Jump to content

Normele de poluare la BMW


EugenD

Recommended Posts

Am cautat pe Realoem.com si toate bmw-uri din '90 pana in'96 folosesc acelasi motor si aceasi evacuare (adica aceleasi catalizatoare), deci poate are si rarul partea lui de adevar si neamtul nu si-a omologat catalizatoarele la euro1 sau 2 la vremea respectiva. Incerc sa-mi fac astazi un test de noxe la un service din apropiere sa stiu unde ma incadrez exact.
Link to comment
Share on other sites

Am cautat pe Realoem.com si toate bmw-uri din '90 pana in'96 folosesc acelasi motor si aceasi evacuare (adica aceleasi catalizatoare), deci poate are si rarul partea lui de adevar si neamtul nu si-a omologat catalizatoarele la euro1 sau 2 la vremea respectiva. Incerc sa-mi fac astazi un test de noxe la un service din apropiere sa stiu unde ma incadrez exact.

din 94 au inceput sa pune pe masini si motoare M43...sint doua tipuri de motoare , cred ca cele cu M43 sunt deja Euro 2

Link to comment
Share on other sites

http://www.hotcarparts.de/section/euro2-bmw.html

 

sper ca va e util (di datele sunt corecte)...codurile de motoare bmw cu euro2 si anii de fabricatie inclusiv luna

 

din cate am inteles eu cu germana mea de balta, aia este o lista cu motoarele BMW pe care se poate monta euro 2... din pacate rar-ul nu recunoaste catalizatoarele montate dupa iesirea din fabrica. Poate doar testul dinamic poate fi o solutie, dar costa si cred ca sunt destul de multe sanse sa nu iasa euro 2 masina :twoup:

Link to comment
Share on other sites

ai dreptate asa scrie! pff musai trebuie sa imi caut vanos atunci ca sa fiu sigur

s-ar putea sa ai dreptate, cele cu vanos cred ca sunt Euro2.

Am programare la RAR maine 08.08.2008 cu un 325i cabrio, din iulie 1993, motor cu vanos, cod motor 256S2. Sper sa fie Euro 2. Va spun zilele astea ce-am facut, dupa ce iese cartea. Succes tuturor.

Link to comment
Share on other sites

bine ar fi sa ne spui maine sau pana duminica ce ai facut :twoup:, eu plec (sper) in Germania dupa un 320 sa stiu ce si cum ...ca altfel nu ma bag la masina construita in 93 desi uite cam asa arata motoarele vanos care in mod normal ar trebui sa apara si in lista minunata.

Vanosul tau e asa http://www.bimmerhaus.com/tech/vanos.html nu?

ca din ce am aflat sunt doua tipuri cel din 93' (ca si al tau) cu umflatura si admisie mare si cel cu umflatura si admisia mai mica si umflatura (unitatea de control al camelor)

Multa bafta!

Link to comment
Share on other sites

Numai probleme cu idioti astia de la rar masina mea 316i 10/92 au scoso noneuro...la fel in brief scrie euro 2 imi facuse si cartea unde trecuse non euro ...dar nu am vrut sa ramana asa adika romanii sun mai tari ca nemti...rarul l-am facut la giurgiu unde sunt numai niste incompetenti ,asa ca am decis sa fac contestatie la bucuresti sediul central.zis si facut am fost acolo cu actele si spre norocul meu am gasit o masina identica scoasa euro 1 de idiotii de la giurgiu asa ca am vrut explicatii daca nu dati in judecata ,s-au uitat pe acte si mi-au zis sa ma duc la giurgiu si sa sune aia la buc sa le zica ce au de facut..la giurgiu teapa aia nu voiau sa sune asa ca am sunat eu iar si au vb de pe telul meu ...ideea este ca au gresit de aici de la bucuresti ,mi-au anulat cartea aia si mi-au scoso euro 1...oricum dragutii angajati de la RAR GIURGIU si acum cred ca eu am intervenit cu bani de mi-au anulat cartea si nici decum ca a fost o greseala cam majora din partea lor.....

 

 

in sperata ca poate rezolvati si voi ceva BAFTA dar vad ca numai cu amenintari de judecata se rezolva

poti sa pui o poza cu brieful si CIV-ul masinii? ty

Link to comment
Share on other sites

bine ar fi sa ne spui maine sau pana duminica ce ai facut :twoup:, eu plec (sper) in Germania dupa un 320 sa stiu ce si cum ...ca altfel nu ma bag la masina construita in 93 desi uite cam asa arata motoarele vanos care in mod normal ar trebui sa apara si in lista minunata.

Vanosul tau e asa http://www.bimmerhaus.com/tech/vanos.html nu?

ca din ce am aflat sunt doua tipuri cel din 93' (ca si al tau) cu umflatura si admisie mare si cel cu umflatura si admisia mai mica si umflatura (unitatea de control al camelor)

Multa bafta!

dap...asa are si al meu...ala e vanos-ul..."umflatura" cum zici tu :twoup:

Link to comment
Share on other sites

ai dreptate asa scrie! pff musai trebuie sa imi caut vanos atunci ca sa fiu sigur

s-ar putea sa ai dreptate, cele cu vanos cred ca sunt Euro2.

Am programare la RAR maine 08.08.2008 cu un 325i cabrio, din iulie 1993, motor cu vanos, cod motor 256S2. Sper sa fie Euro 2. Va spun zilele astea ce-am facut, dupa ce iese cartea. Succes tuturor.

M-am intors de la RAR. Totul a mers foarte bine pt ca masina e tzipla(are doar 30.000km) iar cei de la RAR au fost impresionati de cat de bine a fost conservata. Deoarece aveam pe ea jante Alpina pe 17 si suspensie coborata, nici nu a intrat pe una din rampe(lovea dedesupt) dar pana la urma am intrat pe o rampa mai joasa. Am dat o "atentie" de 50 lei pentru ca in acte aveam jante pe 15...si asta a fost. La intrbarea "ce norma de poluare are masina", mi s-a raspuns ca vom sti sigur abia marti 12.08.2008 cand voi veni dupa acte, dar din experienta lui si dupa codul motor 256S2 exista o probabilitate de 80%-90% sa fie Euro2. Asa ca marti voi sti cu siguranta din acte si va voi spune si voua.

Toate bune.

Link to comment
Share on other sites

Se pare ca rar-ul omologheaza strict dupa cum vrea, mai ales ca am vazut mai sus ca pe un brief scria clar schadstoffarm euro 2 si au avut tupeul sa il scoata non euro. Denumirea asta in brief adevereste euro 2,dar mai sunt si alte coduri.

Eu am luat un 318i din ´92, si fara sa-mi dau seama din pacate pe brief scrie doar schadstoffarm ceea ce conform nemtilor nu e nici macar euro 1.

Inutil sa mai verific codurile motor si de pe interiorul aripii, care parca e 184E1, pentru ca o sa-mi dea tot non euro.

Ce vreau sa fac acum, fiind in MĂźnchen, e sa merg la Bmw, sa imi monteze euro 2, cu acte, si inregistrare pe brief la TĂV etc.

Deja m-am interesat ce e de facut aici, dar la noi, din experienta voastra, o sa imi faca probleme ´domnii´?

Nu vreau sa insinuez nimic, dar parca prea intind coarda rar-ul si daca pun euro 2 la bmw in fabrica, ma rog, un sediu central, chiar mi se pare deja josnic sa nu recunoasca actele si certificarile. Eu sper sa mearga asa, si daca da, oricine ar putea sa faca chestia asta, care e oricum relativ ieftina.

Link to comment
Share on other sites

Am citit topicul de la cap la coada si vreau sa spun cateva idei.

-(banuiesc ca) toata lumea stie ca daca ai numere rosii de romania, nu mai treci in bulgaria, decat pe platforma

-in bulgaria, tot ce este in acte peste 120kw, e groasa si la ei-se platesc niste accize destul de mari-ex.325 din 94(E2)-taxa in bulgaria 2200E

-la RAR incepe mancatoria si prostia intrucat nu au aparatura necesara pt multe activitati care vor ei sa le presteze-ex. un prieten cu un peugeot din 2006, cumparata din belgia, inmatriculata anul trecut in romania, a vanduto, iar noului proprietar, la identificare i sa spus ca seriile care sunt pe respectiva masina, nu exista la peugeot. cum pot sa spuna asta in situatia in care, tot ei(rar-ul) au inmatriculat masina cu un an inainte

Link to comment
Share on other sites

@increatul98 - din ce am inteles eu de pe la oameni de pe forumuiri montezi degeaba euro diferit pe un motor intrucat chiar daca iti scoate gazele de euro 2 RAR te va trece dupa seria de motor. Cam aici mi se pare si mie un mare paradox intrucat din ce se spune la rar nu e bine nici daca ai serie de euro 2 si nai gaze ..bune ca esti intors si nici cazul tau cu catalizator euro 2 dar serie de motor fara sau cu euro 1.

Oricum cel mai sigur ar fi sa iei nr de telefon de la domni de pe rarom.ro si sa ii intrebi exact pe specificul de masina, desi repet din ce stiu montarea ulterioara ...nu se ia in considerare. Rog restul lumi sa ma contrazica sau sa subscrie....daca stie ceva mai precis.

Link to comment
Share on other sites

@increatul98 - din ce am inteles eu de pe la oameni de pe forumuiri montezi degeaba euro diferit pe un motor intrucat chiar daca iti scoate gazele de euro 2 RAR te va trece dupa seria de motor. Cam aici mi se pare si mie un mare paradox intrucat din ce se spune la rar nu e bine nici daca ai serie de euro 2 si nai gaze ..bune ca esti intors si nici cazul tau cu catalizator euro 2 dar serie de motor fara sau cu euro 1.

Oricum cel mai sigur ar fi sa iei nr de telefon de la domni de pe rarom.ro si sa ii intrebi exact pe specificul de masina, desi repet din ce stiu montarea ulterioara ...nu se ia in considerare. Rog restul lumi sa ma contrazica sau sa subscrie....daca stie ceva mai precis.

asa am auzit si eu... inainte sa o inmatriculez pe bulgaria ma gandeam la posibilitatea asta... dar am auzit ca rar-ul nostru cel de toate zilele nu ia in considerare... si din cate stiu ca sa treci de la non-euro la euro 1 nu este greu... dar ca sa treci la euro 2 este mai complicat... din cate stiu eu la euro 2 sunt motoarele catalitice nu sunt 100% sigur dar asta am inteles din ce am vorbit cu unii care stiau ce si cum...

iar a bulgari te costa 600 de euro si basta... dar sa montezi catalizator+omologare+taxa la noi+inmatriculatul... ajungi la o suma la care... nu stiu daca merita...

Link to comment
Share on other sites

mersi de raspunsuri

@cypor Le-am dat de 3-4 zile deja un mail si se pare ca nu imi raspund, cred ca oarecum ii incomodeaza intrebarea, dupa ce ulterior mi-au raspuns prompt la o intrebare legata de cererea de consultanta.

@rramses Am facut deja programare la Bmw, din cele spuse de ei, masinile dupa 90 au deja sonda si catalizator, de aceea se trece usor la euro 2, pentru ca ar fi deja un euro 1, fara sa fie trecut in acte. Si cred ca la euro 3 e imposibil sa treci, in cazul asta fiind motoare catalitice.

Luni o sa merg la Bmw si la TĂźv, o sa-mi dea la mana mai multe acte, o sa scrie si pe brief euro 2. Alta sansa nu am, decat sa o revand aici.

Din pacate programarea la rar nu e decat pe 29 sept, poate reusesc sa intru mai repede, o sa va zic ce si cum.

Link to comment
Share on other sites

nu mail, cala cat au de lucru ma indoiesc ca e partea asta informationala un lucru prioritar la RAR, eu zic totusi sa le dai un telefon...si sa ii intrebi asa...daca gasesti pe cinva avizat sa dea un raspuns...

de exemplu: daca eu am o masina care la dumneavoastra corespunde in catalog ca fiind euro 1 si eu o transform in euro 2 la o firma autorizata sa faca aceasta transformare, se ia in considerare acest upgrare (schimb)?

e mai simplu decat sa stai aprope 2 luni ca sa zica ei dupa aia nah nu e buna...si apoi expira la masina tot...

Link to comment
Share on other sites

mersi de raspunsuri

@cypor Le-am dat de 3-4 zile deja un mail si se pare ca nu imi raspund, cred ca oarecum ii incomodeaza intrebarea, dupa ce ulterior mi-au raspuns prompt la o intrebare legata de cererea de consultanta.

@rramses Am facut deja programare la Bmw, din cele spuse de ei, masinile dupa 90 au deja sonda si catalizator, de aceea se trece usor la euro 2, pentru ca ar fi deja un euro 1, fara sa fie trecut in acte. Si cred ca la euro 3 e imposibil sa treci, in cazul asta fiind motoare catalitice.

Luni o sa merg la Bmw si la TĂźv, o sa-mi dea la mana mai multe acte, o sa scrie si pe brief euro 2. Alta sansa nu am, decat sa o revand aici.

Din pacate programarea la rar nu e decat pe 29 sept, poate reusesc sa intru mai repede, o sa va zic ce si cum.

sa-mi spui si mie cat te-a costat si ce euro va avea pe ea si in acte dupa ce te duci la bmw... ca sunt curios. acelasi lucru am vrut sa fac si eu... vorbisem cu cineva care se ocupa cu chestii din astea si mi-a zis ca doar in germania si in ungaria le poti face... dar sunt curios cat o sa coste si ce euro va avea in acte

mersi!

Link to comment
Share on other sites

@cypor La rar o sa dau un tel luni, oricum programarea e facuta la service si actele sunt valabile oricat, nu expira nimic in afara de numerele facute doar pe o luna.

@rramses din cate mi-au zis la bmw, ma va costa cam 400eur si 10eur la tĂźv. Masina sta in service intre 3-5 ore si va avea euro 2 pe ea.

Revin cu mai multe de luni incolo, dupa ce sper ca se rezolva.

Link to comment
Share on other sites

Am fost intr-un service acreditat de rar sa faca ITP-ul si mi-am facut noxele la 325-ul meu . Aveam toate consumabilele schimbate ... inclusiv bujiile noi noute. Mi-au iesit noxele cat pt euro 3, sonda si tot erau super ok. Am fost si la service nr 2 tot pt noxe si deja cereau prea multi bani si cum sunt cam in prag de faliment ... am zis "pas" pentru moment. Astept sa mai fac rost de bani si o sa ma bag iar la un test de noxe si daca totul e ok ma bag la TESTUL DINAMIC de la rar. Deocamdata inca mai sunt in faza de documentare ... deja am dat-o in bara de prea multe ori cu masina asta. :twoup:
Link to comment
Share on other sites

Salutare,

Sper sa fi postat bine topicul.

Tocmai mi-am luat o pisicutza si pe 8 sept am programare la RAR.

Ce sa ma astept ,in brief scrie E2 dar am tot auzit ca nu inseamna euro 2 si parca verifica motoru pt a afla euro, ma refer la o serie sau ceva....

A mai fost cineva in situatia asta? Ce euro a iesit?

Si inca o intrebare un service sau un mecanic bun de bmw in Iasi stie careva nu de alta dar prevad ca trebe schimbat ceva pana ma lasa astia sa trec de RAR.

Multumesc anticipat.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.