Jump to content

a rezolvat cineva trepidatia masinii la plecarea de pe loc?


pavel_marius

Recommended Posts

Si eu am aceeasi problema. Masina am cumparat-o la 90000 acum am 110000. Mi-a facut de vreo 5 ori, cateodata la plecare depe loc, alte dati la prima intersectie. TOt timpul mi-a facut cu motorul rece, niciodata in trafic dupa ce s-a incalzit. Masina e E46 320d 12/2004. De vreo 2 luni nu am mai patit-o.

Nu mi-am facut probleme dar ar fi foarte nasol sa ma prinda intr-o intersectie sa trebuiasca sa scot untu din ea. Mi-e frica sa nu plezneasca ceva cand o rup :)

Link to comment
Share on other sites

Eu cred ca nu toti ne sincronizam pe aceeasi trepidatie. Din ceea ce spuneti voi eu nu recunosc nimic. La mine trepideaza NUMAI dupa ce se incalzeste si o face din cand in cand la plecarea de pe loc cu a 1-a, fix la capatul cursei ambreiajului. Nu trepideaza la rece sau la retrogradare sau chiar la schimbarea vitezei...doar atat...din cand in cand la plecarea de pe loc cu a 1-a. Trepidatia este scurta, ca si cum ai da drumul un pic cam repede la ambreiaj(ceea ce ma face sa cred ca ar putea fi pompa de ambreiaj). Cred ca asta este si motivul pentru care am ajuns la multe solutii foarte diferite intre ele...volanta, abreiaj, pompa de ambreiaj, flansa sau rulment sau filtru de motorina.

 

Eu am 318d din 2004.

 

exact aceeasi simptoma are si amea ai explicat mai bineca mine si cred ca problema este la pompa

Link to comment
Share on other sites

aceeasi problema la 318d 2003

eu am cumparat masina acum un an la 140.000 km

Acum am 175.000 km si trepidatia ĂŽi tot acolo dar se simte mai rar cand circul mult in aglomeratie si cateodata dimineata la rece

Ce mã mirã Îi faptul cã apare mai rar acum decât când am cumpãrat masina

N-ar fi trebuit sĂŁ cedeze ceva ĂŽn 35.000 km din moment ce existĂŁ ceva defect la masina (ex. ambreiaj, volanta, pompa de ambreiaj, flansa etc.) ?

Link to comment
Share on other sites

aceeasi problema la 318d 2003

eu am cumparat masina acum un an la 140.000 km

Acum am 175.000 km si trepidatia ĂŽi tot acolo dar se simte mai rar cand circul mult in aglomeratie si cateodata dimineata la rece

Ce mã mirã Îi faptul cã apare mai rar acum decât când am cumpãrat masina

N-ar fi trebuit sĂŁ cedeze ceva ĂŽn 35.000 km din moment ce existĂŁ ceva defect la masina (ex. ambreiaj, volanta, pompa de ambreiaj, flansa etc.) ?

 

Da e foarte straniu...la mine a inceput sa trepideze acuma 4 saptamani si incepe sa o lase mai moale de vreo cateva zile in coace. Ori m-am obisnuit eu. Dar trepidatia e si mai vaga decat era inainte si apare rar in trafic.

 

@ Pavel_Marius...spune-mi te rog ai idee cat e o pompa de ambreiaj? Si eu cred ca la simptomele pe care le avem noi la masina e mare probabilitate sa fie pompa de ambreiaj. Nefiind expert in mecanica intreb si eu...aceasta pompa nu lucreaza pe baza de fluide ca orice pompa hidraulica? Atunci poate nu e cazul de uzura ci doar de lipsa de fluid sau sa nu cumva sa fie nevoie de o inlocuire de fluid! Am vorbit cu un mecanic si primul lucru pe care m-a intrebat cand i-am spus de felul in care se comporta a fost:"Nu ai scurgeri de lichid in spatele pedalei de ambreiaj?" Asta ma face din ce in ce mai mult sa cred ca cel putin la noi problema tine de aceasta pompa. Cat despre tremuratul la rece, la retrogradari sau sunete la pornire aici da, s-ar putea sa fie volanta. Eu cred ca ne-am cam incurcat cu totii in trepidatii diverse :) :)

Link to comment
Share on other sites

Mai e cineva la care vibratia se manifesta ca la mine? Adica la cald in a 1-a?

 

I do :) . tot 318d 2004.

Aseara,in drumul spre casa, nu a facut deloc, dar azi dimineata iar a inceput sa faca nu foarte tare ce-i drept. Aseara totusi am observat (sa nu fie placebo) ca pedala de la ambreiaj era mai altfel, mai tare, mai ..nu stiu cum sa ma exprim, se calca altfel decat atunci cand face "urat". (nu ma pricep la mecanica, din pacate)

Edited by Mika D
Link to comment
Share on other sites

Volanta daca e obosita tremura doar la plecarea de pe loc , in mers daca tremura este alta problema , incercati sa schimbati toate bucsele de pe la motor ca o solutie mai simpla , eu la un peugeot 307 m-am speriat ca e volanta , m-am dus in service , am schimbat kitu de ambreiaj tot plus bucsele suport motor , si rulumenti planetarelor acum totu e bine nu mai vibreaza deloc :).

 

De obicei astea obosesc in timp mai ales in romania :) .

Link to comment
Share on other sites

aceeasi problema la 318d 2003

eu am cumparat masina acum un an la 140.000 km

Acum am 175.000 km si trepidatia ĂŽi tot acolo dar se simte mai rar cand circul mult in aglomeratie si cateodata dimineata la rece

Ce mã mirã Îi faptul cã apare mai rar acum decât când am cumpãrat masina

N-ar fi trebuit sĂŁ cedeze ceva ĂŽn 35.000 km din moment ce existĂŁ ceva defect la masina (ex. ambreiaj, volanta, pompa de ambreiaj, flansa etc.) ?

 

Da e foarte straniu...la mine a inceput sa trepideze acuma 4 saptamani si incepe sa o lase mai moale de vreo cateva zile in coace. Ori m-am obisnuit eu. Dar trepidatia e si mai vaga decat era inainte si apare rar in trafic.

 

@ Pavel_Marius...spune-mi te rog ai idee cat e o pompa de ambreiaj? Si eu cred ca la simptomele pe care le avem noi la masina e mare probabilitate sa fie pompa de ambreiaj. Nefiind expert in mecanica intreb si eu...aceasta pompa nu lucreaza pe baza de fluide ca orice pompa hidraulica? Atunci poate nu e cazul de uzura ci doar de lipsa de fluid sau sa nu cumva sa fie nevoie de o inlocuire de fluid! Am vorbit cu un mecanic si primul lucru pe care m-a intrebat cand i-am spus de felul in care se comporta a fost:"Nu ai scurgeri de lichid in spatele pedalei de ambreiaj?" Asta ma face din ce in ce mai mult sa cred ca cel putin la noi problema tine de aceasta pompa. Cat despre tremuratul la rece, la retrogradari sau sunete la pornire aici da, s-ar putea sa fie volanta. Eu cred ca ne-am cam incurcat cu totii in trepidatii diverse :) :)

Poate ai tu ceva optiune AutoFix, care daca masina simte o problema, se repara singura! (glumesc, normal)

Eu totusi as miza pe ceva supapa, ceva furtunel, ceva valva.... care in momentul in care motorul intra in sarcina nu isi face treaba cum trebuie si il gatuieste, de unde probabil apare si vibratia respectiva! Iar faptul ca face doar la ralanti e si mai relevant deoarece in mers e clar ca exista si o forta de inertie care usureaza turarea motorului inlocuind forta cu minus pe care o creeaza acea "gatuire" cu o forta cu plus care vine de la roti, aceea de inertie! Si ceea ce mi se pare si mai relevant (nu s-a spus dar banuiesc) este ca sigur celor carora le-a aparut acest simptom si in mers, la schimbarea vitezelor, nu le apare in momentul in care schimba viteza rapid ci doar in cazul in care perioada dintre cele 2 trepte este putin prelungita! Eu zic ca slabe sanse sa fie pompa de ambreiaj deoarece daca pompa nu ar functiona la parametrii normali, ai simti si anumite probleme la intrarea in viteza! Si de asemenea daca pot exista explicatii de genul: "se uda ambreiajul", asta ar insemna ca se uda cu lichid, lichid care ar trebui sa scada ca nivel si ar fi usor de observat!

Link to comment
Share on other sites

Poate ai tu ceva optiune AutoFix, care daca masina simte o problema, se repara singura! (glumesc, normal)

Eu totusi as miza pe ceva supapa, ceva furtunel, ceva valva.... care in momentul in care motorul intra in sarcina nu isi face treaba cum trebuie si il gatuieste, de unde probabil apare si vibratia respectiva! Iar faptul ca face doar la ralanti e si mai relevant deoarece in mers e clar ca exista si o forta de inertie care usureaza turarea motorului inlocuind forta cu minus pe care o creeaza acea "gatuire" cu o forta cu plus care vine de la roti, aceea de inertie! Si ceea ce mi se pare si mai relevant (nu s-a spus dar banuiesc) este ca sigur celor carora le-a aparut acest simptom si in mers, la schimbarea vitezelor, nu le apare in momentul in care schimba viteza rapid ci doar in cazul in care perioada dintre cele 2 trepte este putin prelungita! Eu zic ca slabe sanse sa fie pompa de ambreiaj deoarece daca pompa nu ar functiona la parametrii normali, ai simti si anumite probleme la intrarea in viteza! Si de asemenea daca pot exista explicatii de genul: "se uda ambreiajul", asta ar insemna ca se uda cu lichid, lichid care ar trebui sa scada ca nivel si ar fi usor de observat!

 

La mine nu face niciodata la ralanti, ci la plecarea de pe loc la final de cursa de ambreiaj(dupa ce masina e pusa in miscare)! Si ca vine vorba de motorul in sarcina, in momentul in care vibreaza turatiile nu variaza in mod anormal si nici nu simt pierdere de putere sau comportament anormal...e pur si simplu vibratia ca si cum ai da drumul putin mai rapid la ambreiaj...in rest totul normal. In cel mai rau caz daca nu e pompa sunt bucsele de la motor. Insa iarasai nu inteleg de ce apare numai si numai la cald. Niciodata la rece...moment in care merge ireprosabil.

Edited by f1bogdan
Link to comment
Share on other sites

Si eu am aceeasi problema. Masina am cumparat-o la 90000 acum am 110000. Mi-a facut de vreo 5 ori, cateodata la plecare depe loc, alte dati la prima intersectie. TOt timpul mi-a facut cu motorul rece, niciodata in trafic dupa ce s-a incalzit. Masina e E46 320d 12/2004. De vreo 2 luni nu am mai patit-o.

Nu mi-am facut probleme dar ar fi foarte nasol sa ma prinda intr-o intersectie sa trebuiasca sa scot untu din ea. Mi-e frica sa nu plezneasca ceva cand o rup :)

 

am gasit care este problema.am fost la un servis in bv care este oarecum specializat in BMW.practic trepideaza motorul din cauza tampoanelor uzate.pot sa ti spun ca tampoanele sint mai ciudate, sint pe perna de ulei.deci la rece uleiul fiind mai viscos tine mai bine motorul.dupa ce se incalzeste e usor de dedus daca vrei sa vezi trage frina de mina baga in viteza si da drumu incet la ambreaj si uitate la motor . eu marti merg sa le schimb ,costa cam 200ron bucata . mai vorbim

Edited by pavel_marius
Link to comment
Share on other sites

Si eu am aceeasi problema. Masina am cumparat-o la 90000 acum am 110000. Mi-a facut de vreo 5 ori, cateodata la plecare depe loc, alte dati la prima intersectie. TOt timpul mi-a facut cu motorul rece, niciodata in trafic dupa ce s-a incalzit. Masina e E46 320d 12/2004. De vreo 2 luni nu am mai patit-o.

Nu mi-am facut probleme dar ar fi foarte nasol sa ma prinda intr-o intersectie sa trebuiasca sa scot untu din ea. Mi-e frica sa nu plezneasca ceva cand o rup :)

 

am gasit care este problema.am fost la un servis in bv care este oarecum specializat in BMW.practic trepideaza motorul din cauza tampoanelor uzate.pot sa ti spun ca tampoanele sint mai ciudate, sint pe perna de ulei.deci la rece uleiul fiind mai viscos tine mai bine motorul.dupa ce se incalzeste e usor de dedus daca vrei sa vezi trage frina de mina baga in viteza si da drumu incet la ambreaj si uitate la motor . eu marti merg sa le schimb ,costa cam 200ron bucata . mai vorbim

cred ca mai bine pui pe cineva sa faca operatiunea cu frana de mana si in treapta I sa dea drumul incet la ambreiaj pt ca tu cu capota ridicata sa poti vedea mai bine trepidatiile motorului. bine de stiut asta, am sa incerc si eu, dar sa vad unde gasesc un doritor sa se urce la volan.

anunta-ne cum merge dupa schimbare, cat au costat piesele+manopera si complexitatea operatiunii.

si cati suporti are?la mine la E90 arata aici 2 suporti, unul l-am vazut si eu la motorul meu, celalalt nu se vede

Edited by IulianC
Link to comment
Share on other sites

Si eu am aceeasi problema. Masina am cumparat-o la 90000 acum am 110000. Mi-a facut de vreo 5 ori, cateodata la plecare depe loc, alte dati la prima intersectie. TOt timpul mi-a facut cu motorul rece, niciodata in trafic dupa ce s-a incalzit. Masina e E46 320d 12/2004. De vreo 2 luni nu am mai patit-o.

Nu mi-am facut probleme dar ar fi foarte nasol sa ma prinda intr-o intersectie sa trebuiasca sa scot untu din ea. Mi-e frica sa nu plezneasca ceva cand o rup :)

 

am gasit care este problema.am fost la un servis in bv care este oarecum specializat in BMW.practic trepideaza motorul din cauza tampoanelor uzate.pot sa ti spun ca tampoanele sint mai ciudate, sint pe perna de ulei.deci la rece uleiul fiind mai viscos tine mai bine motorul.dupa ce se incalzeste e usor de dedus daca vrei sa vezi trage frina de mina baga in viteza si da drumu incet la ambreaj si uitate la motor . eu marti merg sa le schimb ,costa cam 200ron bucata . mai vorbim

 

UUU...in sfarsit cineva care i-a dat de capat! Sa stii ca are o logica tot ce spui aici. Mai ales referitor la de ce vibreaza la cald si nu la rece. Si mai ales de ce trage la capat de ambreiaj...ptr ca atunci intra motorul in sarcina. Astept si eu rezultatul si costurile de manopera plus piese! Numai bine si multumim pentru solutie :) !

Link to comment
Share on other sites

UUU...in sfarsit cineva care i-a dat de capat! Sa stii ca are o logica tot ce spui aici. Mai ales referitor la de ce vibreaza la cald si nu la rece. Si mai ales de ce trage la capat de ambreiaj...ptr ca atunci intra motorul in sarcina. Astept si eu rezultatul si costurile de manopera plus piese! Numai bine si multumim pentru solutie :) !

Eu nu as fi asa de sigur. Ar trebui sa faca de fiecare data cand pornesti cu motorul rece sau cand e frig afara. La mine face foarte rar si in ultima perioada nu a mai facut si au fost temperaturi intre 20 si -4 ( azi dimineata ). Daca nu ma insel au mai schimbat si altii tampoanele la motor si nu asta a fost problema. Asteptam sa vedem :)

Edited by Infamous
Link to comment
Share on other sites

dupa cum se vede e vorba de mai multe tipuri de vibratii si cu cauze diferite...eu am schimbat tampoanele la motor,cutie si volanta si tot am parte de acele vibratii...daca las motorul se functioneze cateva minute inainte de a pleca la drum am observat ca nu mai face....

ieri am curatat admisia si am verificat si toate furtunasele de la vacumuri (doar unul se prezenta intr-o stare mai proasta,inlocuit bineinteles)...recomand tuturor curatarea admisiei,clapetele care de obicei cedeaza erau imbracate intr-un strat de 20-30 mm de jeg si functionau ca draq de greu..cred ca nu mai trecea mult si cedau...daca admisia e curatata periodic nu iti mai faci griji ca ti se poate intampla ce i sa intamplat lui myx ...si ai si posibilitatea sa vezi in ce stare se afla...am muncit vreo 4-5 ore,dar a meritat

Link to comment
Share on other sites

Si eu am aceeasi problema. Masina am cumparat-o la 90000 acum am 110000. Mi-a facut de vreo 5 ori, cateodata la plecare depe loc, alte dati la prima intersectie. TOt timpul mi-a facut cu motorul rece, niciodata in trafic dupa ce s-a incalzit. Masina e E46 320d 12/2004. De vreo 2 luni nu am mai patit-o.

Nu mi-am facut probleme dar ar fi foarte nasol sa ma prinda intr-o intersectie sa trebuiasca sa scot untu din ea. Mi-e frica sa nu plezneasca ceva cand o rup :)

 

am gasit care este problema.am fost la un servis in bv care este oarecum specializat in BMW.practic trepideaza motorul din cauza tampoanelor uzate.pot sa ti spun ca tampoanele sint mai ciudate, sint pe perna de ulei.deci la rece uleiul fiind mai viscos tine mai bine motorul.dupa ce se incalzeste e usor de dedus daca vrei sa vezi trage frina de mina baga in viteza si da drumu incet la ambreaj si uitate la motor . eu marti merg sa le schimb ,costa cam 200ron bucata . mai vorbim

Nu au nici o legatura tampoanele cu vibratiile la plecarea de pe loc.Nu va mai chinuiti degeaba ca tot volanta este de vina.O metoda sigura ptr. averifica tampoanele este sa pui piciorul pe teava de la esapament.Daca vibreaza puternic inseamna ca tamponul din dreapta este rupt.Un tampon original BMW costa 197 ron+manopera 50 ron.Se schimba in 30 minute.sunt o gramada de topicuri pe acesta tema.

Link to comment
Share on other sites

dupa cum se vede e vorba de mai multe tipuri de vibratii si cu cauze diferite...eu am schimbat tampoanele la motor,cutie si volanta si tot am parte de acele vibratii...daca las motorul se functioneze cateva minute inainte de a pleca la drum am observat ca nu mai face....

ieri am curatat admisia si am verificat si toate furtunasele de la vacumuri (doar unul se prezenta intr-o stare mai proasta,inlocuit bineinteles)...recomand tuturor curatarea admisiei,clapetele care de obicei cedeaza erau imbracate intr-un strat de 20-30 mm de jeg si functionau ca draq de greu..cred ca nu mai trecea mult si cedau...daca admisia e curatata periodic nu iti mai faci griji ca ti se poate intampla ce i sa intamplat lui myx ...si ai si posibilitatea sa vezi in ce stare se afla...am muncit vreo 4-5 ore,dar a meritat

 

Pai si am si eu o intrebare...cum aflu daca mult problematicele clapete sunt curate? Adica la o inspectie periodica BMW in germania intra si curatarea clapetelor in rutina lor? A mea area ultima inspectie(conform cartii de service si a sigiliului de la motor) la 124.000km...deci acuma vreo 4000-5000km. Pot sa stau linistit? :)

Link to comment
Share on other sites

dupa cum se vede e vorba de mai multe tipuri de vibratii si cu cauze diferite...eu am schimbat tampoanele la motor,cutie si volanta si tot am parte de acele vibratii...daca las motorul se functioneze cateva minute inainte de a pleca la drum am observat ca nu mai face....

ieri am curatat admisia si am verificat si toate furtunasele de la vacumuri (doar unul se prezenta intr-o stare mai proasta,inlocuit bineinteles)...recomand tuturor curatarea admisiei,clapetele care de obicei cedeaza erau imbracate intr-un strat de 20-30 mm de jeg si functionau ca draq de greu..cred ca nu mai trecea mult si cedau...daca admisia e curatata periodic nu iti mai faci griji ca ti se poate intampla ce i sa intamplat lui myx ...si ai si posibilitatea sa vezi in ce stare se afla...am muncit vreo 4-5 ore,dar a meritat

 

Pai si am si eu o intrebare...cum aflu daca mult problematicele clapete sunt curate? Adica la o inspectie periodica BMW in germania intra si curatarea clapetelor in rutina lor? A mea area ultima inspectie(conform cartii de service si a sigiliului de la motor) la 124.000km...deci acuma vreo 4000-5000km. Pot sa stau linistit? :)

ma indoiesc ca intra asa ceva la o revizie chiar daca e facuta in germania..de obicei admisia se schimba la un numar de km(zicea cineva ca e recomandat pe la 80.000),dar daca o cureti periodic nu mai trebuie schimbata decat daca vezi ca e praf...banuiesc ca mizeria care se strange pe ele le face sa se gripeze si de aia se rup(asta in cel mai nefericit caz)..masina mea are 225.000 km si nu sa rupt (si nu a fost schimbata niciodata)

Edited by B78KRS
Link to comment
Share on other sites

si mie imi trepida masina la pornire. aveam roti de vara pe 235/45/17. dupa lasarea frigului le-am pus pe cele de iarna tabla pe 205/55/16.

dupa ce le-am pus surpriza. NU mai tremura deloc la pornire nici cand e motorul rece dupa multe ore de stat.

singura modificare facuta asta e. deci is doua variante... rotile sa fie prea mari si sa nu aiba destula putere sa le miste ok fara trepidatii, sau a doua varianta o fi chiar frigul (dar asta vad spre primavara sau intr-o zi mai calduroasa daca or mai veni din astea).

 

de curios intreb : e cineva cu roti mai mici de 17 la care ii trepideaza la plecarea de pe loc dimineata ?

Edited by robytza
Link to comment
Share on other sites

si mie imi trepida masina la pornire. aveam roti de vara pe 235/45/17. dupa lasarea frigului le-am pus pe cele de iarna tabla pe 205/55/16.

dupa ce le-am pus surpriza. NU mai tremura deloc la pornire nici cand e motorul rece dupa multe ore de stat.

singura modificare facuta asta e. deci is doua variante... rotile sa fie prea mari si sa nu aiba destula putere sa le miste ok fara trepidatii, sau a doua varianta o fi chiar frigul (dar asta vad spre primavara sau intr-o zi mai calduroasa daca or mai veni din astea).

 

de curios intreb : e cineva cu roti mai mici de 17 la care ii trepideaza la plecarea de pe loc dimineata ?

mie nu imi trepideaza la plecare..trepideaza undeva la 2000 si nu in prima treapta(eu am cutie automata)...si am avut si roti pe 16 si facea la fel...le-am schimbat acum vreo 3 saptamani..

Edited by B78KRS
Link to comment
Share on other sites

si mie imi trepida masina la pornire. aveam roti de vara pe 235/45/17. dupa lasarea frigului le-am pus pe cele de iarna tabla pe 205/55/16.

dupa ce le-am pus surpriza. NU mai tremura deloc la pornire nici cand e motorul rece dupa multe ore de stat.

singura modificare facuta asta e. deci is doua variante... rotile sa fie prea mari si sa nu aiba destula putere sa le miste ok fara trepidatii, sau a doua varianta o fi chiar frigul (dar asta vad spre primavara sau intr-o zi mai calduroasa daca or mai veni din astea).

 

de curios intreb : e cineva cu roti mai mici de 17 la care ii trepideaza la plecarea de pe loc dimineata ?

mie nu imi trepideaza la plecare..trepideaza undeva la 2000 si nu in prima treapta(eu am cutie automata)...si am avut si roti pe 16 si facea la fel...le-am schimbat acum vreo 3 saptamani..

 

Pai inseamna ca nu avem aceeasi trepidatie :) ! De aceea astept rezultatul lui Pavel_Marius sa vad daca asta e! Explicatia lui legata de tampoane mi se pare destul de buna!

Link to comment
Share on other sites

eu am pus pe cineva sa dea drumul usor la ambreiaj in treapta I si cu frana de mana trasa, pana s-a oprit.

eu ma uitam sub capota si motorul se tinea bine in tampoane, nici vorba de trepidatie. la mine exclud varianta asta. de fapt se simte si de la volan ca nu trepideaza cu frana de mana trasa, cred ca e volanta.

daca schimb doar volanta fara kitul de ambreiaj e posibil ca kitul meu existent sa afecteze noua volanta?ca ma bate gandul sa schimb doar volanta.

Link to comment
Share on other sites

eu am pus pe cineva sa dea drumul usor la ambreiaj in treapta I si cu frana de mana trasa, pana s-a oprit.

eu ma uitam sub capota si motorul se tinea bine in tampoane, nici vorba de trepidatie. la mine exclud varianta asta. de fapt se simte si de la volan ca nu trepideaza cu frana de mana trasa, cred ca e volanta.

daca schimb doar volanta fara kitul de ambreiaj e posibil ca kitul meu existent sa afecteze noua volanta?ca ma bate gandul sa schimb doar volanta.

Probabil ca nu o sa accepte serviceul. Acuma depinde unde te duci. La AB am inteles ca schimba ambreiajul numai impreuna cu volanta si poate si invers procedeaza la fel, gandindu-se ca daca se schimba numai impreuna, se uzeaza in acelasi timp.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.