Jump to content

Normele de poluare la BMW


EugenD

Recommended Posts

Din cate carti de identitate am vazut in ultimul timp s-a schimbat "codificarea" normelor de poluare ,resp E0 -non euro , E1 -euro1 , E2 -euro2...samd , fata de X1, X2,X3,X4,X5,X6,y2,y3,y4......fostele euro2 ...., d3 ,r3 fostele euro3 , d4 ,r4 fostele euro 4. Aceste caractere se regasesc in terminatia numarului de omologare si nu in cea a numarului de identificare cum multi fac confuzie.

 

D3=E2

D4=E3

Link to comment
Share on other sites

Nu ai pentru ce. Repet: cel mai sigur este sa completezi o cerere de consultanta privind gradul de poluare.

Aceasta se poate descarca de pe rarom.ro si se depune la orice reprezentata rar din tara. Costa 30 Lei iar raspunsul este cel definitiv.

Link to comment
Share on other sites

sal.

 

Citind atatea pareri, relativ impartite, nu am ajuns la nici o concluzie deoarece unora ne-au constatat ca masina e non euro, altora, ca e euro1 si de fapt e euro2, iar marea mea dilema e, ca maine merg dupa un Bmw 318i an fabr '92, deja achitat, si nu vreau sa am emotii la rar, si imi pare f rau ca in romania se intampla asa ceva.

Deci e vorba de un 318i. prima inmatriculare, 7 aug 1992, fabricata in iul 1992, din cate mi-am dat seama. De pe siteul realoem.com mi-au iesit urm detalii:

 

You Have Selected: P E36 Lim 318i M40 ECE 19920700 L M

Production Code: CA31, batch ID: 47436

 

Seria de identificare de pe talonul german e: WBACA31080FB52325.

 

De pe brief nu mi-am dat seama de nimic, norma de poluare sau altceva.

 

Intrebarea mea e, la ce norma s-ar incadra, si daca ar fi indicat sa iau ceva din Germania, o certificare de la ADAC, sau chiar de la BMW privind norma.

 

Multumesc anticipat, mai ales ca sunt nou

Link to comment
Share on other sites

Nu ai pentru ce. Repet: cel mai sigur este sa completezi o cerere de consultanta privind gradul de poluare.

Aceasta se poate descarca de pe rarom.ro si se depune la orice reprezentata rar din tara. Costa 30 Lei iar raspunsul este cel definitiv.

Edited by WLF
Link to comment
Share on other sites

cod motor 256s1=euro 1;256s2=euro2;vezi codul tau

 

Salut , in link , la pagina 4 a pdf-ului , este dat codul de identificare a motorului , unde primele 3 cifre din cod reprezinta capacitatea cilindrica si nr de cilindrii litera tipul motorului iar ultima cifra un index al motorului nu norma de poluare . ( De ex motorul 256S2 este 2,5l , 6 cil , 4 supape/cil. cu VANOS ; motorul 184S1 este de 1,8l , 4 cil , 4 supape/cil )

Norma de poluare este data in nr de omologare , mai exact in terminatia numarului de omologare ( ....X1 , .....X2)

http://www.ge39.com/files/zeigeinfo.pdf

Edited by Lancer
Link to comment
Share on other sites

cod motor 256s1=euro 1;256s2=euro2;vezi codul tau

 

 

esti sigur ca 256s1= euro 1? mie atuncea de ce mi-au scos-o NON EURO ???

macar euro 1 daca pe carte scrie MARE MARE EURO 2

 

am mai postat pozele si in alte topicuri... LOOK FOR YOURSELFE !!!

 

poate ma lamureste si pe mine cineva cu ceva ca ma tot uit pe forum si ma uit si la masina in fata blocului... si ma tot uit.. pe unde merg, am numai raspunsuri negative!!!!

post-12294-1217976389_thumb.jpg

post-12294-1217976398_thumb.jpg

post-12294-1217976407_thumb.jpg

post-12294-1217976417_thumb.jpg

post-12294-1217976427_thumb.jpg

Edited by Asphalt_Fucker
Link to comment
Share on other sites

cod motor 256s1=euro 1;256s2=euro2;vezi codul tau

 

 

esti sigur ca 256s1= euro 1? mie atuncea de ce mi-au scos-o NON EURO ???

macar euro 1 daca pe carte scrie MARE MARE EURO 2

 

am mai postat pozele si in alte topicuri... LOOK FOR YOURSELFE !!!

 

poate ma lamureste si pe mine cineva cu ceva ca ma tot uit pe forum si ma uit si la masina in fata blocului... si ma tot uit.. pe unde merg, am numai raspunsuri negative!!!!

Salut , partea cu "cod motor 256s1=euro 1;256s2=euro2;vezi codul tau"la care faci referire era de pe postul nr 65 a lui @relanti si am omis sa-l sterg.Referitor la pozele pe care le-ai pus , cred ca cel de la RAR care a facut omologarea a fost ori chior ori idiot ca scrie mare NORMA POLUARE EURO2. N-ai cu cine.......

Edited by Lancer
Link to comment
Share on other sites

Pai dupa cum ati vazut pana acum, e o regula relativ constanta:

164E2 = Euro2

164E1 = Non-Euro

184E2 = Euro2

184E1 = Non-Euro

206S2 = Euro2

206S2 = Non-Euro

 

Deci putem lua in calcul ultima cifra din codul motorului pentru norma de poluare. Nu e regula 100% verificata, dar la marea majoritate se doveste a fi adevarata.

 

adika un is m42 din `96 e non euro?

 

chiar si unul din 98 cu m44 are codu 194S1 si ala vrei sa zici ca e non-euro?

Edited by Viper05
Link to comment
Share on other sites

sunt mandrul posesor al unor frumoase numere bulgaresti... duca-se in p**** masii statul roman...

am fost la "rar-ul" bulgaresc si in 30 de min am plecat cu numere pe masina... fara dureri de cap... chestia e ca au aceeasi baza de date cu romanii si pe cartea de identitate este tot non-euro...

dar macar nu mai am treaba cu statul roman... ca fapt divers... 75 de euro costa asigurarea obligatorie pe un an... :twoup: la noi e 75 de euro pe jumate de an...

asa ca baieti... mergeti in bulgaria... si bagati-va picioarele in RAR-ul romanesc... asta in cazul in care aveti masini non-euro...

Edited by rramses
Link to comment
Share on other sites

Am fost si eu ca tot omul la RAR in voluntari. Luat itp si autentificare din prima. Tocat nervi la maxim, stat la coada, mai sa-mi sara inima ca nu intra masina pe rampa atingeau tobele din cauza suspensie sport. in actele germ masina era trecuta albastra si intre timp a fost facuta argintie, bineinteles ca au uitat sa modifice si in acte, pana la urma tot albastra a ramas dar nu ma macina asta acum.

Dupa toate astea vine inginerul si-mi spune ca e non-euro ... bineinteles ca ma asteptam la asta doar traim in Romania.

Il intreb politicos: "Nu va suparati dar masina are catalizatoare montate din fabrica, macar un euro1 trebuia sa iasa, nu non-euro"

El: Pai dupa catalog motorul masinii tale apare ca fiind non-euro.

Eu: Pai si care ar fi explicatia, catalizatoarele alea exista totusi si sunt acolo sub masina.

El: Probabil nemtii au avut catalizatore montate inca de la primele masini fabricate si le-au omologat abia cativa ani mai tarziu. Si sunt multe tipuri de motoare si pt fiecare motor fabricantul isi omologheaza anumitul euro1, euro2, etc.

Eu. Si daca vreau o masina care sa fie euro2 din ce an minim trebuie sa caut.

El: De la 94 in sus sigur cam toate masinile au euro2.

Eu: Nu va suparati, dar cunosc pe cineva pe al carui Brief scrie clar "EURO2" si nu cred ca neamtul minte.

El: Nu se poate, neamtul scrie orice pe brief ca sa-si vanda masina ... am gasit si masini unde scria euro 4 si de fapt era euro 2.

 

Eu cautat intre timp pe net si am mai gasit cazuri RAR-ul vs omul de rand: http://www.autospot.ro/forum/forum_display...13&mid=2309

M-am uitat si pe sit-ul dat de cineva mai sus: http://www.hotcarparts.de/section/euro2-bmw.html

Cautat motorul meu 3C 25 6s1 si stupoare, figureaza decat Euro2 saracul.

 

HCPEuro70 BMW BMW E36 BMW 325i 3/C / 3/B Euro 2 S/A 2.5/141 0005/506/520 256 S1/S2 07.90- Kaltlaufregelsystem

 

Intre timp le-am scris celor de la rar si astept un raspuns sa-mi spuna cat costa un test dinamic. Asta e singura mea scapare, testul dinamic si sa dovedesc ca masina mea e cu adevarat Euro 2 sau macar euro1. M-am interesat pt inmatriculare in bulgaria si pt motor 2500cmc 192cp numai impozitul anual costa undeva pe la 2.000 de euro. Acum mai astept un un al 2-lea raspuns tot de la cineva care se ocupa cu inmatriculari in Bg sa fiu sigur.

 

Cand l-am intrebat pe Domn` inginer de acolo cat ma costa sa-mi fac masina Euro2 mi-a zis asa.

Ca trebuie sa-mi montez alt motor doar la reprezentata BMW ... si acel motor cu tot cu evacuare sa fie musai recunoscut ca euro2 de RAR. Mi-a zis ca sa ma las pagubas, un schimb de motor la BMW costa 1.000-2.000 de euro + test dinamic rar inca 1.000 de euro si ies tot undeva pe la 3.000 de euro.

Deci singura scapare e sa-i fac test dinamic asa cum a facut-o masa, cu catalizatoarele ei originale. Intre timp o sa merg la un service sa-i masor noxele ca la rar am uitat sa intreb cat au iesit. Acum sa vedem cat mai costa si super testu` lu peste.

 

Si app, taxa de inmatriculare Pt euro 2 - 625 Euro, Euro 1 - 1250 Euro si pt non-euro - 3750 E.

Am absolut toate toate actele facute pt inscriere, asig, itp, autenticitate, etc. Numai taxa asta de cacao ma tine pe loc.

Edited by ziemenz
Link to comment
Share on other sites

@ziemenz

Cred ca testul dinamic costa vreo 600 euro.dar la ce marlani is astia te scot max euro 1.eu am 318 i din 95 si ziceau ca de-abia am trecut la noxe...nu eu am fost cu masina acolo...spun doar ce mi-a zis intermediarul.mai intreaba si tu niste cunostinte,du-te pe la ceva intermediar cu inmatriculari care are pile barosane si intreba cat iti ia pentru asa ceva// :twoup: mult noroc

Link to comment
Share on other sites

Numai probleme cu idioti astia de la rar masina mea 316i 10/92 au scoso noneuro...la fel in brief scrie euro 2 imi facuse si cartea unde trecuse non euro ...dar nu am vrut sa ramana asa adika romanii sun mai tari ca nemti...rarul l-am facut la giurgiu unde sunt numai niste incompetenti ,asa ca am decis sa fac contestatie la bucuresti sediul central.zis si facut am fost acolo cu actele si spre norocul meu am gasit o masina identica scoasa euro 1 de idiotii de la giurgiu asa ca am vrut explicatii daca nu dati in judecata ,s-au uitat pe acte si mi-au zis sa ma duc la giurgiu si sa sune aia la buc sa le zica ce au de facut..la giurgiu teapa aia nu voiau sa sune asa ca am sunat eu iar si au vb de pe telul meu ...ideea este ca au gresit de aici de la bucuresti ,mi-au anulat cartea aia si mi-au scoso euro 1...oricum dragutii angajati de la RAR GIURGIU si acum cred ca eu am intervenit cu bani de mi-au anulat cartea si nici decum ca a fost o greseala cam majora din partea lor.....

 

 

in sperata ca poate rezolvati si voi ceva BAFTA dar vad ca numai cu amenintari de judecata se rezolva

Link to comment
Share on other sites

ca sa evitati problemele astea, incercati sa va cautati masini din '94 incoace. la bmw acestea sunt sigur euro 2. din pacate RAR e stat in stat si nu prea ai cum sa te pui cu ei sau daca o faci iti pierzi timp si bani. cel mai bine este sa iei o masina care sa nu fie in zona aceea dintre non-euro si euro si asa scapati. deci masina dupa 94, inclusiv.

bafta.

Link to comment
Share on other sites

da numai trebuie avut grija si in cazul asta pentru poate fi masina "din 94" ...daca anul fabricatie e 93 spre exemplu sau chiar mai putin daca a avut ghinionul sa stea nevanduta pe undeva. Cel mai simplu cum e si la 320 (cazul meu) cautat motoarele cu VANOS care deja sunt "sugrumate" pentru euro2, iar din ce am gasit peste tot nu a fost nicaieri probleme cu trecerea acestuia ca euro 2. Edited by cypor
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.