Jump to content

335i sau noul 330d ?


johnw

Recommended Posts

Salut,

 

Am platit deja avansul la un 335i sedan (modelul nou, cu facelift). Mai pot schimba inca optiunile, nu stiu daca si motorul insa :)

Dar ma tot gandesc de cateva zile la modelul nou 330d care apare acum odata cu facelift-ul, cu geometrie variabila, 245 de cai si 520Nm...consumul e mult mai mic, si am inteles din primele review-uri ca e super rapid, mai rapid ca 330i-ul. 0-100 se face in 6.1s iar 80-120 se face in 4.8 cu 0.5 sec. mai rapid decat 335i. Si am inteles ca si sunetul motorului e mult mai ok decat la vechiul 330d (cel de 231 de cai), aduce cat de cat spre un motor pe benzina.

 

Consumul in oras (in carte) la noul 330d e de 7.1l/100km, iar in afara de 4.6. In schimb la 335i e 13.2 in oras...deci diferenta e MARE, chiar si in viata reala (sau cel putin asa presupun).

 

Intrebarea mea e, daca ar fi sa alegeti intre cele doua, ce ati alege ? Eu nu sunt un bogatash sau ceva, insa imi permit 100 de euro pe luna in plus pe carburant (cat am calculat eu ca ar fi diferenta intre 330d-ul nou si 335i). Dar...ma simt totusi vinovat sa-mi iau o masina cu consumul asta asa mare daca exista o alternativa aproximativ la fel ca senzatie si putere si care consuma mai putin (si care costa si cu 1000 de euro mai putin).

 

Deci ? ;)

 

PS: 335d-ul nu ma intereseaza pentru ca consumul e cam la fel ca la 335i si nu are cutie manuala. Nu e genul meu.

Edited by johnw
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 132
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Inca un topic cu consum.....

 

Vreti performante, pai asta inseamna consum mare fratilor.....

 

Trebuie sa accepti ca nu toti cei care isi cumpara un BMW sunt plini de bani. Poate unii au facut credit, etc. Si in plus, mai e si criza asta economica actuala, mai e si chestia cu pretul barilului care o luase razna...trebuie sa ai si o urma de ratiune.

 

Totusi, daca ne uitam la consumul 335i-ului e aproximativ la fel cat al Golf-ului GTI (in carte). Iar daca compari cu un V6FSI de 3/2l/250 de cai de la VW, atunci VW-ul e varza la consum (cam 40% mai mare). Injectia directa din 335i scade drastic consumul (de exemplu, noul 330i cu injectie directa consuma in carte 9.9 in oras, iar cel de acum un an consuma 12.7 - o diferenta mare).

Link to comment
Share on other sites

Cred ca nu ai inteles nuanta postului meu :" omul imi vorbeste de timpul de 0-100 km/h si apoi imi spune ca vrea sa consume putin..." aste sunt doua lucruri incompatibile ..........

Se pare ca nu mai este chiar asa. Chiar noile motoare pe benzina au niste consumuri in carte de nu-ti vine sa crezi, ramane de vazut in viata reala ce se intampla. Oricum 6,1 sec 0-100 la un consum mediu de 7% mi se pare un raport excelent si nu vad nicio incompatibilitate.

Link to comment
Share on other sites

Cred ca nu ai inteles nuanta postului meu :" omul imi vorbeste de timpul de 0-100 km/h si apoi imi spune ca vrea sa consume putin..." aste sunt doua lucruri incompatibile ..........

 

Pai hai sa vedem dc. se merita diferenta mare de consum dintre cele 2,tinand cont de diferenta timpilor 0-100 care este de 0,5s.(335i-5,6s iar 330d 6,1s),In condiitiile de trafic reale din Bucuresti un 335i consuma in jur de 17-18%(dc.nu si mai mult) iar un 330d undeva pe la 11-12% ceea ce ar insemna o autonomie de maxim 300 de km cu un plin pt. 335i si aprox 460km pt. 330d,dc. vorbim de consumul extraurban,diferenta ar fi si mai mare,chiar "la jumatate".In depasiri,pe reprize(ma rog,in aceasi treapta) un 330d pleaca ceva mai repede datorita cuplului mai mare 520NM fata de 400NM ai 335i-ului.

 

In concluzie,dc. intradevar conteaza consumul,iti recomand 330d insa senzatia pe care ti-o ofera sunetul benzinarului bi-turbo nu o vei regasi niciodata la un diesel.Bafta. :)

Link to comment
Share on other sites

In depasiri,pe reprize(ma rog,in aceasi treapta) un 330d pleaca ceva mai repede datorita cuplului mai mare 520NM fata de 400NM ai 335i-ului.

 

:) ;) :lol: :lol: :lol: Probabil ca s-a gandit sa cumpere 335i sa schimbe la 2000 rpm. :( :) Nu imi vine sa cred ce citesc aici.Persoane cu o oarecare cultura auto bmw si probabile cunostinte tehnice s-au apucat sa compare 335i cu 330d.Si omul a mai spus ca nu il intereseaza cutia automata....Tot aud de fenomenalul cuplu al motoarelor diesel. Ok. Si ce face cu el un motordiesel? Are 520 nm fata de 400 nm ....adica plus 30%.In concluzie 335i e vai de capul lui.Apropos, M3 are doar 400 nm.........Domnilor, sa fim seriosi....Si, intr-adevar, ALT TOPIC DESPRE CONSUM?!!!! :twoup: Sper sa fiu ultimul care posteaza, parca am un deja vu.Te intereseaza consumul, ia diesel care oricum merge bine, vrei ceva extraordinar ia 335i.Sa o stapanesti sanatos oricare ar fi si fara incidente.Numai bine

Link to comment
Share on other sites

Cuplul la volanta nu e atat de important, demultipicarile in transmisie sunt diferite la diesel fata de benzina, cuplul la roata e mult mai apropiat. Plus in reprize conteaza o plaja de cuplu cat mai larga, nu neaparat valoarea maxima.

 

Parerea mea de proprietar de 330d E46 @220CP e sa iti iei 335i-ul :). Daca vrei un BMW cu motor puternic presupun ca apreciezi calitatile sportive si presupun ca nu pui consumul pe primul loc, mai ales luand in calcul cat dai pe masina raportat la cat vei da pe combustibil. Desi motorul de 3L inline-6 de la BMW e probabil cel mai bun diesel la ora actuala, ramane un diesel si cand e vorba de calitati sportive diesel-ul e intr-un registru inferior. A, putere exista, livreaza bine (desi lag-ul e frustrant), dar sportivitate nu inseamna atat putere cat raspuns, sunet, usurinta de a lucra inspre limita de sus a turometrului.

 

Iar daca ar fi sa discutam despre consumul din carte al diesel-ului, sunt cateva mentiuni de facut. Consumul extraurban din carte l-am scos la ora 1 noaptea pe Bucuresti-Ploiesti, mers pe cruise-control cu 100Kmh. In mers uzual cifrele sunt cu ~50% mai mari. Acum nu stiu cum se compara asta cu un benzinar de putere asemanatoare, dar avand in vedere ca si benzina e mai ieftina cu 10% decat motorina ar trebui sa apropie mai mult cele doua motorizari din punct de vedere al cheltuielilor de utilizare.

Link to comment
Share on other sites

Nu e mai ieftina ca doar pui Evo in asa masina. Daca tot dai banu serios pe asa masina inseamna ca mai scoti 100 de euro pe luna (probabil mai putin) fara sa simti. 335i e si favoritul meu.

 

2.4. i de la Honda consuma cam 9 afara mers mai taricel, nu stiu in oras dar probabil 14 - 15. Si costa jumate din 335.....si tot nu e o problema combustibilul...

 

Daca cineva isi cumpara 335i si traieste cu 1000 de euro pe luna atunci mai bine un diesel ieftin. Conteaza si ce buget lunar total ai pentru tine si ai tai.

Link to comment
Share on other sites

335 ca doar nu baga ei benzina. Eu unul as lua 330d. Multa lume nu realizeaza pretul exagerat al combustibilor de la noi din tara, raportat la economia de stat. Chiar daca iti cumperi o masina de <40 mii euro etc, trebuie sa iti calculezi bine cheltuielile, eu unul asa sunt. Sfatul meu: 330d si strange 3-4 mii si iti iei din Germania ceva puternic de harjoneala, astepti sa vezi ce se intampla si cu taxa asta si gata. Bafta
Link to comment
Share on other sites

nu inteleg topicurile astea:)

1.ai km multi de facut trebuie sa mergi zilnic cu masina in Bucuresti?daca da ia 335i si un Matiz sau ceva de oras

2.nu faci multi km mergi putin in Bucuresti sau mergi mai mult extraurban?ia 335i

3.dai ultimii bani pe masina?mai asteapta inca un an 2 si alege una din variantele de mai sus:)

Link to comment
Share on other sites

Parerea mea de proprietar de 330d E46 @220CP e sa iti iei 335i-ul :). Daca vrei un BMW cu motor puternic presupun ca apreciezi calitatile sportive si presupun ca nu pui consumul pe primul loc, mai ales luand in calcul cat dai pe masina raportat la cat vei da pe combustibil. Desi motorul de 3L inline-6 de la BMW e probabil cel mai bun diesel la ora actuala, ramane un diesel si cand e vorba de calitati sportive diesel-ul e intr-un registru inferior. A, putere exista, livreaza bine (desi lag-ul e frustrant), dar sportivitate nu inseamna atat putere cat raspuns, sunet, usurinta de a lucra inspre limita de sus a turometrului.

 

corect!

 

m-am convins de asta dupa un drive test la bmw anul trecut cu E90 (325i si 330d)..

 

nu stiu care era mai rapida, dar 325-ul era mult mai placut la condus in regim sportiv decat dieselul care avea si cuplu si putere mai mare..

Link to comment
Share on other sites

nu inteleg topicurile astea:)

1.ai km multi de facut trebuie sa mergi zilnic cu masina in Bucuresti?daca da ia 335i si un Matiz sau ceva de oras

2.nu faci multi km mergi putin in Bucuresti sau mergi mai mult extraurban?ia 335i

3.dai ultimii bani pe masina?mai asteapta inca un an 2 si alege una din variantele de mai sus:)

 

Vai ce gandire limitata este pe forumul asta, pai eu as suspina 5 zile pe saptamana sa stiu ca ma duc cu o caruta de masina la servici si ca-mi sta bmw-u in parcare, din acest motiv nu inteleg pe acei fani benzinari, care isi permit sa umble cu masina 2 zile pe saptamana, si le convine situatia.

 

Voi chiar nu intelegeti conceptul de economii ? altii sparg mii de euro in vacante, altii ii strang, ajungi sa ai o suma de bani, si iti iei o masina, dar aia nu inseamna ca ai venit de 3000 euro pe luna sa bagi benzina de 1000.

Face omu o nunta, strange bani de 330d, sau 335i , ce face dupa aia ? face copii ? ca nu poate merge cu masina ca nu are bani de benzina ?

 

Ma termina afirmatiile de genu ca ai 30-40.000 sa iei o masina da nu ai 1000 de euro pe luna de benzina ?, pai uite ca nu e asa mare lucru sa stranga omu bani de o masina, cu intretinerea si alimentatu e mai greu, eu il inteleg perfect, probabil ca la pret 335i = 330d, eu i-as sugera sa-si ia o masina astfel incat sa nu suspine din troleu in drum spre servici... ca are masina in parcare... si ca e scump combustibilul.

 

Diferenta de consum intre un 335i si un 330d , se ridica la aproape dublu, 330d-u o sa ii ia 12% prin oras, pe cand 335i-u o sa-i ia 18-20%

Edited by Lifestyle
Link to comment
Share on other sites

pentru o masina de zi cu zi clar as opta diesel. in plina zi, cand esti plin de probleme si te deplasezi din punctul x in punctul y prin oras, cu trafic intens, ti se cam rupe de cum se aude motorul si de calitatile sportive ale masinii. bmw benzina as lua ca si al doilea bmw ... si as lua o masina rara ceva de colectie. un 850 sau ceva de genul asta, care sa necesite mici restaurari ici colo ... dar asta e alta poveste.
Link to comment
Share on other sites

nu inteleg topicurile astea:)

1.ai km multi de facut trebuie sa mergi zilnic cu masina in Bucuresti?daca da ia 335i si un Matiz sau ceva de oras

2.nu faci multi km mergi putin in Bucuresti sau mergi mai mult extraurban?ia 335i

3.dai ultimii bani pe masina?mai asteapta inca un an 2 si alege una din variantele de mai sus:)

 

Vai ce gandire limitata este pe forumul asta, pai eu as suspina 5 zile pe saptamana sa stiu ca ma duc cu o caruta de masina la servici si ca-mi sta bmw-u in parcare, din acest motiv nu inteleg pe acei fani benzinari, care isi permit sa umble cu masina 2 zile pe saptamana, si le convine situatia.

 

Voi chiar nu intelegeti conceptul de economii ? altii sparg mii de euro in vacante, altii ii strang, ajungi sa ai o suma de bani, si iti iei o masina, dar aia nu inseamna ca ai venit de 3000 euro pe luna sa bagi benzina de 1000.

Face omu o nunta, strange bani de 330d, sau 335i , ce face dupa aia ? face copii ? ca nu poate merge cu masina ca nu are bani de benzina ?

 

Ma termina afirmatiile de genu ca ai 30-40.000 sa iei o masina da nu ai 1000 de euro pe luna de benzina ?, pai uite ca nu e asa mare lucru sa stranga omu bani de o masina, cu intretinerea si alimentatu e mai greu, eu il inteleg perfect, probabil ca la pret 335i = 330d, eu i-as sugera sa-si ia o masina astfel incat sa nu suspine din troleu in drum spre servici... ca are masina in parcare... si ca e scump combustibilul.

 

Diferenta de consum intre un 335i si un 330d , se ridica la aproape dublu, 330d-u o sa ii ia 12% prin oras, pe cand 335i-u o sa-i ia 18-20%

cred ca ai suspina si mai mult de 5 zile daca te-ai plimba 2 ore dupa parcare sau daca ai gasi masina zgariata sau cu oglinzile furate sau....

nu stiu pentru mine bmw-ul nu e masina de oras(Bucuresti) in general prefer sa merg seara sau in weekend cand e mai putin aglomerat.Vreau ce e mai bun pentru masina si daca asta inseamna ca in timpul zilei sa stea in curte atunci asa va fi,nu ma intereseaza foarte mult cu ce ajung la servici(nu sunt vreun director sau ceva sa zici ca am masina pentru imagine,am luat masina din pasiune)

in rest sunt de acord,daca ai 40.000 mii de masina logic nu te mai doare de benzina,si cum am spus daca sunt ultimii bani mai bine mai astepti .

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

Parerea mea este ca aici se spun niste opinii care nu reflecta realitatea si felul cum evolueaza lucrurile in ziua de azi in jurul nostru.

 

Atat timp cat banii ii castigi din alte lucruri decat trafic de droguri, lume interlopa si afaceri cu statul in care mituiesti politicieni, ai tot dreptul sa te gandesti la consumul masinii tale. Si asta deoarece 335i nu e o masina exclusivista pe care o folosesti numai ocazional, ci e o masina care va fi masina ta de zi cu zi. E responsabil si obligatoriu din partea oricui sa se gandeasca la costurile masinii sale, indiferent cati bani are el. M

 

Uitati-va la englezi si chiar si nord-americani care oricati bani ar avea, tot se gandesc la consum daca nu din cauza costurilor macar din cauze "morale" care tin de poluare si in general de sentimentul ca ai facut o afacere buna.

 

Se spune iar ca daca nu ai suficienti bani mai bine nu iti iei. Eu zic ca o masina buna trebuie sa indeplineasca multe criterii si eficienta e din ce in ce mai mult unul dintre criterii. Asa ca oricati bani ai avea, consumul tot trebuie sa conteze. Dar cine stie, poate pe aici toti oamenii sunt fii de sheici si magnati. Scuze ca se mai strecoara si cate unul care indrazneste sa faca o comparatie de consum...

 

Iar chestia cu diesel iti iei pentru consum si ce e cu comparatia asta intre diesel si 335i...nu cred ca mai e valabila si lumea ar trebui sa inteleaga asta. Uitati-va la 335d, e un motor pe care ti-l iei pentru performanta si nu pentru consum. Iar noul 330d are tot dreptul sa fie comparat si el cu 335i deoarece tehnologia e mai noua, motorul e mult mai rafinat ca diesel-urile obisnuite si chiar daca are cu 25% mai putina putere, are cu 20% mai mult cuplu si poate oferi performante apropiate cu costuri mai mici. Sau uitati-va la Audi R10 care a castigat LeMans cu motor diesel...nu mai puneti "placa" cu diesel-ul e doar pentru consum pentru ca lucruile evolueaza in lumea asta si nu mai suntem acum 10-15 de ani.

 

Eu cred ca lumea de pe aici ar trebui sa se obisnuiasca cu ideea ca in viitor consumul va conta din ce in ce mai mult chiar si la masinile performante, si nu e nimic rau in a-l aduce in discutie.

 

PS: 3-4 plinuri pe luna (adica 250 de euro) mi se pare arhisuficient chiar si pentru 335i. Ce sa faci cu benzina de 1000 de euro ? Poate unii mai au si serviciu, nu fac excursii toata ziua...eu de exemplu acum am nevoie de 2 plinuri pe luna (3 daca mai plec pe undeva) si am o masina care consuma 14l/100km in oras.

Link to comment
Share on other sites

Atat timp cat banii ii castigi din alte lucruri decat trafic de droguri, lume interlopa si afaceri cu statul in care mituiesti politicieni, ai tot dreptul sa te gandesti la consumul masinii tale. Si asta deoarece 335i nu e o masina exclusivista pe care o folosesti numai ocazional, ci e o masina care va fi masina ta de zi cu zi. E responsabil si obligatoriu din partea oricui sa se gandeasca la costurile masinii sale, indiferent cati bani are el. M

 

Este o maÂşinĂŁ exclusivistĂŁ.

 

Consumul 335i-ului mi se pare super decent, 16.5% ĂŽn oraÂş la o maÂşinĂŁ de 306 cp este un consum suprinzĂŁtor de mic.

 

Ma refeream la faptul ca e o masina care se poate folosi in viata de zi cu zi.

 

Si mie consumul mi se pare foarte bun, dar nu stiu daca in oras e chiar 16% (ar fi super sa fie asa :) Mie amaratul de Megane 1.6 imi consuma 14.5% vara - dar si din cauza ca o cam forjez pentru ca nu are putere deloc la turatii mici)...am inteles de pe aici ca unora le ia 19% - care oricum e decent pentru puterea asta.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.