Jump to content

mi-a fiert-cred ca e termostatul-AJUTOR !


Recommended Posts

Salutarea si un an nou mai bun!!! :)

 

Am o problema...

Azi la un moment dat nu mi-a mai bagat caldura....si apoi s-a incins apa pana la rosu...bineinteles am oprit imediat si am asteptat pana a mai coborat temperatura...pe scut era si putin antigel...maxim un pahar.

Am slabit putin cele doua capacele (cel de pe furtunul din dreapta termostatului si cel de langa vasul de expansiune) si nu iese decat abur...

Vasul de expansiune e doar calduţ/rece (are apa in el) şi furtunul care duce spre caloriferul de căldură e şi acela doar călduţ/rece.

 

Acum 2 saptamani am avut aceeasi problema si am schimbat termostatul...totul a fost OK...am mai facut de atunci cam 1500 km.

 

Acum am aceleaşi probleme :) ....e posibil să fie termostatul de proastă calitate sau e altă problemă?????

Evident e termostatul blocat... sa fie "slabuţ" termostatul???

Ce mai poate fi???

- garnitura de chiuloasă??? care ar fi costurile???

 

Mersi mult!!! si sper sa fi inceput anul mai bine decat mine... :)

Edited by mihai845
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 55
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ai verificat nivelul lichidului de rĂŁcire?

 

Ori e termostatul ori e pompa de apĂŁ.

 

 

Pompa de apa am schimbat-o acum 5 luni...

Este antigel in vasul de expansiune...

Eu sincer sper sa fie termostatul de proasta calitate si sa fi cedat asa repede...dupa ce am schimbat termostatul a mers perfect - nici o problema... ma gandesc ca daca era chiulasa trebuia sa faca ceva si in aceasta perioada...

Ce simptome sunt daca e intepata garnitura de chiulasa???

Mersi!!! :)

Link to comment
Share on other sites

Salutarea si un an nou mai bun!!! :)

 

Am o problema...

Azi la un moment dat nu mi-a mai bagat caldura....si apoi s-a incins apa pana la rosu...bineinteles am oprit imediat si am asteptat pana a mai coborat temperatura...pe scut era si putin antigel...maxim un pahar.

Am slabit putin cele doua capacele (cel de pe furtunul din dreapta termostatului si cel de langa vasul de expansiune) si nu iese decat abur...

Vasul de expansiune e doar calduĂž/rece (are apa in el) Âşi furtunul care duce spre caloriferul de cĂŁldurĂŁ e Âşi acela doar cĂŁlduĂž/rece.

 

Acum 2 saptamani am avut aceeasi problema si am schimbat termostatul...totul a fost OK...am mai facut de atunci cam 1500 km.

 

Acum am aceleaÂşi probleme :) ....e posibil sĂŁ fie termostatul de proastĂŁ calitate sau e altĂŁ problemĂŁ?????

Evident e termostatul blocat... sa fie "slabuĂž" termostatul???

Ce mai poate fi???

- garnitura de chiuloasĂŁ??? care ar fi costurile???

 

Mersi mult!!! si sper sa fi inceput anul mai bine decat mine... :)

eu am patit aceeasi faza si a fost termostatu dar nu numai el a fost si pompa incearca sa dai termostatu afara si vezi daca iti face aceeasi sintome dar vezi ca poate nu ai facut aerisire buna ca si eu am patito si nu am mai stiut apoi dece urca apa iaraa peste limita si cand am verificat ca necesita facuta aerisire calumea ca ramasese aer in instalatie si acu merge inpecabil nu mai arunca apa

Link to comment
Share on other sites

Multumesc de raspunsuri!!! :)

 

Aerisirea am facut-o la service... cu motorul pornit la 1500-2000 de ture...pana a iesit antigel pe la locurile de aerisire.

Mie imi este frica de chiulasa... dar masina trage foarte bine (am fost cu ea de la Brasov la Ploiesti pe Cheia si nu ma plang de nimic :) )...

Cum verific daca e apa in ulei??

Dar sunt optimist si spun ca daca era chiulasa imi fierbea si dupa ce am schimbat data trecuta termostatul... si sper ca am nimerit un termostat care a cedat repede...

La service nu se poate pana luni... asa ca pana atunci sta pe dreapta...

Daca mai aveti sfaturi... sunt bine venite :) .

 

Sunt mai multe tipuri de termostat???

Producatori cu siguranta sunt mai multi... ce as putea sa iau??? sau e dupa noroc???

Edited by mihai845
Link to comment
Share on other sites

Multumesc de raspunsuri!!! :)

 

Aerisirea am facut-o la service... cu motorul pornit la 1500-2000 de ture...pana a iesit antigel pe la locurile de aerisire.

Mie imi este frica de chiulasa... dar masina trage foarte bine (am fost cu ea de la Brasov la Ploiesti pe Cheia si nu ma plang de nimic :) )...

Cum verific daca e apa in ulei??

Dar sunt optimist si spun ca daca era chiulasa imi fierbea si dupa ce am schimbat data trecuta termostatul... si sper ca am nimerit un termostat care a cedat repede...

La service nu se poate pana luni... asa ca pana atunci sta pe dreapta...

Daca mai aveti sfaturi... sunt bine venite :) .

 

Sunt mai multe tipuri de termostat???

Producatori cu siguranta sunt mai multi... ce as putea sa iau??? sau e dupa noroc???

vezi termostatu cel vechi la ce temperatura se deschidea caci daca se deschidea la 87 grade , eu lucrez in comertu de piese auto si stiu ca numai pe original se gaseste la 87 de grade termostat si cei care fac piese nu fac la temperatura asta se gasesc la 80-88-92 grade, vezi sa nu fi pus de 92 de grade ca atunci e cam naspa caci iti fierbe apa, si cu faza cu _chiulasa_ daca iti intra apa in ulei iti face spuma in ulei desfaci busonu de ulei dupa ce a ajuns motoru la 90 de grade, dar sa opresti motoru si te uiti, daca e uleiu ca spuma atunci e chiloasa dusa

Link to comment
Share on other sites

Vezi ca sunt la topicuri stive despre supra incalzire. Wahler e pe original si e cam dublu la pret fata de cele italienesti. Si eu am schimbat termostatul la o luna dupa ce am pus o ieftineala. Am pus Wahler si s-a rezolvat problema. Asa ca poate fi termostatul sau o aerisire prost facuta. Ia la verificat furtunul care iese din motor, la termostat sa vezi ca da drumul la apa. Cand se blocheaza termostatul pe inchis, motorul fierbe instantaneu, in 1-2min s-a ridicat apa. Daca furtunul care pleaca dinspre termostat e cald, mergi pe radiator, vezi daca se incalzeste pe toata suprafata, apoi daca la iesire furtunul e cald. Verifica si returul din radiator, furtunul subtirel de pe vasul de expansiune, vezi daca aduce apa inapoi in vas.

Garnitura de chiulasa se verifica simplu: motorul rece, desfaci dopul de la vasul de expansiune si pornesti motorul. Daca nu-ti face apa bule in vas ca si cum ar fierbe, garnitura e in mintile ei. In plus, cand e ciupita ai si ceva ulei in apa din vasul de expasiune. Dar nu cred ca-i cazul la tine. Inclin sa cred ca ai un termostat prost si o aerisire facuta si mai prost. Aloca-ti 30min si cauta pe forum ca sunt cateva topicuri cu aerisirea la BMW, explicata bine. Si inca o recomandare: nu lasa "mecanicii" care le stiu ei pe toate sa-ti umple capacul la termostat cu silicon negru, la strangere iese pe afara si pleaca pe unde nu trebuie. Cateodata il gasesti chiar pe buza termostatului, acolo unde ar trebui sa inchida. Termostatul vine cu garnitura lui, pt capac. Daca pun silicon, sa puna ff putin sau deloc. Spor!

Link to comment
Share on other sites

Vezi ca sunt la topicuri stive despre supra incalzire. Wahler e pe original si e cam dublu la pret fata de cele italienesti. Si eu am schimbat termostatul la o luna dupa ce am pus o ieftineala. Am pus Wahler si s-a rezolvat problema. Asa ca poate fi termostatul sau o aerisire prost facuta. Ia la verificat furtunul care iese din motor, la termostat sa vezi ca da drumul la apa. Cand se blocheaza termostatul pe inchis, motorul fierbe instantaneu, in 1-2min s-a ridicat apa. Daca furtunul care pleaca dinspre termostat e cald, mergi pe radiator, vezi daca se incalzeste pe toata suprafata, apoi daca la iesire furtunul e cald. Verifica si returul din radiator, furtunul subtirel de pe vasul de expansiune, vezi daca aduce apa inapoi in vas.

Garnitura de chiulasa se verifica simplu: motorul rece, desfaci dopul de la vasul de expansiune si pornesti motorul. Daca nu-ti face apa bule in vas ca si cum ar fierbe, garnitura e in mintile ei. In plus, cand e ciupita ai si ceva ulei in apa din vasul de expasiune. Dar nu cred ca-i cazul la tine. Inclin sa cred ca ai un termostat prost si o aerisire facuta si mai prost. Aloca-ti 30min si cauta pe forum ca sunt cateva topicuri cu aerisirea la BMW, explicata bine. Si inca o recomandare: nu lasa "mecanicii" care le stiu ei pe toate sa-ti umple capacul la termostat cu silicon negru, la strangere iese pe afara si pleaca pe unde nu trebuie. Cateodata il gasesti chiar pe buza termostatului, acolo unde ar trebui sa inchida. Termostatul vine cu garnitura lui, pt capac. Daca pun silicon, sa puna ff putin sau deloc. Spor!

am patit o faza si nu inteleg dupa ce presc motoru imi arunca apa afara din vasu de expansiune

Link to comment
Share on other sites

am patit o faza si nu inteleg dupa ce presc motoru imi arunca apa afara din vasu de expansiune

 

 

Cum adica arunca afara?

Fierbe?

Ii creste nivelul pur si simplu si da afara?

o arunca arteziana? (am vazut un caz cand i-a fiert apa unui amic)

daca desfaci doar putin capacul face spume antigelul si o da afara?

 

Oricum acolo trebuie sa fie ceva presiune si daca desfaci capacul cu motorul cald s-ar putea sa scoata ceva dar verifica daca iti functioneaza capacul de la vasul de expansiune - acolo exista o supapa care la 2 bari se deschide si scade presiunea...

Link to comment
Share on other sites

Circuitul de racire are o anumita presiune din cauza temperaturii lichidului de racire. Creste temperatura, creste presiunea. Daca iti inchide bine capacul de la vasul de expansiune nu are voie sa-ti arunce afara apa pt ca nu ar avea pe unde, chiar daca motorul a fiert. Daca vasul de expansiune a fost umplut peste limita maxima si incerci sa desfaci capacul cand motorul e cald e normal sa aiba tendinta sa arunce lichidul afara, e vorba de acea presiune creata in sistem.

Despre valva de care ne spune Mihai nu am habar, e prima oara cand aud de asa ceva. De altfel nu-i vad sensul, de ce sa arunce presiunea afara si de unde sa o arunce? Pt ca nu e vorba de aer, e vorba de lichid de racire. Unde sa arunce acel lichid? Plus ca in acel circuit nu cred ca se formeaza 2 bari, nu are de unde. Este un lichid care se dilata si atat. Poate doar cand e fiert motorul sa fie presiune mare. Atunci se simt si la mana furtunele ca se intaresc rau. Daca nu cedeaza pe undeva, nu are de ce sa arunce apa afara.

Link to comment
Share on other sites

Circuitul de racire are o anumita presiune din cauza temperaturii lichidului de racire. Creste temperatura, creste presiunea. Daca iti inchide bine capacul de la vasul de expansiune nu are voie sa-ti arunce afara apa pt ca nu ar avea pe unde, chiar daca motorul a fiert. Daca vasul de expansiune a fost umplut peste limita maxima si incerci sa desfaci capacul cand motorul e cald e normal sa aiba tendinta sa arunce lichidul afara, e vorba de acea presiune creata in sistem.

Despre valva de care ne spune Mihai nu am habar, e prima oara cand aud de asa ceva. De altfel nu-i vad sensul, de ce sa arunce presiunea afara si de unde sa o arunce? Pt ca nu e vorba de aer, e vorba de lichid de racire. Unde sa arunce acel lichid? Plus ca in acel circuit nu cred ca se formeaza 2 bari, nu are de unde. Este un lichid care se dilata si atat. Poate doar cand e fiert motorul sa fie presiune mare. Atunci se simt si la mana furtunele ca se intaresc rau. Daca nu cedeaza pe undeva, nu are de ce sa arunce apa afara.

 

 

Intreaba si o sa vezi ca in capacul de vasul de expansiune este o valva care se deschide cand creste presiunea prea mult - deci nu in conditii de functionare optime...

Eu am asa ceva... verifica si la tine... scoate capacul de la vasul de expansiune si o sa vezi ca nu e un simplu capac.

Edited by mihai845
Link to comment
Share on other sites

Circuitul de racire are o anumita presiune din cauza temperaturii lichidului de racire. Creste temperatura, creste presiunea. Daca iti inchide bine capacul de la vasul de expansiune nu are voie sa-ti arunce afara apa pt ca nu ar avea pe unde, chiar daca motorul a fiert. Daca vasul de expansiune a fost umplut peste limita maxima si incerci sa desfaci capacul cand motorul e cald e normal sa aiba tendinta sa arunce lichidul afara, e vorba de acea presiune creata in sistem.

Despre valva de care ne spune Mihai nu am habar, e prima oara cand aud de asa ceva. De altfel nu-i vad sensul, de ce sa arunce presiunea afara si de unde sa o arunce? Pt ca nu e vorba de aer, e vorba de lichid de racire. Unde sa arunce acel lichid? Plus ca in acel circuit nu cred ca se formeaza 2 bari, nu are de unde. Este un lichid care se dilata si atat. Poate doar cand e fiert motorul sa fie presiune mare. Atunci se simt si la mana furtunele ca se intaresc rau. Daca nu cedeaza pe undeva, nu are de ce sa arunce apa afara.

 

 

Intreaba si o sa vezi ca in capacul de vasul de expansiune este o valva care se deschide cand creste presiunea prea mult - deci nu in conditii de functionare optime...

Eu am asa ceva... verifica si la tine... scoate capacul de la vasul de expansiune si o sa vezi ca nu e un simplu capac.

am verificat si e ok capacu, nu imi dau seama din ce cauza

Link to comment
Share on other sites

Tot nu ne-ai spus....

 

Fierbe???

Temperatura apei e OK???

 

Incalzeste masina si da drumul si la caldura.

Iti baga caldura normal?

Verifica furtunul care pleaca de la termostat spre radiator si vezi cum e? e cald sau rece?

Eu zic sa o aerisesti bine inainte de toate.

Link to comment
Share on other sites

Tot nu ne-ai spus....

 

Fierbe???

Temperatura apei e OK???

 

Incalzeste masina si da drumul si la caldura.

Iti baga caldura normal?

Verifica furtunul care pleaca de la termostat spre radiator si vezi cum e? e cald sau rece?

Eu zic sa o aerisesti bine inainte de toate.

de aerisit am aerisit la greu, de bagat baga caldura, desi catodata imi arata ca are apa 90 de grade si baga aer rece si alta data e apa undeva la un sfert si baga caldura,am schimbat acum 2saptamani curele, pompa de apa si termostatu, dar termostat nu am gasit decat la 80 si 92 de gade si nu am stiut care e bun ca cel care a fost pe masina scria 87 de grade asa ca am luat de 80 :)

Link to comment
Share on other sites

Tot nu ne-ai spus....

 

Fierbe???

Temperatura apei e OK???

 

Incalzeste masina si da drumul si la caldura.

Iti baga caldura normal?

Verifica furtunul care pleaca de la termostat spre radiator si vezi cum e? e cald sau rece?

Eu zic sa o aerisesti bine inainte de toate.

de aerisit am aerisit la greu, de bagat baga caldura, desi catodata imi arata ca are apa 90 de grade si baga aer rece si alta data e apa undeva la un sfert si baga caldura,am schimbat acum 2saptamani curele, pompa de apa si termostatu, dar termostat nu am gasit decat la 80 si 92 de gade si nu am stiut care e bun ca cel care a fost pe masina scria 87 de grade asa ca am luat de 80 :)

 

 

Nu AM INTELES E RECE CAND FACE TREABA ASTA.? Daca da (dimineta sau cand pleci cu masina) desfa busonul si da o cheie cu el defacut. daca bolboroseste scote si niste gaeze e nasol se numeste garnitura de chiuluasa.Cauze termostat proasta calitate temperatura peste 100 de grade,sau firg al draq de frig dop de gheata gros apa 100 grade.cel mai probabil termostat.Daca cand o pornesti NU bolboroseste imediat da termostatul afara aerisesteo si mergi cu ea cu grija si cu ochii pe ac daca ajunge prea sus naspa grantat ganrnitura si poate si ceva pe la chiuluasa.Ai avut antingel in masina?L-ai masurat pana la cate grade rezista?Daca e garnitura pe joja apare o spuma albicioasa si pe capac la fel uitate si la asta te rog.Asteptam vesti

Edited by Claudiu_turatu
Link to comment
Share on other sites

Nu AM INTELES E RECE CAND FACE TREABA ASTA.? Daca da (dimineta sau cand pleci cu masina) desfa busonul si da o cheie cu el defacut. daca bolboroseste scote si niste gaeze e nasol se numeste garnitura de chiuluasa.Cauze termostat proasta calitate temperatura peste 100 de grade,sau firg al draq de frig dop de gheata gros apa 100 grade.cel mai probabil termostat.Daca cand o pornesti NU bolboroseste imediat da termostatul afara aerisesteo si mergi cu ea cu grija si cu ochii pe ac daca ajunge prea sus naspa grantat ganrnitura si poate si ceva pe la chiuluasa.Ai avut antingel in masina?L-ai masurat pana la cate grade rezista?Daca e garnitura pe joja apare o spuma albicioasa si pe capac la fel uitate si la asta te rog.Asteptam vesti

nu mam exprimat bine nu am nici o problema de genu sa imi scoata ulei in vasu de expansiune sau bulbuci sa sa imi fiarba apa la motor sau apa in ulei, fazele aste le stiu si eu, e ceva straniu la mine cand merg cu masina imi sta temperatura pe la 60-70 am caldura e totul ok dar cateodata cand ajunge la 90 nu mai baga, si cand ajung la destinatie imi arunca apa din vasu de expansiune si incercat o faza cand era motoru la 90 de grade am observat ca furtunu de la termostat e rece si cel din partea cealata e caldut :)

Link to comment
Share on other sites

Schimba termostatul Ala face figuri daca esti sigur ca nu completezi apa..

completez apa caci o arunca afara cand opresc motoru

 

subsriu recomandarii de mai sus...

 

schimba termostatul. Si mie avea tendinta sa-mi faca ceva presiune in vasul de expansiune.

Eu am pus Wahler( :) multumesc pentru recomandare colegilor de forum) si mi-am rezolvat problemele. M-a costat 95 de lei. Cred ca merita sa incerci.

Edited by mihai845
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
fratilor care ma ajuta si pe mine ca deja simpt ca inebunesc :) :) :) , am plecat marti seara in germania si undeva aproape de timisoara mia urcat becu la apa in bord dar faza e ca nu a fiert decat ca sau intarit furtunele si a aruncat apa afara , mam suparat am dat termostatu afara si cam in 30km iara mia dat apa afara mai rau imi facea fara termostat, mentionez pompa este noua si termostatu, am vazut ca furtunele se intaresc si furtunu pe care vine termostatu e rece bocna celalat e cald, faza e ca face o presiune in furtune si am facut si aerisire de enspemi de ori si tot degeaba singurele parari plauzibile au fost ori e infundat circuitu ori e garnitura de _chiulasa_ care sar putea sa fie fisurata si imi baga compresie in apa dar faza e ca nu face nici un fenomen de garnitura arsa , nu imi face bulbuci in vasu de expansiune , nu fierbe apa , nu am ulei in apa, nu mia crescut nivelu de ulei in baie , nu face spuma uleiu , sincer nu stiu ce sa ii mai fac , motoru merge impecabil nu bate nimic adica merge ca si cum nu ar avea nimic :)
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.