Jump to content

GPL pe motorizari BMW ?


Cosmin316

Recommended Posts

Sunt oameni, cu masini peste 150 hp, care au nevoie de aceasta putere doar 20-30% din timp.

Deci sa zicem ca ai o masina de 200hp. Nu ai nevoie in mod normal decat de 100.

Iti pui GPL. Iti umple toata lumea frigiderul, ca asa e romanul.

Cand nu ai nevoi de putere, o tii pe GPL. Cand vrei sa forjezi, dai pe benzina.

Daca ai vinde masina, si ai cumpara alta, cu consum mai mic, putere mai mica, ce faci cand ai nevoie de performante?

 

PĂŁi oricum nu ai nevoie de nu Âştiu ce performanĂže ĂŽn traficul aglomerat de zi cu zi.

Pentru mine conteazĂŁ mai puĂžin consumul maÂşinii pentru cĂŁ nu am familie, nu am responsabilitĂŁĂži.

 

Ăn orice caz, Âşi GPL-ul este o variantĂŁ viabilĂŁ.

DacĂŁ ar fi mai popular, mulĂži Âşi-ar monta.

 

Pânã la urmã care-i diferenÞa Între motorinã ºi GPL? Motorina e mai nobilã sau care-i ideea?

Tot pentru scĂŁderea costurilor sunt folosite aÂşa cĂŁ...

Pai mult laudatele tractorase care circula pe strazile noastre, sunt la moda, de asta nu zice nimeni nimic.

Iti iei diesel, esti tare, ai cuplu, consum mic.

Iti pui gaz, ajungi cam la acelasi cost pe km ca si un diesel, si performante apropiate, si devii o rusine pentru marca asta.

Link to comment
Share on other sites

GPL-ul dauneaza motoarelor din urmatorul punct de vedere : In momentul injectiei de benzina(motorina) combustibilul vaporizeaza. VAPORIZAREA este un proces endoterm(cu absorbtie de caldura) si prin urmare scade temperatura in camera de ardere. GPL-ul este deja gaz in momentul injectie(acesta este vaporizat in "plaman") deci temperatura in camera de ardere o sa fie mult mai ridicata (apar "puncte calde"). Efectele negative le deduceti singuri.

Pe langa acest inconvenient major mai exista un dezavantaj: depuneri foarte mari de calamina

 

Pentru ca unui motor sa nu-i fie afectata fiabilitatea , acesta ar trebui decomprimat pentru ca temperatura in camera de ardere sa scada , dar prin decomprimare va scadea si puterea motorului.

 

P.S. GPL-ul are si parti bune dar p-astea le spune toata lumea...

Edited by brabus2099
Link to comment
Share on other sites

Eu mi-am sustinut afirmatia prin argumente certificate stiintific. Poate respectivelor motoare achipate cu sistem de alimentare cu GPL le-au fost aduse modificari fata de motoarele standard... sau poate ca nu

 

NU ai mai vazut cazuri cu masini proste din fabrica, cu anumite componente care cedeaza de nenumarate ori?

 

Si inca ceva: vaporizarea nu are nimic misterios : totul este cat se poate de clar

Edited by brabus2099
Link to comment
Share on other sites

Eu mi-am sustinut afirmatia prin argumente certificate stiintific. Poate respectivelor motoare achipate cu sistem de alimentare cu GPL le-au fost aduse modificari fata de motoarele standard... sau poate ca nu

 

NU ai mai vazut cazuri cu masini proste din fabrica, cu anumite componente care cedeaza de nenumarate ori?

 

Si inca ceva: vaporizarea nu are nimic misterios : totul este cat se poate de clar

 

 

 

 

Arderea GPL-ului este completa, nu raman nici un fel de depuneri cum ar fi in cazul benzinei, care arde partial. Deci cade si chestia cu calamina.

 

Nu stiu de unde iti iei informatiile stiintifice dar te aberezi crunt.

 

 

LE: acum imi dau seama ca ce ai scris e luat de pe vreun forum cautand pe google, doar din mentiunea "plamanului", adica a vaporizatorului pentru cine nu intelege.

Edited by WLF
Link to comment
Share on other sites

"Plaman" am scris pentru a fi inteles de toata lumea. Se pare ca in cazul tau trebuia sa atasez si schite.

 

Te rog sa aduci argumente afirmatiei: "te aberezi crunt" ( constructie gramaticala complet gresita. Si tu esti capsunar?)

 

Nu am spus niciodata ca arderea GPL-ului nu ar fi completa. Eu doar am explicat principalul dezavantaj. Mai mult, chiar am specificat ca GPL-ul are numeroase avantaje dar am considerat ca nu este nevoie sa le enumar

 

Inca ceva: calamina in cazul alimentarii cu GPL apare din alte cauze! Daca nu stii, ma rogi frumos si iti explic (iti garantez ca pe google nu o sa gasesti raspunsul)

Edited by brabus2099
Link to comment
Share on other sites

. Am facuti pe gaz apreox 14000km iar mecanicul meu cand mi-a schimbat garnitura de chiulasa mi-a spus ca nu vede nimic neinregula la motor.

 

pei iti arde garnitura , nu iti distruge motorul. :)

Garnitura a fost arsa din alte motive; Suportii motor s-au rupt la un drum pe munte si masina a mai functionat inca 200km cu elicea blocata in carena de plastic, am povestit in alt topic;)

Link to comment
Share on other sites

a mai functionat inca 200km cu elicea blocata in carena de plastic, am povestit in alt topic;)

 

pei inseamna ca ai avut apa la 200 de grade daca era elicea blocata :)si nu inteleg cum ai reusit sa mai mergi(nu tu , motorul) 200km asa :)

Edited by POIUYT
Link to comment
Share on other sites

Am masina de servici cu GPL. Un Logan nou, ala smecher, de 1.6 full option (fara piele) :) :lol:

 

Pe gaz, caii aia de top-of-the-line-Dacia sunt si mai anemici... Insa atinge suta cu AC pornit, deci, e bine ... :)

 

Instalatia macar e calumea (montata de Iatsa cand au livrat masina) ca nu ma intreaba nimic, face ea singura toate alea, rezervorul e in locul rotii de rezerva si asa am si portbagajul liber (pana cand e rost de vreo pana, si trebuie sa chem intariri). Si, ce e cel mai important, iesi mai ieftin la cheltuielile de rulaj. Nu la jumate, ci undeva pe la 66%-70% din cum ar fi fi sa mergi pe benzina.

Asta poate si pentru ca eu fac multe drumuri pe distante mici, si, cum pornirea e pe benzina... Probabil ca la curse mai lungi castigul e mai mare.

 

In rest, parca motorul e mai silentios cand merge pe gaz, nu miroase, deci GPL e ok. Pe Logan. :lol:

Link to comment
Share on other sites

NU, ideea ar fi ca, e "saracie mare ,pe la bemveisti prin buzunare" ... :) (adica nu isi permit masina )

 

Asta nu se vede doar prin folosirea GPL-ului.

 

ĂĂži permiĂži maÂşina atunci când ĂŽĂži permiĂži piese noi, ĂŽntreĂžinere corespunzĂŁtoare.

 

Pai mult laudatele tractorase care circula pe strazile noastre, sunt la moda, de asta nu zice nimeni nimic.

Iti iei diesel, esti tare, ai cuplu, consum mic.

Iti pui gaz, ajungi cam la acelasi cost pe km ca si un diesel, si performante apropiate, si devii o rusine pentru marca asta.

 

Cei cu diesel preferã sã menÞioneze doar faptul cã motorul diesel cu turbinã are cuplu mai mare decât un motor aspirat pe benzinã.

ĂnsĂŁ uitĂŁ sĂŁ menĂžioneze cĂŁ au luat diesel tot pentru un consum mai mic.

Link to comment
Share on other sites

Sigur multi cu benzinare prefera sa spuna ca doar benzina e "cea mai" dar uita ca motaoarele diesel, cel putin de catva ani, au inceput o ofensiva fara precedent, vezi ce se in tampla in celebra intrecere de la LeMans unde TDI-ul si HDI-ul au cam luat fata benzinarelor si dat fiind trendul asta la varf e firesc sa se raspandeasca si spre baza "piaramidei" \

 

Parca si pe la cursele de turisme exista ceva motoare diesel care dau batai de cap concurentilor alimentati cu benzina, in WTCC Seat-ul Leon TDI da de furca celor de la BMW a greu.

Link to comment
Share on other sites

"Plaman" am scris pentru a fi inteles de toata lumea. Se pare ca in cazul tau trebuia sa atasez si schite.

 

Te rog sa aduci argumente afirmatiei: "te aberezi crunt" ( constructie gramaticala complet gresita. Si tu esti capsunar?)

 

Nu am spus niciodata ca arderea GPL-ului nu ar fi completa. Eu doar am explicat principalul dezavantaj. Mai mult, chiar am specificat ca GPL-ul are numeroase avantaje dar am considerat ca nu este nevoie sa le enumar

 

Inca ceva: calamina in cazul alimentarii cu GPL apare din alte cauze! Daca nu stii, ma rogi frumos si iti explic (iti garantez ca pe google nu o sa gasesti raspunsul)

 

Cred ca si tu esti un expert in domeniu la 22 de ani, de folosesti asa de simplu termeni de gen "plaman" fara sa mai dai si alte explicatii. Cu siguranta sunt foarte multi care nici n-au prea inteles la ce plaman te referi, si e posibil ca nici tu sa nu fii inteles prea bine si sa fi luat cu copy paste informatia crezand ca poate GPL-ul se inhaleaza. :)

 

 

Hai uimeste-ma. Calamina e un reziduu care provine din arderea combustibilului. Cum apare din alte cauze?

Link to comment
Share on other sites

eu am gpl pe seria 2 compact din 98, 1.6 . l-am pus la inceputul lunii iunie 2009, acum in septembrie am 20 000 km deja cu gpl, in afara de faptul ca imi ocupa ceva din portbagaj nu am ce sa-i reprosez. Am instalatie relativ noua cu computer separat ptr gpl...nu o pot porni niciodata pe gpl, ci doar pe benzina... Motorul trage la fel ca pe benzina, i-am rugat sa calibreze computerul ca sa nu se simta diferenta intre gaz si benzina. La inceput asa am zis si eu...ca e rusinos, dar am studiat problema, am citit forumuri si am luat decizia asta. Am fost in norvegia saptamana trecuta si cand le ziceam ca am gpl toti norvegienii nu se uitau la mine cu dispret ci erau foarte curiosi sa afle mai mult. Asta cu rusinea, dupa parerea mea, este o prostie dar asta e ...noi romanii avem multe bune dar si foarte multe rele...

Eu sunt multumit...eu am cmparat masina asta ca sa fac bani cu ea...o folosesc eu dar cineva ma plateste ptr ca imi folosesc propria masina in folosul firmei. pana acum sunt foarte multumit...daca apar probleme o sa va anunt in caz ca eu am facut o greseala sa nu faceti si voi.

Link to comment
Share on other sites

eu nu inteleg termenul asta, "plaman", decat din punct de vedere anatomic. :)

 

Instalatia GPL are un vaporizator la care i se spune "plaman". Dar stii cum e, cand vorbesti cu cineva si folosesti termeni greu de inteles fara sa dai nici o explicatie si apoi te mai miri cum de n-a inteles celalalt, ai doua variante, ori nici tu nu stii despre ce vorbesti si ai preluat informatia fara sa o intelegi, ori esti un foarte bun expert in domeniu ca si in cazul inginerului asta de 22 de ani.

 

LE: acum imi dau seama ca ce ai scris e luat de pe vreun forum cautand pe google, doar din mentiunea "plamanului", adica a vaporizatorului pentru cine nu intelege.

ai gaz pe masina!? :lol:

 

Nu, dar vreau sa imi pun pe E65. E o masina care incep sa simt ca nu mi-o permit, dar din cauza ca nu o pot nici vinde, o sa o tin o vreme mai indelungata pentru ca e foarte buna.

Link to comment
Share on other sites

Am fost in concediu in Italia, pretul la benzina era 1,30 - 1,36 euro, pretul la GPL 0,5 - 0,6 euro, de fiecare data cand alimentam ma uitam lunga la pretul GPL-ului, ma costat benzina dus-intors 400 euro, da stiu, se putea si mai rau. Daca fac un calcul simplu cu bani astia aproape puneam instalatia, mai fac 2 drumuri si am amortizat cheluielile, pe de alta parete multi spun ca daca ai BMW nu se poate sa pui gaz, strici masina, faci firma de rusine samd, ok, nu deschid capota si alimentarea cu GPL o fac noaptea, cine mai vede? cand ma intalnesc cu cineva cunoscut trec repede pe benzina........desigur aici glumesc, dar acum sincer, ce este atat de dezavantajos sa pui GPL? si daca tot am vb de Italia, stiti ca acolo statul subventioneaza cu 50% instalatia de gaz? aveti idee cate masini sunt acolo pe gaz? eu cred ca este doar o conceptie a noastra ca GPL-ul nu este bun si (punct). Daca tot este sa dicutam de GPL de beneficiile lui si de problemele care le poate cauza hai sa fim cat se poate de concisi in ceea ce spunem, de exeplu ce instalatie de gaz merita montata pe un BMW, care se preteaza cel mai bine, trebuie sa fie cineva care poate sa ne dea aceste detalii. Decat sa ne certam mai bine sa facem lucruri utile :).
Link to comment
Share on other sites

Eu am primit oferta de la Agrom, pentru instalatie Tomasseto la 42 de milioane, pentru V8 3.6

 

M-am uitat de curiozitate pe mobile.de sa vad cam ce instalatii au nemtii pe masini, si cele mai multe sunt PRINS. Am vazut inclusiv pe S500 din 2007.

Link to comment
Share on other sites

Eu am primit oferta de la Agrom, pentru instalatie Tomasseto la 42 de milioane, pentru V8 3.6

 

M-am uitat de curiozitate pe mobile.de sa vad cam ce instalatii au nemtii pe masini, si cele mai multe sunt PRINS. Am vazut inclusiv pe S500 din 2007.

 

vezi ca cei de la agrom au si prins. Eu acolo am pus..tomasseto dar stiu ca au si prins si am inteles de la inginerul sef de-acolo ca sunt foarte bune.

Link to comment
Share on other sites

Cei cu diesel preferă să menţioneze doar faptul că motorul diesel cu turbină are cuplu mai mare decât un motor aspirat pe benzină.

Ănsă uită să menţioneze că au luat diesel tot pentru un consum mai mic.

Si nor de fum dupa tine. Cred ca e chestie de plaman :lol:

 

Ma bate gandul sa-mi pun GPL :)

Edited by pyu
Link to comment
Share on other sites

in continuare sunt surprins.

iti cumperi e65, s500, cayene, ferrari, hummer sau alte minunatii...dupa care iti dai seama ce greseala ai facut pt ca nu poti sa te bucuri de masina. si te faci frate cu gazul.

stiu, sunt colegi care o sa spuna ca am 320d...e adevarat, asta imi permit.

de fapt cred ca este vorba de modul in care priveste fiecare lucrurile...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.