Jump to content

Despre M5-ul meu si Automobile Bavaria...a sad story!


the drunk monkey

Recommended Posts

Am recuperat si a treia proforma....cea facuta acum cateva saptamani.....arata jalnic pt ca scannerul era la fel de jalnic si a trebuit sa mai umblu pe la contrast....However...cu un zoom se vede ceva....acum sa vedem daca observa cineva vre-o diferenta :twoup: ....

 

Btw, nu am luat masina nici acum pt ca evident cum a presupus acum 10 zile nu e gata....explicatia? "Furnizorul nu avea decat o garnitura de chiulasa in stoc" :)

post-76-1278436477_thumb.jpg

post-76-1278436497_thumb.jpg

Edited by the drunk monkey
Link to comment
Share on other sites

sunt unele piese la masini care se schimba pereche chiar daca numai una e stricata cum ar fi: anvelope, amortizoare, bucse, rulmenti, pivoti etc si asta pt ca imediat ce cade una la scurt timp va cadea si cealalta. ceea ce faci tu e doar o tragere de timp si o reparare "in rate".

 

Desi suntem offtopic masinile sunt la fel peste tot. Romanii au tot felul de idei preconcepute de multe ori gresite despre mentenanta unei masini.

Amortizoarele se schimba pereche, discurile, placutele de frana etc se schimba pereche.

Bucsele se schimba pereche in unele cazuri.

 

Eu la o masina am schimbat rulmentul doar pe dreapta si peste 2 ani a inceput sa huruie din nou (cel de pe stanga nu).

Evident l-am schimbat din nou doar pe cel de pe dreapta. Am vandut masina.

La cordoba am schimbat la 70.000 tot un pivot pe dreapta si in alti 30.000 km si 2 ani am vandut masina fara sa am nici un joc in articulatii...

Atata timp cat am mers cu masina in siguranta in tot acest timp eu nu vad o problema. Doar in cazul in care piesa de pe partea opusa are semne de oboseala (chiar si in stadiu incipient) o schimb.

 

Btw, nu am luat masina nici acum pt ca evident cum a presupus acum 10 zile nu e gata....explicatia? "Furnizorul nu avea decat o garnitura de chiulasa in stoc" :)

 

O fi venit unul cu idei putine si fixe ca mine si a descompletat setul :twoup:

 

Nu cred ca te ajuta cu ceva - dar cam asa sta situatia peste tot. Nici macar consumabile nu au tot timpul (ce sa mai vorbim de piese hardware - am avut experiente similare si la renault, peugeot, vw, seat). Cam tot o apa si un pamant. Iar la cele japoneze am inteles ca e si mai rau (pe langa faptul ca nu sunt pe stoc - vin si mai greu).

Edited by MOTANUL
Link to comment
Share on other sites

Se poate sa fie un text folosit ca sa taragane lucrurile. Sunt experti la asa ceva.

daca ei nu au pe stoc le aduc din germania, dar nu fac o comanda pt. 2-3 piese, si daca esti printre primii tre sa astepti pana fac ei comanda :twoup:

 

asta mi-au explicat cei de la bavaria

Link to comment
Share on other sites

nu vorbim aici de piese de 30 de RON... garniturile alea bat la 400+ de euro.. un transport la niste garnituri super express e vreo 10 euro.. ca doar nu au 30 de kile .. Sa fim seriosi.
Link to comment
Share on other sites

nu vorbim aici de piese de 30 de RON... garniturile alea bat la 400+ de euro.. un transport la niste garnituri super express e vreo 10 euro.. ca doar nu au 30 de kile .. Sa fim seriosi.

pai da dar nu fac comanda doar pt niste garnituri, fiind ele si de M. asta vroiam sa zic, nu conteaza doar greutatea sau suma. sa se stranga mai multe.

Link to comment
Share on other sites

Asta este riscul cand ai o masina exclusivista.

Stergatoare si filtre de E90 e normal ca isi permit sa tina pe stoc pentru ca se vand de obicei foarte repede.

Garnituri de chiulasa nu vand in fiecare zi...

 

La vw asa este:

Piesele cu volum de vanzare mare trebuie sa fie pe stoc; cand stocul e sub 10 bucati se comanda altele

Piesele cu volum mediu se pot comanda si fara avans. (aduce piesa si daca tu te razgandesti oricum o vinde).

Piesele care se vand rar (gen 1 bucata pe an sau la 6 luni) vin doar la comanda si avans. Termenul de livrare maxim e de obicei 5 zile.

Link to comment
Share on other sites

La cate am patit pana acum cu AB faptul ca nu au o garnitura pe stoc nu mi se mai pare ceva extraordinar. Ce mi se pare ciudat si anormal e altceva...nu stiu daca ati aruncat o privire pe proformele atasate mai sus ,unde eu am incercuit .

 

O sa observati ca in prima proforma e trecut ca necesar de schimbat "vanos gearbox " iar in cealalta in locul lor apare "rmfd unit". Adica in prima proforma trebuia sa schimb vanosurile mecanice iar in cealalta s-a renuntat la aceasta idee si s-a considerat ca trebuiesc schimbate vanosurile electronice.(asta am inteles de la mecanic ca reprezinta vanos gearbox respectiv rmfd unit)

 

Ca ultima informatie,am sunat azi la AB si se pare ca nici saptamana asta nu e gata masina. Marti s-au implinit 4 saptamani de cand le-am zis ca vreau sa imi faca masina cum era si sa o iau de acolo.

Edited by the drunk monkey
Link to comment
Share on other sites

O sa observati ca in prima proforma e trecut ca necesar de schimbat "vanos gearbox " iar in cealalta in locul lor apare "rmfd unit". Adica in prima proforma trebuia sa schimb vanosurile mecanice iar in cealalta s-a renuntat la aceasta idee si s-a considerat ca trebuiesc schimbate vanosurile electronice.(asta am inteles de la mecanic ca reprezinta vanos gearbox respectiv rmfd unit) .

rmfd unit inseamna Remanufactured unit, adica subansamblu este reconditionat, nu nou. Nu cred ca are legatura cu electronica :twoup:.

Link to comment
Share on other sites

O sa observati ca in prima proforma e trecut ca necesar de schimbat "vanos gearbox " iar in cealalta in locul lor apare "rmfd unit". Adica in prima proforma trebuia sa schimb vanosurile mecanice iar in cealalta s-a renuntat la aceasta idee si s-a considerat ca trebuiesc schimbate vanosurile electronice.(asta am inteles de la mecanic ca reprezinta vanos gearbox respectiv rmfd unit) .

rmfd unit inseamna Remanufactured unit, adica subansamblu este reconditionat, nu nou. Nu cred ca are legatura cu electronica :twoup:.

 

pai si la care subansamblu crezi ca se referea?

Link to comment
Share on other sites

Pozitiile respective de pe deviz se refera la subansamblul de comanda al Vanos-ului, nu la angrenajele in sine. Si cica piesele nu sunt noi ci sunt reconditionate.

Piesele 1 de aici.

 

Se pare ca sunt doar niste valve de comanda, dar sunt extrem de scumpe. Cu banii pe 2 piese din astea, la o masina normala iti cumperi un motor nou nout.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
am citit si eu tot postul....nu imi vine sa cred. cata dragoste, cata pasiune, CATI BANI cheltuiti si totusi cat tupeu si nesimtire din partea alora...nici nu stiu cum sa le numesc gestul... extraordinar ai fost cand ai zis de domnul wolf...un neamt cu mentalitate de roman(in domeniul afacerilor)...ce mai s-a transformat in proportie de 90 la suta in roman...pacat...mare pacat. in concluzie, masina o mai ai? functioneaza cum trebuie acum?
Link to comment
Share on other sites

sper ca ti-ai reparat masina... oricum la prin cate ai trecut pana acum.. nu te sperie pe tine o segmentare motor...fie el si M... :twoup:

oricum..originala experienta masinii asteia..nici in germania nu patea atatea in asa putin timp... :)

da o nelamurire am referitor la tine.... pe de-o parte jos palaria ca esti genul de om care schimba tot la masina chiar si la cel mai mic semn de uzura..maniac..as putea spune..in sensul bun..asa incerc sa fiu si eu...

pe de alta parte..avand in vedere ca ti-a ramas doar caroseria originala a masinii...din anul fabricatiei..restul e inlocuit mai de demult sau mai recent.. ma bate un gand.. tu cum conduci?:) pe bune.. platesc sa ma dai si pe mine o tura..ca chiar nu pricep cum de ai facut asa multi km, cum de stricai piese esentiale din masina la km la care altii schimba doar uleiul... si deci per total.. mai mult zbori decat mergi? cum de nu te-am vazut la tv pana acum?:(

bafta!:(

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Am fost sa iau masina dupa 6 saptamani de cand le-am zis ca vreau sa o iau asa cum era si cand am ajuns acolo si am discutat cu mecanicul care s-a ocupat de ea si care a zis ultima oara ca o sa mearga mult mai bine......mi-a zis ca a asamblat motorul la loc ,a pornit-o dar nu garanteaza ca ajung cu ea pana acasa fara sa sara de la punct si sa stric mai rau si alte piese. Deci cam atat de bine a facut-o.... A zis ca fara sa schimb piesele din proforma nu are rost sa merg cu ea nici pana acasa ca risc prea mult....ast in conditiile in care pana sa ajung la ei mersesem cu ea o luna doua cu acel tremurat...concluzia e ca dupa atata timp nu pot sa o mai iau nici macar asa cum era cand am adus-o.

 

Intradevar am vb cu dl Wolf,managerul si mi-a zis ca o sa se uite pe proforma si eventual o sa imi faca un discount in caz ca vreau sa cumpar piesele de la distributie de la ei.

Sincer deja mi s-a facut lehamite, am lasat-o la ei in curte si o sa caut un mecanic care sa imi rezolve problema cu distributia si cele doua pistoane. Cand o sa gasesc un mecanic care sa imi inspire incredere o sa o pun pe o platforma si o duc direct la el. Cam asta e....o sa revin cand o sa am ceva vesti mai bune. Numai bine !

Link to comment
Share on other sites

bun, dar nu mai bine o iei de-acolo? te-ai uitat e totul ok pe la ea? parca ti-au recomandat unii colegi niste mecanici, cine stie, poate e unul bun, desi nu-mi dau seama cum afli asta, tot pe baza de recomandari.

 

Da,am cateva recomandari de la colegii de aici si in baza lor o sa stbilesc unde o duc....

M-am uitat, parea ok...habar nu am insa cum si ce a facut mecanicul respectiv la motor...o sa aflu doar dupa ce il desfac in alta parte.

Link to comment
Share on other sites

am citit tot si mi se pare de domeniul fantasticului.

1. daca tot aveai chiulasa data jos de ce nu au masurat cilindrii cu un ceas comparator?

2. distributia pe lant nu sare de de la punct cu una cu doua, mai ales ca ai schimbat patina.

3. ce treaba are chiulasa cu distributia, era garnitura prajita?

4. dupa montare ti-au facut un test de compresie?

5. ti-au dat diagrama de functionare a motorului dupa ce au montat distributia?

E o mare magarie ce se intampla la noi.

Link to comment
Share on other sites

salut,

 

i feel you bro'

 

iti recomand urmatoarea chestie: nu te arunca inca la un motor. si decat sa platesti nebunia asta la AB mai bine cu mult mai putin decat proforma de la ei pui masina pe platforma si te opresti la Viena sau direct la Munchen. macar stii o treaba.

 

sau mergi pe o recomandare autohtona insa ma gandesc ca pana acum, in anii astia, ai fi gasit pe cineva sa-l lasi sa se bage in motorul tau

 

toate se rezolva.

 

La asta m-am gandit si eu prima data (scuze ca nu am citit si celelate posturi si nu stiu daca s-a mai "insistat" pe asta dar am citit romanul pana la capat :twoup: ): de ce nu duci tu un M5 in Germania? Aia nu ca ar fi speciali, dar nu sunt retardati. Crede-ma ca eu am dus un Focus in reprezentanta Ford sa-i pun o use pe spate si vroiau sa o regleze cu ciocanul. I-am aratat prostului ghidajele si s-a rezolvat. Si daca iti spun ca trimit mecanic la specializare trimit unu-doi si cand se intorc ii fac sefi la mecanici si nu mai pun mana pe masini. La ce bani ai nu stiu de ce stai in tara la probleme, frate, aici ii dai pe distractie si familie, ai probleme de sanatate sau cu masina du-te la oameni decenti. Si nici in Germania nu sari la reprezentanta, aia sunt pasionati, daca gasesti un tunner particular ti-o face ala ceas.

Link to comment
Share on other sites

Am fost sa iau masina dupa 6 saptamani de cand le-am zis ca vreau sa o iau asa cum era si cand am ajuns acolo si am discutat cu mecanicul care s-a ocupat de ea si care a zis ultima oara ca o sa mearga mult mai bine......mi-a zis ca a asamblat motorul la loc ,a pornit-o dar nu garanteaza ca ajung cu ea pana acasa fara sa sara de la punct si sa stric mai rau si alte piese. Deci cam atat de bine a facut-o.... A zis ca fara sa schimb piesele din proforma nu are rost sa merg cu ea nici pana acasa ca risc prea mult....ast in conditiile in care pana sa ajung la ei mersesem cu ea o luna doua cu acel tremurat...concluzia e ca dupa atata timp nu pot sa o mai iau nici macar asa cum era cand am adus-o.

 

Intradevar am vb cu dl Wolf,managerul si mi-a zis ca o sa se uite pe proforma si eventual o sa imi faca un discount in caz ca vreau sa cumpar piesele de la distributie de la ei.

Sincer deja mi s-a facut lehamite, am lasat-o la ei in curte si o sa caut un mecanic care sa imi rezolve problema cu distributia si cele doua pistoane. Cand o sa gasesc un mecanic care sa imi inspire incredere o sa o pun pe o platforma si o duc direct la el. Cam asta e....o sa revin cand o sa am ceva vesti mai bune. Numai bine !

 

Imi pare foarte rau ca s-a intimplat asa ceva cu motorul masinii tale.

 

Multi ani de zile (18) m-am ocupat de reparatia motoarelor de avion cu piston, de la simple depanari pina reparatii capitale (RK) etc. Da chiar aici in Romania la Romaero S.A. a existat o sectie care repara toate motoarele de avion cu piston care erau folosite in Romania si erau destule tipuri. In vremurile bune reparam RK aprox. 5 motoare pe luna care erau testate pe banc si apoi montate pe avioane.

 

Am retinut ca M5-ul tau a mers cu motorul nou cam 70000Km pina a cedat, deci asta inseamna la o viteza medie sa alegem cam .... 50 Km/h aproximativ 1400 de ore de functionare.

 

Un motor de avion cu piston, care este fortat in medie cam 5% din viata sa la putere maxima (decolare) are resursa in medie intre 800 - 1000 - spre 2000 de ore de functionare si apoi face o reparatie capitala. Se demonteza TOT se inspecteaza fiecare piesa, se repara ce este permis, se inlocuiesc piesele necesare si cele consumabile din oficiu, se asambleaza, se testeaza pe banc, si daca totul este OK mai i se mai da inca o resursa (in unele cazuri ceva mai mica). Sunt motoare care pot face cam 4-6 RK-uri in medie apoi nu se mai folosesc.

 

Motorul de M5 este destul de deosebit de cele de avion dar totusi ceva au comun: piesele vitale sunt impinse spre maximul performantei.

Un astfel de motor, daca este si solicitat, sa spunem cam 5% din viata lui la putere maxima sigur are o resursa, durata de functionare dupa care va ceda daca nu este facuta o repratie partiala, preventiva sau chiar reparatie capitala la un anumit numar de Km.

 

In cazul M5-ului (motor de automobil extrem de performant) variatiile de solicitari sunt extreme. Acum are un ralanti de 600 RPM si peste 2-3 secunde sare la 7000 RPM! Fortele de inertie sunt imense, solicitarile de evacuare a caldurii tot asa enorme (ma refer la ansamblul piston - segmenti - cilindru).

Motorul cu piston este din conceptie mai mult Calorifer decit Motor, adica din benzina arsa cam 25% va fi transformata in putere si 75% in caldura care trebuie evacuata.

In cazul unui M5 la putere maxima terbuie evacuata putere de aproximativ 1200CP sub forma de caldura (energie in unitatea de timp). Variatiile astea extrem de mari de forte de inertie datorate turatiilor si cantitatii enorme de caldura ce trebuie evacuata brusc creaza solicitari mecanice care sunt la limita gripajului mai ales la ansamblul piston - segmenti - cilindru. Exact asta s-a intimplat si in cazul ansamblului pe care un coleg de club i-a poatat pozele - gripaj puternic al pistoanelor in cilindru. (prin segmenti se evacueaza cam 80% din caldura primita de piston)

 

Totul are o limita - cind acea limita este atinsa piesele cedeaza, nu poti obtine performanta extrema si durabilitate foarte mare.

 

Nu cred ca mecanicul care a lucrat la motor sa aibe o vina ci pur si simplu s-a atins limita de fiabilitate datorita solicitarilor pentru motorul proiectat si realizat de BMW.

 

Nu este nimeni de vina - ceea ce trebuia sa se intimple la o suma de solicitari mecanice si termice (resursa) s-a intimplat.

 

Piesele acestui motor sunt lucrate intr-un sistem de calitate - deci sunt toate la fel din toate punctele de vedere. Daca motorul este montat corect, evacuarea caldurii este corecta (radiator, termostat, ulei etc.... etc...) la proiectul facut de BMW pentru a obtine performantele de exceptie cerute cam atit este resursa acestui motor. El nu poate merge ca un diesel 700000 Km. Asta explica de ce "sunt probleme" cu multe motoare de M5 s-a atins resursa motorului.

 

Dupa parerea mea un piesele vitale ale unui motor de M5 sunt mult mai solicitate (daca-l folosesti la performantele maxime) decit cele ale unui motor de avion obisnuit cu piston. In cazul motoarelor de avion cu piston folosite in acrobatie (deci solicitari rapide datorate turatiei si eforturilor termice) resursa este mult mai mica cam cu 50% din resursa normala a unui motor exploatat in conditii obisnuite.

 

Daca M5-ul il vei folosi ca o masina normala sigur va avea o durata de exploatare mult mai mare, dar in cazul asta iti iei alta masina ca nu mai este M5.

 

In cazul concret, reparatia unei asemenea bijuterii tehnice, motor de M5 nu este la indemina oricui. Ma indoiesc sa existe capacitatea tehnica (dotarea tehnica si personal instruit si cu experienta) de a face un RK calitativ la un astfel de motor chiar la Automobile Bavaria si in Germania sunt putini cei care pot face asa ceva.

 

Nu este suficienta dotarea tehnica si personal scolarizat pentru a face un RK la un astfel de motor. Si inca ceva, este o diferenta mare intre a repara un motor si a monta un motor nou pe linia de fabricatie, in cazul reparatiilor personalul este mult mai instruit.

 

Motorul de M5, daca-l folosesti la intreaga capacitate, putere, sigur nu va rezista cit al unui BMW obisnuit chiar daca-i asiguri toate conditiile normale de lucru (racire, ulei, intretinere, combustibil, filtre si exploatare ca la carte din partea detinatorului). Daca te porti mai blind cu el sigur va tine mai mult. In aceasta zona de performante superioare este greu sa dai o resursa fiecare factor conteaza.

Link to comment
Share on other sites

ĂncearcĂŁ ĂŽn Ungaria sĂŁ cauți un motor nou.

De pildĂŁ un motor nou de Honda S2000 a costat 5000 de euro. E vorba totuși de o bijuterie de 2l 240 cai -8.300 Rpm aspirat, cuplu maxim la 7.500 Rpm, cu limitare la 9.200 Rpm... Distribuția a fĂŁcut-o un student la AR cu manualul de servis ĂŽn fațĂŁ, montajul pe mașinĂŁ nu e cine știe ce fenomen nemaivĂŁzut...

MĂŁ ĂŽndoiesc cĂŁ la M5 ar fi mult mai diferit ori mai complicat, totuși nu are 120CP per litru.

Link to comment
Share on other sites

nene nu ai noroc cu ea, o sa mai bagi inca pe atat, sincer iti zic sa o vinzi pentru piese sau cine stie ce si sa iti iei alta SH . Apropo te-au jefuit legal... au vazut ca le merge... mai trist ca ce ai relatat... nu am mai auzit pana acum chiar imi pare rau.

E ciudat oricum eu cu una nu am avut absolut nici o problema iar un prieten are zilnic .

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Salut. Urate intamplari.... cine zicea ca asta nu e masina de Romania, bine zicea. Nu doar din vina infrastructurii, cat si a mentalitatii celor care ar trebui sa le puna pe picioare.

 

Al tau e cel din parcarea de vis-a-vis de Romexpo? Este unul pe care il vad aproape zilnic cand merg la facultate (de fapt e o data pe saptamana, ca-s restantele acum :twoup: ). Este un E39 alb si m-am gandit instantaneu la al tau.

 

Plimbari placute! :)

Edited by crst_g
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.