Jump to content

valori compresie


pyu

Recommended Posts

  • Replies 89
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Chiar nu ma pricep la asta deloc, dar care ar fi cauzele principale ale scaderii compresiei?

Supape, sau segmenti.

 

Pyu, unde ai facut test de compresie si cat a costat?

La Pastrav, 42 lei.

 

E cam putin, si diferenta mare intre 2 si 3.

Cat ar trebui sa fie?

 

Trebuia luata la rece? Sau e ok cum am luat-o eu la cald?

Link to comment
Share on other sites

E ok la cald. (pt rezultate bune trebuie tinuta acceleratia si ambreiajul la fund).

 

Nu stiu exact ce raport teoretic de compresie are motorul tau, ceva de genul 9:1 sau 9.5:1. In functie de acest raport si compresia masurata va fi mai mica sau mai mare.

Am masurat-o fara acceleratie la fund, si fara a calca ambreajul.

Parca 9.7:1 e raportul teoretic.

 

Cum as putea verifica, daca sunt segmentii dusi, sau supapele? Sau ce ar mai influenta compresia?

Link to comment
Share on other sites

E ok la cald. (pt rezultate bune trebuie tinuta acceleratia si ambreiajul la fund).

 

Nu stiu exact ce raport teoretic de compresie are motorul tau, ceva de genul 9:1 sau 9.5:1. In functie de acest raport si compresia masurata va fi mai mica sau mai mare.

Am masurat-o fara acceleratie la fund, si fara a calca ambreajul.

Parca 9.7:1 e raportul teoretic.

 

Cum as putea verifica, daca sunt segmentii dusi, sau supapele? Sau ce ar mai influenta compresia?

Cand se face testul de compresie se verifica compresia fara ulei si cu ulei(se baga o cantitate de ulei inainte sa se monteze manometrul pentru testul cu ulei) . Daca sunt diferente sunt de vina segmentii, daca nu sunt de vina supapele.

Link to comment
Share on other sites

Cand se face testul de compresie se verifica compresia fara ulei si cu ulei(se baga o cantitate de ulei inainte sa se monteze manometrul pentru testul cu ulei) . Daca sunt diferente sunt de vina segmentii, daca nu sunt de vina supapele.

 

Ce cantitate de ulei?

Si ca si roco, sunt curios daca o sa mai functioneze aprinderea dupa aia :)

Link to comment
Share on other sites

Cand se face testul de compresie se verifica compresia fara ulei si cu ulei(se baga o cantitate de ulei inainte sa se monteze manometrul pentru testul cu ulei) . Daca sunt diferente sunt de vina segmentii, daca nu sunt de vina supapele.

 

Ce cantitate de ulei?

Si ca si roco, sunt curios daca o sa mai functioneze aprinderea dupa aia :)

Cel care face testul de compresie ar trebui sa stie. Se baga o mica cantitate de ulei care teoretic daca segmentii sunt uzati etansaza mai bine. Masina porneste fara probleme singura problema fiind un miros de ulei ars in primele secunde pana se arde uleiul din cilindrii

Link to comment
Share on other sites

mai porneste masina daca ii umplu toti cilindri cu ulei?

 

Porneste dar o sa dea un fum de toata frumusetea pentru cateva zeci de secunde.

 

Parca 9.7:1 e raportul teoretic.

 

La mine raportul teoretic e de 10:1 si masurata mi-a iesit 15-16 bar :). Presupun ca la tine un 13-14 ar fi un motor in stare tehnica buna.

 

Cum as putea verifica, daca sunt segmentii dusi, sau supapele? Sau ce ar mai influenta compresia?

 

 

Smecheria cu uleiul pe care au scris-o colegii mai sus sau un leak-down test - da un search ca s-a mai discutat.

Link to comment
Share on other sites

E ok la cald. (pt rezultate bune trebuie tinuta acceleratia si ambreiajul la fund).

 

Nu stiu exact ce raport teoretic de compresie are motorul tau, ceva de genul 9:1 sau 9.5:1. In functie de acest raport si compresia masurata va fi mai mica sau mai mare.

Am masurat-o fara acceleratie la fund, si fara a calca ambreajul.

Parca 9.7:1 e raportul teoretic.

 

Cum as putea verifica, daca sunt segmentii dusi, sau supapele? Sau ce ar mai influenta compresia?

 

 

Asta nu e raport teoretic, ci volumetric. Presiunea la testul de compresie trebuie sa fie NEAPARAT mult mai mare. Incerc sa gasesc ceva in documentatie si revin

 

In rest subscriu la ce s-a mai scris : segmenti, supape

Link to comment
Share on other sites

Pyu, de ce ai facut testul?

Ceva probleme?

Am de schimbat tacheti, si mai multe garnituri, eventual verificat ce-i cu distributia.

Si vroiam sa vad daca motorul merita sa i se faca acest moft.

 

Smecheria cu uleiul pe care au scris-o colegii mai sus sau un leak-down test - da un search ca s-a mai discutat.

http://autos.yahoo.com/maintain/repairqa/e.../ques057_1.html

 

Deci o presiune de 5-6 bar aplicata prin gaura de la bujie?

 

Cel care face testul de compresie ar trebui sa stie. Se baga o mica cantitate de ulei care teoretic daca segmentii sunt uzati etansaza mai bine. Masina porneste fara probleme singura problema fiind un miros de ulei ars in primele secunde pana se arde uleiul din cilindrii

E clar ca nu stie!

Daca stiam eu, ii ziceam sa faca si asa :)

Dar incerc eu acasa, intr-o zi.

Link to comment
Share on other sites

Da pa net:

 

Daca valoare compresiei este mai mare decat specificatiile producatorului , acest lucru se datoreaza acumularilor de calamina de pe peretii cilindrului, camera de ardere practic s-a micsorat,.

 

 

 

Daca masuratoarea a doi cilindri adiacenti difera mult de a celorlati doi (pentru motoare in patru cilindri), atunci garnitura de chiulasa este fisurata, lichid de racire si ulei poate fi gasit in acesti doi cilindri.

 

 

 

Daca valorile indicate sunt prea mici sau difera mult de la un cilindru la altul, turnati o lingurita de ulei corespunzator motorului dvs, in fiecare cilindru si repetati testul, daca valorile cresc, atunci segmentii pistornului respectiv au uzura mare, daca valorile raman la fel, problema s-ar putea sa fie la supape si componentele adiacente.

Link to comment
Share on other sites

E ok la cald. (pt rezultate bune trebuie tinuta acceleratia si ambreiajul la fund).

 

Nu stiu exact ce raport teoretic de compresie are motorul tau, ceva de genul 9:1 sau 9.5:1. In functie de acest raport si compresia masurata va fi mai mica sau mai mare.

Am masurat-o fara acceleratie la fund, si fara a calca ambreajul.

Parca 9.7:1 e raportul teoretic.

 

Cum as putea verifica, daca sunt segmentii dusi, sau supapele? Sau ce ar mai influenta compresia?

 

 

Ai o compresie beton !

Valoarea de fabrica e

Compression ratio 9.00:1

http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=56177

compresia se ia la rece.

 

 

Cand se face testul de compresie se verifica compresia fara ulei si cu ulei(se baga o cantitate de ulei inainte sa se monteze manometrul pentru testul cu ulei) . Daca sunt diferente sunt de vina segmentii, daca nu sunt de vina supapele.

 

 

Si care ar fi justificarea sa se bage ulei ?

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu codurile motoarelor dar conform Autodata pt

 

 

E36 cu raportul volumetric 9.7:1 , presiunea la test = 10-11 bar

 

10-11 e prea putin crede-ma, si o dacie nova cu raport 9.5:1 are 13-14 bar cand e noua.

 

 

Asa zice Autodata - daca minte, mint si eu.

 

Cred ca intra in ecuatie si viteza de comprimare cand invarte electromotorul, cu cat e mai mare cu atat are mai putin timp sa elibereze energie sub forma de caldura

 

In autodata sunt specificate alte coduri si nu sunt sigur care motor este asta de 1,6? 1,8?

 

 

E ok la cald. (pt rezultate bune trebuie tinuta acceleratia si ambreiajul la fund).

 

Nu stiu exact ce raport teoretic de compresie are motorul tau, ceva de genul 9:1 sau 9.5:1. In functie de acest raport si compresia masurata va fi mai mica sau mai mare.

Am masurat-o fara acceleratie la fund, si fara a calca ambreajul.

Parca 9.7:1 e raportul teoretic.

 

Cum as putea verifica, daca sunt segmentii dusi, sau supapele? Sau ce ar mai influenta compresia?

 

 

Ai o compresie beton !

Valoarea de fabrica e

Compression ratio 9.00:1

http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=56177

compresia se ia la rece.

 

 

Cand se face testul de compresie se verifica compresia fara ulei si cu ulei(se baga o cantitate de ulei inainte sa se monteze manometrul pentru testul cu ulei) . Daca sunt diferente sunt de vina segmentii, daca nu sunt de vina supapele.

 

 

Si care ar fi justificarea sa se bage ulei ?

 

Vezi ca ne contrazicem mai sus...compresion ratio nu e presiunea la test...ci raportul intre volumele corespunzatoare PMI si PME

Si... beton - beton dar prea "variata"

Link to comment
Share on other sites

Ai o compresie beton !

Valoarea de fabrica e

Compression ratio 9.00:1

http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=56177

compresia se ia la rece.

Nu te aprinde asa repede. E 9.70 : 1 .

 

In autodata sunt specificate alte coduri si nu sunt sigur care motor este asta de 1,6? 1,8?

1.6.

Link to comment
Share on other sites

Ai o compresie beton !

Valoarea de fabrica e

Compression ratio 9.00:1

http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=56177

compresia se ia la rece.

Nu te aprinde asa repede. E 9.70 : 1 .

 

In autodata sunt specificate alte coduri si nu sunt sigur care motor este asta de 1,6? 1,8?

1.6.

 

Intre timp am aflat si eu

post-31126-1260252594_thumb.jpg

post-31126-1260252712_thumb.jpg

Edited by lucian81v
Link to comment
Share on other sites

Vezi ca ne contrazicem mai sus...compresion ratio nu e presiunea la test...ci raportul intre volumele corespunzatoare PMI si PME

Si... beton - beton dar prea "variata"

 

 

Nu stiu ce reprezinta PMI si PME.... Eu stiu ca raportul de 9 la 1 reprezinta volumul de aer si benzina luate simultan....

Adica la 9 parti de aer intra o parte benzina...

Daca nu am dreptate sa ma corecteze cineva....

 

 

( Si... beton - beton dar prea "variata" ) Da ai dreptate.... M-am gandit la o valoare egala pe toate pistoanele...

Edited by the_rifle
Link to comment
Share on other sites

Valorile compresiei trebuie sa fie aproximativ egale pentru ca motorul sa functioneze corect. Daca un cilindru are valoarea mai mica acel cilindru are probleme in sensul ca pierde compresie si pentru a se deternina pe unde pierde se baga o mica cantitate de ulei in cilindru. Se repeta testul si daca dupa ce s-a introdus ulei creste compresia inseamna ca problema este de la segmenti sau piston iar daca compresia se mentine la aproximativ aceeasi valoare una din supape un inchide bine. Uleiul are rolul de a etansa mai bine in zona cilindru-piston.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.