Jump to content

revizie galerie admisie BMW E60


Radu Ionita

Recommended Posts

eu am fost la service cu masina si le-am zis sa verifice de unde apar scurgerile de ulei. ce sa fie? galeria de admisie, am cumparat una noua kit complet originala 500 eur plus charge air line( racord galerie de admisie anuiesc ). masina o repar in austria iar domnii au garantat ca nu voi mai avea scurgeri de ulei dupa. pt demonstratie curata motorul complet. nu stiu daca e fisurata sau nu dar am ales s-o schimb pt ca e din plastic si nu vreau sa risc ruperea clapetelor. oricum de apreciat pasiunea colegilor care le curata singuri.
Link to comment
Share on other sites

Nu este nimic complicat, pare la inceput. Internetul - este o sursa practic inepuizabila de informatie, citeva link-uri le dau mai jos.

 

Un link in care sunt poze extrem de explicite pentru cei care se incumeta sa intervina asupra galeriei de admisie.

 

http://forums.5series.net/topic/53457-clea...-diesel-engine/

 

Inainte de a curata galeria de admisie cel mai simplu si ca un "antrenament" este curatarea EGR-ului si a "epuratorului" montat si el tot in zona galeriei de amisie:

 

vezi link-ul: - este vorba de E39 dar cam toate BMW-urile diesel sunt asemanatoare:

 

http://home.tiscali.nl/luuk60/

 

 

Cu aceasta ocazie asa cum spunea mai sus DSF verificati sistemul vacuumatic, furtunele sa nu fie crapate si poate inlocuiti si cele doua "pressure converter" (EGR si Turbina) care la multi sunt cel putin "ineficiente". Exista metode de a repara chiar si aceste "pressure converter" sau daca nu macar sa le curatam filtrele. Vexi un link-urile de mai jos:

 

http://www.bmwland.co.uk/talker/viewtopic.php?t=68028

http://www.bmwland.co.uk/talker/viewtopic....sc&start=60

 

Filme: puteti cauta si pe "YouTube" daca introduceti la cautare: "pressure converter"

Veti gasi citeva filmultete cu ce trebuie sa facti ca sa reparati singuri un pressure converter. de BMW!!!!

 

Dupa cum vedeti lumea se preocupa si chiar actioneaza!

Sunt sigur ca si unii din colegii nostri de Club vor actiona, nu este chiar asa de greu, trebuie multa atentie, scule adecvate (care se gasesc), ordine in actiunile intreprinse.

 

Foarte interesant tot ce ai spus insa am si eu o problema poate ma ajuti Am un e60 din 2005 si cam de 2 luni am o problema la el mai exact:

masina merge destul de bine la rece adica trage :) , nu se aude nici un zgomot, "fiune turbina"(cum se aude o turbina care merge bine) repet asta doar cand este rece dupa ce se incalzeste motorul nu mai trage deloc si nu trece de 4000Rot/min :twoup: mai exact daca fac o liniuta cu o Dacia 1310 imi da ceata pe langa asta se aude si un zgomot ciudat care cred ca vine de la turbina se aude de parca ar fi infundata (nu mai fiune)ti-as fi foarte recunoscator daca m-ai ajuta si pe mine.

 

Se poate intampla ceva si mai grav daca continui sa merg asa?

Problema ar putea fi de la EGR(acea supapa pe unde intra turbo cand se incalzeste sa se dilate si sa nu mai permita intrarea turbo pe admisie (am mai vorbit cu un membru de pe forum care zicea ca a avut o problema asemanatoare si zicea ca este de la EGR pentru ca el a schimbat turbo(2000 Euro) si tot nu ii mergea asa cum trebuie iar dupa schimbarea Egr i-a mers foarte bine) )?

 

Baietii de la tester ziceau ca ar fi ceva pe la turbo o chestie ce face legatura intre 2 piese la turbo ziceau ceva si de vacumm ma rog se vedea ca isi dadeau doar cu parerea(poate eroarea de o vedeau ei la turbo era din cauza ca nu reusea turbo sa impinga gazele si dadea eroare. Asta ar fi parerea mea)

Daca crezi ca ma poti ajuta as putea venii la Bucuresti sa te uiti si la ea daca ai timp liber nu as vrea sa ii schimb EGR, Turbo, Debitmetru sau altele fara sa fiu sigur ca alea sunt.

 

Numai Bine! :twoup:

Edited by Tehnor
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Este buba lor - galeria de admisie.

Uleiul se prelinge pe la etansarile axelor clapetelor de admisie si pe la "O" ringurile care etanseaza corpul celor 6 clapete in carcasa de plastic a galeriei de admisie.

 

Ce am facut eu:

Am demontat galeria de admisie - nu este chiar usor - si am cutatat-o toata. Cred ca este una din cele mai MIZERABILE componente din motorul diesel de BMW.

Corpurile clapetelor trebuie demontate (au 2 surubui cu torx de APROX 20).

 

Am folosit: manusi de protectie de cauciuc, rezistente la petrol, spray-uri de curatat motorul la exterior destul de agresive, deteregenti obisnuiti, perii, pensule, apa multa sub presiune, surubelnite lungi, aschii de lemn etc..., furtun cu apa.

 

O idee buna este sa demontati absolut totul si daca aveti unde sa dati galeria la curatat sa apelati la aceasta solutie (fierbere in apa cu sapun cu lesie etc....) si la sfirsit suflare cu aer comprimat. Daca incercati cu benzina, petrol va fi groaznic si in plus pericol de incendiu. Intr-o incinta inchisa cu produse petroliere vi se poate face si rau, operatia dureaza mult si este foarte foarte dirty....

 

Dupa curatarea care a durat cam 5 ore si o mizerie de nedescris, la montarea corpurilor clapetelor de admisie am folosit putin cauciuc siliconic care sa ajute etansarea "O" ringurilor (cauciucul sa fie din cel folosit la etansarea bailor de ulei, piese de motor cu acces al uleiului). Axele clapetetor de admisie au un fel de arc plat care se mai poate presa putin.

 

Deocamdata dupa 6 luni zona de sub galeria de admisie este destul de curata, in plus motorul merge foarte bine, are suplete si pentru un 525d consuma acceptabil (in Bucuresti vara cu A/C ia cam 10,5 - 11%).

 

Unii suprima clapetele galeriei de admisie cu toata comanda vacuumatica dar iau din performantele motorului la turatii mai mici (nu mai este asa de suplu si consuma mai mult), etanseaza zona cu dopuri de aluminiu si garnituri tip "O" ring si rezolva problema aduc motorul cu citiva ani in urma cind nu exista acest sistem de clapete orientabile vacuumatic. Personal nu sunt pentru aceasta solutie.

 

Lucrarea este pentru cei care au ceva experienta, "mecanicii incepatori" pot incerca daca au ceva curaj...

Salut ! Am vazut ca ti-a reusit operatia de curatare a admisiei si e bine ca sunt si schimbari ! Apelez si eu la tine pentru aceeasi problema (contra cost bineinteles). In zona galeriei am pierderi de ulei si mizerie cat cuprinde. Nu ma pot baga la asa ceva pt. ca nu am scule si nici spatiu necesar. As vrea sa curat si EGR-ul daca tot curat galeria de admisie ! Ma poti ajuta ? Sincer, as vrea tare mult sa faci tu toata operatiunea asta ca vad ca te pricepi si esti meticulos ! Se poate ? Multumesc si astept un semn de la tine ! (Masina este 525d, E60 - 2004)

Edited by ady23
Link to comment
Share on other sites

Este buba lor - galeria de admisie.

Uleiul se prelinge pe la etansarile axelor clapetelor de admisie si pe la "O" ringurile care etanseaza corpul celor 6 clapete in carcasa de plastic a galeriei de admisie.

 

Ce am facut eu:

Am demontat galeria de admisie - nu este chiar usor - si am cutatat-o toata. Cred ca este una din cele mai MIZERABILE componente din motorul diesel de BMW.

Corpurile clapetelor trebuie demontate (au 2 surubui cu torx de APROX 20).

 

Am folosit: manusi de protectie de cauciuc, rezistente la petrol, spray-uri de curatat motorul la exterior destul de agresive, deteregenti obisnuiti, perii, pensule, apa multa sub presiune, surubelnite lungi, aschii de lemn etc..., furtun cu apa.

 

O idee buna este sa demontati absolut totul si daca aveti unde sa dati galeria la curatat sa apelati la aceasta solutie (fierbere in apa cu sapun cu lesie etc....) si la sfirsit suflare cu aer comprimat. Daca incercati cu benzina, petrol va fi groaznic si in plus pericol de incendiu. Intr-o incinta inchisa cu produse petroliere vi se poate face si rau, operatia dureaza mult si este foarte foarte dirty....

 

Dupa curatarea care a durat cam 5 ore si o mizerie de nedescris, la montarea corpurilor clapetelor de admisie am folosit putin cauciuc siliconic care sa ajute etansarea "O" ringurilor (cauciucul sa fie din cel folosit la etansarea bailor de ulei, piese de motor cu acces al uleiului). Axele clapetetor de admisie au un fel de arc plat care se mai poate presa putin.

 

Deocamdata dupa 6 luni zona de sub galeria de admisie este destul de curata, in plus motorul merge foarte bine, are suplete si pentru un 525d consuma acceptabil (in Bucuresti vara cu A/C ia cam 10,5 - 11%).

 

Unii suprima clapetele galeriei de admisie cu toata comanda vacuumatica dar iau din performantele motorului la turatii mai mici (nu mai este asa de suplu si consuma mai mult), etanseaza zona cu dopuri de aluminiu si garnituri tip "O" ring si rezolva problema aduc motorul cu citiva ani in urma cind nu exista acest sistem de clapete orientabile vacuumatic. Personal nu sunt pentru aceasta solutie.

 

Lucrarea este pentru cei care au ceva experienta, "mecanicii incepatori" pot incerca daca au ceva curaj...

Salut ! Am vazut ca ti-a reusit operatia de curatare a admisiei si e bine ca sunt si schimbari ! Apelez si eu la tine pentru aceeasi problema (contra cost bineinteles). In zona galeriei am pierderi de ulei si mizerie cat cuprinde. Nu ma pot baga la asa ceva pt. ca nu am scule si nici spatiu necesar. As vrea sa curat si EGR-ul daca tot curat galeria de admisie ! Ma poti ajuta ? Sincer, as vrea tare mult sa faci tu toata operatiunea asta ca vad ca te pricepi si esti meticulos ! Se poate ? Multumesc si astept un semn de la tine ! (Masina este 525d, E60 - 2004)

 

daca tot vrei sa faci operatiunea asta , cu galeria de admisie , ia si cele 6 garnituri ( sau 12 ) si poate si bujiile sa le schimbi , sa ai solutie multa de spalare motor care dizolva depunerile de ulei de pe galerie ( si diluant , pentu EGR) si rabdare multa...

Link to comment
Share on other sites

Am curatat si eu azi galeria de admisie, EGR-ul si clapeta dinaintea EGR-ului la E60 525d.

La ultima clapeta si cea mai murdara s-a rupt un pic cauciucul protector si l-am rupt de tot, a ramas doar clapeta metalica. Am observat ca are si gaurele in ea.

Oricum in timp se va acoperi cu mizerie si va deveni ca una acoperita de cauciuc, fara gaurele.

Intrebarea mea e daca acum e vreo problema.

Link to comment
Share on other sites

Am curatat si eu galeria de admisie la al meu e61 530d si trebuie sa recunosc ca avea ceva jeg in ea. Curatirea am facut-o incepand cu tot felul de sprayuri de curatare si evident ca tot la motorina am ajuns(recunosc ca am cuuuurte incat sa nu murdaresc nimic) si oleak de smirghel pentru zonele "incapatzanate".

A iesit bec si nu am renuntat la swirl flaps pentru ca am considerat ca aratau foarte bine(nu aveau joc si nu erau chiar asa de imbacsite). Am adaugat oleak de silicon rosu, dar imi pare rau ca nu am cumparat garniturile (am constat dupa ce am dat jos admisia ca aveam scurgeri de ulei pe _chiulasa_)..

Recomand daca se gasesc garniturile sa se schimbe la curatire mai ales garniturile de la swirl flaps.

Edited by Blurrrache
Link to comment
Share on other sites

Am curatat si eu azi galeria de admisie, EGR-ul si clapeta dinaintea EGR-ului la E60 525d.

La ultima clapeta si cea mai murdara s-a rupt un pic cauciucul protector si l-am rupt de tot, a ramas doar clapeta metalica. Am observat ca are si gaurele in ea.

Oricum in timp se va acoperi cu mizerie si va deveni ca una acoperita de cauciuc, fara gaurele.

Intrebarea mea e daca acum e vreo problema.

 

Aceasi situatie si la mine, una din clapete avea o bucatica din cauciucul de pe ele rupta, asa ca am decis sa le curat pe toate urmand sa scot clapetele de tot.

Practic, tu daca ai curatat acel cauciuc, clapeta respectiva nu mai etanseaza deloc, chiar daca gaurelele din ea se vor astupa cu mizerie in timp. Probleme nu ar trebui sa apara, o sa-ti creasca putin consumul(desi mie imi consuma la fel si am o luna de cand am curatat toate clapetele) si ceva emisii mai ridicate, in rest nu vad de ce ar fi probleme.

 

Garnituri se gasesc separat, insa nu si cele de la clapete si nici clapetele nu se gasesc, asa ca trebuie sa cumperi galeria cu totul. Si eu, ca si Blurrache am ceva scurgeri de ulei pe motor, evident pe la garniturile de la clapete, d-aia am si hotarat sa le scot si inlocuiesc cu niste dopuri din aluminiu.

Link to comment
Share on other sites

Am curatat si eu azi galeria de admisie, EGR-ul si clapeta dinaintea EGR-ului la E60 525d.

La ultima clapeta si cea mai murdara s-a rupt un pic cauciucul protector si l-am rupt de tot, a ramas doar clapeta metalica. Am observat ca are si gaurele in ea.

Oricum in timp se va acoperi cu mizerie si va deveni ca una acoperita de cauciuc, fara gaurele.

Intrebarea mea e daca acum e vreo problema.

 

Aceasi situatie si la mine, una din clapete avea o bucatica din cauciucul de pe ele rupta, asa ca am decis sa le curat pe toate urmand sa scot clapetele de tot.

Practic, tu daca ai curatat acel cauciuc, clapeta respectiva nu mai etanseaza deloc, chiar daca gaurelele din ea se vor astupa cu mizerie in timp. Probleme nu ar trebui sa apara, o sa-ti creasca putin consumul(desi mie imi consuma la fel si am o luna de cand am curatat toate clapetele) si ceva emisii mai ridicate, in rest nu vad de ce ar fi probleme.

 

Garnituri se gasesc separat, insa nu si cele de la clapete si nici clapetele nu se gasesc, asa ca trebuie sa cumperi galeria cu totul. Si eu, ca si Blurrache am ceva scurgeri de ulei pe motor, evident pe la garniturile de la clapete, d-aia am si hotarat sa le scot si inlocuiesc cu niste dopuri din aluminiu.

Salut ! Am vazut ca ai curatat galeria de admisie si egr-ul, e vreo schimbare in mersul masinii ? Mai curge ulei pe motor, problema la fel am si eu, curge ulei de sub admisie ! Ai fost cumva la Ciolpani la service ? Cat a durat toata operatiunea asta ? Multumesc !

Link to comment
Share on other sites

Eu le-am demontat si curatat singur. Operatiunea a durat 4-5 ore. La demontat-montat nu e mare lucru, trebuie doar sa ai imbus sa desfaci capacele de la motor, tubulara 13mm si torx pentru capacele de sub filtrele de polen, iar torx pentru demontarea barii dintre amortizoare, si tubulara de 10 si 11mm pentru desfacerea suruburilor galeriei. Mai e de scos furtunul de la intercooler ce intra in clapeta de dinaintea EGR-ului, tubulatura care intra in EGR, de desfacut colierele.

Si mai raman de scos furtunele de vacuum din EGR si electro-valva de pe admisie si cele 2 mufe de pe admisie, cea care intra in electro-valva mentionata anterior si mai e o mufa pe galerie in partea ei de sus.

La curatat e migaleala.

Nu pot sa spun ca s-a schimbat ceva in mersul masinii, e la fel.

Eu am spalat motorul de ulei si m-am tot uitat, dar nu a mai curs. Am pus silicon rosu (de care se pune pe la baile de ulei) la suportul clapetelor din admisie, acolo unde se strang cu suruburi. Pe acolo dadea ulei. Garniturile nu le-am schimbat.

Link to comment
Share on other sites

Cu un spray de curatat motorul si degresat, firma producatoare Carplan. L-am luat de la un magazin de vopseluri auto, ca am luat pentru cineva un spray de vopsit si am vazut asta.

E foarte bun, are jetul subtire si puternic, si cum dadeam, se scurgea tot uleiul, dupa care am sters cu carpa si a iesit foarte bine.

Iar la EGR, clapeta si admisie am folosit un spray 2+2 de curatat carburatoare, si asta a fost foarte bun, aplicam si dadeam cu carpa, se dezlipea imediat negreala..

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

scuz eca intervin aici..dar urmarind topicul si avand de schimbat o electrovalva la egr, am demontat si eu galeria de admisie...e53 - 3.0 D din 2005 ( 218 CP)

 

surpriza mea a fost ca nu am aceste clapete de care se plange toata lumea ...intr-un colt exista aceea mufa de se poate observa pe acest forum, dar nici urma de clapete, galeria este facuta fara acestea...

 

va rog sa imi spuneti daca este ok asa, si daca pot sa o curat cu diferite substante, mi-e frica sa nu aibe totusi ceva electric inauntru, totusi nu este nufa respectiva degeaba...

 

mersi...

 

astept raspunsuri sa ma pot apuca de treaba...mersi

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

scuz eca intervin aici..dar urmarind topicul si avand de schimbat o electrovalva la egr, am demontat si eu galeria de admisie...e53 - 3.0 D din 2005 ( 218 CP)

 

surpriza mea a fost ca nu am aceste clapete de care se plange toata lumea ...intr-un colt exista aceea mufa de se poate observa pe acest forum, dar nici urma de clapete, galeria este facuta fara acestea...

 

va rog sa imi spuneti daca este ok asa, si daca pot sa o curat cu diferite substante, mi-e frica sa nu aibe totusi ceva electric inauntru, totusi nu este nufa respectiva degeaba...

 

mersi...

 

astept raspunsuri sa ma pot apuca de treaba...mersi

Ai asteptat si totusi nimeni nu a raspuns...:(

Edited by FreeStyleDaNuTzU
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Ma inscriu si eu in randul celor multi care au probleme cu galeria de admisie la E60, 530D, an 2004, luna a 8a. Motorul e plin de ulei, niste mecanici "buni" mi-au dat gaura in DPF si in catalizator cand mi s-a infundat DPFul si masina nu mai tragea...de atunci masina consuma 1l de ulei la 1000km, si da fum din toate pozitiile. Intrebarea mea este: Daca schimb galeria de admisie, masina va mai da fum? Fumul acesta e din cauza galeriei de admisie defecte? Motorul are 270.000km, filtre schimbate.
Link to comment
Share on other sites

Din pacate trebuie sa schimbi catalizatorul si filtrul de particule, sau le poti anula din soft pe ambele dar asta ramane la atitudinea ta. Daca te hotarasti sa anuleazi filtrele dar neaparat din soft, poti sa anulezi si clapetele de la galeria de admisie si sa pui niste dopuri de aluminiu ( daca tot poluiezi mediul).

a doua varianta este sa pui din dezmembari catalizatorul si DPF ar fi bine nou , dar in cazul acesta este recomandabil sa schimbi si galeria de admisie noua, deoarece daca anuleza doar clapetele o sa ti se infunde destul de repede DPF si in cazul acesta degeaba ai mai luat unul nou.

Cam acestea ar fi solutiile cea mai ieftina este anularea filtrelor din soft si a clapetelor. Problema cu fumul negru si consumul de ulei vine dela catalizator si DPF, iar pierderea de ulei posibil de la galeria de admisie, uleiul scurs pe la galerie nu se lasa fara probleme, posibil sa ti se duca si releul de bujii dar asta este alta discutie.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Releul de la bujii si bujiile imi apar defecte pe tester deja. Dar in momentul cand eu schimb catalizatorul si DPFul, tratez efectul si nu cauza. Cauza fumului respectiv care ar putea fi? Interesant e ca atunci cand iau curba stransa la stanga... da un fum de nu mai vad in spate. :( Edited by Mios
Link to comment
Share on other sites

Inainte nu scotea fum. Nu vizibil, logic, pentru ca se oprea in catalizator/DPF. Dar problema fumului provine de la motor, si catalizatorul si DPFul, doar opreste fumul. Deci daca as schimba catalizatorul si DPFul as trata efectul, nu si cauza. Cauza fumului, tind sa cred, datorita cunostintelor mele minime, ar fi galeria de admisie. Sau cel putin asa sper...
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Din pacate trebuie sa schimbi catalizatorul si filtrul de particule, sau le poti anula din soft pe ambele dar asta ramane la atitudinea ta. Daca te hotarasti sa anuleazi filtrele dar neaparat din soft, poti sa anulezi si clapetele de la galeria de admisie si sa pui niste dopuri de aluminiu ( daca tot poluiezi mediul).

a doua varianta este sa pui din dezmembari catalizatorul si DPF ar fi bine nou , dar in cazul acesta este recomandabil sa schimbi si galeria de admisie noua, deoarece daca anuleza doar clapetele o sa ti se infunde destul de repede DPF si in cazul acesta degeaba ai mai luat unul nou.

Cam acestea ar fi solutiile cea mai ieftina este anularea filtrelor din soft si a clapetelor. Problema cu fumul negru si consumul de ulei vine dela catalizator si DPF, iar pierderea de ulei posibil de la galeria de admisie, uleiul scurs pe la galerie nu se lasa fara probleme, posibil sa ti se duca si releul de bujii dar asta este alta discutie.

salut, de curand am anulat clapetele din admisie(520d,e61) este posibil sa afecteze DPF ? ce procentaj de eroare este la afirmatia de mai sus...(deoarece daca anuleza doar clapetele o sa ti se infunde destul de repede DPF) pentru-ca ma ingrijoreaza.

Link to comment
Share on other sites

Salut !

 

DPF o sa fie afectat, deoarece o sa se infunde mai repede si ceea ce o sa duca la regenerari mai dese.

Dar poti merge si asa, nu cred ca o sa fie o problema, numai ca o sa te streseze regenerarile dese, si mersul masinii prin scaderea de putere in momentul regenerarilor.

Edited by bmwbv
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.