Jump to content

Consum Âşi tracĂžiune spate.


swsws

Recommended Posts

Da, am avut si e39 si e46 si e36. Nevasta-mea urca la munte pe zapada fara probleme si fara sa am ASC pe masina. Si nu e vreo experta, conduce si ea cand si cand daca beau eu un sprit.

 

Cat despre ierni cu zapezi, crede-ma, daca n-am prins eu care am nevasta din Bran, inseamna ca nu a prins nimeni. :twoup:

Edited by Avantgarden
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 230
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Da, am avut si e39 si e46 si e36. Nevasta-mea urca la munte pe zapada fara probleme si fara sa am ASC pe masina. Si nu e vreo experta, conduce si ea cand si cand daca beau eu un sprit.

 

Cat despre ierni cu zapezi, crede-ma, daca n-am prins eu care am nevasta din Bran, inseamna ca nu a prins nimeni. :twoup:

Asta inseamna sa ai masina de calitate si inca o data bmw-ul ti-a aratat ca se descurca pe zapada.

Link to comment
Share on other sites

Si eu am avut un E36 320i. Parca viata cu acel E36 batea filmul :twoup: Sau pot sa spun ca isi batea joc de legile fizicii.

Am mers iarna cu el la ski. Imi placea sa opresc in panta si sa plec de pe loc. A drq de pizicuta ca era mai ascultatoare decat altele cu tractiune fata si lanturi.

Link to comment
Share on other sites

Totusi E46-le meu e dA, si am auzit ca nu prea te invarti asa fain cu A :)

 

Si nici cu d :twoup:

te invarti suficient cu d mai ales pe ud iar daca cu A nu merge inseamna ca e foarte bun pentru zapada dar eu cred totusi ca merge.

 

Apropo de asta: fwd + d + ceva putere + zapada (polei) - controlul tractiunii = ia taxiu ca e mai usor de controlat loganu :)

Edited by lucian81v
Link to comment
Share on other sites

Ce nu-mi place mie iarna cand soseaua este acoperita cu zapada , se zdruncina masina din toate bucsele si chederele , mai am un pic si astept sa-mi cada oglinzile :twoup: . Amortizoare stock care au cam 10k .

 

In rest nu am avut probleme , dar plec de pe loc ca o babuta si nu sar de 50 . Consider ca m-as lega la cap fara sa ma doara daca as incerca ceva ghidusie (asta in bucuresti) ca pe a2 aveam 120 , soseaua uscata tot frumos si deodata zapada peste tot , am strans si eu de volan si am luat piciorul de pe acceleratie si am lasat-o pe ea sa-si reduca din viteza , sa zic singurul moment cu emotie dar daca nu bruschezi si esti un gentleman cu acceleratia nu ai probleme .

 

Ce ma chinui cu iesitul din parcare si cu bagatul , chem toata familia sa ma inpinga .

Edited by Billy M
Link to comment
Share on other sites

O masina cu tractiune spate nu va urca niciodata o panta iarna mai bine decat una cu tractiune fata.

 

Pe ce te bazezi?

 

 

Pe logica,fizica si experienta personala.Am in familie masina din semnataura cu RWD si inca doua cu FWD(un opel si un vw) toate incaltate cu anvelope de iarna.In orice situatie iarna cu zapada de 10-20-30cm nu intampin absolut nici o problema cu cele cu FWD lucru pe care nu-l pot spune si despre bmw.

E mult mai usor si mai sigur de condus iarna o masina cu motorul amplasat in FATA axei fata si tractiune fata datorita centrului de greutate si directiei pe rotile motrice.

In general masinile cu FWD au distributia maselor fata-spate in jur de 60-40%.

Hai sa luam urmatorul exemplu,Drum inclinat in lateral acoperit cu zapada si gheata.

http://vreausaconduc.lufo.ro/images/indicatoare/urcare_cu_inclinare_mare.gif

La RWD spatele tinde sa alunece catre marginea drumului(in lateral) si o data plecat aproape imposibil de redresat pt ca oricat ai accelera nu te poti lupta cu legile fizicii;decat sa o pui perpendicular cu axul drumului.

La FWD chiar dc drumul este inclinat poti aplica corectii ale volanului astfel incat botul masinii sa ramana pe traseu(sa urce) pt ca puntea spate va ramane fixa.

Ca sa-ti faci o idee mai clara imagineaza-ti un velodrom inclinat:

http://carolinacyclingnews.com/wp-content/uploads/2010/04/Velodrome.jpg

 

 

2 la mana frana de motor este mult mai eficienta iarna cu o masina FWD unde iarasi greutatea pe axa fata este mai mare fata de RWD la care frana de motor actioneaza "ca si cum ai trage frana de mana" facand spatele sa alunece in laterale,mai ales in curbe.

Iarna intotdeauna o masina la care puntea spate urmeaza fata(unde este si directia) va fi mai buna,mai sigura si mai usor de condus decat una unde puntea spate impinge si tinde sa alunece in lateral cand rupe aderenta.

Poti sa-mi spui ca tractiunea spate este mai placuta la condus,mai performanta vara pe asfalt uscat,etc..dar nu mai sigura si mai buna iarna.

Link to comment
Share on other sites

Asta este singurul avantaj al tractiunii fata iarna: ca ai control asupra directiei de tractiune. Si mie la E90, cu toate sistemele de control, tot imi fuge spatele cateodata iarna in sus pe panta. Si daca panta e de ex. la garaj si ai doi pereti foarte apropiati, cateodata ai emotii :twoup:

 

Si intr-adevar, daca o masina are distributie inegala de mase, adica masa mai mare pe puntea tractoare, atunci are aderenta mai buna pe puntea respectiva, comparativ cu aceeasi masina cu distributie egala de mase. Cu cat mai buna - depinde de o tona de factori, dintre care cauciucurile reprezinta unul dintre cei mai importanti.

Link to comment
Share on other sites

@ THX-1

 

Nici nu puteai sa explici mai bine de atat! :) Ai perfecta dreptate.

 

depinde de o tona de factori, dintre care cauciucurile reprezinta unul dintre cei mai importanti.

Pe drum acoperit cu gheata nici mama cauciucurilor de iarna nu te ajuta cu nimic. Poate daca ai cauciucuri de iarna cu crampoane de metal ascutit gen masina lui James Bond... :twoup:

Link to comment
Share on other sites

pe un drum acoperit cu gheata singura sansa e 4x4 si un sofer super-bun, dar si asa sansele sunt mici..nici awd nici fwd nu te pot scoate din rahat daca ai intrat deja in el :twoup:

aaa..permite-mi sa te corectez.. ca posesor de 4x4 fara sa fie jeep, e fix zero daca franezi sau apesi ambreiajul..chestii instinctive in caz de impact iminent.. 4x4 e buna daca esti in tractiune..dar si asa.. la viteze neadecvate si gheata.. n-ai nicio sansa..

Link to comment
Share on other sites

e adevarat ca trebuie atentie mai mare la RWD, mai ales cu acceleratia. Altfel cred ca cine are un pic de experienta o redereseaza realtiv usor. Al doilea avantaj care il vad e ca la FWD daca ai peirdut puntea fata esti mort in papusoi, nu mai faci nimic, iar intr-o curba asta poate fi foarte nasol..

 

NU era iarna, doar umed pe jos si cand am luat o curba zdravana prea tare doar faptul ca eram RWD, m-a salvat, cu FWD saream parleazul de mult.

NU am control al tractiunii, am mod de winter la cutia automata, frana de motor mai slaba si ma descurc fara probleme..

Anul trecut in Austria, prietenul meu avea o mazda 6, am urcat la 2400 peste 2000 zapada la greu, ambii cu penuri de iarna nu prea se tinea dupa mine..probleme in special in curbe stranse.. masina se ducea inainte in loc sa vireze, eu acceleram o tara si ma inscriam pe trasa...

 

E intradevar alt still de condus, trebuie sa fii foarte prudent si cu RWD si cu FWD, se redreseaza in mod complet diferit, dar nu mi se pare mult mai greu de condus RWD.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Sunt ilegale.

 

Pe logica,fizica si experienta personala.Am in familie masina din semnataura cu RWD si inca doua cu FWD(un opel si un vw) toate incaltate cu anvelope de iarna.In orice situatie iarna cu zapada de 10-20-30cm nu intampin absolut nici o problema cu cele cu FWD lucru pe care nu-l pot spune si despre bmw.

E mult mai usor si mai sigur de condus iarna o masina cu motorul amplasat in FATA axei fata si tractiune fata datorita centrului de greutate si directiei pe rotile motrice.

In general masinile cu FWD au distributia maselor fata-spate in jur de 60-40%.

Hai sa luam urmatorul exemplu,Drum inclinat in lateral acoperit cu zapada si gheata.

http://vreausaconduc.lufo.ro/images/indicatoare/urcare_cu_inclinare_mare.gif

La RWD spatele tinde sa alunece catre marginea drumului(in lateral) si o data plecat aproape imposibil de redresat pt ca oricat ai accelera nu te poti lupta cu legile fizicii;decat sa o pui perpendicular cu axul drumului.

La FWD chiar dc drumul este inclinat poti aplica corectii ale volanului astfel incat botul masinii sa ramana pe traseu(sa urce) pt ca puntea spate va ramane fixa.

 

 

2 la mana frana de motor este mult mai eficienta iarna cu o masina FWD unde iarasi greutatea pe axa fata este mai mare fata de RWD la care frana de motor actioneaza "ca si cum ai trage frana de mana" facand spatele sa alunece in laterale,mai ales in curbe.

Iarna intotdeauna o masina la care puntea spate urmeaza fata(unde este si directia) va fi mai buna,mai sigura si mai usor de condus decat una unde puntea spate impinge si tinde sa alunece in lateral cand rupe aderenta.

Poti sa-mi spui ca tractiunea spate este mai placuta la condus,mai performanta vara pe asfalt uscat,etc..dar nu mai sigura si mai buna iarna.

 

 

Din păcate, ai răspuns pentru un subiect diferit de ceea ce am susţinut eu.

 

Eu am spus că o maşină cu tracţiune spate urcă o pantă mai bine decât una cu tracţiune faţă, iar acest lucru este susţinut de logică pentru că greutatea maşinii se duce pe spate, deci ai tracţiune mai bună.

Chiar am văzut un exemplu când o Supernova nu putea urca o pantă cu faţa, ĂŽnsă a reuşit fără probleme cu spatele.

 

Ănţeleg dinamica unei maşini cu tracţiune spate, nu mi-ai zis nimic nou.

 

E adevărat că este de evitat să faci frână de motor ĂŽn condiţii de aderenţă scăzută cu o maşină cu tracţiune spate pentru că rezultă un şoc prin care poţi pierde controlul maşinii.

 

Ciupanezule...revino-Ăži tati ...nu ai replicĂŁ, ce dracu? Ori suntem pasionaĂži ori nu mai suntem? :twoup:

 

Faci pe majoreta sau cum? :)

 

La ora aia dormeam.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Cat o costa un set de astfel de anvelope? Oare nu vibreaza masina cu anvelopele alea?

 

Aprox 600-700 ron/bucata(pe 16) insa nu le poti folosi decat daca locuiesti in zone muntoase unde este zapada mai mult timp;pe asfalt uscat devin cam galagioase si se uzeaza spike-urile alea de metal.

 

Edited by THX-1
Link to comment
Share on other sites

sunt complet ilegale in afara de vreo 2 tari din EU si competitii probabil sunt permise.Una din tari e sigur Finlanda, nu stiu cealalta..

Tepii aia sar cand se uzeaza cauciucul si pot rani in primul rand pietoni, apoi spart parbrize, zgarieturi etc...

Avand in vedere ca la noi se pun anvelope Sh pe masini de 40-50keuro .. iti dai seama ce catastrofe se intampla daca le dai drumul pe piata la gume dinastea..

Link to comment
Share on other sites

sunt complet ilegale in afara de vreo 2 tari din EU si competitii probabil sunt permise.Una din tari e sigur Finlanda, nu stiu cealalta..

Tepii aia sar cand se uzeaza cauciucul si pot rani in primul rand pietoni, apoi spart parbrize, zgarieturi etc...

Avand in vedere ca la noi se pun anvelope Sh pe masini de 40-50keuro .. iti dai seama ce catastrofe se intampla daca le dai drumul pe piata la gume dinastea..

Sunt ilegale in Romania? :twoup: Exista vreun text de lege care reglementeaza ne/utilizarea acestor cauciucuri?

Edited by Bobo1987
Link to comment
Share on other sites

mda in principiu cu RWD daca esti atent si gandesti nu ai probleme mari iarna.Personal nu am ramas blocat decat in zapata de peste 20 cm datorita garzii la sol(am ramas suspendat :twoup: ) In rest am urcat asa:

-E30 323i cu autoblocant+gume iarna dedicate(165/65/14) cota 1400 zapada cam 20 cm.Dacii si alte FWD se intorceau

-E46 325ti gume 205/60/16 -cam uzate anul urmator le-am aruncat,urcat pana la 3 Brazi zapada maxim 10 cm FWD mergeau ,ceva probleme in 2-3 situatii dar nu mari(la plecare plecam un pic in drift :) )

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.