Jump to content

cum va porneste 3-er pe vremea asta


Airhead

Recommended Posts

  • Replies 233
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

A mea nu mi-a facut nici o pb pana acum 2 zile, cand mi-a murit imediat dupa ce am pornit-o :) A doua oara a luat-o, insa foarte greu si doar dupa ce am tinut si acceleratia calcata un pic.

Azi dimineata din nou greu, insa a pornit la prima cheie. Banuiesc ca e de la bujii, pt ca mi-au zis ultima oara la Contempo ca nu ar fi rau sa le schimb pana intru in iarna. Si eu nu i-am crezut... :)

 

fara probleme, la prima cheia, dar zgomotul de pistoane incleiate e putin enervant...isi revine dupa cateva secunde...in rest, acelasi tratament ca si vara...pana nu urca acul al temperatura la jumatate, clima e oprita si nu turata pest 2000rpm

 

Cand spui clima te referi la ventilatie sau la A/C? Nici eu nu o turez peste 2500 pana nu se incalzeste, insa nu stiam ca nu e ok sa pornesc ventilatia...

Link to comment
Share on other sites

fara probleme, la prima cheia, dar zgomotul de pistoane incleiate e putin enervant...isi revine dupa cateva secunde...in rest, acelasi tratament ca si vara...pana nu urca acul al temperatura la jumatate, clima e oprita si nu turata pest 2000rpm

 

Cand spui clima te referi la ventilatie sau la A/C? Nici eu nu o turez peste 2500 pana nu se incalzeste, insa nu stiam ca nu e ok sa pornesc ventilatia...

 

Eu am alt motiv pentru care nu pornesc clima (ventilatia): cand este motorul foarte rece o pornesc degeaba (ca nu baga caldura pana cand nu urca nitel acul de la temperatura). Si am observat ca acul de la temp urca mai repede cand e clima oprita.

Link to comment
Share on other sites

E46 din anul 2000, 320D, -17 grade afara ( la Brasov), pentru prima data azi dimineata pornit la a 2-a cheie, dupa vreo 10-12 secunde. Dupa pornire relantiul a stat pe vreo 300 rot/min pentru alte 10 sec, cu zguduielile de rigoare iar apoi a intrat in regim normal. Chestia interesanta e ca acu o ora, pe inserat, lui Helmut al meu i s-a oprit motorul in drum; se pare ca un dop de gheata i-a venit de hac. L-am repornit tractat, dupa ce aproape am omorat bateria dand la automat si acum e totul ok.

Morala: nu o sa mai fiu indiferent la motorina cu care alimentez; cel putin in perioada asta geroasa o sa bag motorina cu limita de filtrabilitate mai scazuta.

Porniri usoare sa aveti ! :) Si cald in masina!

Edited by Neofitul
Link to comment
Share on other sites

(E46 / N42) porneste...ca de obicei...hmmm, ce-i aia "a doua cheie? :) benzina :) oare cine ma convingea acum ceva timp pe forum ca doar aro 244D porneste greu la frig...nu am nimic cu diesel dar chiar nu se poate spune ca porneste la fel de usor ca si benzinarele...sau ca nu are probleme la temperaturi scazute...scuze de offtopic, dar asteptam iarna de mult...:) Edited by zeronoo
Link to comment
Share on other sites

Benzinar: porneste din prima.

De obicei porneste la sfert de cheie (prin asta inteleg ca abia invart de cheie si porneste). Acum trebuie sa tin contactul maxim 1 secunda. Se intampla asa de cand a scazut temperatura sub -7 grade.

Link to comment
Share on other sites

zeronoo, bine punctat. Eu cand am citit topicul tot ma uitam pe la semnaturi sa vad, chiar niciun benzinar? :)

 

@cos: Eu intotdeauna tin contactul 1-2 secunde, pana se stinge martorul de ASC (de fapt toate celelalte care se sting, se sting inainte celui de ASC) si apoi pornesc. E bine sa lasi computeru sa-si faca testele de inceput si apoi sa pornesti motorul. Eu, din obisnuinta, pun contactul, trag repede centura si apoi invart cheia pana la capat.

Link to comment
Share on other sites

zeronoo, bine punctat. Eu cand am citit topicul tot ma uitam pe la semnaturi sa vad, chiar niciun benzinar? :)

 

@cos: Eu intotdeauna tin contactul 1-2 secunde, pana se stinge martorul de ASC (de fapt toate celelalte care se sting, se sting inainte celui de ASC) si apoi pornesc. E bine sa lasi computeru sa-si faca testele de inceput si apoi sa pornesti motorul. Eu, din obisnuinta, pun contactul, trag repede centura si apoi invart cheia pana la capat.

 

asa fac si eu si porneste la prima cheie,am 316i din 95...

Link to comment
Share on other sites

Imi porneste la sfert de cheie dar dupa vreo 10sec apare un zgomot ca si cand ar fi sparta toba de esapament. Dispare dupa ceva timp, stie cineva ce-o fi?

Si eu aud acelasi sunet dupa cateva secunde dupa ce am pornit masina ... sunetul ala seamana ca si cand (cine a avut si Dacie stie) scoti capacul de la carburator si pui palma ... sau un sunet de toba sparta, dar nu suparator ...

Am E 46 316 1.9l

Care sare cu explicatia ... ?

Link to comment
Share on other sites

@cos: Eu intotdeauna tin contactul 1-2 secunde, pana se stinge martorul de ASC (de fapt toate celelalte care se sting, se sting inainte celui de ASC) si apoi pornesc. E bine sa lasi computeru sa-si faca testele de inceput si apoi sa pornesti motorul. Eu, din obisnuinta, pun contactul, trag repede centura si apoi invart cheia pana la capat.

Nu la asta ma refeream; la mine secventa e asa: pun contactul si invart pana la a 2-a pozitie, se aprind toti martorii, opresc clima, imi pun centura, in timpul asta se sting martorii. Invart de cheie pana la a 3-a pozitie. In mod normal porneste imediat , pe cand acum trebuie sa tin contactul in pozitia 3 cam 1 secunda pana sa il las sa revina...nu e mult, dar nu pot sa spun ca porneste la 1/4 :)

 

Si daca se aude zgomotul asta din cauza pompei de vacuum ce se poate intampla? ca parca si la mine se aude un zdranganit in primul minut dupa ce o pornesc.

Link to comment
Share on other sites

in Brasov la -16 grade a pornit E90-ul 320d dupa 10 sec de invartit demarorul. a fost prima oara cand a pornit greu de cand e pe mana mea :)

in rest nicio problema.

nu stiu cum se incalzesc bujiile la E90 din contact, pentru ca porneste direct din buton si daca pun contactul nu se aprinde martorul de bujii.

l-am vazut o singura data aprins la o pornire dimineata in timp ce pornea.

cred ca are vreun sistem si atunci cand se deschide usa soferului bujiile incep sa se incalzeasca.

 

Porneste la prima cheie si la -10 grade

iulianC si eu am e90 320d si cand apas pe but sa pornesc imi pare marotul pe bord, sta unpik si porneste normal, si imi face si la -4 grade si cu cat e temperatura mai scazuta sta mai mult martorul de la bujii....ceea ce mi se pare normal.

Link to comment
Share on other sites

hah.

doar ce m-am intors de la Vatra Dornei unde am petrecut revelionul. in 10 zile de vacanta am pornit masina de 3 ori cand a trebuit sa plecam sa vizitam ce era de vizitat prin zona. au fost mai multe masini 2 Q7-uri , 1 Hyundai Santa Fe , Audi AllRoad , Audi A4 , Ford Focus ... toate diesel numai eu cu benzinar :). -28 de grade temperatura minima noaptea ... -24 de grade la ora 10:30 dimineata cand am pornit toti masinile. masina mea a pornit la prima cheie fara nici un efort (s-a auzit un zgomot metalic timp de vreo 10 secunde la motor dupa ce a pornit si a inghetzat aeroterma .. a scos un zgomot mai ciudat timp de 30 de secunde, LCD-urile de la bord si navigatie abia daca zareai ceva pe ele, se miscau in reluare , de asemenea a inghetzat apa de parbriz era doar pt -22 de grade :)) ). acum sa vad spun si de celelalte masini: Audi Q7 4.2 TDI a pornit din a 5-a cheie, Audi Q7 3.0 TDI din a 3-a cheie, Ford Focus 1.9 parca TDCI a pornit la prima cheie dar cu niste zgomote de genul "poc , boc , buf ... " ziceai ca are pietre in loc de motorina. Audi A4 2.0 TDI a pornit la a doua cheie si cu un zgomot de tractor, de asemenea i-a inghetzat frana de mana care este cu buton . dintre toate diesel-urile Audi AllRoad a pornit cel mai frumos si a fost cel mai silentios la fel si Hyundai SantaFe-ul. de asemenea au mai fost un Mitshubishi Pajero si un Jeep GrandCherokee diesel amandoua cu zgomote pronuntate de tractoare. una peste alta o experienta frumoasa.. nu am avut nici un fel de problema cu tractiunea spate prin zapada si printre monstri 4x4, dar asta o sa va povestesc in alt topic ca sa desfiintez miturile de genul "vine iarna lasi bmw-ul acasa". :)

bafta.

Link to comment
Share on other sites

cred ca are vreun sistem si atunci cand se deschide usa soferului bujiile incep sa se incalzeasca.

 

Nu cred asa ceva, si nici nu cred ca e normal sa dai 10 sec la cheie. Eu cred ca motorina e de vina.

 

 

Nu am auzit pana acum ca este functia aia

de incalzire a bujiilor

nu zic ca asta ar fi neaparat, dar ceva tot este. cum va explicati ca atunci cand descui usile din telecomanda se aude un zgomot in compartimentul motor(un clanc,ceva de genul asta)? si dupa 15-20 sec se mai aude un clanc, gen ca s-a terminat ce s-a inceput prima oara?

si faza cu dat la cheie 10 sec nu e valabila, pt ca apas pe buton si astept sa porneasca. nu e normal sa porneasca asa greu, dar cred ca sunt si bujiile de vina. mi-au zis de la Bavaria ca am toate bujiile defecte si releul de incalzire, dar n-am incredere in ei. daca e sa mai faca figuri o sa ma duc la alt tester.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.