Jump to content

cum va porneste 3-er pe vremea asta


Airhead

Recommended Posts

cand motorul se incalzeste si trece de temperatura de 90*C, termostatul se deschide si permite lichidului de racire sa circule atat prin radiator, cat si prin motor racindu-l...

 

de retinut ca nu lichidul de racire incalzeste motorul dupa pornire, ci invers! de aceea i se spune lichid de racire, si nu de incalzire... :)

 

Stai putin. Din ce ai scris tu aici, se intelege ca atata vreme cat termostatul este inchis, lichidul nu circula prin motor. Sa intelegem ca pompa de apa nu functioneaza cat timp termostatul e inchis? :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 233
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

las masina vreo 15-20 min sa mearga, timp in care se incalzeste inauntru si apa ajunge la temperatura optima....apoi plec..

 

 

Faci asta din totodeauna sau de cand ai citit sfaturi in acest sens pe forum?

 

 

De cand m-am saturat sa-mi inghete dosul... :)

Link to comment
Share on other sites

cand motorul se incalzeste si trece de temperatura de 90*C, termostatul se deschide si permite lichidului de racire sa circule atat prin radiator, cat si prin motor racindu-l...

 

de retinut ca nu lichidul de racire incalzeste motorul dupa pornire, ci invers! de aceea i se spune lichid de racire, si nu de incalzire... :)

 

Stai putin. Din ce ai scris tu aici, se intelege ca atata vreme cat termostatul este inchis, lichidul nu circula prin motor. Sa intelegem ca pompa de apa nu functioneaza cat timp termostatul e inchis? :)

 

La temperatura inscrisa pe termostat 88, 92, 95 (valori uzuale pentru bmw) acesta este complet deschis. Termostatul incepe sa se deschida mai devreme (poate fi o plaja de pana la 10 grade intre complet inchis si complet deschis). Cand este rece termostatul este complet inchis si lichidul de racire nu circula prin radiator ajutand astfel motorul sa ajunga repede la temperatura optima. Pe masura ce se incalzeste termostatul incepe sa se deschida si lichidul incepe sa circule prin radiator prevenind astfel supraincalzirea motorului.

 

pornesc ventilatia (pe aer cald), iar apoi las masina vreo 15-20 min sa mearga, timp in care se incalzeste inauntru si apa ajunge la temperatura optima....apoi plec..

 

15-20 min este exagerat. 1-2 min sunt suficiente si apoi pleci. Astfel se va incalzi mai repede (in mers).

 

 

@cristimm - sa ofere mai multe argumete tehnice, daca tot face afirmatii de genul asta.

...

e simplu, motorul de incazeste si respectiv raceste datorita TERMOSTATULUI !

 

el inchide circuitul lichidului de racire prin radiator, pana ce motorul se incalzeste... de aceea ii dau dreptate lui cristimm, e suficient sa pornesti motorul, sa astepti putin (eu nu stau nici macar 1 minut) si sa pleci astfel motorul se va incalzi mai rapid decat daca il tii la ralanti, pe loc... si functioneaza in sarcina, cum a fost conceput, nu in gol !

 

 

Explicatia e buna. In sarcina motorul este mult mai solicitat decat la relanti de aceea se incalzeste mai repede. Cine nu crede poate sa cronometreze.

Link to comment
Share on other sites

Am fost la munte la ineputul lunii ianuarie, pe langa Paltinis, dimineata termometrul arata -22 grade C, metoda de pornire - ii puneam contactul de cateva ori si apoi apasam butonul ! A pornit in fiecare dimineata fara probleme. Dimineata, indiferent de anotimp, o tin pornita cca 4-5 minute nu pt a se incalzi apa in motor ci pt a se incalzi putin uleiul, conteaza foarte mult mai ales in anotimpul rece. Mentionez ca ratusca cea urata sta in garaj !
Link to comment
Share on other sites

Ce fel de zgomot mai exact? Si la mine se aude dupa ce pornesc, cand o las la relanti (cam 5 min pana se mai incalzeste motorul/toba). Se aude ca un zbarnait (un zdranganit metalic). Am crezut ca nu este bine prinsa toba, dar am verificat cand am ridicat-o pe rampa sa schimb uleiul. Mecanicul mi-a explicat ca este toba finala uzata: sitele din ea sunt desprinse/rupte si alea zbarnaie pana cand se incalzesc si se aseaza.

 

E cam urat sunetul ala (mai ales cand e cineva pe langa tine cand pleci cu masina), dar asta e.. Nu vreau sa dau nush cate sute pe o toba noua. Nu inca.

 

Daca sunetul seamana cu zdranganit metalic acesta poate fi provocat de o tije metalica aflata sub catalizator.

 

Unde-i catalizatorul asta pozitionat? La mine se aude in spate, cam intre roti. Ar fi placut sa scap de el. Se poate usor?

Link to comment
Share on other sites

cand motorul se incalzeste si trece de temperatura de 90*C, termostatul se deschide si permite lichidului de racire sa circule atat prin radiator, cat si prin motor racindu-l...

 

de retinut ca nu lichidul de racire incalzeste motorul dupa pornire, ci invers! de aceea i se spune lichid de racire, si nu de incalzire... :)

 

Stai putin. Din ce ai scris tu aici, se intelege ca atata vreme cat termostatul este inchis, lichidul nu circula prin motor. Sa intelegem ca pompa de apa nu functioneaza cat timp termostatul e inchis? :)

 

La temperatura inscrisa pe termostat 88, 92, 95 (valori uzuale pentru bmw) acesta este complet deschis. Termostatul incepe sa se deschida mai devreme (poate fi o plaja de pana la 10 grade intre complet inchis si complet deschis). Cand este rece termostatul este complet inchis si lichidul de racire nu circula prin radiator ajutand astfel motorul sa ajunga repede la temperatura optima. Pe masura ce se incalzeste termostatul incepe sa se deschida si lichidul incepe sa circule prin radiator prevenind astfel supraincalzirea motorului.

 

 

 

Of, ii pusesem lui intrebarea, era retorica binenteles. Ai stricat tot farmecul. :)

Link to comment
Share on other sites

M-am gandit la o chestie: Cum e mai bine sa pornesti (dimineata cand este motorul/uleiul rece)? Cu pedala de ambreiaj calcata, sau nu? Eu obisnuiesc sa o las scoasa din viteze. Deci cand pornesc nu mai calc ambreiajul. Dar, ma gandesc ca daca ambreiajul este cuplat (deci cutia e cuplata cu motorul), chiar daca este scoasa din viteze, nu cumva se invarte vreo rotita si prin cutie? Deci atunci cand dau la cheie, nu cumva bateria/electromotorul se chinuie sa invarta, deci sa 'sparga' uleiul, atat pe cel din motor cat si pe cel din cutie? Nu ma prea pricep eu la partea mecanica, dar daca e corect ce am spus inseamna ca ar fi mai usor sa pornesti cu ambreiajul calcat. Mai ales cei carora le porneste mai greu (adica invarte mai mult pana porneste). :) Edited by chriss
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
La diesel pui de 2 ori contactul sa se incalzeasca bujiile si porneste imediat. Bateria sa fie buna.

 

Cum iti explici ca daca pornesc masina dimineata si apoi seara bujiile stau putin aprinse, insa daca o pornesc seara si apoi dimineata stau mult. Se intampla asta chiar daca dimineata e mai cald decat seara.

 

Frigul de peste noapte isi spune cuvantul

 

 

shi a mea a facut la fel ... dar am schimbat bujiile shi o ia la cheie am un 320 d din 2003

Link to comment
Share on other sites

Eu am avut probleme destul de mari cu e 39 525 d.

Imi pornea la a 3 cheie si de cand i-am schimbat bujiile porneste la prima si fara sa invarta suplimentar.

Am inteles ca asta ar fi primul pas in combaterea pornirii greoaie.

Dar se poate realiza si un test si acolo se observa daca sunt probleme cu bujiile sau altceva.(nu sunt 100% sigur de ultima afirmatie)

Link to comment
Share on other sites

treaba cu bujiile am patit-o si eu la E90 320d. nu imi pornea dimineata decat dupa ce puneam si luam de foarte multe ori contactul. faceam asta pana imi dispareau erorile din navigatie sau cand imi aparea semnul de preincalzire la bujii. si pornea uneori si se oprea.

am schimbat bujiile dar nu le-am incercat pentru ca e demontata turbina, astept alta noua. oricum la tester iesisera bujiile de la 2 si 4 nefunctionale.

Link to comment
Share on other sites

treaba cu bujiile am patit-o si eu la E90 320d. nu imi pornea dimineata decat dupa ce puneam si luam de foarte multe ori contactul. faceam asta pana imi dispareau erorile din navigatie sau cand imi aparea semnul de preincalzire la bujii. si pornea uneori si se oprea.

am schimbat bujiile dar nu le-am incercat pentru ca e demontata turbina, astept alta noua. oricum la tester iesisera bujiile de la 2 si 4 nefunctionale.

 

 

 

Masina mea 320 d 2004 porneste la prima cheie indiferent de temperatura, dar are un mers foarte neregulat primul minut, trepideaza si acul la turometru oscileaza de la 800-1100 de ture. E normal?

La alte diesel-uri am observat ca motorul porneste si apoi sta in regim cam la 1100-1200 ture dar constant.

 

O fi defect ceva la motor?

Link to comment
Share on other sites

treaba cu bujiile am patit-o si eu la E90 320d. nu imi pornea dimineata decat dupa ce puneam si luam de foarte multe ori contactul. faceam asta pana imi dispareau erorile din navigatie sau cand imi aparea semnul de preincalzire la bujii. si pornea uneori si se oprea.

am schimbat bujiile dar nu le-am incercat pentru ca e demontata turbina, astept alta noua. oricum la tester iesisera bujiile de la 2 si 4 nefunctionale.

 

 

 

Masina mea 320 d 2004 porneste la prima cheie indiferent de temperatura, dar are un mers foarte neregulat primul minut, trepideaza si acul la turometru oscileaza de la 800-1100 de ture. E normal?

La alte diesel-uri am observat ca motorul porneste si apoi sta in regim cam la 1100-1200 ture dar constant.

 

O fi defect ceva la motor?

 

Eu am 318d si daca au fost sub -7 grade afara, si a stat peste noapte, la prima pornire acul ocileaza de 2-3 ori pana cand se regleaza socul automat la 1100rpm. Apoi scade usor pana la ralantiul normal de 830rpm. Am mai vazut faza la inca doua 318-uri si un 320. Asadar daca iti face si tie la fel cred ca e normal. Insa daca ocileaza si cand o pornesti la temperaturi mai mari(mai ales peste 0 grade) atunci nu e normal. De asemenea vad ca spui "mers neregulat" in primul minut. La mine ocilatul asta are loc in 2-3 secunde dupa ce am pornit-o...deci daca face figura timp de 1 min cred ca ceva nu e in regula.

Edited by f1bogdan
Link to comment
Share on other sites

treaba cu bujiile am patit-o si eu la E90 320d. nu imi pornea dimineata decat dupa ce puneam si luam de foarte multe ori contactul. faceam asta pana imi dispareau erorile din navigatie sau cand imi aparea semnul de preincalzire la bujii. si pornea uneori si se oprea.

am schimbat bujiile dar nu le-am incercat pentru ca e demontata turbina, astept alta noua. oricum la tester iesisera bujiile de la 2 si 4 nefunctionale.

 

 

 

Masina mea 320 d 2004 porneste la prima cheie indiferent de temperatura, dar are un mers foarte neregulat primul minut, trepideaza si acul la turometru oscileaza de la 800-1100 de ture. E normal?

La alte diesel-uri am observat ca motorul porneste si apoi sta in regim cam la 1100-1200 ture dar constant.

 

O fi defect ceva la motor?

salut,

din cate stiu eu aceste turatii neregulate ar putea fi de la injectoare duse.

Link to comment
Share on other sites

treaba cu bujiile am patit-o si eu la E90 320d. nu imi pornea dimineata decat dupa ce puneam si luam de foarte multe ori contactul. faceam asta pana imi dispareau erorile din navigatie sau cand imi aparea semnul de preincalzire la bujii. si pornea uneori si se oprea.

am schimbat bujiile dar nu le-am incercat pentru ca e demontata turbina, astept alta noua. oricum la tester iesisera bujiile de la 2 si 4 nefunctionale.

 

 

 

Masina mea 320 d 2004 porneste la prima cheie indiferent de temperatura, dar are un mers foarte neregulat primul minut, trepideaza si acul la turometru oscileaza de la 800-1100 de ture. E normal?

La alte diesel-uri am observat ca motorul porneste si apoi sta in regim cam la 1100-1200 ture dar constant.

 

O fi defect ceva la motor?

salut,

din cate stiu eu aceste turatii neregulate ar putea fi de la injectoare duse.

 

Masina asa a facut de cand am cumparat-o in afara de chestia cu pornirea mi se pare ca merge absolut normal fara nici o problema, in germania pe autostrada m-am dus la 220 cu ea semn ca combustia e ok zic eu.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.