Jump to content

GPL pe motorizari BMW ?


Cosmin316

Recommended Posts

Economia la GPL se face la masinile cu motoare mari. Pe un 316i nu mi se pare mare afacere sa pui GPL, se amortizeaza greu.

 

La o masina care consuma 20% in oras, in bani, ai plati echivalentul la 10%, aici se vede marea diferenta. Una e sa bagi de 2000 lei sa faci 2000 km si alta sa bagi de 1000 de lei, intr-o luna.

 

Ca si comparatie, un X5 3.0d si 3.0i, diesel va consuma 13% in oras, gpl va consuma 20% in oras, dar in bani iti iese 10%, adica mai putin ca dieselul.

 

Nu mai zic ca pretul este 12-13k pentru X5 3.0i 2005 si 16-17k pentru X5 3.0d

Edited by WLF
Link to comment
Share on other sites

In primul rand, pretul masinii pe benzina e mult mai mic ca si al celei pe motorina. Numai de aici ai putea scoate banii de instalatie pe gaz. Un E60 525i e cu vreo 2-3k mai ieftin ca un E60 525d, nu mai zic de altele.

 

un seria 5,diesel,cu ac nr de km,este mai ieftin atat pe autovit cat si pe mobil.de

 

apoi sunt curios la revanzare,cat de bine se va vinde un bmw pe gaz

 

Economia la GPL se face la masinile cu motoare mari. Pe un 316i nu mi se pare mare afacere sa pui GPL, se amortizeaza greu.

 

La o masina care consuma 20% in oras, in bani, ai plati echivalentul la 10%, aici se vede marea diferenta. Una e sa bagi de 2000 lei sa faci 2000 km si alta sa bagi de 1000 de lei, intr-o luna.

 

Ca si comparatie, un X5 3.0d si 3.0i, diesel va consuma 13% in oras, gpl va consuma 20% in oras, dar in bani iti iese 10%, adica mai putin ca dieselul.

 

Nu mai zic ca pretul este 12-13k pentru X5 3.0i 2005 si 16-17k pentru X5 3.0d

 

sa zicem ca acele consumuri sunt pe bune,cu toate ca un x5 de 30i,pus pe gaz e f greu sa-l faci sa consume 20% in oras,dar sa zicem ca asa e

 

in 60k km de mers exclusiv urban economisesti 8400ron,apoi incepi scazi macar 1L benzina la 100km si instalatia de gaz,adica din 8400ron scazi 2800ron (benzina) si instalatia GPL (nu stiu cat costa una pt x5) si ajungi la concluzia ca iar te-ai chinuit degeaba

 

pe autovit pretul mediu al unui x5 3.0i,(44i este mai ieftin) este 15k euro,al unui 3.0d este 16,5k euro (masini cu ac nr de km in jur de 180k km)

pe mobile.de este un singur 3.0i la 14,5k euro,restul numai 3.0d la 16,5-17k euro (masini cu ac nr de km,120-130k km)

 

insa la revanzare dif se recupreaza,sunt f curios cati or sa se bata pe un x5 3.0i pus pe gaz

 

 

 

 

Economia la GPL se face la masinile cu motoare mari. Pe un 316i nu mi se pare mare afacere sa pui GPL, se amortizeaza greu.

 

de ce zici ca se amortizeaza greu la 1.6? 13-15 mii de km ...nu mi se pare greu

 

eu nu stiu cum ai ajuns sa iti amortizezi asa repede investitia,mai ales ca pretinzi ca mergi mai mult ex.urban

Link to comment
Share on other sites

Iti spun sigur preturile la X5, pentru ca sunt la al doilea anul asta, 3.0d, si am urmarit foarte mut piata. La 13k iti iei 3.0i, acum nu mai sunt de vanzare, dar au fost cateva.

 

Pe de alta parte, am avut X3 3.0i 2006, care consuma 17% in oras, Valcea e drept. Un consum pe GPL ar fi 20% maxim pentru el, care e acelasi motor ca si pe X5, probabil este si cam aceasi greutate intre ele.

 

Iar la E60, iti spun sigur ca orice 525i 530i e mai ieftin ca varianta diesel, sunt preturi si preturi, dar asta numai ca sunt 10 modele pe benzina contra la 300 diesel.

Link to comment
Share on other sites

Eu n-am auzit nimic pe aici de reviziile la gpl,probabil stiti ca se fac revizii la gpl sau daca instalatia nu mai e in garantie se mai schimba una alta la revizie pe banii proprietarului,asta daca vrei sa ai o instalatie in regula nu ca taximetristii.Stiam anu trecut parca era 150-200 lei revizia la un service din provincie,asta la un logan,la un v8 cine stie cat e,sigur e mai mult,se face parca la 15-20 mii km.

 

Chiar sunt curios cum e treaba,poate stie cineva,rar am intalnit oameni sa intretina instalatia exemplar,eu cunosc un taximetrist si unu cu cielo care a pus o instalatie sh model vechi si in 1 an a schimbat injectoarele,era deaia de mergea numai pe gas,nu se trecea pe benzina.

Link to comment
Share on other sites

Eu n-am auzit nimic pe aici de reviziile la gpl,probabil stiti ca se fac revizii la gpl sau daca instalatia nu mai e in garantie se mai schimba una alta la revizie pe banii proprietarului,asta daca vrei sa ai o instalatie in regula nu ca taximetristii.Stiam anu trecut parca era 150-200 lei revizia la un service din provincie,asta la un logan,la un v8 cine stie cat e,sigur e mai mult,se face parca la 15-20 mii km.

 

 

primele 3 revizii se fac din 15 mii in 15 mii iar a 4 a vine dupa inca 20 mii de km. Saptamana asta voi merge si eu la cea de-a 4 a. M-au costat reviizile de fiecare data intre 60 lei - 90 lei.

Link to comment
Share on other sites

eu nu stiu cum ai ajuns sa iti amortizezi asa repede investitia,mai ales ca pretinzi ca mergi mai mult ex.urban

uite asa am ajuns sa amortizez. am refacut calculul pe un site....benzina era 3.8 cand am pus instalatia iar gpl era 1.55. Faceam 5-6 mii lunile acelea ptr ca era vara si alergam mai mult. Consumul de 8% benzina era consumul meu(80% in exterior si 20% din km in oras)

post-13466-1285521800_thumb.png

Edited by CodMedia
Link to comment
Share on other sites

Iti spun sigur preturile la X5, pentru ca sunt la al doilea anul asta, 3.0d, si am urmarit foarte mut piata. La 13k iti iei 3.0i, acum nu mai sunt de vanzare, dar au fost cateva.

 

Pe de alta parte, am avut X3 3.0i 2006, care consuma 17% in oras, Valcea e drept. Un consum pe GPL ar fi 20% maxim pentru el, care e acelasi motor ca si pe X5, probabil este si cam aceasi greutate intre ele.

 

Iar la E60, iti spun sigur ca orice 525i 530i e mai ieftin ca varianta diesel, sunt preturi si preturi, dar asta numai ca sunt 10 modele pe benzina contra la 300 diesel.

 

nu te contrazic cu preturile ,or fi fost,insa la ac ora cam acestea sunt preturile

 

in fond,in conditii de trafic urban aproape inexistent,cand x5 3.0i scoate max 20% pe gaz,3.0d scoate mai putin de 13%,in fine nu asta este important,cert este ca in 60k km economiile sunt apa de ploaie pt costurile de exploatare ale unui x5,iar la revenzare dieselul va fi f avantajat

 

eu nu stiu cum ai ajuns sa iti amortizezi asa repede investitia,mai ales ca pretinzi ca mergi mai mult ex.urban

uite asa am ajuns sa amortizez. am refacut calculul pe un site....benzina era 3.8 cand am pus instalatia iar gpl era 1.55. Faceam 5-6 mii lunile acelea ptr ca era vara si alergam mai mult. Consumul de 8% benzina era consumul meu(80% in exterior si 20% din km in oras)

 

da,diferente mari intre preturile de acum si cele de atunci,insa acum o instalatie de gaz pusa pe un 316i se amortizeaza cam in 25k-30k km

Link to comment
Share on other sites

da,diferente mari intre preturile de acum si cele de atunci,insa acum o instalatie de gaz pusa pe un 316i se amortizeaza cam in 25k-30k km

 

lucky me :)

 

ptr mine se pare ca a fost si este o chestie buna ca mi-am pus gpl...ptr ceilalti...voi stiti mai bine

 

Cat despre vanzare...compactul meu la mine va muri chiar daca intre timp imi voi cumpara o alta masina :twoup:

Link to comment
Share on other sites

daca vorbim de masini SH, se schimba un pic problema. Ca pe multi i-a prins criza cu pantalonii in vina sau unii incep sa se uite mai atent la cheltuieli macar. Daca unii in 2008 nici nu simteau un plin, acum poate se uita de 2 ori. sau poate vor sa tina un angajat in loc sa dea 3mil/saptamna pe benzina..

E mare bataie de cap sa vinzi masina ta, cumperi alta SH, cu alt set de probleme.. cateodata e mai simplu sa pui o instalatie de gaz pur si simplu

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

eu am secventiala GPL tomaseto cu stag 300 pe e34 V8 de 3000 cmc de 218 cai de vreo 30.000 km. Masina are 274.000 km si nu papa gram de ulei.

Ideal era sa poti pune si pe masini peste 300 de cai , in romania nu iti pune nimeni peste 300 pt ca nu au voie(nu sunt omologate)

Pe modelul meu se comporta perfect, exact ca pe benzina de 95, singura benzina capabila este alto 101, aia trage mai bine ca gazul.

 

Unii romani sunt blocati pe o anumita motorizare, daca le spui de nush ce performante obtinute de un diesel , stramba din nas.

Trebuie sa fim deschisi pt orice combustibil, mai ales cei care folosim masina 50-100 km pe zi.

De ce sa ma pacaleasca pe mine petrom sa platesc benzina la suprataxa ?

In plus ca uleiul e mult mai curat, zici ca e nou cand il scot dupa 10.000.

Si eu imi iubesc masina , pur si simplu ,de diferenta de bani gaz-benzina, mai cumpar o anvelopa, o bucsa.

 

Pe un bmw mai nou sa zicem dupa 2006 un motor mai avansat sa zicem un v8, nush cum s-ar comporta cu gazul , eu zic ca ar putea sesiza treaba asta , si ar da peste cap anumiti senzori . Asta e doar presupunerea mea

Edited by ak_47
Link to comment
Share on other sites

In plus ca uleiul e mult mai curat, zici ca e nou cand il scot dupa 10.000.

:twoup:) pe mine ma intreaba mereu cei care imi schimba uleiul daca sunt sigur ca s-a implinit termenul sa schimb uleiul ptr ca e prea curat, si nu le vine sa creada ca are 10 000 km

 

pai spune-le ca mergi pe gaz de bricheta :)) .

Cand aveam pe M20 castrol , dupa 3000 km era uleiul tuci .Conteaza si culoarea

 

Pe mine au inceput sa ma enerveze toate firmele astea care pun gaz , ca au inceput sa ridice preturile la instalatii , montaj etc.

Link to comment
Share on other sites

In plus ca uleiul e mult mai curat, zici ca e nou cand il scot dupa 10.000.

 

Aspectul uleiului nu este relevant pentru calitatea lui si momentul cand trebuie schimbat. Numai o analiza de laborator poate indica exact acestea. La functionarea pe GPL uleiul se contamineaza mai repede si trebuie schimbat mai des decat in mod normal. Intervalul de 10k este rezonabil dar ai in vedere ce am spus.

Link to comment
Share on other sites

eu am secventiala GPL tomaseto cu stag 300 pe e34 V8 de 3000 cmc de 218 cai de vreo 30.000 km. Masina are 274.000 km si nu papa gram de ulei.

Ideal era sa poti pune si pe masini peste 300 de cai , in romania nu iti pune nimeni peste 300 pt ca nu au voie(nu sunt omologate)

Pe modelul meu se comporta perfect, exact ca pe benzina de 95, singura benzina capabila este alto 101, aia trage mai bine ca gazul.

 

Unii romani sunt blocati pe o anumita motorizare, daca le spui de nush ce performante obtinute de un diesel , stramba din nas.

Trebuie sa fim deschisi pt orice combustibil, mai ales cei care folosim masina 50-100 km pe zi.

De ce sa ma pacaleasca pe mine petrom sa platesc benzina la suprataxa ?

In plus ca uleiul e mult mai curat, zici ca e nou cand il scot dupa 10.000.

Si eu imi iubesc masina , pur si simplu ,de diferenta de bani gaz-benzina, mai cumpar o anvelopa, o bucsa.

 

Pe un bmw mai nou sa zicem dupa 2006 un motor mai avansat sa zicem un v8, nush cum s-ar comporta cu gazul , eu zic ca ar putea sesiza treaba asta , si ar da peste cap anumiti senzori . Asta e doar presupunerea mea

 

cat a costat instalatia la masina ta si ce consum aveai inainte si acum ?

Link to comment
Share on other sites

La functionarea pe GPL uleiul se contamineaza mai repede

Cum asa? Chiar ma surprinde asta. Care e explecatia?

 

Daca amestecul nu este optim uleiul se contamineaza cu diversi produsi rezultati din ardere. La instalatiile noi cu injectie secventiala este posibil ca problema sa nu mai apara, ce am scris mai sus ma refeream la instalatiile clasice de GPL.

 

Mai puteti sa despicati firul in 7 a suta oara? Odata la 3 luni ne tot contrazicem degeba . Culmea e ca majoritatea din cei care sunt impotriva GPL -ului fac 5000 km pe an sau nu dau ei banii pe combustibil!!

 

Trebuie sa recunosc ca ai dreptate, GPL-ul isi are target-ul sau la fel ca si diesel-ul dar cei care isi pun GPL sau isi iau diesel (nu ma refer la motoare mari) trebuie sa recunoasca ca au facut aceasta alegere strict pentru reducerea costurilor pe carburant.

Link to comment
Share on other sites

La functionarea pe GPL uleiul se contamineaza mai repede

Cum asa? Chiar ma surprinde asta. Care e explecatia?

 

Si pe mine ma surprinde. Avand in vedere ca arderea este totala in cazul GPL-ului, nu partiala ca la benzina. Teoretic nu are ce sa ramana dupa ce gazul a ars, nu vad ce ar putea contamina uleiul.

Link to comment
Share on other sites

eu am secventiala GPL tomaseto cu stag 300 pe e34 V8 de 3000 cmc de 218 cai de vreo 30.000 km. Masina are 274.000 km si nu papa gram de ulei.

Ideal era sa poti pune si pe masini peste 300 de cai , in romania nu iti pune nimeni peste 300 pt ca nu au voie(nu sunt omologate)

Pe modelul meu se comporta perfect, exact ca pe benzina de 95, singura benzina capabila este alto 101, aia trage mai bine ca gazul.

 

Unii romani sunt blocati pe o anumita motorizare, daca le spui de nush ce performante obtinute de un diesel , stramba din nas.

Trebuie sa fim deschisi pt orice combustibil, mai ales cei care folosim masina 50-100 km pe zi.

De ce sa ma pacaleasca pe mine petrom sa platesc benzina la suprataxa ?

In plus ca uleiul e mult mai curat, zici ca e nou cand il scot dupa 10.000.

Si eu imi iubesc masina , pur si simplu ,de diferenta de bani gaz-benzina, mai cumpar o anvelopa, o bucsa.

 

Pe un bmw mai nou sa zicem dupa 2006 un motor mai avansat sa zicem un v8, nush cum s-ar comporta cu gazul , eu zic ca ar putea sesiza treaba asta , si ar da peste cap anumiti senzori . Asta e doar presupunerea mea

 

cat a costat instalatia la masina ta si ce consum aveai inainte si acum ?

 

instalatia 4400 ron acu un an , pe benzina 16,5, si pe gaz 18.5 in oras ,la circulatie destul de lejera, Adica 70% din timp merg noptea, dar uneori cam turbat.

Afara ia 12 % daca nu sar de 150 km/h pe gaz. Dupa estimarea mea ia un 15%+ fatza de benzina

 

La functionarea pe GPL uleiul se contamineaza mai repede

Cum asa? Chiar ma surprinde asta. Care e explecatia?

 

Daca amestecul nu este optim uleiul se contamineaza cu diversi produsi rezultati din ardere. La instalatiile noi cu injectie secventiala este posibil ca problema sa nu mai apara, ce am scris mai sus ma refeream la instalatiile clasice de GPL.

 

Mai puteti sa despicati firul in 7 a suta oara? Odata la 3 luni ne tot contrazicem degeba . Culmea e ca majoritatea din cei care sunt impotriva GPL -ului fac 5000 km pe an sau nu dau ei banii pe combustibil!!

 

Trebuie sa recunosc ca ai dreptate, GPL-ul isi are target-ul sau la fel ca si diesel-ul dar cei care isi pun GPL sau isi iau diesel (nu ma refer la motoare mari) trebuie sa recunoasca ca au facut aceasta alegere strict pentru reducerea costurilor pe carburant.

 

Vrei sa spui invers, benzina mai degraba contamineaza uleiul. Si ce cei cu motoare mari tot pt reducerea costurilor in principal. Si putere mare la "consum redus"

 

Stiu si eu pe unu cu bmw care-mi rade in nas cand aude de gaz si face misto, dar el iese cu masina doar duminica cu masina maxim 20-30 km. I-am si zis, mai bine isi lua 750 ca masina cand sta pe loc consuma lafel.

Ma rog , el si-a luat masina ca n-avea walkman, adica iese la ea doar sa asculte muzica :twoup: atat

Edited by ak_47
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.