Jump to content

Despre M5-ul meu si Automobile Bavaria...a sad story!


the drunk monkey

Recommended Posts

Am fost Luni la AB si am petrecut acolo cam o ora, cu mecanicul si Dl.Stroe, amandoi mai disponibili si mai amabili ca niciodata.

Am insistat sa vad masina,motorul,sa mi se explice clar ce si cum.

Mecanicul m-a dus in service si mi-a aratat motorul defacut . Dupa jumatate de ora petrecuta acolo am inteles zic eu mult mai bine care e situatia si intr-un fel imi asum vina ca pana acum nu am procedat astfel.

 

Vizavi de distributie,intradevar,toata problema a plecat de la patina de ghidaj....nu era complet rupta dar erau rupte bucati din ea si se pare ca lantul se invartise pe partea metalica de sub patina respectiva....distributia a sarit de la punct si a cauzat tremuratul respectiv.

L-am intrebat vizavi de compresia mica de la pistoanele 2 si 3 ,ce ar fi ptut cauza asta si mi-a zis ca posibil din cauza unei spra incalziri,pistoanele respective sa se fi dilatat si de acolo problema respectiva.A zis ca se uita la radiator sa vada daca nu cumva ar avea probleme chiar daca imi arata temperatura cum trebuie.

 

Una peste alta,cred ca situatia nu e atat de grava cum a fost prezentata, o sa va explic de ce cand o sa am mai mult timp,acum sunt pe fuga...

 

Oricum mecanicul m-a asigurat ca desi nu va shimba decat patina ,va face tot posibilul sa regleze distributia cat mai bine si motorul va merge muuuult mai bine decat in momentul in care am adus-o.

 

P.S Cand am intrebat de ce au desfacut tot motorul si nu au desfacut decat partea cu pistoanele 2 si 3 omu' a zis ca a vrut sa vada tot, sa fie sigur ca nu sunt probleme si in partea cealalata....deci sa faca o fapta buna....ce draq era sa-i mai zic? :)

 

O sa revin cu cateva detalii interesante..... :twoup:

 

Probabil ca este vorba de patina de ghidaj a lantului de distributie... la un motor M50 e vreo 300 RON (e un rahatel de plastic), pentru motorul de M5 probabil ca e de 5 ori pe atat... motorul merge si fara patina aia insa clar nu merge la fel...

 

Nu e mai scumpa...e tot vreo 300 si ceva plus tva....garniturile sunt cam 1000 ron amandoua ....se pare ca dl-Stroe se referise la toate ca ar fi pana in 1500 ron,nu doar la patina.

Link to comment
Share on other sites

Era un mecanic, sã nu-i cerem mai mult decât poate.

Foarte tare asta ... :)

Sa nu uitam ca vb totusi de o reprezentanta a marci BMW.Chiar daca este in Romania. :twoup:

 

 

P.S .Probabil ca nici nu e mecanic ,poate este vreo ruda cu cineva de la conducerea firmei si cu ceva timp in urma isi cauta de munca.. :)

Link to comment
Share on other sites

L-am intrebat vizavi de compresia mica de la pistoanele 2 si 3 ,ce ar fi ptut cauza asta si mi-a zis ca posibil din cauza unei spra incalziri,pistoanele respective sa se fi dilatat si de acolo problema respectiva.A zis ca se uita la radiator sa vada daca nu cumva ar avea probleme chiar daca imi arata temperatura cum trebuie.

 

La 70.000 nu aveau 2 pistoane cum sa se strice "spontan". Ori ai avut probleme de racire (radiator spart, un por in furtunul de racord, in colier nestrans) ori in sistemul de ungere al motorului (ulei sub limita admisa etc).

Ar mai fi a 3-a cauza: dereglarea distributiei (prin spargerea partiala a patinei) a condus la modificarea avansului.

Adica la tine dadea scanteie bujia ori inainte sa ajunga pistonul in capatul cursei - il prindea explozia pe urcare; ori il prindea prea tarziu pe coborare. Si intr-un caz si in celalalt se producea mai multa caldura decat in mod normal. Si cam asta ar fi a 3-a cauza posibila.

 

Eu in locul tau nu as accepta sa le lase cu compresia scazuta si sa le monteze la loc. Evident ca motorul va merge mai bine. Daca nu au gasit alta cauza (au enumerat colegii ce ar mai fi putut sa fie) eu as segmenta respectivele 2 pistoane ca sa le aduc la compresie normala.

Tot dai banii pe demontat-montat + garnituri. Segmentii respectivi (niste inele de metal) nu ar trebui sa fie scumpi; doar ca probabil nu sunt pe stoc si vor veni in 2-3 saptamani.

 

In caz contrar motorul va tremura mai putin - dar tot dezechilibrat va ramane. Si e pacat pentru un motor de 70.000 km sa mearga asa.

 

Repet: asta e valabil daca toate celelalte au fost verificate si sunt ok si singura cauza pentru scaderea compresiei e uzura prematura a segmentilor.

Edited by MOTANUL
Link to comment
Share on other sites

Pe banii lui fiecare face ce vrea...

Daca motorul avea 300.000 km as fi schimbat toti segmentii. La 70.000 daca restul au compresie normala, abaterile de la masuratori sunt in limite normale, la examenul vizual nu au nimic - eu nu i-as schimba.

Eu cand am un pivot stricat pe dreapta nu il schimb si pe cel de pe stanga - desi stiu ca asta e cutuma la romani.

Link to comment
Share on other sites

Nu e obligatoriu sĂŁ schimbi piesele de articulaĂžie astfel.

DacĂŁ o piesĂŁ nu are joc, nu are rost sĂŁ o schimbi.

 

Pneurile, discurile de frânã, plãcuÞele de frânã ºi amortizoarele se schimbã pereche.

La fel Âşi capetele de barĂŁ.

Link to comment
Share on other sites

Faptul ca distributia era "miscata" nu poate afecta ... partial ... testul de compresie?

 

Adica, doar la cateva pistoane, supapele sa nu mai fie perfect inchise in momentul in care pistonul se ridica?

Si asa sa iasa cele 2 pistoane cu compresie sub standard?

 

Intreb si eu... :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Probabil ca nu din cauza distributiei deplasate i-a dat compresia scazuta.

Daca deplasarea ar fi fost atat de mare, supapele ar fi lovit in piston. Si nici nu s-ar fi manifestat doar la 2 cilindri, ci la toti.

Link to comment
Share on other sites

A ţinut maşina vreo 5 zile ĂŽn service, mi-a schimbat şi toate garniturile de la motor şi cutie tot atunci.

 

Da, are sculele necesare, recondiţionează ĂŽn mod curent motoare.

 

Patina a fost vreo 3 milioane din câte ĂŽmi amintesc, manopera ( cu tot cu schimbarea garniturilor şi simeringurilor de la motor şi cutie ) a fost de 200 €.

 

Ămi amintesc că am dat 500 € cu tot cu piese, a trecut ceva vreme.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Pe banii lui fiecare face ce vrea...

Daca motorul avea 300.000 km as fi schimbat toti segmentii. La 70.000 daca restul au compresie normala, abaterile de la masuratori sunt in limite normale, la examenul vizual nu au nimic - eu nu i-as schimba.

Eu cand am un pivot stricat pe dreapta nu il schimb si pe cel de pe stanga - desi stiu ca asta e cutuma la romani.

nici macar nu poti cumpara segmenti pt doar 2 cilindrii

 

 

sunt unele piese la masini care se schimba pereche chiar daca numai una e stricata cum ar fi: anvelope, amortizoare, bucse, rulmenti, pivoti etc si asta pt ca imediat ce cade una la scurt timp va cadea si cealalta. ceea ce faci tu e doar o tragere de timp si o reparare "in rate".

 

PS: cam astea sunt masinile din romania :twoup:

Edited by io's
Link to comment
Share on other sites

A Ăžinut maÂşina vreo 5 zile ĂŽn service, mi-a schimbat Âşi toate garniturile de la motor Âşi cutie tot atunci.

Care patina a fost stricata, cea de la lantul dintre cele doua axe cu came, sau cea de la lantul dintre arbore si axa cu came?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.