Jump to content

Normele de poluare la BMW


EugenD

Recommended Posts

Cred ca sunt multi aici care vorbesc in necunostinta de cauza si afirma "SIIIGUR" o gramada de enormitati. Le recomand joc de glezna cat mai departe de tastatura pt ca nu fac decat sa induca in eroare alti membri. Va rog sa vorbiti pe date concrete nu pe auzite si din revelatii.

 

Am descoperit ceva interesant legat de problema asta care o avem toti.

Sursa: baiatul de la biroul de consultanta RAR ORADEA. Exista multe masini care sunt EURO 2 in biref si in realitate, dar asta pt ca s-a montat catalizator ulterior pt a-l scuti pe neamt de la plata impozitelor mari. Exemplu concret: masina mea e 318is 1993. In brieful vechi masina e E2 cu schlussel number 14 (care dintr-un mail la Bavaria DE stiu ca inseamna EURO1). In brieful nou al masinii am trecut EURO 2 si pe parbriz am plaketa verde. Aia inseamna ca masina are noxe de euro4 si neamtu' plateste taxe de euro4 la ea. De ce? Pt ca 11.02.2008 s-a montat de catre firma Oberland Mangold un catalizator EURO 2 de generatie foarte noua cu emisii mult mai bune.

RAR nu iti acorda norma care o ai tu trecuta in talon, ci aia care e originala. Ca sa primesti norma din talon e nevoie de act doveditor ca s-a montat catalizator care corespunde cu normele in vigoare si intr-o unitate autorizata.

 

De aici apar neconcordantele intre ce au unii trecut in talon si ce le da RAR. Catalizatoare montate ulterior. Din fericire eu am aici cateva hartii de genul certificat de conformitate eliberate de unitatea care a montat catalizatorul. Am inteles ca trebuie trimise la Bucuresti cu cererea de stabilire a normei. Luni merg la RAR la sediu si am sa revin cu informatii exacte.

Link to comment
Share on other sites

eu am fost destul de explicit ... in afirmatia facuta

 

chiar saptamana asta am mai fost cu un 316i din 95 cod motor 164 e2 si am facut cerere de consultanta si a iesit euro 2

 

dar eu va dau un sfat pt cei care doriti sa achizitionati o pisik indiferent de motor sa nu fie sub 93 ca sa nu iasa non euro si in momentul in care doriti sa o luati din romania facetii o copie la brief si va duceti la rar faceti o cerere de consultanta si dupa ce veti primi raspunsul vedeti ce faceti incontinuare

 

proaspat venit de la rar ...

 

masina bmw 316i ,16 benzina ,73 kw

cod motor 164 e1

an fabricatie 1993 luna a 4 a

prima inmatriculare 05.1993

 

am facut cerere pentru a vedea exact ce norma de poluare are

(inginerul de acolo mia zis ... e sigur e1 ca euro 2 nu are cum sa fie din cauza codului motor )

 

primesc rezultatul : masina este euro 1 adik o taxa de poluare in valoare de 438 euro lucru care e f bun :twoup:

 

 

deci acum ca o parere am citit tot ce scrie pe forum si cam toate indiciile care le-ati postat pe site si am dedus urmatoarele lucruri ,lucruri dupa care cred ca se tine cont si la rar .

 

motoarele 164 e1 184 e1 care sunt pana in iulie 92 sunt non euro chiar daca au catalizator si sonda

motoarele 164 e1 184 e1 care sunt peste iulie 92 sunt considerate euro 1

motoarele 164 e2 184 e2 sunt considerate euro 2 daca sunt peste 1 ian 94

lucru interpretabil deoarece am vazut multi care aveau 164 e2 si erau din 93 si aveau euro 2 deci ... nu prea sunt sigur de asta ,oricum ce este peste 94 are euro 2 daca are cod motor cu e2 si catalizatoare

 

 

mai sus la motoarele de 2000 respectiv m50 uri le cred ca e in functie de s uri respective

adik daca in serie ai 6s e non euro daca ai 12 este euro 1 si 24 s euro 2 sau daca ai 6s 2 iar este euro 2

 

va spun asta din prisma faptului ca am avut un 520 care avea cod motor cu 6s si era non euro ... dupa spusele celor de la rar

 

 

nush cat de elocvente sunt chestiile astea pentru ca nu mai stiu ce masini sa mai aduc...

oricum clar de acum aduc numai peste 93 94 pentru ca este taxa mica si chiar de este euro 1 si-o permite toata lumea

 

aaa si inca ceva chestia cu e 2 de pe brief ul mic nu e general valabila deoarece aia este trecuta in tari ca germania pentru a plati taxe mai mici( asigurare impozit si restu )

 

 

NU exista decat xxxS6 sau S4 la E36,acesta este numarul cilindrilor.Mai exact daca ai 164S1(2,3) inseamna motor de 1.6, 4 cilindrii in linie si S-ul....nu stim nici pana acum daca este reprezentativ sau nu pt decizia asupra unei incadrari de poluare.

 

 

 

nu am inteles exact ce vrei tu sa spui

 

am avut 320i coupe din 04.1994 cod motor 20 6s 2 si a iesit euro 2

 

ps : stiu si eu ce inseamna fiecare lucru ....

 

 

s-ul sau e ul este foarte reprezentativ in stabilirea euro tocmai de asta iti cere cod motor cand te duci la rar

 

proaspat venit de la rar ...

 

masina bmw 316i ,16 benzina ,73 kw

cod motor 164 e1

an fabricatie 1993 luna a 4 a

prima inmatriculare 05.1993

 

am facut cerere pentru a vedea exact ce norma de poluare are

(inginerul de acolo mia zis ... e sigur e1 ca euro 2 nu are cum sa fie din cauza codului motor )

 

primesc rezultatul : masina este euro 1 adik o taxa de poluare in valoare de 438 euro lucru care e f bun :twoup:

 

 

deci acum ca o parere am citit tot ce scrie pe forum si cam toate indiciile care le-ati postat pe site si am dedus urmatoarele lucruri ,lucruri dupa care cred ca se tine cont si la rar .

 

motoarele 164 e1 184 e1 care sunt pana in iulie 92 sunt non euro chiar daca au catalizator si sonda

motoarele 164 e1 184 e1 care sunt peste iulie 92 sunt considerate euro 1

motoarele 164 e2 184 e2 sunt considerate euro 2 daca sunt peste 1 ian 94

lucru interpretabil deoarece am vazut multi care aveau 164 e2 si erau din 93 si aveau euro 2 deci ... nu prea sunt sigur de asta ,oricum ce este peste 94 are euro 2 daca are cod motor cu e2 si catalizatoare

 

 

mai sus la motoarele de 2000 respectiv m50 uri le cred ca e in functie de s uri respective

adik daca in serie ai 6s e non euro daca ai 12 este euro 1 si 24 s euro 2 sau daca ai 6s 2 iar este euro 2

 

va spun asta din prisma faptului ca am avut un 520 care avea cod motor cu 6s si era non euro ... dupa spusele celor de la rar

 

 

nush cat de elocvente sunt chestiile astea pentru ca nu mai stiu ce masini sa mai aduc...

oricum clar de acum aduc numai peste 93 94 pentru ca este taxa mica si chiar de este euro 1 si-o permite toata lumea

 

aaa si inca ceva chestia cu e 2 de pe brief ul mic nu e general valabila deoarece aia este trecuta in tari ca germania pentru a plati taxe mai mici( asigurare impozit si restu )

 

 

NU exista decat xxxS6 sau S4 la E36,acesta este numarul cilindrilor.Mai exact daca ai 164S1(2,3) inseamna motor de 1.6, 4 cilindrii in linie si S-ul....nu stim nici pana acum daca este reprezentativ sau nu pt decizia asupra unei incadrari de poluare.

 

 

 

nu am inteles exact ce vrei tu sa spui

 

am avut 320i coupe din 04.1994 cod motor 20 6s 2 si a iesit euro 2

 

ps : stiu si eu ce inseamna fiecare lucru ....

 

 

s-ul sau e ul este foarte reprezentativ in stabilirea euro tocmai de asta iti cere cod motor cand te duci la rar

Link to comment
Share on other sites

"adik daca in serie ai 6s e non euro daca ai 12 este euro 1 si 24 s euro 2 sau daca ai 6s 2 iar este euro 2".Asta ai zis tu!

4S si 6S reprezinta numarul cilindrilor!!!Deci nu ai sa vezi niciodata 12S sau 24S pt ca ain insemna 12 respectiv 24 de cilindrii!

 

PS: vad cat de bine sti tu fiecare lucru....

 

Si treaba cu S 2 nu este neaparat reprezentativa pt norma de poluare, vezi exemplul lui E30_320is care are 2.5 din iulie 93 cu cod motor 25 6S 2 si a iesit euro 1.

 

Despre asta se vorbeste aici pe topicul asta...asta este marea problema...ca Rar-u scoate 2 masini identice cu acelasi tip de motor cu norme de poluare diferite.

Link to comment
Share on other sites

Salut,sunt incepator si in forum si in ale bmw-ului,mi-am cumparat o pisica 318 din 91 cu euro 2 scris clar in brief si in nr de omologare de pe carte non euro ,pt ca se termina EO,sunt umpic disperat fiinca consider ca mi-am luat teapa ,nu am recunoscut norma de poluare de pe carte pana nu am citit pe forum,intrebarea mea este ce pot sa mai fac acum?sa mai dau 1800 de euro.. sa o insccriu? ma poate ajuta cineva sa o inscriu la bulgari?
Link to comment
Share on other sites

Cred ca sunt multi aici care vorbesc in necunostinta de cauza si afirma "SIIIGUR" o gramada de enormitati. Le recomand joc de glezna cat mai departe de tastatura pt ca nu fac decat sa induca in eroare alti membri. Va rog sa vorbiti pe date concrete nu pe auzite si din revelatii.

 

Am descoperit ceva interesant legat de problema asta care o avem toti.

Sursa: baiatul de la biroul de consultanta RAR ORADEA.

 

asta e tare rau de tot ! :twoup: bun baiat !

 

in fine, ideea e pertinenta, chiar daca a mai fost expusa pe acest topic si pe nu mai stiu unde pe forum...

nu conteaza, trebuie retinut ca indiferent ce scrie in documente, RAR acorda norma de poluare dupa specificatiile tehnice de serie ale fabricantului, si nu cele individuale !

Link to comment
Share on other sites

Salut,sunt incepator si in forum si in ale bmw-ului,mi-am cumparat o pisica 318 din 91 cu euro 2 scris clar in brief si in nr de omologare de pe carte non euro ,pt ca se termina EO,sunt umpic disperat fiinca consider ca mi-am luat teapa ,nu am recunoscut norma de poluare de pe carte pana nu am citit pe forum,intrebarea mea este ce pot sa mai fac acum?sa mai dau 1800 de euro.. sa o insccriu? ma poate ajuta cineva sa o inscriu la bulgari?

da-mi un pm si te indrum spre cineva sa o inscrii la bulgari... tipul e bulgar dar locuieste in mangalia

Link to comment
Share on other sites

Cred ca sunt multi aici care vorbesc in necunostinta de cauza si afirma "SIIIGUR" o gramada de enormitati. Le recomand joc de glezna cat mai departe de tastatura pt ca nu fac decat sa induca in eroare alti membri. Va rog sa vorbiti pe date concrete nu pe auzite si din revelatii.

 

Am descoperit ceva interesant legat de problema asta care o avem toti.

Sursa: baiatul de la biroul de consultanta RAR ORADEA.

 

asta e tare rau de tot ! :twoup: bun baiat !

 

in fine, ideea e pertinenta, chiar daca a mai fost expusa pe acest topic si pe nu mai stiu unde pe forum...

nu conteaza, trebuie retinut ca indiferent ce scrie in documente, RAR acorda norma de poluare dupa specificatiile tehnice de serie ale fabricantului, si nu cele individuale !

eu tind sa cred ca are dreptate dinu.negrean pt ca , atata timp cat ai toate actele, si nemtii recunosc euro X pe masina, nu vad de ce raru-ul n-ar face-o. daca totusi se intampla asa, e doar o chestiune de timp, pana o sa ne trezim si noi sa ne aparam drepturile pt ca sincer mi se pare absurd, ca eu sa imi fi schimbat motorul non-euro cu unul pe hidrogen, exagerez putin, si totusi sa imi mentin masina veche de 20 de ani, si sa platesc tot atata, fie ea taxa de mediu, impozit etc.

Link to comment
Share on other sites

Nu vreau sa te dezamagesc , insa criteriile de la RAR sunt confuze , la unele mashini se ia dupa cod motor / catalizator / sonda lambda , la altele doar dupa cod motor si anul de fabricatie .

 

In normele germane codul SCAHDSTOFFARM E2 - 0414 este EURO 1 insa .... bafta bafta sa iasa EURO 2 ai 60 % sanse sa iasa EURO 2 .

Te rugam sa ne tii la curent cu ce norma a iesit mashina din RAR .

Bafta

Edited by holby
Link to comment
Share on other sites

Guest gorapetru
Nu vreau sa te dezamagesc , insa criteriile de la RAR sunt confuze , la unele mashini se ia dupa cod motor / catalizator / sonda lambda , la altele doar dupa cod motor si anul de fabricatie .

 

In normele germane codul SCAHDSTOFFARM E2 - 0414 este EURO 1 insa .... bafta bafta sa iasa EURO 2 ai 60 % sanse sa iasa EURO 2 .

Te rugam sa ne tii la curent cu ce norma a iesit mashina din RAR .

Bafta

Masina este inca in Germania. Nu am cumparat-o dar vreau sa ma asigur ca voi primi norma EURO2.Codul motor nu il stiu.

Exista o posibilitate de a afla daca se incadreaza la normele de poluare EURO2 inafara de consultanta RAR?

Link to comment
Share on other sites

salut. vreau sa imi cumpar un e36 318i M43 184E2 (tipu motorului ) , persoana de la care vreau sa o cumpar a luato dintr-un auto-hous din Germania.

masina are brifu mic de Austria . persoana respectiva a zis ca in austria nu exista brif mare in Austria. masina are nr. provizori ( de RO ) expirate.

masina este din 95'. se poate asa ceva, sa nu aibe Carte ?

Edited by haristeas51
Link to comment
Share on other sites

Cred ca sunt multi aici care vorbesc in necunostinta de cauza si afirma "SIIIGUR" o gramada de enormitati. Le recomand joc de glezna cat mai departe de tastatura pt ca nu fac decat sa induca in eroare alti membri. Va rog sa vorbiti pe date concrete nu pe auzite si din revelatii.

 

Am descoperit ceva interesant legat de problema asta care o avem toti.

Sursa: baiatul de la biroul de consultanta RAR ORADEA.

 

:twoup: bun baiat !

 

eu tind sa cred ca are dreptate dinu.negrean pt ca , atata timp cat ai toate actele, si nemtii recunosc euro X pe masina, nu vad de ce raru-ul n-ar face-o....

dinu.negrean are dreptate, dar nu are sanse...

 

@increatul98: in postul #103 spuneai ca RAR face cum vrea muschii lor cu acordarea normelor de poluare...

 

- in postul #117 informatii am dat o serie de informatii, pt ca fiecare posta ce ii trecea prin cap si ceea ce credea util...

 

- in postul #143 am facut trimitere la topicul http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?s=&...st&p=487790 unde este descrisa in mod clar diferenta intre normele de poluare EURO si cele de impozitare redusa D...

 

- in postul #181 am spus ca nimeni nu face diferenta intre omologarea de tip si cea individuala... la cea de tip se iau in calcul datele tehnice puse la dispozitie de fabricanti pt fiecare model in parte, numarul de omologare fiind generat uniform, iar la omologarea individuala se pun in evidenta caracteristici de performanta ale masinii, diferite fata de modelul de serie, in acest caz numarul de omologare fiind generat separat si individualizat...

 

concluzia: RAR nu face ceva ca asa vrea muschii lui, ci tocmai pentru ca asa este obligat de cele transmise de fabricanti, pentru toate marcile de masini, nu doar BMW... intelegeti odata ca nu e loc de eroare si nimeni nu face ce ii trece prin cap!

 

nu le iau apararea celor de la RAR (nu sunt nici pe departe niste sfinti), ci doar vreau sa se inteleaga odata ca nu de ei depinde acordarea unei norme de poluare chimica EURO...

 

cel mai elegant si sigur ar fi ca, atunci cand se cumpara o masina din strainatate, sa se ceara vanzatorului si certificatul de conformitate , in care fabricantul scrie negru pe alb norma de poluare chimica si datele tehnice ale masinii.... se obtine in max.24 ore pe fax (uneori si in aceeasi zi)...

 

in rest, putem pune 100 catalizatoare si sonde lambda pe fiecare segment de esapament, pt ca incadrarea intr-o anumita norma de poluare nu se va schimba decat pe baza testului dinamic...

 

cam atat am avut de spus ...

 

bafta maxima tuturor :twoup:

 

salut. vreau sa imi cumpar un e36 318i M43 184E2 (tipu motorului ) , persoana de la care vreau sa o cumpar a luato dintr-un auto-hous din Germania.

masina are brifu mic de Austria . persoana respectiva a zis ca in austria nu exista brif mare in Austria. masina are nr. provizori ( de RO ) expirate.

masina este din 95'. se poate asa ceva, sa nu aibe Carte ?

din ceea ce ai spus pana acum, masina are probleme cu actele !!!

exista "brief mare" si in Austria, se numeste Typenschein...

nu-ti recomand sa o iei nici daca iti face reducere la pret. vei avea bataie de cap cat nu face !

Edited by b50xxl
Link to comment
Share on other sites

Nu vreau sa te dezamagesc , insa criteriile de la RAR sunt confuze , la unele mashini se ia dupa cod motor / catalizator / sonda lambda , la altele doar dupa cod motor si anul de fabricatie .

 

In normele germane codul SCAHDSTOFFARM E2 - 0414 este EURO 1 insa .... bafta bafta sa iasa EURO 2 ai 60 % sanse sa iasa EURO 2 .

Te rugam sa ne tii la curent cu ce norma a iesit mashina din RAR .

Bafta

Masina este inca in Germania. Nu am cumparat-o dar vreau sa ma asigur ca voi primi norma EURO2.Codul motor nu il stiu.

Exista o posibilitate de a afla daca se incadreaza la normele de poluare EURO2 inafara de consultanta RAR?

A mea a iesit Euro 2 (E36 316i compact 11/1994),motor 164e2,dupa normele lor stiam ca e euro1 da la noi a iesit E2,cod motor E36 com 316i 1.6 M43 ECE 19940900 L M.

Link to comment
Share on other sites

Guest gorapetru
Nu vreau sa te dezamagesc , insa criteriile de la RAR sunt confuze , la unele mashini se ia dupa cod motor / catalizator / sonda lambda , la altele doar dupa cod motor si anul de fabricatie .

 

In normele germane codul SCAHDSTOFFARM E2 - 0414 este EURO 1 insa .... bafta bafta sa iasa EURO 2 ai 60 % sanse sa iasa EURO 2 .

Te rugam sa ne tii la curent cu ce norma a iesit mashina din RAR .

Bafta

Masina este inca in Germania. Nu am cumparat-o dar vreau sa ma asigur ca voi primi norma EURO2.Codul motor nu il stiu.

Exista o posibilitate de a afla daca se incadreaza la normele de poluare EURO2 inafara de consultanta RAR?

A mea a iesit Euro 2 (E36 316i compact 11/1994),motor 164e2,dupa normele lor stiam ca e euro1 da la noi a iesit E2,cod motor E36 com 316i 1.6 M43 ECE 19940900 L M.

 

Dar in Brief iti era scris e2 sau euro2. V-as fi recunoscator daca ati atasa o fotografie cu cu locul unde se afla placuta cu codul motor! :twoup:

Link to comment
Share on other sites

te uiti in partea din stanga... langa baterie... pe aripa acolo in zona amortizorului, poate putin mai in fatza... sigur dai peste o tablita de aproximativ 10x5 cm pe care scrie codul motor... daca tot nu gasesti, revin cu o poza zilele astea :twoup:
Link to comment
Share on other sites

b50xxl

 

 

 

concluzia: RAR nu face ceva ca asa vrea muschii lui, ci tocmai pentru ca asa este obligat de cele transmise de fabricanti, pentru toate marcile de masini, nu doar BMW... intelegeti odata ca nu e loc de eroare si nimeni nu face ce ii trece prin cap!

 

nu le iau apararea celor de la RAR (nu sunt nici pe departe niste sfinti), ci doar vreau sa se inteleaga odata ca nu de ei depinde acordarea unei norme de poluare chimica EURO...

 

 

 

Tin sa te contrazic, ca eu exact asta am patit - a facut RAR ce a vrut muschii lui !!! Inginerul de la RAR Cluj mi-a spus clar ca nu-l intereseaza ce scrie in BRIEF ( Euro 1) si ca toate masinile fabricate inainte de 1993 sunt NON-EURO, fara sa tina cont ca motorul e pe injectie, are catalizator si sonda LAMBDA. Tocmai ca nu se ia in considerare ce date da fabricantul daca are peste 15 ani. Daca vrei iti scanez nota de la RAR.

Edited by SweetDog
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.