si a cazut pe scut. Aceeasi soarta au avut si curelele, implicit, fiind agatate de ea. Mirosul de cauciuc ars era de la partea de cauciuc a fuliei.

Cat despre intervalul de schimb, ma interesa pentru fulie (care nu e lifetime in nici un caz).

 

Atat d cat si i, au 2 curele, una pe clima, alta pe alternator si pompa de apa. Exemplu la 530i:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...;fg=18&hl=2

si

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...;fg=18&hl=1

 

Chas, ce simptome ai avut la masina inainte sa ti se intample asta? De cand e frigul asta naprasnic am patit urmatoarea chestie: dimineata la pornire cand e foarte rece motorul mi-a facut un zgomot ciudat de 1 secunda ca un fel de suierat. Daca motorul e cald porneste perfect. Poate fi de la fulie??

 

PS: mentionez ca am facut o revizie a masinii in urma cu 3 saptamani si am schimbat: filtru aer, filtre polen, ulei, filtru de ulei si bujii.

Edited by bogdan1980
Link to comment
Share on other sites

Unde s-a diagnosticat ca s-a dus si fulia. Probabil ca daca nu umblam cu ea, si asteptam rolele, ar fi fost OK. Deci, cind ai schimbat curelele?

 

Numai pt diesel era recall-ul?

Cele pe benzina nu au doua curele, din cite stiu. Poate ma insel, totusi.

Problema mea nu a fost de la curele. Dupa incident le-am schimbat si pe alea, de cat de sictirit eram pe tema ce poti pati cu o masina gen E60. Nu erau uzate si mai duceau destul. Rolele, alternatorul, pompa de apa si compresorul nu au nici un joc, testat dupa incidentul de acum. Problema a fost ca fulia care antreneaza ambele curele, s-a rupt si a cazut pe scut. Aceeasi soarta au avut si curelele, implicit, fiind agatate de ea. Mirosul de cauciuc ars era de la partea de cauciuc a fuliei.

Cat despre intervalul de schimb, ma interesa pentru fulie (care nu e lifetime in nici un caz).

 

Atat d cat si i, au 2 curele, una pe clima, alta pe alternator si pompa de apa. Exemplu la 530i:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...;fg=18&hl=2

si

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...;fg=18&hl=1

 

Chas, ce simptome ai avut la masina inainte sa ti se intample asta? De cand e frigul asta naprasnic am patit urmatoarea chestie: dimineata la pornire cand e foarte rece motorul mi-a facut un zgomot ciudat de 1 secunda ca un fel de suierat. Daca motorul e cald porneste perfect. Poate fi de la fulie??

 

PS: mentionez ca am facut o revizie a masinii in urma cu 3 saptamani si am schimbat: filtru aer, filtre polen, ulei, filtru de ulei si bujii.

Curelele poti sa le apesi sa vezi daca mai sunt intinse, nu trebuie sa se lase mult cand apesi pe ea. Cureaua trebuie sa aibe si santurile de pe spate (adica partea care atinge pe role) in stare buna - poti sa te uiti pe portiunea in care vine invers (sub alternator de exemplu) si sa vezi daca nu e imbatranit cauciucul, sa nu aibe crapaturi. Rolele intinzatoare, pompa de apa, alternatorul si compresorul, trebuie sa dai cureaua care sta pe fiecare ca sa verifici daca ai joc, pentru ca sunt tensionate daca sta cureaua pe ele si nu se simte nimic. Cat despre fulie, nu ai nici o simptoma si nici nu ai ce sa verifici fara sa o desfaci. Asta dubla masa de pe E60 e din 2 bucati, una din metal si una din cauciuc, cea din cauciuc fiind cea care cedeaza, crapa cauciucul ca si cum ar fi imbatranit.

Suieratul poate fi si de la condens, daca se formeaza o picatura de apa pe curea/rola, o sa suiere pana o arunca sau se usuca. Deci fara sa verifici nu ai cum sa spui de la ce e. In cazul meu nu a suierat si nu s-a comportat in vreun fel aparte inainte sa imi faca bucuria. Mai mult, nu s-a intamplat la vreo "fortare" a motorului (spre fericirea mea, ramanand fara directie fiind foarte frustrant), ci la un semafor. Nici frig ca acum nu era, vreo 7 grade din cate retin. Fiind un eveniment care iti imobilizeaza masina, poti sa ii faci o verificare ca sa fii linistit (nu e mult de munca la service, trebuie data aparatoarea de la ventilator jos si ai acces la curele).

PS: filtrele si ce ai mentionat tu, nu au legatura cu problema asta.

Link to comment
Share on other sites

OK am inteles cam despre ce este vorba. Cand am ocazia imi voi verifica si eu aceasta piesa sa fiu sigur ca e OK. Intrebarea mea este: ce se intampla daca aceasta piesa cade la viteze mari de 150-200 km/h??? :blink: Suieratul acela s-ar putea sa fie de la condens cum spui tu. Cand imi las masina in garaj seara e foarte cald motorul si probabil se formeaza undeva condens...
Link to comment
Share on other sites

OK am inteles cam despre ce este vorba. Cand am ocazia imi voi verifica si eu aceasta piesa sa fiu sigur ca e OK. Intrebarea mea este: ce se intampla daca aceasta piesa cade la viteze mari de 150-200 km/h??? :blink: Suieratul acela s-ar putea sa fie de la condens cum spui tu. Cand imi las masina in garaj seara e foarte cald motorul si probabil se formeaza undeva condens...

Pai.. daca fulia nu mai e acolo, nu mai sunt nici curelele, prin urmare:

-nada pompa de apa, nu o sa mai ai racire, nu e fatal, opresti si suni prietenul cu platforma

-nada alternator, nu o sa se mai incarce bateria, nu e fatal, opresti si suni prietenul cu platforma

-nada clima, o sa ai o masina fara AC, nu e fatal

-nada servo, o sa ai un volan foarte rigid, probabil fatal in marea majoritatea cazurilor de 150-200kmh

 

Un volan fara servo la doar 15-20kmh e deja socant, d'apai la 150-200kmh. Si nu e numai problema ca e foarte dificil sa iei o curba cu el asa, mai e si socul ca nu esti pregatit sa il impingi cu toata forta ca sa il misti cateva grade.

 

PS: Eu tineam masina in garaj si nu am avut niciodata scartait la pornire.

Link to comment
Share on other sites

Guest sorren
la mine la e46 320 d cand a descoperit mecanicul ca am o fisura pe cauciucul de la fulie la oprire se auzea scartaitul aceala . . . cand se rupe cu totul fulia si aude un scartait continuu la relati
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.