Jump to content

4 cilindri vs 6 cilindri


cristimm

Numarul de cilindri.  

1247 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

toata lumea stie cum sta treaba cu plaja de turatii. eu vroiam doar sa subliniez ca e putin, de aia am dat exemplu 318i valvetronic.

 

doar nu o fi mai prost motorul de 3000 benzina care are "doar" 300 nm decat 2.0d care are 330 nm

 

mai conteaza si elasticitatea motorului. degeaba ai cuplu bun daca nu e disponibil tot timpul.

 

asa e...dar vreau argumente solide ..

Link to comment
Share on other sites

toata lumea stie cum sta treaba cu plaja de turatii. eu vroiam doar sa subliniez ca e putin, de aia am dat exemplu 318i valvetronic.

 

doar nu o fi mai prost motorul de 3000 benzina care are "doar" 300 nm decat 2.0d care are 330 nm

 

mai conteaza si elasticitatea motorului. degeaba ai cuplu bun daca nu e disponibil tot timpul.

 

asa e...dar vreau argumente solide ..

 

singurule argumente pe care pot sa ti-l dau eu sunt din comparatia cu 318i 143cp. are 200nm si e destul de elastic in comparatie cu 320i 150cp.

 

320i 150cp ar fi un motor bun dar il fura greutatea celor 2 cilindrii in plus.

 

dieselul nu sufera asa rau la greutate. daca urci 2 pasageri de 100 kg fiecare intr-un diesel si intr-un benzinar cu performante egale, benzinarul va suferi mult mai rau decat dieselul.

Edited by B.M.W.
Link to comment
Share on other sites

toata lumea stie cum sta treaba cu plaja de turatii. eu vroiam doar sa subliniez ca e putin, de aia am dat exemplu 318i valvetronic.

 

doar nu o fi mai prost motorul de 3000 benzina care are "doar" 300 nm decat 2.0d care are 330 nm

 

mai conteaza si elasticitatea motorului. degeaba ai cuplu bun daca nu e disponibil tot timpul.

 

asa e...dar vreau argumente solide ..

 

singurule argumente pe care pot sa ti-l dau eu sunt din comparatia cu 318i 143cp. are 200nm si e destul de elastic in comparatie cu 320i 150cp.

 

320i 150cp ar fi un motor bun dar il fura greutatea celor 2 cilindrii in plus.

 

dieselul nu sufera asa rau la greutate. daca urci 2 pasageri de 100 kg fiecare intr-un diesel si intr-un benzinar cu performante egale, benzinarul va suferi mult mai rau decat dieselul.

 

da aici sunt total de acord....ca si la niste jante mari...altfel le simte benzina altfel dieselul...sau in deal...da aici nici nu se pune discutia...dieselul castiga clar...dar in linie dreapta benzina castiga...sau la atingerea vitezei maxime tot benzina...

Link to comment
Share on other sites

Nu e dieselul 330d in fata lui 330i niciodata.

Video astea de pe youtube sunt de multe ori irelevante, poate omul din 330cd a uitat sa mentioneze faptul ca are un mic soft acum, pai s-a dus bine de tot in fata la 330i... ceea ce nu e posibil stock/stock.

 

 

320ia 170hp vs 320d

 

 

Daca n-a fost diferenta asta si l tine, atunci...

 

Am uitat sa zic ca automata are pierderi mai mari ca manuala.

Iar asta si mai si, nu pleaca 320d stock fata de 320i 170cp asa NICIODATA. Sigur masina din care s-a filmat era 316i.

 

 

De la minutul 2:15 incepe cursa.

 

330cd e46 245cp(soft) masina gri

330ci e46 240cp(soft) masina albastra.

 

Asta e realitatea, gandeste cum statea 330cd fara softul ala... care toti stim ca la diesel e ''heaven on earth''

Edited by roco123
Link to comment
Share on other sites

320i de 170 cp face 8,2 pana la 100 km/h, cutie manuala.

 

M-am dat prin oras cu un prieten ce avea 320d in 6 trepte de 150 cp si eu 2.2 de 170 cp. Nu puteam nicicum sa scap de el, era foarte aproape ca si performante de mine. Unde il lasam in spate erau locurile unde prindeam viteza mai mare.

Link to comment
Share on other sites

Haha. Nici nu mi-a trecut prin cap asa ceva. Doar m-am saturat ca cei cu benzina sa ridice in slavi, evident, motoarele pe benzina iar cei cu diesel sa faca exact acelasi lucru, normal !

 

Bine, daca voi nu v-ati saturat de aceeasi lunga si interminabila polemica, imi cer scuze pentru post-ul de mai sus. Super tare topic ! :twoup: Continuati.

Link to comment
Share on other sites

Ce-a ajuns si topicul asta..

 

Revenind on, motorul in 6 alaturi de Boxer si V8 este unul din cele mai echilibrate motoare produse vreodata. Per total, pe toata plaja de turatii da impresia ca face totul cu mai multa usurinta decat un 4.

 

Un motor in 4 daca e 16v e ok. Poate fi totusi o provocare frumoasa un proiect cu un motor in 4.

 

In oricare din cazuri ramane valabia vorba "there is no replacement for displacement" :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Zicala veche si... depasita.

There is, it`s called turbo-charger or super-charger.

 

La diesel nici nu se pune problema: un diesel aspirat de 4 litri nu se va tine, pe aceeasi caroserie de nici un turbo-diesel de aceeasi putere, fiind incurcat de propria inertie.

Iar un tsi de pe rs de 1.4 si 180Cp se descurca binisor :twoup:

Acum nu ca nu mi-ar placea 6-8-12 etc cilindri, dar azi se poate si cu mai putini.

Link to comment
Share on other sites

320i de 170 cp face 8,2 pana la 100 km/h, cutie manuala.

 

M-am dat prin oras cu un prieten ce avea 320d in 6 trepte de 150 cp si eu 2.2 de 170 cp. Nu puteam nicicum sa scap de el, era foarte aproape ca si performante de mine. Unde il lasam in spate erau locurile unde prindeam viteza mai mare.

 

in viata reala e diferenta mica intre cele 2, usor avantaj pt 2.2i

 

320d-u e o masina reusita

Link to comment
Share on other sites

320i de 170 cp face 8,2 pana la 100 km/h, cutie manuala.

 

M-am dat prin oras cu un prieten ce avea 320d in 6 trepte de 150 cp si eu 2.2 de 170 cp. Nu puteam nicicum sa scap de el, era foarte aproape ca si performante de mine. Unde il lasam in spate erau locurile unde prindeam viteza mai mare.

 

Nu scapai prin oras unde cuplu de la motorul diesel il ajuta enorm la acceleratii desi mestesca cu schimbatorul la greu si tu erai doar doar in a-3-a si a-2-a :twoup:

 

320i cel de 170 CP e superior 320D 150CP din toate punctele de vedere. 320i 170cp e concurent pentru 320D E90 cel de 163 CP acolo o sa ai mari probleme :D

 

In schimb la aceeasi putere diesel-ul prin oras sau chiar si afara MAI ALES pe o panta e superior motoarelor pe benzina cu putere foarte apropiata datorita cuplului mai mare :) simplu si la subiect

 

Chiar daca merg pana in 4200-4500 rpm si trebuie mestecat putin mai mult cu schimbatorul cuplul mai mare il scoate in fata !

 

Cum spunea si un coleg dieselul a evoluat foarte mult iar motoarele diesel turbo sunt concurente foarte bune pentru motoarele pe benzina aspirate. Cuplul nu inseamna totul bineinteles mai ales la viteze mult mai mari unde puterea si plaja de turatii spune multe :)

 

Un motor pe benzina daca este turbo la aceasi capacitate cilindrica e superior dieselul din toate punctele vedere inclusiv consum :(

 

Toata lumea se agita dar defapt nu vede faptul clar si simplu: diesel are nevoie de turbo compresor ca sa ajunga un motor pe benzina aspirat :(

 

Daca si motoarele pe benzina ar fi echipate cu un turbo compresor atunci cine ar mai cumpara diesel (cei care se uita la consum) ? Idea este sa fie cat mai apropiate si cumparatorul sa aleaga ce isi doreste ! (consum, fiabilitate, etc.)

 

Mie sincer pot sa spun ca imi plac ambele motoare dar am ales ce am crezut eu ca ma caracterizeaza :D

 

De exemplu intre un 330i sau un 330d as avea mari probleme sa aleg desi nu am nevoie de acel motor :D atat timp cat motoarele sunt pana in 2 litrii le consider masini normale poate cu usoare valente sportive !

 

Acuma inainte sa imi sara o tabara sau cealalta in cap vreau sa va spun dece am ales N42B20-ul:

 

1. nu ma intereseaza enorm de mult timpii 0-100 (totusi nu as vrea sa ajung in 20 de secunde la 100 km/h)

 

2. nu fac nici un fel de concursuri, liniute sau alte magarii

 

3. doream o masina onesta care sa aiba o rezerva de putere si pot efectua o depasire fara sa am transpiratii pe frunte

 

4. am ales bezina pentru ca e un motor mai silentios si chiar daca am avut si diesel-uri inainte imi doream un motor silentios

 

5. nu ma intereseaza consumul sau alte chestii de genu

 

6. pe moment am avut impresia ca e un motor mai usor de intretinut nefiind supra alimentat (asta inca nu sunt sigur).

Link to comment
Share on other sites

Adevarul e ca nu am condus V8 dar de la ce am condus in jos cred ca se poate face trecerea cu supr-aimentare.

De ex pe masina din semnatura ta doar un 0.5-0.6 barr si deja stai de vorba de la egal la egal cu "fratii mai mari", iar daca supra-alimentarea vine din 2 turbine, a.i. sa ai acelsi "boost" de la 2000 la 6000 te descurci mai bine ca aspiratul cu aceeasi putere.

Link to comment
Share on other sites

V8 de 2,5 litri!?!?vorbesti serios?!?!?

 

@ionut ,daca sunt in aceasi treapta dar cum a mai fost discutia la benzina reprizele = cuplu unde cuplul =ture

oricum in principiu pana pe la 100-120 nu sunt diferente extrem de mari abia de pe la 140 incepe sa se vada.

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

@alex

 

(mini)

 

80-120km/h = 6,9s 320d 150cp

80-120km/h = 7s 320i 150cp

 

(tr 4)

80-120km/h = 7,6s 320d

80-120km/h = 9,6s 320i

 

@lucian de pe zeperfs

 

corect la benzinar cuplu = ture,insa nici la diesel nu scade asa dramatic cuplul dupa 3000rpm,nici macar dupa 4000rpm,daca la diesel este atins la 2000rpm asta nu inseamna ca la 1600rpm e mort;la benzinar este atins la 3,5-4k rpm,insa si la ac scade,nu se patreaza pana la 6500rpm

Edited by ionut_marius
Link to comment
Share on other sites

Adevarul e ca nu am condus V8 dar de la ce am condus in jos cred ca se poate face trecerea cu supr-aimentare.

De ex pe masina din semnatura ta doar un 0.5-0.6 barr si deja stai de vorba de la egal la egal cu "fratii mai mari", iar daca supra-alimentarea vine din 2 turbine, a.i. sa ai acelsi "boost" de la 2000 la 6000 te descurci mai bine ca aspiratul cu aceeasi putere.

 

Amandoi stim ce inseamna supra alimentarea. Diferenta e ca tu nu stii ce inseamna un V8.

Daca ai ocazia, da o tura cu un 540i. Nu are rost sa vorbim vorbe :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.