Jump to content

Cer sfaturi pt micile probleme E36 316


dantu2005

Recommended Posts

Salutare!

Sunt, de curand, posesor de pisicuta E36 316 1992 cu: geamuri manuale, trapa el, ogl el, 4usi (sedan) si de cand am luat-o pana acum i-am rezolvat o parte din chichitze, dar au mai ramas cateva pentru care am sa va cer ajutorul.

In masura in care ma puteti ajuta cu sfaturi/idei, problemele sunt urmatoarele:

 

1)Ventilatorul din interior (incalzirea)...nu functioneaza decat pe pozitia 4 si baga un debit de-ti muta falcile la spate...intrebarea e cum l-as putea repara (de unde se desface consola centrala si unde se gasesc rezistentele)->pt problema asta am dat un search pe forum, dar nu am gasit nimic concret :twoup:

 

2)Trapa...este electrica si cand apas butonul bazaie o sec, dupa care se opreste....apas in sens invers si face la fel...se comporta ca si cum ar vrea sa o deschida, dar este blocata...am incercat sa o conving ciobaneste (cu mila) cu dosul palmei din exterior, dar nu ne-am putut intelege de fel.

 

3)Geamul usii dreapta fata (manual)...cand il deschizi se deplaseaza de pe traiectoria lui...aproape ca iese din rama. Pentru inchidere trebuie ajutat cu palmele de o parte si de cealalta ca altfel nu merge la locul lui...pt asta va trebui sa desfac panoul usii, dar sunt curios daca s-a mai confruntat cineva cu situatia asta si daca ar fi nevoie de ceva piese.

 

Ar mai fi cateva de zis, dar momentan astea sunt cele mai urgente. Astazi, cu ajutorul posturilor de pe acest forum, am reusit sa ii resetez SERVICE INSPECTION-ul si OIL-ul din bord. In zilele urmatoare am sa ii si fac un schimb de ulei pentru ca il cere (uleiul e f fluid, gri si miroase a benzina).

 

Imediat ce am cumparat-o avea momente cand mergea in 3 pistoane (in special dupa ce porneam mai in forta sau dupa ce o duceam in ture mai mult)...i-am schimbat bujiile pentru ca eram 99% sigur ca asta e problema si diferenta s-a simtit din plin. Singurul lucru care imi displace la masina momentan e consumul...nu am reusit sa scot sub 7% la drum intins (Campulung Mold.-Cluj Napoca->250km)...am mers destul de bland cu masina...cu schimbarea vitezei la 2000-2500 de regula.

 

Astept raspunsuri pt problemele mele de la cine s-a mai confruntat cu ele si/sau se pricepe si are timp sa ma ajute.

Multumesc anticipat!

Link to comment
Share on other sites

Salutare!

Sunt, de curand, posesor de pisicuta E36 316 1992 cu: geamuri manuale, trapa el, ogl el, 4usi (sedan) si de cand am luat-o pana acum i-am rezolvat o parte din chichitze, dar au mai ramas cateva pentru care am sa va cer ajutorul.

In masura in care ma puteti ajuta cu sfaturi/idei, problemele sunt urmatoarele:

 

1)Ventilatorul din interior (incalzirea)...nu functioneaza decat pe pozitia 4 si baga un debit de-ti muta falcile la spate...intrebarea e cum l-as putea repara (de unde se desface consola centrala si unde se gasesc rezistentele)->pt problema asta am dat un search pe forum, dar nu am gasit nimic concret :twoup:

 

2)Trapa...este electrica si cand apas butonul bazaie o sec, dupa care se opreste....apas in sens invers si face la fel...se comporta ca si cum ar vrea sa o deschida, dar este blocata...am incercat sa o conving ciobaneste (cu mila) cu dosul palmei din exterior, dar nu ne-am putut intelege de fel.

 

3)Geamul usii dreapta fata (manual)...cand il deschizi se deplaseaza de pe traiectoria lui...aproape ca iese din rama. Pentru inchidere trebuie ajutat cu palmele de o parte si de cealalta ca altfel nu merge la locul lui...pt asta va trebui sa desfac panoul usii, dar sunt curios daca s-a mai confruntat cineva cu situatia asta si daca ar fi nevoie de ceva piese.

 

Ar mai fi cateva de zis, dar momentan astea sunt cele mai urgente. Astazi, cu ajutorul posturilor de pe acest forum, am reusit sa ii resetez SERVICE INSPECTION-ul si OIL-ul din bord. In zilele urmatoare am sa ii si fac un schimb de ulei pentru ca il cere (uleiul e f fluid, gri si miroase a benzina).

 

Imediat ce am cumparat-o avea momente cand mergea in 3 pistoane (in special dupa ce porneam mai in forta sau dupa ce o duceam in ture mai mult)...i-am schimbat bujiile pentru ca eram 99% sigur ca asta e problema si diferenta s-a simtit din plin. Singurul lucru care imi displace la masina momentan e consumul...nu am reusit sa scot sub 7% la drum intins (Campulung Mold.-Cluj Napoca->250km)...am mers destul de bland cu masina...cu schimbarea vitezei la 2000-2500 de regula.

 

Astept raspunsuri pt problemele mele de la cine s-a mai confruntat cu ele si/sau se pricepe si are timp sa ma ajute.

Multumesc anticipat!

 

1 pentru aceasta problema se impune o verificare si chiar o inlocuire a piesei cu tepi (daca masina are AC)

2 o trapa sh care merge perfect nu costa o emormitate, mai greu cu montajul, dar dupa ce o dai jos pe asta bulita te vei descurca (atentie la plafonul de carton sa nu-l rupi)

3 se desface panoul si se verifica sinele, clemele, etc sau se schimba usa cu totu... se gasesc ieftin cu geamuri manuale si poate chiar si la culoare

Link to comment
Share on other sites

1) Piesa cu tepi

2)Posibil sa fie rupte niste cleme din plastic,sau chederul din exterior putin umflat.Daca sunt clemele exista un kit de reparatie care costa cat o trapa

3)Verifica bratul macaralei sa nu fie indoiat,clemele din plastic care culiseaza,clemele din plastic care fixeaza geamul in macara,chederul din lateral sa fie la locul lui si geamul in santul chederului,daca toate sun ok poti sa dai cu wd40 in santul chederului de sus pana jos.

 

Cu problemele astea m-am confruntat si eu mai putin cu ventilatia.

Link to comment
Share on other sites

Nu, si la clima manuala exista piesa cu tepi (numai ca nu e cu tepi), arata altfel (am schimbat-o eu ca nu mergeau toate treptele de viteza - si am dat pe ea 180 RON)

 

Ba chiar si cele fara AC au o piesa echivalenta (am vazut-o cand am demontat aeroterma)

Link to comment
Share on other sites

In primul rand multumesc tuturor pt sfaturi...in al doilea rand..scz ca nu am precizat ca a mea e fara AC. Am vorbit cu un electrician si a zis ca daca e de vina butonul (ceea ce e putin probabil), atunci nu e grav ca se schimba usor...insa daca sunt de vina rezistentele (despre care a zis ca s-ar putea sa fie greu accesibile), atunci am putea incerca sa ii punem alte rezistente undeva langa buton ca sa nu desfacem prea mult (adica o carpeala romaneasca)...dar parca nu as ciobani-o in felul asta ca nu e Saviem. Cat despre piesa cu tepi..nu prea stiu unde se gaseste, cum arata si ce rol are.

Azi m-a cam suparat ca parca nu prea avea vlaga...si i-am turnat o solutie pentru curatat injectoare si i-am pus benzina de la lukoil...si acum e sprintena ca o Dacie 1100...calc acceleratia si are o retinere, apoi se tureaza o bucata, apoi urca iar greu turometrul...si tot asa. Oricum am s-o las mai moale pana in weekend cand o duc la o verificare mai amanuntita+schimb de ulei.

Ms inca o data de idei...cum prind timp liber desfac portiera ca acolo pare cel mai simplu momentan :twoup:.

Link to comment
Share on other sites

dantu2005,

 

cred ca panoul de la ventilatie poti sa il schimbi cu totul de pe la dezmebrari cu cativa zeci de lei; daca nu ma insel problema e la buton, si n-are rost sa il carpesti.

 

daca trapa are problema mecanica, e mai greu decat daca era electrica, tre vazut bine ce e acolo, de ce nu se deschide.

 

la geam e vorba de o clema sau mai multe.. s-au rupt.. mi se pare ca sunt sensibile.

 

eu zic sa nu mai bagi nimic in benzina si ulei, si daca nu le-ai schimbat, schimba toate filtrele.

Link to comment
Share on other sites

OK, ce sa zic...bafta. Imi pare rau totusi ca ai probleme asa multe. Nu mai bine n-o luai ? :)

A fost o oferta buna si nu am rezistat tentatiei, nu imi pare rau ca am luat-o, insa as schimba-o oricand pe ceva diesel sau ceva 4x4 gen suzuki samurai sau vitara (+diferenta in functie de caz)...pisicutza e adusa in tara si inmatriculata in 2009, exceptand chichitzele astea e destul de ok...nu are telescoape/bucse uzate si merge de parca ar fi electrica...zilele trecute m-a dezamagit putin ca parca nu avea vlaga, dar acuma si-a dat drumul...o fi fost benzina proasta...nu stiu exact.

 

dantu2005,

 

cred ca panoul de la ventilatie poti sa il schimbi cu totul de pe la dezmebrari cu cativa zeci de lei; daca nu ma insel problema e la buton, si n-are rost sa il carpesti.

 

daca trapa are problema mecanica, e mai greu decat daca era electrica, tre vazut bine ce e acolo, de ce nu se deschide.

 

la geam e vorba de o clema sau mai multe.. s-au rupt.. mi se pare ca sunt sensibile.

 

eu zic sa nu mai bagi nimic in benzina si ulei, si daca nu le-ai schimbat, schimba toate filtrele.

weekendul asta am sa desfac consola centrala cu ajutorul unui electrician si vedem ce ii trebuie...daca s-ar gasi la dezmembrari ce am nevoie si nu-i scump ar fi tare bine pt ca deja am depasit bugetul alocat rablei :twoup:)

clemele respective de la geam se gasesc de cumparat? sunt scumpe oare?

Link to comment
Share on other sites

Clemele cu pricina nu stiu daca le gasesti in alta parte decat la AB, dar nu cred sincer sa fie scumpe.

Am desfacut astazi panoul si am vazut care e buba. Are un fel de clema din plastic, alba, prinsa de un brat al macaralei si care culiseaza pe o sina prinsa fix de geam. La mine beleaua e cu prinderea pe bratul macaralei (bratul are o parte sferica ce ar trebui sa intre in clema cu pricina, dar clema fiind rupta...nu are cum sa intre). Am cautat azi la piese auto prin Cluj si mi s-a spus ca numai daca iau toata macaraua (4 mil) :twoup:). Se pare ca va trebui sa imi iau o macara de pe la dezmembrari ca banuiesc ca nici baietii de acolo nu le descompleteaza sa imi dea numai clema.

Edited by dantu2005
Link to comment
Share on other sites

Se gasesc clemele alea, si pe original, si pe aftermarket.

Codul piesei, este :51321938884, cel putin la coupe.

Uite aici, o diagrama http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=...hg=51&fg=10 piesa 2 este cea in cauza, nu ?

 

Daca esti din Cluj, poti lua legatura cu userul Grozadan, el are magazin de piese auto, si te poate ajuta cu ce mai ai nevoie.

 

Spor la treaba, si sa rezolvi micile probleme cat mai repede!

Link to comment
Share on other sites

Se gasesc clemele alea, si pe original, si pe aftermarket.

Codul piesei, este :51321938884, cel putin la coupe.

Uite aici, o diagrama http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=...hg=51&fg=10 piesa 2 este cea in cauza, nu ?

 

Daca esti din Cluj, poti lua legatura cu userul Grozadan, el are magazin de piese auto, si te poate ajuta cu ce mai ai nevoie.

 

Spor la treaba, si sa rezolvi micile probleme cat mai repede!

Da, aceea e vinovata..piesa 2. Ms mult de pont, am sa iau legatura sa vad daca ma poate ajuta ca si azi am fost pe la dezmembrari si tot asa mi-au zis: doar daca iau macaraua completa :twoup:.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Clemele pentru geamuri costa cam 8 lei bucata la reprezentanta BMW asa ca se merita sa le cumperi originale.

In legatura cu asa zisa "piesa cu tepi" eu am A\C manual si in locul "piesei cu tepi" am o "piesa cu rezistente".

Se ajunge la ea dand jos capacul de sub volan, si se gaseste undeva in partea dreapta.

Bazaitul care se aude cand apesi butonul trapei e posibil sa fie chiar de la buton, trapa sa nu aiba nimic.

Incearca sa schimbi butonul trapei cu unul identic si vezi daca mai bazaie.

Edited by SlowDeath
Link to comment
Share on other sites

Clemele pentru geamuri costa cam 8 lei bucata la reprezentanta BMW asa ca se merita sa le cumperi originale.

In legatura cu asa zisa "piesa cu tepi" eu am A\C manual si in locul "piesei cu tepi" am o "piesa cu rezistente".

Se ajunge la ea dand jos capacul de sub volan, si se gaseste undeva in partea dreapta.

Bazaitul care se aude cand apesi butonul trapei e posibil sa fie chiar de la buton, trapa sa nu aiba nimic.

Incearca sa schimbi butonul trapei cu unul identic si vezi daca mai bazaie.

Salut si multumesc pt ajutor!

Pentru clemele de la geam astept pana marti cand mi le va aduce un utilizator de pe forum (grozadan). In legatura cu piesa de la ventilator nu am mai facut nimic din lipsa de timp, dar daca rezistentele sunt usor accesibile am sa-mi fac timp in viitorul apropiat...am sa incep prin a-i demonta capacul de sub volan daca acolo sunt si ms mult ca mi-ai zis pentru ca eu as fi desfacut cumva consola centrala prima data :twoup:). La trapa e un defect mecanic...bazaitul care se aude cred ca e motorasul...pentru ca se aude pentru o durata f scurta de timp si se opreste ca si cum ceva ar bloca rularea trapei...pana la primavara nu-mi bat capul cu ea oricum ca iarna asta nu am nevoie de trapa.

Link to comment
Share on other sites

Sigurantele de la ventilator sunt toate puse pe acelasi suport.

Ventilatorul iti merge pe viteza cea mai mare pentru ca acea viteza (4) nu are nevoie de siguranta.

Butonul de la trapa e chiar langa motoras (e sus pe plafon) si mai caraie din cand in cand (cand e pe duca) si din cauza asta e posibil sa te duca in eroare.

La fel, e posibil sa caraie si releul de la trapa care e tot langa motoras. Daca ar fi o problema cu motorasul, nu ar merge deloc sau ar scapa trapa (motorasul merge in gol si scapa zimtii pe cablul melcat).

Sfatul meu ar fi sa dai jos suportul pe care se afla butonul de la trapa si sa deschizi si sa inchizi trapa si asa vei afla cine caraie.

Daca acel "carait" il simti la deget sigur e de la buton.

Mi se mai intampla si mie, si este de la buton... trebuie sa apas mai cu forta si nu mai face dupa.

Bafta !

Link to comment
Share on other sites

Sigurantele de la ventilator sunt toate puse pe acelasi suport.

Ventilatorul iti merge pe viteza cea mai mare pentru ca acea viteza (4) nu are nevoie de siguranta.

Butonul de la trapa e chiar langa motoras (e sus pe plafon) si mai caraie din cand in cand (cand e pe duca) si din cauza asta e posibil sa te duca in eroare.

La fel, e posibil sa caraie si releul de la trapa care e tot langa motoras. Daca ar fi o problema cu motorasul, nu ar merge deloc sau ar scapa trapa (motorasul merge in gol si scapa zimtii pe cablul melcat).

Sfatul meu ar fi sa dai jos suportul pe care se afla butonul de la trapa si sa deschizi si sa inchizi trapa si asa vei afla cine caraie.

Daca acel "carait" il simti la deget sigur e de la buton.

Mi se mai intampla si mie, si este de la buton... trebuie sa apas mai cu forta si nu mai face dupa.

Bafta !

Ok, m-ai lamurit, ms mult inca o data. Cu siguranta nu scapa cablul melcat ca s-ar auzi diferit si motorasul ar invarti continuu in momentul in care apesi butonul. Am sa incerc prima data sa verific rezistentele ventilatorului si sa le schimb si apoi, cand voi mai avea timp de joaca am sa desfac si mecanismul trapei. Ms inca o data pt ajutor!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.