Jump to content

Consiliere psihologica va rog...530d e60...fum negru, nu trage, schimba greu treptele.


ssteff

Recommended Posts

dimineata, la pornire pana se incalzeste putin motorul, miroase a gaze langa masina ( nu si in habitaclu). dupa ce se incalzeste motorul nu se mai simte acel miros. e normal asa cea? sau sunt probleme la galerie? si in plus de asta, cand motorul e foarte rece, fluiera putin turbina pana se incalzeste

Ar trebui sa simti miros de fum si la motor.

La mine, cand porneam cu capota deschisa chiar se vedea un "nor" de fum care se ridica deasupra motorului (filtrul de aer era afumat destul de bine).

In masina nu se simtea nimic.

Edited by costty
Link to comment
Share on other sites

Ca sa nu deschid un topic nou , postez aici problemele care le am la masina care sunt oarecum similare cu cele descrise de colegul mai sus . Masin ain cauza este un bmw 525d e60 cutie manuala , iar problema cu care ma confrunt e ca nu mai trage asa bine , daca stau bine sa ma gandesc au cam scazut performantele cu aprox 50% si a crescut cam cu 0.5-07 l/100km consumul . In principiu eu cred ca este o problema legata de turbo , inainte la 2000 rpm se auzea zgomotul de turbo acum nu se mai aude nimic . Am verificat debitmetrul dupa metoda scos mufa si nu e nici o diferenta si se aprinde instantaneu martorul de check engine . De asemenea galeria de evacuare pare ok , adica nu incearca sa ma omoare masina prin gazare in habitaclu :twoup:. A mai avut cineva pana acum probleme la partea de comanda de la turbo ? NU prea am idee cum se verifica .. Multumesc pentru raspunsuri !!

 

Ps: Filtrele sunt schimbate de aprox 1000km deci nu are ce sa fie de la filtre .

 

Nu are nimeni nici o idee legata de problema de mai sus ??

Link to comment
Share on other sites

Ar trebui sa simti miros de fum si la motor.

La mine, cand porneam cu capota deschisa chiar se vedea un "nor" de fum care se ridica deasupra motorului (filtrul de aer era afumat destul de bine).

In masina nu se simtea nimic.

Teava de esapament de la webasto e in dreptul portierei pasagerului, nu e normal sa iasa fum pe la motor. Nici nu poate fi proiectat sa scoata fum aiurea pe la motor.

Link to comment
Share on other sites

Ar trebui sa simti miros de fum si la motor.

La mine, cand porneam cu capota deschisa chiar se vedea un "nor" de fum care se ridica deasupra motorului (filtrul de aer era afumat destul de bine).

In masina nu se simtea nimic.

Teava de esapament de la webasto e in dreptul portierei pasagerului, nu e normal sa iasa fum pe la motor. Nici nu poate fi proiectat sa scoata fum aiurea pe la motor.

Ma refeream la galeria de evacuare, la fumul care iese pe sub filtrul de aer.

Link to comment
Share on other sites

Am si eu e60 din 2004 530d si am urmatoarea problema.Din cand in cand mi se aprinde in bord motorasul acela portocaliu,motorul se aude altfel vitezele se schimba mai greu si mai turate(cut.automata) iar masina parca merge infudata.Daca o las oprita cateva ore se stinge becul din bord iar cateva zile totul revine la normal.Fum nu scoate. filtrele sunt schimbate,inafara de filtrul epurator,care urmeaza sa-l schimb zilele astea.
Link to comment
Share on other sites

Ca sa nu deschid un topic nou , postez aici problemele care le am la masina care sunt oarecum similare cu cele descrise de colegul mai sus . Masin ain cauza este un bmw 525d e60 cutie manuala , iar problema cu care ma confrunt e ca nu mai trage asa bine , daca stau bine sa ma gandesc au cam scazut performantele cu aprox 50% si a crescut cam cu 0.5-07 l/100km consumul . In principiu eu cred ca este o problema legata de turbo , inainte la 2000 rpm se auzea zgomotul de turbo acum nu se mai aude nimic . Am verificat debitmetrul dupa metoda scos mufa si nu e nici o diferenta si se aprinde instantaneu martorul de check engine . De asemenea galeria de evacuare pare ok , adica nu incearca sa ma omoare masina prin gazare in habitaclu :twoup:. A mai avut cineva pana acum probleme la partea de comanda de la turbo ? NU prea am idee cum se verifica .. Multumesc pentru raspunsuri !!

 

Ps: Filtrele sunt schimbate de aprox 1000km deci nu are ce sa fie de la filtre .

 

Nu are nimeni nici o idee legata de problema de mai sus ??

 

 

Fa-i un test turbo in mers sau pune pe baietii de la service sa vada de capsula vacumatica, la fel am patit si eu si la mine sa rezolvat prin schimbarea capsulei.

Link to comment
Share on other sites

Am si eu e60 din 2004 530d si am urmatoarea problema.Din cand in cand mi se aprinde in bord motorasul acela portocaliu,motorul se aude altfel vitezele se schimba mai greu si mai turate(cut.automata) iar masina parca merge infudata.Daca o las oprita cateva ore se stinge becul din bord iar cateva zile totul revine la normal.Fum nu scoate. filtrele sunt schimbate,inafara de filtrul epurator,care urmeaza sa-l schimb zilele astea.

Nimeni nu are idee ce ar putea fi???

Link to comment
Share on other sites

Salut,

De o luna am un 530d (e60), 2003.Cand am luat-o mergea foarte bine, fara pic de fum.Dupa vreo doua saptamani...dezastru....fumaraie dupa mine, mai ales pe la 2000 - si un pic de ture cand schimba viteza(cutie automata), si nici nu se mai infinge cum facea.Cand schimba parca face un fel de frana de motor, dureaza 2-3 secunde si dupa aia trece in urmatoarea treapta(in timpul asta....scoate fum de afumi carnatii pentru toti vecinii), la fel face si invers cand vreau sa depasesc si trece in inferioara.

Normal, m-am dus la cei mai "baieti"...ca ar fi garnitura dintre turbina si evacuare, la fel - carnati, dupa asta bomba...galeria de evacuare (1700 lei plus manopera 600 lei)......tot carnati.Am sunat inapoi la "baieti", si am programat o a 15-spea diagnoza, sa vedem daca mai vand ceva sa merg si eu cu masina fara carnati dupa mine.

Precizez ca nu sunt la primul bmw, am mai avut, inainte de asta, vreo 4 ani si ceva un 520d (e39) din 2001 - in afara de consumabile(baterie, placute frana, ulei, filtre, anvelope), inca niste "chestii" de schimbat le ea - bendix electromotor, bratul de sub stergatoare de 2 ori, fulia de la motor plus role, curea si intinzator(numai ultimele vreo 1500 lei), kit ambreiaj de 2 ori cu manopera (fara liniute - 2000 lei), pompa injectie reconditonata (cam 1500 lei), pompa rezervor plus manopera (500 lei), cablu capota rupt, conducta antigel cu manopera vreo 400 lei, remapare ECU la 165 cp - 1000 lei, piesa cu tepi de la ventilatie plus manopera - 500 lei.Asta ce imi mai amintesc si, normal , nu pe original...Doamne fereste!!

Oare o iau de la capat si cu asta? Asta inseamna BMW?....sunt frumoase, stau bine pe strada, ceva caluti, dar ma gandesc serios la japoneze....

Bafta la toti....la BMW-uri !! :)

 

hm...interesant...si care crezi ca este semnificatia acestor lucruri?...cum crezi ca ar trebui sa te raportezi la ele?...(cam atat pt sa fac gratuit pentru tine in ce priveste consilierea psihologica :twoup: )...ia-ti Mazda!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Problema era un tub de cauciuc care e pe traseul dintre intercooler si EGR...se vede in partea dreapta sus a motorului, inainte de intrare in EGR.Era fisurat dar pe partea dinspre motor, si nu se vedea.Noroc de un mecanic bun care si-a dat seama imediat.Asa ca debitmetrul l-am cumparat degeaba...
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Ssteff,

E60 530d este o masina excelenta, a ta este din 2003 si deci are cam 7 ani si sigur ceva Km. Intretinerea unui diesel performant ca M57 dupa 7 ani necesita ceva investitii materiale si munca.

Eu acum sunt la a 2-a E60 525d si la ambele am schimbat galeria de evacuare care era fisurata, asta la masini din 2004 deci de 6 ani. In cazul tau daca grupul turbocompresor ar merge bine sigur ar fi ca o racheta. Vezi daca nu cumva sunt sparte, crapate furtunurile care conduc vacuumul la aparatul de dirijare al turbinei (turbina e cu geometrie variabila si poate nu se mai misca paletele care orienteaza gazele spre rotorul turbinei). Cumpara furtun la metru si inlocuieste tot.

 

Acest motor are si 2 pressure converter identice (asemanatoar cu E39 520d) care primesc informatie de la calculator si comanda prin vacuum:

 

1 - EGR-ul pe care am inteles ca l-ai curatat (daca nu functioneaza nu este economica ca EGR-ul ramine inchis si nu recircula gazele)

 

2 - IGV (Inlet Guide Vanes) - rapid scade eficienta turbinei, se invirte mult mai incet, motorul inghite mult mai putin aer ca scade presiunea de supaalimentare si a disparut rapid puterea. In plin un turbocompresor de 530d trebuie sa dea peste 2 bari presiune de admisie.

 

Tot prin vacuum sunt comandate si clapetele din galeria de admisie (cred ca modelul tau are asa ceva si ar trebui sa le verifici sa nu fie intepenite sau mai rau....) si suportii motorului, la viteza mare motorul este lasat putin mai jos. Chiar daca prin tot acest sistem intra aer el tot functioneaza dar cu intirziere ca vacuumul de comanda este mai mic.

 

Eu am avut un E39 520d care nu fugea peste 140 - 150 Km/h si avea turbbocompresorul schimbat (tipul se saturase de ea ca nu fugea). I-am schimbat pressure converter-ul turbinei (cam 3,5 mil lei), dupa asta am trecut de 206Km/h (era iarna) si mergea excelent. Dupa asta i-am curatat tot: galeria de admisie, EGR-ul si intercoolerul si a fost o masina excelenta, in plus consuma prin oras cam 6,5 - 7% si afara la 110 Km/h 5,5%

 

La acest kilometraj din pacate sunt multe la un diesel care ii mai iau din "viata" printre altele si intercoolerul pe care multi il neglijeaza (nu din cauza asta ai patit necazul).

 

Un filtru de motorina infundat ii ia din putere (nu cred ca e cazul tau ca la tine pare lipsa de aer comprimat).

 

Nu dispera ia-o incet si revizuieste-o toata daca vrei sa ai BMW 530d (crede-ma ca merita este peste 525d si ca performante si consum).

 

un sfat as dori. inteleg ca stii f multe despre aceasta masina. eu am 520 disel 2001. 130000km. cunosc istoria masinii.devenind de curand proprietar, am observa cateva lucruri care treb remediate. am gasit ulei ci praf pe ventilatorul de clima, ajuns de la la intercooler. am curatat si dupa mcateva sute de km nu vad nici o urma majora de ulei. am desfacut racordul de la turbina inspra galeria de admisie si am gasit totul uscat, turbina neavand nici un pic de joc. am retinut ca treb sa curat supapaegr si galeria de admisie.treb sa spun ca am un consum in lilitele date de fabricant i n oras 8% , afara cu pilotul automat cuplat la o viteza de 70km/h cop afiseaza 4,2l/%. cu toate astea mi se pare ca atunci cand se incalzeste trage o idee mai greu , parca ar trb sa maresc forta de apasare pe pedala. poate doar mi se pare. intrebarea mea este cum a ajuns uleiul acolo la intercooler si pe unde ar putea scapa si ce ar insemna prezenta lui acolo. multumesc.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Am cumparat recent un e60 530d din 2004. Problema pe care o am este ca tevile de esapament la iesire sunt negre nu curate cum am citit ca ar trebui sa fie daca ai PDF. Masina trage bine, merge ok, nu scoate fum cand o accelerez, am accelerat-o puternic si in stationare, nu scoate fum si totusi tevile sunt negre.Nu am erori in bord, la tester mi-a iesit doar ca releul de bujii este dus. Poate fi asta o problema? Mersi. Edited by adimotor2006
Link to comment
Share on other sites

  • 10 years later...
7 minutes ago, Georgev17 said:

Salut am un BMW 525d  si problema e la el ca la turație mica nu deschide turbina nu mai la turati marii 

Turbina a fost reconditionata de 2 orii si degeaba 

Cine a reconditionat turbina OBLIGATORIU trebuia sa regleze ACTUATORUL ei din nou pentru motorul ala!

Mergi inapoi si pune-le turbina pe masa si zi-le sa te sune cand au reglat-o pe banc. Pot sa puna vopsea (sigiliu) pe surub daca vor, dar sa faca treaba pana la capat..

Dupa aia o pui pe masina fara sa te atingi de actuator cu vreo cheie..

 

Bafta.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.