Jump to content

TREPIDATII LA PLECARE


Recommended Posts

pai daca le zic asa ei o dau cotit si zic..pai schimbam domne' tot si apoi va garantez ca e ok:))

lasand gluma la o parte..omu mi-a zis din start...sa ma linisteasca..asta e o problema destul de intalnita..ba mai mult daca schimb ambreiajul i s-au intors clienti cu ambreiajul schimbat si dupa doar 15-20 mii km, si el nu a putut sa le dea vreo explicatie concreta, decat ca ori piesa prost calitativa, ori a mers proprietaru aiurea cu masina..

la un astfel de pronostic..va dati seama de ce inca mai caut solutii si nu am sarit imediat cu 10 mil sa imi schimb ambreiajul..

mai ales ca inca nu face permanent si nu e suparator...la care mecanicu zice sa plec de pe loc mai turat sa nu se mai simta asa mult tremuratul...:))

auzi solutie la el..mecanic de Filaret..:blink:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 264
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Subscriu si eu la problema cu ambreiajul. Agregatul meu: e46, motor M54.

 

Si la mine incepea sa tremure atunci cand se incalzea in trafic, si in cele din urma am facut schimbarea majora...schimbat volanta +kit ambreiaj(piesele OEM luate de la BMW Filaret). Am plecat dupa 2 zile cu masina din service. Surpriza...noul ambreiaj tremura de la km0 (: . In fine, dupa mai multe discutii cu stuff-ul Filaret se ajunge la concluzia ca nu e normal sa tremure....din nou desfacut cutie, ambreiaj, etc...concluzia lor...e placa stricata, si m-au luat ca uite e albastra, sigur e decalita. Le-am zis ca am acuzat problema efectiv de cand am plecat din service de prima data, si i-am asigurat ca nu am bruscat noul ambreiaj. In fine, se schimba placa de presiune cu una noua(albastra de asemenea la 0km) , regleaza mecanismul SAC(damn it), pun totu' la loc, ma cheama sa iau masina s-o bag in teste prin trafic. Zis si facut, aparent s-a schimbat treaba, se simtea doar o vibratie fina care poate la momentul respectiv mi s-a parut o exagerare de-a mea, dar iata ca dupa 4000km tremuratul s-a intors.

 

Sincer m-a disperat problema, am condus si alte masini in aceleasi conditii si n-a fost vorba de asa ceva. Ii cred si pe cei care au spus ca problema a trecut de la sine. Si eu am perioade si perioade (in approx. aceleasi conditii de trafic). De exemplu, de vreo 3 zile aproape ca nu mai tremura deloc.

 

As atribui vina respectivului mecanism de autoajustare pe scurt SAC. Inteleg aparenta utilitate a unui astfel de mecanism pentru o categorie de persoane in care nu ma incadrez. In fine, viitoarea operatiune o sa fie din nou schimbare kit ambreiaj dar de aceasta data n-o sa mai cumpar kit-ul original SAC ci unul aftermarket. Sunt mai multi producatori straini care ofera astfel de solutii, unul dintre ei fiind: UUC motor Werks. Am gasit acolo un kit de ambreiaj "direct fit". Direct fit clutches .Partea frumoasa e ca acel ambreiaj este clasic, fara mecanismul de autoajustare si sper fara tremuraturi.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Problema asta o inregistrez si eu...problema pe care am subliniat-o si la un service in germania, dar cei de service au ignorat aceasta problema, desi am insistat asupra ei. Deci in concluzie am considerat a fi o problema minora.

Este adevarat la mine face doar daca merg fff mult( cam 100 Km prin Bucuresti)

Link to comment
Share on other sites

e ciudat,dar am gasit simptomul asta la MB,si BMW,fara sa rideti, verificati daca ambreiajul hidraulic nu are aer in in instalatie.....dupa care intermediar de cardan,volanta sau altceva mecanic din ambreiaj....

310256[/snapback]

 

Si cum poti verifica asta?...exceptand un service.Te intreb asta fiindca am auzit si eu de asta ca fiind un cilidru de presiune care prinde aer.(poate nu zic bine, dar asa am auzit)

 

Mersi

Link to comment
Share on other sites

din cate stiu eu , pe discul de ambreiaj sunt niste arcuri care preiau socurile care apar la debreiere, in momentul cind se face legatura dintre volanta (motor) si priza cutiei de viteze. Aceste arcuri daca sunt uzate dau trepidatii. Volanta e fixata de vibrochen, este echilibrata si in general nu da vibratii, iar daca le da acestea sunt amortizate de arcurile discului de ambreiaj. Problema e ca BMW are tractiune spate , deci multe joint-uri intre cutie (fata) si rotile spate . Un mic dezechilibru poate da mici vibratii deranjante.
Link to comment
Share on other sites

In momentul cand tineam masina din ambreaj si nu o acceleram mai tare si mie imi vibra putin in vara cand erau 30grade afara. Acum insa functioneaza normal, chiar daca uneori nu o accelerez ca lumea cand plec de pe loc.

310510[/snapback]

 

Da, stiu despre ce vorbesti :blink:

 

Mie imi tremura cand se incalzeste...gen dupa 10 km de mers prin oras, dupa care daca o incing bine bine isi mai revine...si a 2-a zi de la capat. Chestia e ca eu am schimbat cam tot ansamblul(volanta, kit ambreiaj, rulment ghidaj volanta, si furca aia de la ambreiaj) dupa cum am mai spus si nimic...parca e mai rau. Saptamana asta am programare de schimbat rulmentul de la cardan plus flansa aceea din cauciuc care are cateva crapaturi micute sa vedem daca se amelioreaza ceva. Oricum poate ca trec eu ceva cu vederea, mi se pare ciudat sa schimb tot si sa am aceiasi problema.

Pentru mine nu e doar un mic detaliu, din contra devine insuportabil pe zi ce trece. Insa masina tot o iubesc fir'ar sa fie, si sunt hotarat sa scap de tremurat pana la urma. Ori ea, ori eu :)

 

Va tin la curent

Link to comment
Share on other sites

Salutare,

 

In momentul in care plec cu viteza 1 de pe loc uneori se simte o vibratie. Kit-ul de ambreiaj l-am schimbat acum 6000km deci nu cred sa fie vorba de aceeasi problema desi simptomele sunt aceleasi. A mai avut cineva aceleasi probleme, care a fost rezolvarea?

 

Multumesc mult

282282[/snapback]

 

Eu am un 320D 2004 steptronic adus din mai si in ultima perioada chiar am facut o obsesie din vibratia, trepidatia, tremuratul si cum mai vrei sa-i spui chestiei respective. la mine se manifesta in acelasi mod in care e descris de toti care s-au bagat(tind sa cred ca face parte din problemele modelului) doar ca intervine la debraiere, aproape de punctul neutru si e mai pregnant cand e motorul rece. Un prieten cu service mi-a spus ca ar fi vorba de bucsa cardanica, altii zic ca e din cutie, eu personal inca nu am aflat care e chestia in cazul meu, dar ma indoiesc ca ar fi vorba de vreo problema serioasa. Si apropo, se pare ca fulia axului principal chiar e problema modelului. Mie mi s-a rupt si am auzit multe cazuri similare. Dupa ce schimb bucsa cardanica, daca o sa constat ca nu mai exista tremuratul, te anunt. Bafta

Link to comment
Share on other sites

Salut, aceeasi problema o am si eu si din acesta cauza mi s-a fisurat si racordul flexibil de la evacuare....din cauza trepidatiilor mari. Asta inseamna ca ansamblul motor-cutie-ambreiaj-roti are o frecventa de rezonanta ce este ajutata foarte bine de tampoanele motor si cutie(nu este nimeni pe aici care a schimbat niste tampoane originale cu altele?!!!). Eu am observat ca daca tin turat motorul la plecare la peste 1000 ture si nu-l las sa coboare sub lucrurile stau altfel si nu prea mai vibreaza. Mie mi se intampla cand stau in trafic mult si dau sa ma misc 4-5 metri.....plec cu tremurici!!! Cred ca e o probleme generala a bmw si tine de proiectare......totusi accept si alte pareri...
Link to comment
Share on other sites

din cate stiu eu , pe discul de ambreiaj sunt niste arcuri care preiau socurile care apar la debreiere, in momentul cind se face legatura dintre volanta (motor) si priza cutiei de viteze. Aceste arcuri daca sunt uzate dau trepidatii. Volanta e fixata de vibrochen, este echilibrata si in general nu da vibratii, iar daca le da acestea sunt amortizate de arcurile discului de ambreiaj. Problema e ca BMW are tractiune spate , deci multe joint-uri intre cutie (fata) si rotile spate . Un mic dezechilibru poate da mici vibratii deranjante.

310485[/snapback]

Din cate stiu eu discul de ambreaj nu are arcuri.

http://bmwfans.info/original/E46/tou/320d-...21/ill-21_0093/

Edited by parpipa
Link to comment
Share on other sites

volanta este prelungirea spre exterior a vibrochenului si e prinsa foarte ferm de acesta cu suruburi. Paca de presiune e prinsa de volanta, iar intre ele e discul de ambreiaj. Cind iei piciorul de pe ambreiaj , discul de ambreiaj se cupleaza cu volanta si cu placa de presiune si incepe sa se invarta in ritm cu ele. Discul fiind conectat cu un ax ( priza ) , transmite miscarea si cutiei de viteza. Socurile apar la cuplaj, iar singurul care se cupleaza de ceva e discul de ambreiaj, care atunci cind se lipeste de volanta trebuie sa absoarba cumva socurile alea. Parca si placa de presiune are niste lamele. Volanta este aprox. repet aprox ca un disc de frana.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...322&hg=11&fg=20

 

Asta e volanta. O bucata mare de fier ce se ancoreaza temeinic de arborele cotit ( vibrochen ).

Edited by rupere2004
Link to comment
Share on other sites

volanta este prelungirea spre exterior a vibrochenului si e prinsa foarte ferm de acesta cu suruburi. Paca de presiune e prinsa de volanta, iar intre ele e discul de ambreiaj. Cind iei piciorul de pe ambreiaj , discul de ambreiaj se cupleaza cu volanta si cu placa de presiune si incepe sa se invarta in ritm cu ele. Discul fiind conectat cu un ax ( priza ) , transmite miscarea si cutiei de viteza. Socurile apar la cuplaj, iar singurul care se cupleaza de ceva e discul de ambreiaj, care atunci cind se lipeste de volanta trebuie sa absoarba cumva socurile alea. Parca si placa de presiune are niste lamele. Volanta este aprox. repet aprox ca un disc de frana.

311065[/snapback]

 

 

Ai auzit vreodata de volanta cu doua mase? :blink:

Link to comment
Share on other sites

a doua masa este de fapt coroana volantei care are dantura pe care vine bendix-ul electromotorului si invarte motorul. Twin mass se refera la cele doua functii ale volantei si la faptul ca sunt doua bucati ( volanta si coroana). Coroana se poate schimba fara a schimba volanta.

311074[/snapback]

 

 

Deci nu stii cum arata o volanta cu doua mase, si cum functioneaza. :blink:

Daca cauti, exista pe forum un pdf cu o explicatie foarte amanuntita.

Link to comment
Share on other sites

Salutare,

 

In momentul in care plec cu viteza 1 de pe loc uneori se simte o vibratie. Kit-ul de ambreiaj l-am schimbat acum 6000km deci nu cred sa fie vorba de aceeasi problema desi simptomele sunt aceleasi. A mai avut cineva aceleasi probleme, care a fost rezolvarea?

 

Multumesc mult

 

Eu am un 320D 2004 steptronic adus din mai si in ultima perioada chiar am facut o obsesie din vibratia, trepidatia, tremuratul si cum mai vrei sa-i spui chestiei respective. la mine se manifesta in acelasi mod in care e descris de toti care s-au bagat(tind sa cred ca face parte din problemele modelului) doar ca intervine la debraiere, aproape de punctul neutru si e mai pregnant cand e motorul rece. Un prieten cu service mi-a spus ca ar fi vorba de bucsa cardanica, altii zic ca e din cutie, eu personal inca nu am aflat care e chestia in cazul meu, dar ma indoiesc ca ar fi vorba de vreo problema serioasa. Si apropo, se pare ca fulia axului principal chiar e problema modelului. Mie mi s-a rupt si am auzit multe cazuri similare. Dupa ce schimb bucsa cardanica, daca o sa constat ca nu mai exista tremuratul, te anunt. Bafta

 

 

cum ai rezlvat problema?

ce a fost cat a costat? la ce service

la mine incepe si trepideaza cand pun pe drive

Link to comment
Share on other sites

Am schimbat flansa flexibila plus rulmentul de la cardan. Am fost surprins cand am descoperit ca rulmentul vechi era pus invers, de fapt toata montura rulmentului. Si de cand mi-am adus masina din Germania n-am umblat pe la cardan iar la service am stat pe langa ei de fiecare data. Masina a fost luata de la o reprezentanta BMW din Germania. Sa zici ca nu suntem singurii cu probleme de competenta in service-uri.

 

In fine, dupa schimbarile respectiv parca se "simte" mai lina transmisia insa tremuratul este tot acolo, identic si la fel. Cand oi avea timp si bani cred ca o sa schimb din nou kit-ul de ambreiaj cu unul aftermarket, fara mecanism SAC.

 

la mine incepe si trepideaza cand pun pe drive

 

Cred ca e vorba de 2 lucruri diferite.

 

Tu vorbesti de o vibratie la cutia automata cand o pui pe drive si tii piciorul pe frana a.i masina nu pleaca de pe loc, insa ceva din cuplul motorului e transmis inspre cutie, cardan, etc prin convertizorul de cuplu. Vibratia mi se pare normala in aceste conditii. Nu cred sa fi vazut o masina cu automata care sa nu aiba simptomul prezentat de tine in conditiile date. Vibratia se poate accentua de la tampoane defectoase, poate si flansa elastica de la cardan, etc.

 

Noi vorbeam de tremurat la plecarea de pe loc, pe cand la tine dupa ce ai luat piciorul de pe frana nu mai vibreaza, corect?

Link to comment
Share on other sites

si eu am aceiasi problema cu tremuratul la plecare ,am un 318d ,2004, e46 ,am fost in timisoara la service si i-am intrebat ce se intampla de tot tremura.

 

raspunsul..cam..''socant'' :S-a mai intamplat si la alte masini,nu ii nici o problema, doar ca nu decuplati mai rapid sau ca nu apasati pe acceleratie destul la plecare !.....asta da raspuns dat de un specialist ...cred ca am sa plec la Debrecen sa ii intreb pe aia sa la budapesta :) :) :blink:

Link to comment
Share on other sites

:) :blink: rad ca fraieru..nu e rasu meu..asta pentru ca exact acelasi raspuns l-am primit si eu la BMW Filaret Bucuresti..o somitate in domeniul service-urilor din zona..

Si culmea...tot 318 din 2004 am si eu..al tau cati km are?ca eu ma gandeam ca numai masinile cu multi km si uzate necorespunzator patesc asa..

cat despre rezolvare..zici ca s-au vorbit astia intre ei..sa "debraiez mai repede si sa o turez un pic mai mult ca sa nu se simta"...ba chiar la mine raspunsul a continuat si mai stupefiante.."daca o schimbi nu ai nici o garantie ca te tine mai mult de 20000 km..ca am mai avut cazuri.. :) "

asa ca...am lasat-o balta..la o adica..chiar mi-ar fi ciuda pentru dreq stie ce arc sau piesa din tot kit-ul de ambreiaj sa arunc restul pieselor bune..ca pedala nu e moale, de patinat nu patineaza..ma calca pe mine pe creier tremuratu..da m-am hotarat..pana nu pica de tot ambreiajul nu ii fac nimik doar la "simptome dubioase si ireparabile" d-astea:D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.