Jump to content

De ce ati ales BMW


ROBY525d

Recommended Posts

Salut!

Am visat la BMW din liceu. Imi placeau tare ca forma, dar eram si uimit de caracteristicile dinamice.

Era o revista (poate mai este) care anual scotea un catalog cu toate masinile de serie si cateva modele de serie mica si unicat.

Tin minte si acum ca faceam socoteala cam cati ani mi-ar trebui sa stranga bani de un M sau de un 850CSi, si chiar imi faceam planuri (deh pustan!) ca am sa strang banii respectivi candva cu toate ca atunci abia stransesem bani de un fel de motoreta (scooter era prea scump).

Inca de atunci imi atrasese atentia revolutia diesel de la BMW.

Citisem ce scria acolo pentru ca citeam tot ce era despre bmw. Imi aduc aminte ca scria despre 320d-ul de atunci "136Cp adica 68Cp/litru!" dar nu mi se parea ca era pentru mine, de fapt cu mintea necoapta de atunci ii judecam pe cei cu BMW diesel, ziceam : "ori e BMW, ori e diesel".

 

In 2006, un cumnat de-al meu si-a cumparat un 320d si nu am avut ocazia sa-l conduc decat vreo cativa km si cu masina plina dar am ramas uimit ca masina respectiva era diesel!

Mi-am schimbat total impresia despre diesel si de atunci pot "detecta" cu precizie destul de mare pe cei care vorbesc despre "puturosenia" dieselului dar care nu au condus unu BMW common rail

 

Imi tot povestea el inainte dar credeam ca nu e obiectiv. Nici nu-l judecam, ma gandeam ca daca as avea si au asa ceva, nici eu n-as putea fi obiectiv.

 

Cand m-am hotarat sa-mi iau masina nici nu m-am gandit la BMW pentru ca nu puteam sa ma apropii, nu eram adeptul artificiilor gen inmatriculat bulgaria si mi-era frica de masina pe care sa o iau din start mai veche de 10 ani, ma gandeam ca pe la 10 ani trebuie sa o dau eu asa ca m-am multumit cu un hyundai 2001 cu care m-am "inteles" bine cei 30k de km cat am tinut-o. Apoi o oprortunitate s-a ivit si a trebuit sa o vindem, iar mintea mea era deja fixata pe 320d e46. In 2008 ii spuneam sotiei ca ne vom lua un 320d din 2003 in 6 trepte dar pe ea o amuza, zicea ca nu o sa avem bani de asa ceva. Nici eu nu credeam foarte tare ce ziceam dar totusi speram sa luam un E46 fcl.

A venit criza si preturile au cazut liber, in combinatie cu schimbarea locului de munca, acum ne permiteam chiar un E90 dar la limita sau de fapt un pic peste limita.

 

Eram la curent cu problemele 320d dar nu credeam ca sunt foarte dese, totusi m-am gandit ca daca am ghinion si se intampla ceva? Nu ar fi mai bine sa iau E46 si sa am cu ce sa o fac in caz de belele, decat sa am un E90 pe care sa-l admnir in parcare daca am ghinion?

 

Gandul asta plus faptul ca de fapt E46-le a fost primul care m-a impresionat profund (inca din 98 cand inca imi placea tare ursuletul) si imi placea de ani si ani de zile, m-a facut sa ma hotarasc la E46.

 

De ce 320d? Pentru ca mi se potriveste:

- fac 80% drumuri lungi (Alba-Ct) si la viteza mea obisnuita pe autostrada (140-170)sau in regim sportiv afara din localitate este economica, am incercat-o si in cel mai barbar stil de care sunt capabil si am fost uimit de consum

- pentru ca este incredibil de sportiva pentru un diesel: sotia se plange ca nu poate sa-si riice capul de pe tetiera la depasiri :)

- pentru ca are sens, economic vorbind:

a. si daca ii schimb turbina la 150k cu zic gurile rele si injectoare la 300k si tot ies in avantaj fata de un 320i de exemplu. Din alt topic reiese destul de clar ca sunt la curent cu preturile pieselor

b.modelul este destul de comun si daca se intampla ceva major poti gasi motoare intregi la 1000-1500

(chiar am vazut unul echipat la 1000 euro -de la un Rover, imi pare rau ca nu l-am luat, nu se stie niciodata)

 

c.Articulatiile (bucsaraia) si consumabilele nu sunt cu mult mai scumpe sau sunt chiar mai ieftine per total ca la alte marci (audi de exemplu)

 

ASTA CRED EU, SI NU ZIC ASTEA CA SA PORNESC O (NOUA) POLEMICA SAU CEVA DE GENU ASA CA PE ACEST TOPIC

NU RASPUND LA PROVOCARI

 

Alegerea nu a fost pura pasiune, daca ar fi fost, probabil as fi avut un M3 E36 si nu as fi avut bani sa-l plimb.

 

Am tot divagat dar adevarul este: PENTRU CA ASA AM VISAT EU DE PESTE 10 ANI, D-AIA!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

eu am condus tot felul de masini, erau masini de firma incepand de la dube si tot felul, am ajuns la o firma unde pentru inceput am primit un golf3, la un moment dat am primit un 318 care in 120 de km a consumat 18 litri de benzina, am spus atunci BMW .:download:

dupa un timp am primit un 316 cu interior crem, mi-a placut culoarea interioara plus consumul mixt de 7,5, mergea bine era putin sportiva, am inceput sa o pun la punct cat de cat, la un moment dat am plecat din firma si am lasat masina acolo mi-a parut rau dar asta era, in cele din urma am fost sunat ca masina se vinde si daca vreau sa o cumpar, cunoscand ce modificari si ce piese au fost schimbate nu am stat nici o secunda pe ganduri, de atunci o tot imbunatatesc, vreau sa ma tina inca 5 ani cel putin, acum are 20 :frantics:

Link to comment
Share on other sites

Ce v-a facut sa alegeti aceasta masina,aceasta marca?Care a fost impresia la primul contact,de cand v-ati imbolnavit de BMW

pai de prost ce am fost am ales bmw si ca am ascultat de alti idioti,,, hmm impresia a fost ok pina au inceput nesfirsitele probleme,,, pai cum sa nu ma imbolnavesc cand vdeam cum mi se duc banii si nu mai termin de reparat pe gunoiul de bmw (e60 535d 2006) bmw=cea mai proasta masina ce am detinut

Link to comment
Share on other sites

Sa povestesc si eu. :)

Mi-au placut masinile cam de cand eram mic.Tata ma lasa adesea sa tin directia, cam de cand imi aduc aminte. La inceput ma tinea doar in brate, cu timpul am inceput sa tin volanul, iar mai tarziu cand am inceput sa ajung la pedale, conduceam eu. Se intampla pe un drum de tara, printr-o padure. As fi facut cam orice sa ma lase macar sa mut masina 1m. :) Nu, nu era BMW, era o dacia 1310.

La scoala, am prins "casa pionerilor" un club unde elevii puteau opta pentru diverse lucruri in functie de aptitudini. Din clasa I m-am rugat de tata sa ma lase sa ma inscriu la karting. Initial n-a vrut, asa ca primul trimestru am mers la aeromodele, dar nu mi-a placut. Apoi am facut karting. Cam pana la liceu. Facultatea urmata a fost profil mecanic (in poli), cu toate ca de mai bine de 10 ani fac IT.

Pentru mine drumul este mai important decat destinatia, iar BMW mi-a placut dintotdeauna. Nu as putea sa explic de ce, insa ma simt extrem de relaxat cand sofez. Este un sentiment de bucurie, relativ greu de descris. Ar putea fi cea mai proasta masina din lume, mi-ar placea in continuare tot BMW. BMW este una din bucuriile mele zilnice.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.