Jump to content

a rezolvat cineva trepidatia masinii la plecarea de pe loc?


pavel_marius

Recommended Posts

dupa cum se vede e vorba de mai multe tipuri de vibratii si cu cauze diferite...eu am schimbat tampoanele la motor,cutie si volanta si tot am parte de acele vibratii...daca las motorul se functioneze cateva minute inainte de a pleca la drum am observat ca nu mai face....

ieri am curatat admisia si am verificat si toate furtunasele de la vacumuri (doar unul se prezenta intr-o stare mai proasta,inlocuit bineinteles)...recomand tuturor curatarea admisiei,clapetele care de obicei cedeaza erau imbracate intr-un strat de 20-30 mm de jeg si functionau ca draq de greu..cred ca nu mai trecea mult si cedau...daca admisia e curatata periodic nu iti mai faci griji ca ti se poate intampla ce i sa intamplat lui myx ...si ai si posibilitatea sa vezi in ce stare se afla...am muncit vreo 4-5 ore,dar a meritat

 

Salut, ar fi interesant sa postezi cum ai facut curatarea admisiei, si la ce te referi cand spui "admisia" as vrea sa-mi curat si eu. Merci

Link to comment
Share on other sites

pentru cei care sustin cu insistenta ca problema provine de la volanta, am si eu doua intrebari cat se poate de intemeiate :

1) de ce trepidatiile persista si la cei care si-au schimbat kitul ambreiaj + volanta + tampoate ?

2) de ce eu aveam trepidatiile cu jante de 17 si acum dupa ce am pus pe cele de iarna mai usoare nu mai am trepidatii decat la plecarea la rece de pe loc cu 4 in masina ? cand sunt singur nu mai trepideaza niciodata.....

 

si parerea mea ..... ceva e de la cardan (de aici si pocniturile acele ce se aud sub masina cateodata -> argumente : se intampla doar la bmw-uri (tractiune spate), si doar in sarcina la miscarea masinii de pe loc)

 

 

si eu am observat ca dupa ce mi-am pus cauciucurile de iarna, aceste trepidatii sunt mult mai mici si mai rare. la mine insa cauciucurile sunt puse tot pe aceleasi jante de 16, singura diferenta este ca sunt 205 in loc de 225 (cele de vara)....

Link to comment
Share on other sites

MEI ...volanta preia socurile dintre motor ,cardan si dispunerea niuton metrilor catre roti...deci daca intre ele este volanta si e praf...logic ca tremura toate ..nu!? eu asa vad lucrurile...

si daca ai schimbat volanta dar nu discul care s-a deformat si el ...atunci cred ca dupa un timp iti strica iar volanta nu!?

Edited by POIUYT
Link to comment
Share on other sites

Stai...tu ai chimbat si ambreiaj si volanta? Pentru ca pana in prezent eu am auzit doar care au schimbat ori una ori alta ceea ce nu e de ajuns pentru ca dindata ce una este afectata automat si cealalta se va deforma. Ideea e ca nici eu nu sunt 100% convins de asta. Si eu simt uneori ceva in cardan...si de aceea intreb pentru ca nu sunt expert in mecanica...cardanul nu are si el niste tampoane...niste prinderi care s-ar putea uza? Eu nu aud nicio pocnitura insa simt uneori ca vibratia vine mai din spate si nu din fata. Acuma poate chiar e ansamblul de volanta si ambreiaj si acesta trimite vibratia catre cardan. Pe mine ma mira cum de atatia ani nimeni nu a rezolvat problema...totusi imi este greau sa cred ca e o problema de design!

 

 

Sustin si eu ce zice robytza. Nu e de la volanta. Si eu am problema asta cu tremuratul la cald de cand am luat masina. Este vorba de un 330xi E46 din 2001.

Initial am crezut ca era de la ambreiaj/volanta. Din dorinta de a scapa de tremurat nu m-am oprit aici.

 

O "scurta" lista cu ce am schimbat la ea:

 

-Kit ambreiaj+volanta (in acelasi timp)

-rulmentul din volanta automat

-tampoane motor

-tampon transmisie

-flansa elastica cardan

-rulment intermediar cardan

 

.....si tot n-am scapat de tremurat. Motorul nu tremura la relanti, nici cand il turez pe loc, doar cand actionez ambreiajul la plecarea de pe loc. Amplitudinea vibratiilor este maxima intre 1000 1200 rpm, daca am mai mult de atat cand cuplez ambreiajul aproape ca dispar. Am observat ca la fel tremura si daca fac frana de motor. De exemplu sunt in viteza a 3-a, calc ambreiajul, bag a 2-a, astept sa ajunga motorul la relanti, dupa care las treptat pedala de ambreiaj ca si cum as pleca de pe loc, si la fel intre 1000 1300 rpm se simte tremuratul.

 

 

BTW, am fost prezent la toate operatiunile pe care le-am facut in service, si procedurile au fost intocmai cu cele descrise in TIS, inclusiv cuplul de strangere :)

 

E adevarat ca nu mai este asa pronuntat, dar inca ESTE! La fel, apare dupa ce folosesti ambreiajul intensiv, in trafic.

Ar mai fi de schimbat cilindri de la instalatia hidraulica de actionare a ambreiajului, desi nu imi inchipui cum ar putea fi de acolo.

Link to comment
Share on other sites

Stai...tu ai chimbat si ambreiaj si volanta? Pentru ca pana in prezent eu am auzit doar care au schimbat ori una ori alta ceea ce nu e de ajuns pentru ca dindata ce una este afectata automat si cealalta se va deforma. Ideea e ca nici eu nu sunt 100% convins de asta. Si eu simt uneori ceva in cardan...si de aceea intreb pentru ca nu sunt expert in mecanica...cardanul nu are si el niste tampoane...niste prinderi care s-ar putea uza? Eu nu aud nicio pocnitura insa simt uneori ca vibratia vine mai din spate si nu din fata. Acuma poate chiar e ansamblul de volanta si ambreiaj si acesta trimite vibratia catre cardan. Pe mine ma mira cum de atatia ani nimeni nu a rezolvat problema...totusi imi este greau sa cred ca e o problema de design!

 

 

Sustin si eu ce zice robytza. Nu e de la volanta. Si eu am problema asta cu tremuratul la cald de cand am luat masina. Este vorba de un 330xi E46 din 2001.

Initial am crezut ca era de la ambreiaj/volanta. Din dorinta de a scapa de tremurat nu m-am oprit aici.

 

O "scurta" lista cu ce am schimbat la ea:

 

-Kit ambreiaj+volanta (in acelasi timp)

-rulmentul din volanta automat

-tampoane motor

-tampon transmisie

-flansa elastica cardan

-rulment intermediar cardan

 

.....si tot n-am scapat de tremurat. Motorul nu tremura la relanti, nici cand il turez pe loc, doar cand actionez ambreiajul la plecarea de pe loc. Amplitudinea vibratiilor este maxima intre 1000 1200 rpm, daca am mai mult de atat cand cuplez ambreiajul aproape ca dispar. Am observat ca la fel tremura si daca fac frana de motor. De exemplu sunt in viteza a 3-a, calc ambreiajul, bag a 2-a, astept sa ajunga motorul la relanti, dupa care las treptat pedala de ambreiaj ca si cum as pleca de pe loc, si la fel intre 1000 1300 rpm se simte tremuratul.

 

 

BTW, am fost prezent la toate operatiunile pe care le-am facut in service, si procedurile au fost intocmai cu cele descrise in TIS, inclusiv cuplul de strangere :)

 

E adevarat ca nu mai este asa pronuntat, dar inca ESTE! La fel, apare dupa ce folosesti ambreiajul intensiv, in trafic.

Ar mai fi de schimbat cilindri de la instalatia hidraulica de actionare a ambreiajului, desi nu imi inchipui cum ar putea fi de acolo.

 

Dei ne intoarcem la pompa de ambreiaj. Mie 3 mecanici mi-au spus ca ceva bibilire la pompa de ambreiaj...apoi sa incerc volanta si kit ambreiaj daca nu se rezolva!

Link to comment
Share on other sites

Sustin si eu ce zice robytza. Nu e de la volanta. Si eu am problema asta cu tremuratul la cald de cand am luat masina. Este vorba de un 330xi E46 din 2001.

Initial am crezut ca era de la ambreiaj/volanta. Din dorinta de a scapa de tremurat nu m-am oprit aici.

 

O "scurta" lista cu ce am schimbat la ea:

 

-Kit ambreiaj+volanta (in acelasi timp)

-rulmentul din volanta automat

-tampoane motor

-tampon transmisie

-flansa elastica cardan

-rulment intermediar cardan

 

.....si tot n-am scapat de tremurat. Motorul nu tremura la relanti, nici cand il turez pe loc, doar cand actionez ambreiajul la plecarea de pe loc. Amplitudinea vibratiilor este maxima intre 1000 1200 rpm, daca am mai mult de atat cand cuplez ambreiajul aproape ca dispar. Am observat ca la fel tremura si daca fac frana de motor. De exemplu sunt in viteza a 3-a, calc ambreiajul, bag a 2-a, astept sa ajunga motorul la relanti, dupa care las treptat pedala de ambreiaj ca si cum as pleca de pe loc, si la fel intre 1000 1300 rpm se simte tremuratul.

 

 

BTW, am fost prezent la toate operatiunile pe care le-am facut in service, si procedurile au fost intocmai cu cele descrise in TIS, inclusiv cuplul de strangere :)

 

E adevarat ca nu mai este asa pronuntat, dar inca ESTE! La fel, apare dupa ce folosesti ambreiajul intensiv, in trafic.

Ar mai fi de schimbat cilindri de la instalatia hidraulica de actionare a ambreiajului, desi nu imi inchipui cum ar putea fi de acolo.

 

 

 

lichidu de frana l-ai schimbat/!? poate numai are proprietati bune.. :)

Edited by POIUYT
Link to comment
Share on other sites

,

Stai...tu ai chimbat si ambreiaj si volanta? Pentru ca pana in prezent eu am auzit doar care au schimbat ori una ori alta ceea ce nu e de ajuns pentru ca dindata ce una este afectata automat si cealalta se va deforma. Ideea e ca nici eu nu sunt 100% convins de asta. Si eu simt uneori ceva in cardan...si de aceea intreb pentru ca nu sunt expert in mecanica...cardanul nu are si el niste tampoane...niste prinderi care s-ar putea uza? Eu nu aud nicio pocnitura insa simt uneori ca vibratia vine mai din spate si nu din fata. Acuma poate chiar e ansamblul de volanta si ambreiaj si acesta trimite vibratia catre cardan. Pe mine ma mira cum de atatia ani nimeni nu a rezolvat problema...totusi imi este greau sa cred ca e o problema de design!

 

 

Sustin si eu ce zice robytza. Nu e de la volanta. Si eu am problema asta cu tremuratul la cald de cand am luat masina. Este vorba de un 330xi E46 din 2001.

Initial am crezut ca era de la ambreiaj/volanta. Din dorinta de a scapa de tremurat nu m-am oprit aici.

 

O "scurta" lista cu ce am schimbat la ea:

 

-Kit ambreiaj+volanta (in acelasi timp)

-rulmentul din volanta automat

-tampoane motor

-tampon transmisie

-flansa elastica cardan

-rulment intermediar cardan

 

.....si tot n-am scapat de tremurat. Motorul nu tremura la relanti, nici cand il turez pe loc, doar cand actionez ambreiajul la plecarea de pe loc. Amplitudinea vibratiilor este maxima intre 1000 1200 rpm, daca am mai mult de atat cand cuplez ambreiajul aproape ca dispar. Am observat ca la fel tremura si daca fac frana de motor. De exemplu sunt in viteza a 3-a, calc ambreiajul, bag a 2-a, astept sa ajunga motorul la relanti, dupa care las treptat pedala de ambreiaj ca si cum as pleca de pe loc, si la fel intre 1000 1300 rpm se simte tremuratul.

 

 

BTW, am fost prezent la toate operatiunile pe care le-am facut in service, si procedurile au fost intocmai cu cele descrise in TIS, inclusiv cuplul de strangere :)

 

E adevarat ca nu mai este asa pronuntat, dar inca ESTE! La fel, apare dupa ce folosesti ambreiajul intensiv, in trafic.

Ar mai fi de schimbat cilindri de la instalatia hidraulica de actionare a ambreiajului, desi nu imi inchipui cum ar putea fi de acolo.

daca nu te superi ,volanta avea uzura sau nu dane niste detaliidespre piesele schimbate cum aratau ma refer la uzura.cind zici cilindrii te referi la pompa de ambreaj? Edited by pavel_marius
Link to comment
Share on other sites

daca nu te superi ,volanta avea uzura sau nu dane niste detaliidespre piesele schimbate cum aratau ma refer la uzura.cind zici cilindrii te referi la pompa de ambreaj?

 

 

Din ce-am vazut eu nu parea foarte uzata aia veche(masina avea 110.000km), dar am mai intalnit cazuri cand s-a schimbat kit-ul de ambreiaj fara volanta si nu se remediase problema, eu d'aia am schimbat tot sa merg la sigur.

 

Da, ma refer la pompa de ambreiaj, la aia n-am umblat insa lichidul de frana l-am schimbat.

Edited by Cream
Link to comment
Share on other sites

ajungeti la ce ziceam si eu CA NU ESTE VOLANTA dar se pare k unii nu inteleg o tin lant asa sper ca acum va lamurit colegu cum de altfel am zis si eu ca am schimbat volanta si tot face deci.....ar ramane pompa de ambreiaj....daca o schimba cineva poate ne anunta si pe noi ce si cum....bafta
Link to comment
Share on other sites

daca nu te superi ,volanta avea uzura sau nu dane niste detaliidespre piesele schimbate cum aratau ma refer la uzura.cind zici cilindrii te referi la pompa de ambreaj?

 

 

Din ce-am vazut eu nu parea foarte uzata aia veche(masina avea 110.000km), dar am mai intalnit cazuri cand s-a schimbat kit-ul de ambreiaj fara volanta si nu se remediase problema, eu d'aia am schimbat tot sa merg la sigur.

 

Da, ma refer la pompa de ambreiaj, la aia n-am umblat insa lichidul de frana l-am schimbat.

ce intelegi prin nu prea avea uzura ,era vizibila sau trebuia sa te uiti atent .mecanicul ce zicea.

eu am observat ca daca sint putin atent cu pedala de ambreaj nu mai trepideaza.

Link to comment
Share on other sites

eu tot pe volanta merg..

nu exista se leneveste pompa de ambreiaj...cand se leneveste numai merge masina ...punct...

 

Pai si cum putem explica faptul ca avem caz clar de schimbare a volantei+ambreiaj+tampoane si treaba tot aia e. Ti-am spus...eu cand am spus la 3 mecanici faza mi-au spus sa verific pompa de ambreiaj...apoi daca nu e asta mergem mai departe catre ambreiaj.

Link to comment
Share on other sites

eu tot pe volanta merg..

nu exista se leneveste pompa de ambreiaj...cand se leneveste numai merge masina ...punct...

 

Pai si cum putem explica faptul ca avem caz clar de schimbare a volantei+ambreiaj+tampoane si treaba tot aia e. Ti-am spus...eu cand am spus la 3 mecanici faza mi-au spus sa verific pompa de ambreiaj...apoi daca nu e asta mergem mai departe catre ambreiaj.

 

cat costa o pompa d-asta ?

Link to comment
Share on other sites

salutare ...

am un e36 tds compact ... am avut aceasta problema acum 1 saptamana ... cum se manifesta : cand aveam masina rece nu aveam nicio problema .. .nu imi trepida .. cum se incalzea in treapta 1 in special ... imi trepida masina la plecarea de pe loc ... chiar daca turam masina la 2000 rpm tot imi trepida masina .. uimitor era ca in treapta 2 de viteza la plecarea de pe loc nu imi trepida ... aveam un gust amar vazand ce se intampla .. insa la cateva zile m-am hotarat sa-i fac revizia si anume schimbat toate filtrele :aer motorina ulei , schimbat uleiul .... cert este ca filtrul de aer .. l-am gasit ziceai ca ai dat cu el prin pamant .. atat de negru era ... ma rog, cert este ca dupa ce am facut aceasta "revizie" numai am nicio trepidatie la plecarea de pe loc ... indiferent ca e rece sau calda masina ... cert este ca la un coleg de munca ce are un fiat punto clasic are aceeas problema in treapta 1 ii trepideaza masina la plecarea de pe loc .. si el tot la fel nu ia mai schimbat filtrele deloc ... am sa-l intrez azi daca a rezolvat problema si cum ...

Parerea mea este ca acea trepidatie provine de la filtrul de aer ... acum problema mea este ca imi sta beculetul de la abs tot timpul aprins sper sa o rezolv si pe asta ...

Link to comment
Share on other sites

salutare ...

am un e36 tds compact ... am avut aceasta problema acum 1 saptamana ... cum se manifesta : cand aveam masina rece nu aveam nicio problema .. .nu imi trepida .. cum se incalzea in treapta 1 in special ... imi trepida masina la plecarea de pe loc ... chiar daca turam masina la 2000 rpm tot imi trepida masina .. uimitor era ca in treapta 2 de viteza la plecarea de pe loc nu imi trepida ... aveam un gust amar vazand ce se intampla .. insa la cateva zile m-am hotarat sa-i fac revizia si anume schimbat toate filtrele :aer motorina ulei , schimbat uleiul .... cert este ca filtrul de aer .. l-am gasit ziceai ca ai dat cu el prin pamant .. atat de negru era ... ma rog, cert este ca dupa ce am facut aceasta "revizie" numai am nicio trepidatie la plecarea de pe loc ... indiferent ca e rece sau calda masina ... cert este ca la un coleg de munca ce are un fiat punto clasic are aceeas problema in treapta 1 ii trepideaza masina la plecarea de pe loc .. si el tot la fel nu ia mai schimbat filtrele deloc ... am sa-l intrez azi daca a rezolvat problema si cum ...

Parerea mea este ca acea trepidatie provine de la filtrul de aer ... acum problema mea este ca imi sta beculetul de la abs tot timpul aprins sper sa o rezolv si pe asta ...

am schimbat tot ce ai zis tu si degeaba nu am scapat de boala

Link to comment
Share on other sites

eu tot pe volanta merg..

nu exista se leneveste pompa de ambreiaj...cand se leneveste numai merge masina ...punct...

 

Pai si cum putem explica faptul ca avem caz clar de schimbare a volantei+ambreiaj+tampoane si treaba tot aia e. Ti-am spus...eu cand am spus la 3 mecanici faza mi-au spus sa verific pompa de ambreiaj...apoi daca nu e asta mergem mai departe catre ambreiaj.

 

saptamina viitoare cred ca o sa schimb pompa de ambreaj si apoi mai vad si de volanta

pompa se uzeaza ,totusi

Edited by pavel_marius
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.