Jump to content

Oscilatii relanti 320D E46, 100kw


Recommended Posts

Proaspat proprietar de diesel-ar (inainte am avut o pisicuta 320 benzina), de f. curand am 2 probleme:

- relanti-ul oscileaza in cu aprox 100 de rot/min la intervale de cca 1-2 minute (fac precizarea ca la cumparare am schimbat filtru aer, ulei & filtru ulei, mai putin filtrul de motorina. Sa fie asta cauza?)

- motorul se incalzeste f. greu. Apa ajunge la optim doar daca merg cu ea in ture; daca merg cuminte, pot sa fac si 50 km, ca apa tot nu ajunge la 1/2, pe ceas... Am verificat furtunele de la radiatorul de apa sa vad daca nu cumva termostatul e pe deschis, lasand astfel circuitul apei si prin radiator, insa doar un furtun era cald, ceea ce pare ok. (cineva spunea ca termostatul s-ar putea sa faca figuri, dar chiar nu as cumpara unul nou, pana nu ma lamuresc ca asta e cauza). La schimbul de ulei, am bagat si un Metabond Gold, care are printre efecte reducerea semnificativa a frecarilor (si implicit incalzire mai redusa), dar de aici si pana la a se incalzi motorul atat de greu e cale luuunga..

Ma poate ajuta cineva cu un sfat?

Link to comment
Share on other sites

Curiosule, eu sunt din Pitesti, oras mic, indiferent unde plec in oras ,nu vad apa ridicanduse . Daca merg in afara orasului,totul intra in normal,acul la jumatate .Eu zic ca este diesel si e normal sa se incalzeasca mai greu ,dar..... incearca totusi si o aerisire. Iar,cu oscilatiile nu sunt sigur,ar putea sa fie de la temperatura scazuta de afara ,eu zic sa nu te sperii sunt motoare inteligente. Stii ce ti-ar spune mecanicul meu (meserias bun de altfel) '' ma e bmw da in el pina nu ti-o mai porni intr-o dimineata si apoi vii cu el la mine ''
Link to comment
Share on other sites

referitor la relanti...oscileaza 800-900-1000 rpm?

la mine oscileaza cateodata la relanti dar daca inchid climatronicul nu mai face.nu stiu nici eu care e cauza sau daca e normal sau nu.cat despre incalzirea motorului...nici la mine nu prea ajunge la jumatate acul in oras,doar afara,dar caldura baga oricum.cred ca un caron in bara rezolva problema.

Link to comment
Share on other sites

Curiosule, eu sunt din Pitesti, oras mic, indiferent unde plec in oras ,nu vad apa ridicanduse . Daca merg in afara orasului,totul intra in normal,acul la jumatate .Eu zic ca este diesel si e normal sa se incalzeasca mai greu ,dar..... incearca totusi si o aerisire. Iar,cu oscilatiile nu sunt sigur,ar putea sa fie de la temperatura scazuta de afara ,eu zic sa nu te sperii sunt motoare inteligente. Stii ce ti-ar spune mecanicul meu (meserias bun de altfel) '' ma e bmw da in el pina nu ti-o mai porni intr-o dimineata si apoi vii cu el la mine ''

 

Cat mergi in oras? Mie unul nu mi se pare in regula sa se incalzeasca atat de greu; se duce naiba tot confortul unei masini de 2001 (caldura baga k lumea -in mod firesc- doar cand e apa la temperatura care tre' Si nu prea e!) E ca si cand m-as da cu o berlina d.p.d.v. al confrtului (cum stateau aia cu manusi in masina :blink: Am pus si niste bucati de plastic in fata radiatorului, la spoiler si sus, la nari, unde e admisia de aer (cand se incalzeste apa le scot) si tot greu se incalzeste... Aerisirea de care vorbesti in ce consta?

 

 

 

Inainte sa schimb termostatul, A MAI PATIT CINEVA ASA CEVA? Rezolvari? Pareri?

Oscilatiile la relanti pot sa fie de la filtru de combustibil? Sunt doar curios, filtrul il schimb oricum (e ala de langa & dedesubtul vasului pt. stergatoarele de parbriz? Mai e si altul?)

 

CZR, oscilatiile sunt in jurul turelor spuse de tine, insa apar la intervale de 1-2 minute. Motorul toarce frumusel, si peste 1,2 minute scad turele (la fel cum scad cand pornesti vara clima, faruri & subw) pentru aprox 10 sec, dupa care turatia revine la normal.

Problema care ma doare cel mai tare acum, e ca nu prea am caldura in masina... Tre sa astept frustrant de mult pana cand aerul sa fie acceptabil de cald. La pisica (benzina, 2l,24v) pe care o aveam nu era problema asta, aveam caldura in masina si dupa drumuri scurte si era cu 10 ani mai batrana. Cum sirroco cu am, ce sa fac sa am si eu totusi caldura k lumea in masina?

Link to comment
Share on other sites

la mine oscilatiile sunt cam la fel dar numai cand e clima deschisa (caldura).motorul merge perfect,de incalzit se incalzeste in masina destul de repede,poate nu-ti merge "preincalzirea" sau cum draq ii zice la aia e sub capota chiar sub parbriz acolo in dreapta parca.nu se incalzeste repede ca benzina dar am caldura si nu am pus cartoane prin bara.
Link to comment
Share on other sites

la mine oscilatiile sunt cam la fel dar numai cand e clima deschisa (caldura).motorul merge perfect,de incalzit se incalzeste in masina destul de repede,poate nu-ti merge "preincalzirea" sau cum draq ii zice la aia e sub capota chiar sub parbriz acolo in dreapta parca.nu se incalzeste repede ca benzina dar am caldura si nu am pus cartoane prin bara.

 

"Preincalzirea" de care vorbesti e acel sirocco, am vazut la un amic de-al meu pe 320d lui, am inteles ca e in jur de 1000E sa-ti montezi asa ceva. E o questie f. inteligenta: dracia se alimenteaza cu motorina (independent de sist. de alim. al masinii) si are rolul de a incalzi in cateva minute apa din motor, a.i. in f. scurt timp apa e la "optim", fara sa fie nevoie sa mergi cu masina.. Din pacate eu nu am asa ceva.

Link to comment
Share on other sites

referitor la relanti...oscileaza 800-900-1000 rpm?

la mine oscileaza cateodata la relanti dar daca inchid climatronicul nu mai face.nu stiu nici eu care e cauza sau daca e normal sau nu.cat despre incalzirea motorului...nici la mine nu prea ajunge la jumatate acul in oras,doar afara,dar caldura baga oricum.cred ca un caron in bara rezolva problema.

Poate fi la cuplare - decluplare periodica de compresor de aer conditionat. Totusi calculator de motor este informat cand sa cupleaza deci nu ar trebui sa fie asa mult.

Link to comment
Share on other sites

eu i-mi duc fetita la gradinita in fiecare dimineata ,cred ca sunt, in jur de 5 km,dar deabia la intoarcere incepe, sa se incalzeasca. Stiu de la mecanic ca aerisirea se face , de la surubul de plastic de langa capacul radiatorului,se tine deschis pina da apa pe acolo,cu motorul pornit, si cu lichidul de racire la nivel maxim,bineinteles cu capacul radiatorului inchis. Se strange surubul tot cu motorul pornit. Lichidul de racire trebuie se ramina intre nivele min.... max. Mai fa o intrebare printre colegi totusi.
Link to comment
Share on other sites

referitor la relanti...oscileaza 800-900-1000 rpm?

la mine oscileaza cateodata la relanti dar daca inchid climatronicul nu mai face.nu stiu nici eu care e cauza sau daca e normal sau nu.cat despre incalzirea motorului...nici la mine nu prea ajunge la jumatate acul in oras,doar afara,dar caldura baga oricum.cred ca un caron in bara rezolva problema.

ai aflat de ce apar acele oscilatii la relanti cu clima pusa?

merci

Link to comment
Share on other sites

am observat si la mine oscilatiile la relanti.un pic am fost speriat,dar am vazt ca totul functioneaza normal,caldura este mam mai linistit.orcum as vrea sa aflu de la ce sunt oscilatile.a aparut numai decind e frigul asta mai mare.
Link to comment
Share on other sites

am pus deja panouri in dreptul narilor, si tot greu se incalzeste... Am sa incerc sa fac aerisirea (ce tampitzel sunt, am uitat ca si la benzinar am facut-o -cu botul pe un plan inclinat, mentinuta in jurul a 2500 rpm, parca, desfac surubul si scadea nivelul la apa); sper sa fie din asta faza cu incalzirea

 

Am observat (cel putin pentru scurt timp, ca nu am avut rabdarea sa stau mai mult langa masina) ca oscilatiile au legatura cu ventilatorul de la incalzire. Cu el oprit, mi se pare ca merge absolut "curat"

 

@Curiosul: Nu mai folosi Metabond sau Dura Lube sau alti aditivi miraculosi, uleiul are deja aditivi in el...

Asta daca nu vrei o segmentare timpurie :blink:

 

Eu am foslosit (folosesc inclusiv Megasel, pt. motorina), stiu mai multi care folosesc si n-am auzit pe nimeni sa aiba necazuri (nu vreau sa sune a reclama asta). Am avut mai demult o Astra in care -pe langa ulei de calitate, fireste & schimbat obsesiv de devreme, la 5000- in care am bagat Dura Lube. Nici acum, dupa ani buni (evident ca ma mai intalnesc cu cel caruia i-am vandut-o) tipu' nu a avut probleme cu motorul. A avut cu aprinderea (capac delcou, etc), dar nu la motor, efectiv! E o constatare personala.

Link to comment
Share on other sites

Nu trebuie sa pui carton doar la nari !!! mai trebuie si in partea grilei din bara care raceste si intercooler si partea inferioara a radiatorului de apa(si care cred ca este cea mai expusa).... am experimentat eu si m-am convins ,cel putin asa face a mea "neghinita"
Link to comment
Share on other sites

Guest sorren
si eu am trecut de la benzina 318 i e46 la 320 d e 46 si am intampinat problema cu incalzirea greoaie . . . am pus masina pe tester la bavaria, am schimbat termostatul, antigelul verificari suplimentare . . . etc . . . toti mi-au spus ca este ok la diesel . . . mie imi trece de patratelul albastru cand temperatura este pe la 0 grade pe afara cam dupa 4-5 km mers normal . . . la jumatate imi ajunge cam dupa 8-10 km de asemenea mers normal . . . asa ca nu te mai stresa inutil daca ai aceleasi efecte ca la mine
Link to comment
Share on other sites

Absolut de acord cu Sorren,mi se pare normal la diesel sa se incalzeasca putin mai greu,iar in legatura cu oscilatiile , sa va spun ce am observat la pasatul cumnatului meu. Motorul rece consum instant 7,2 .Porneste clima (incalzirea) ,se observa o mica oscilatie a turometrului iar consumul instant 8,0 .Dupa oprirea calduri consumul instant a revenit la 7,2 .Deci exista sigur o legatura intre consum -ture -clima
Link to comment
Share on other sites

partea grilei din bara care raceste si intercooler

 

De ce sa pui carton la intercooler?? lasa asa ca e mai bine aer rece in admisie pentru performanta..

 

 

totusi ce ar putea cauza ascilatii ale turometrului cu clima pusa.....

Ai posibilitate de dezactivare AC? un fel de mod 'eco'? vezi daca mai face atunci.

Link to comment
Share on other sites

De ce sa pui carton la intercooler?? lasa asa ca e mai bine aer rece in admisie pentru performanta..

 

 

asta este rolul intercoolerului sa raceasca aerul ...dar la -grade ce sens mai are?! si oricum nu ma doare de intercooler cat de jumatatea de jos a radiatorului.......

Link to comment
Share on other sites

... in partea dinspre mptor a radiatorului, la ce sa mai pun cartoane (vorba vine, ca eu am un plastic) :blink: daca e obturata partea din exterior? Acolo (inspre motor) la mine are niste obturatoare actionate de un fel de vacum (in genul jaluzelelor, daca ma fac inteles), dar alea sunt pe pozitia "deschis" adica sa lase aerul sa treaca printre ele... ?!
Link to comment
Share on other sites

partea grilei din bara care raceste si intercooler

 

De ce sa pui carton la intercooler?? lasa asa ca e mai bine aer rece in admisie pentru performanta..

 

 

totusi ce ar putea cauza ascilatii ale turometrului cu clima pusa.....

Ai posibilitate de dezactivare AC? un fel de mod 'eco'? vezi daca mai face atunci.

nu cred cel putin nu am vazut vre-un buton pentru asa ceva, totusi in mod normal ar trebui computerul sa intervina si sa nu lase turatia sa oscileze, faza dubioasa este c zi vara cu clima pe rece nu facea asa

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.