Jump to content

Accidente BMW


alex

Recommended Posts

  • Replies 606
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Probabil" altfel nu inteleg cum a pierdut controlul,in fine acum e prea tarziu.Poate ar trebui dechis un topic pe tema asta:cum putem redresa masina din derapaj sau cum putem efecta manevre de evitare fara a intra in derapaj....

33833[/snapback]

 

simplu: mergind cu viteza regulamentara sau mai putin, in functie de drum. "manevrele" sint pentru circuit, nu pentru oras !

Link to comment
Share on other sites

Probabil" altfel nu inteleg cum a pierdut controlul,in fine acum e prea tarziu.Poate ar trebui dechis un topic pe tema asta:cum putem redresa masina din derapaj sau cum putem efecta manevre de evitare fara a intra in derapaj....

33833[/snapback]

 

Nu cred ca un astfel de topic ajuta. Din mai multe motive, cele mai importante fiind:

  • cei care stiu evita un derapaj sau sa iasa din unul, stiu pericolele si arareori se comporta inconstient la volan
  • cei care patesc asa un accident pe o strada in oras nu ar fi citit oricum un asa topic, crezand ca stiu totul

Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca un astfel de topic ajuta. Din mai multe motive, cele mai importante fiind:

  •  
     
  • cei care stiu evita un derapaj sau sa iasa din unul, stiu pericolele si arareori se comporta inconstient la volan
     
     
  • cei care patesc asa un accident pe o strada in oras nu ar fi citit oricum un asa topic, crezand ca stiu totul
     
     

33837[/snapback]

A refer la situatii de urgenta cand trebuie sa eviti un obstacol,sau la situatii neprevazute in care te trezesti ca te "fura" spatele,nu am zis ca o sa invatam sa conducem ca la F1 :blink:

Link to comment
Share on other sites

Dumnezeu sa-i odihneasca.

 

De la stalpul cu pricina pana la podul de la Elvilla, mai e aproape o statie de tramvai. Vis-a-vis de trotuarul unde fusese "parcat" BMW-ul, era un camion care avea o lovitura usoara in partea stanga fatza si toata partea stanga stearsa. Nu stiu daca avea legatura, dar soferul camionului inca mai era pe acolo impreuna cu militienii.

Link to comment
Share on other sites

Bai nene terminatzi cu basmele, 325 ursuletz nu e cine stie ce mashina de curse, o gramada de alte masini au acceleratie si top speed similare, nu asta e problema.

 

Tractiune spate, nici atat, asta este mai degraba safety feature. La tractziune fata pierzi controlul directiei cand derapezi. Alt mit stupid, cum ca ar fi mai sigura tractiunea fatza, nici asta nu inteleg.

 

Problema la urs este insa alta: CAROSERIA. Lasand la o parte ca este si cam instabila (nu se compara cu pisica), cel mai periculos este ca nu rezista de loc la impact. chiar de loc.

 

Eu era sa mor intr-un 320 din 86, mergand pe Iuliu Maniu, cam cu 70 (deci nu poate fi vorba de viteza), cand a intrat unu de pe contrasens in mine, care cred ca nici 30 nu avea. (de fapt l-a lovit unu din spate, el facea stanga, a fost carambol).

Am "scapat", doar cu o mana rupta, si picioarele lovite pe toate partzile (dar nu rupte) si capu spart.

Iar impactul nu a fost cel mai violent posibil, pentru ca nu m-am oprit in masina aia, a fost daor un acrosaj, si m-am oprit vreo 10 metri mai in fatza. Daca intram in stalp cu 70, cu siguranta eram mort. (poze http://www.b66ama.com/index.php?categ=17 ). A, mai putea sa ma omoare si volanul (nu are coloana telescopica la E30), iar picioarele, iarasi, este tipic sa le rupi in ursuletz, si nu am fost prea departe nici eu.

Asta spre deosebire de seria 5, din aceeasi generatie (caroserie E28), cu care a intrat un prieten intr-un stalp, tot asa, cam cu 60-70, si in afara de shocul suportat in centura de siguranta, nu a patit absolut nimic. Si alt prieten a demolat un Jeep (adica SUV mai degraba:) si i-a schimbat amortizorul si bascula si a plecat pe rotzi de acolo, tot cu E28. Deci chiar si pe vremea aia se faceau caroserii bune.

E30 este in mod clar o eroare.

 

Deci a fost inconstientza? Intr-adevar trebuie sa fii inconstient sa mergi cu ursuletz. Eu cel putin asa am fost, pentru ca stiam foarte bine ce fel de caroserie este E30, si cu toate astea mergeam cu ursuletu. Macar eu nu mergeam cu viteza cu masina aia, dar uite ca mare importanta oricum nu are.

 

CONCLUZIE: oricine merge cu ursuletz, ori e inconstient, ori inca nu a aflat despre ce am scris eu mai sus. Asa ca sa faceti bine sa stiti in ce cutie de conserve va urcati, ursuletzul este probabil la fel de periculos ca Dacia.

Link to comment
Share on other sites

Dat fiind ca obe a abordat acest aspect, as mai adauga inca ceva.

 

Pe langa rezistenta slaba la impact a modelelor vechi, mai sunt inca doi factori care agaveaza lucrurile: rugina si oboseala structurala a caroseriei.

Evident, nu toate masinile vechi sunt niste epave ruginite! Dar majoritatea dintre ele sunt afectate, intr-o masura mai mica sau mai mare, de rugina. Cand rugina ajunge la elementele de caroserie vitale dpdv al preluarii socului, rezistenta la impact a masinii este drastic compromisa.

Celalalt factor, oboseala dinamica, se refera in special la imbinarile dintre elementele de caroserie care trebuie sa preia socul. Dupa zece (sau zeci...) de ani de torsionare, imbinarile (prin sudura) se slabesc, dezvolta fisuri, iar rezultatul este o caroserie care "lucreaza" (isi pierde rigiditarea constructiva, uneori chiar scartaie). La impact, unele imbinari cedeaza mult mai devreme decat ar trebui.

 

In concluzie, din punct de vedere al sigurantei pasive (la accident), modelele vechi sunt net inferioare celor noi. Partial din cauza modului in care au fost proiectate, partial din cauza "uzurii" in atatia ani de utilizare. Este un compromis care trebuie asumat. Un model vechi iti ofera sansa de a trai direct era clasica a BMW-urilor si de a avea performante rezonabile, la numai o fractiune din costul unui BMW nou. Pe de alta parte, riscul la care esti supus intr-un accident este mult mai mare. Iar probabilitatea de a avea un accident este mult mai mare. Chiar excluzand eroarea umana (a ta sau a celorlalti soferi), oricand se poate ivi o problema mecanica (fie o piesa care cedeaza brusc, fie una prea uzata, care schimba brusc dinamica masinii in manevre la limita) care te trimite in spital, in inchisoare sau dincolo.

Intotdeauna trebuie sa accepti un compromis. Stiti vorba: "si satul, si cu mamaliga in traista, nu se poate".

Link to comment
Share on other sites

mda...e un urs verde cu nr. TKO....il stie cineva pe om???? :blink:

33795[/snapback]

 

Da, eu il cunosc foarte bine. Am fost ieri la inmormantare. Numele lui este Tache MIhai. Imi este ca un cumnat. A fost prieten cu sora sotiei mele... si i-a despartit tot moartea deoarece sora sotiei mele a murit tot in accident acum 2 ani. Se pare ca l-a chemat si pe el. Daca unui om ii este sortit sa fie impreuna , atunci va fi mereu. Nu imi vine sa cred ca a murit, m-a ajutat enorm pe mine omul acesta ...atat pe mine cat si familia sotiei mele dupa moartea Brandusei.

Dumnezeu sa-l odihneasca in pace!

Link to comment
Share on other sites

obe, fii serios. ce s-a intimplat la accidentul de mai sus nu e datorat faptului ca ursuletul nu are nu stiu ce rezistenta. de fapt tu stii ceva, dar nu stii bine... e30 este foarte periculos in caz de rasturnare, avind stilpii foarte subtiri. in rest este o masina suficient de rezistenta, asta daca e in stare buna si nu este aruncata la 140 la ora, de-a latul, intr-un stilp. ma indoiesc ca la un astfel de tratament am gasi vreo masina moderna din care cei 5 pasageri ar iesi cit de cit intregi.

 

despre accidentul tau nu stiu ce sa zic, dar poate ar fi bine sa vizionam cu totii crash test-urile din top gear si 5th gear. 70km/h la impact frontal este o treaba foarte dura pentru majoritatea masinilor... sa nu mai vorbim de 140. nu stiu in ce stare era masina ta, a mea stiu de exemplu ca are problemele de caroserie subliniate de FiveThreeFive si cam in aceeasi stare sint toate e30-urile vechi din romania. cel din accidentul de mai sus insa parea sa fie intr-o stare destul de buna, cel putin asa se vede din poze. era si mult mai nou.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.