Jump to content

CONTROVERSATUL ULEI 5W30 ORIGINAL BMW -LONGLIFE 04


alex.teile

Recommended Posts

Concluzia e ca nu putem afla decat daca se fac niste analize de laborator intre un ulei cumparat din DE si unul de la baietii care vand piese.Locuri unde se pot efectua aceste analize am gasit vreo 2 pe net:

 

http://www.laborator-licla.ro/prezentare.html

 

sau:

 

http://www.larex.ro/...i-laborator.htm

 

Sau cineva care lucreaza in domeniu si are acces la un laborator....

 

De ex aici :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Am tot studiat in ultimele zile...pana la urma...bun...bagam LONGLIFE04...dar ce-nseamna pana la urma aceasta norma ? Ca poti merge 20 - 30 mii km cu acest ulei ? Sau si asta? Sau nu doar asta ?:)

 

Un topic interesant si aici ( http://vwforum.vwforum.ro/topic/38064-castrol-edge-5w-30-vs-castrol-edge-turbo-diesel-5w-40/page__st__60 )...pe scurt, unii baieti de aici spun ca :

 

1."daca tot il schimbi la 15.000 km, de ce mai folosesti LL si nu 5w40 ? care crezi ca sunt avantajele ?

parerea mea e ca 0w30 sau 5w30 sunt mai fluide, nu asigura ungerea corespunzatoare la temperaturile ridicate si mai mult ca sigur ca motorul va functiona fara ungere corespunzatoare, cu consecintele de rigoare ( asta in cazul in care ai motor ale carui specificatii sunt pt 5w40 )"

 

2. "Pentru zona de temperaturi care este specifica tarii noastre, mai ales vara, unde se ating temp. de 39-43* C, un ulei 5W40, este recomandat si unde praful este abundent,(un filtru de aer arata execrabil dupa 10.000Km), deci nu se recomanda un service prelungit.

Aici se mai adauga si modul preponderent urban."

 

3. "ca o concluzie a topicului, ai facut un rezumat bun:

5w40 mai bun fata de 5w 30 pentru Romania datorita vascozitatii"

 

Am rugat o prietena din Germania sa intrebe la BMW ce ulei recomanda pentru masina mea, 320d E90... si cei de Serviciul Clienti al BMW.DE au raspuns asa:

"We are happy to inform you that the engine oil Longlife-04, and the Long Life-01 to use for your BMW 320d"

Castrol Edge Turbo Diesel SAE 0W-30

Castrol Edge Turbo Diesel SAE 5W-40

Aral SuperTronic Diesel SAE 0W-40

 

So...0W-30 sau 5W40 ? :) Eu zic ca totusi 0W30 e mai bun pentru Germania...iar 5W40 pentru Romania :) Voi ce (mai) ziceti ?:) Ms.

 

CEI CARE VOR SA RASPUNDA, MAI BINE O FACETI AICI VA ROG - http://www.bmwclub.ro/forums/topic/39311-ulei-pentru-bmw-e90-320d/page__st__40__gopid__1408959 . CA PE MINE MA INTERESEAZA MAI MULT CE ULEI E MAI BUN PENTRU BMW 320D E90 ...NU SA MA CONTRAZIC PE ULEI "ORIGINAL" BMW SAU NU.

Edited by hornetb
Link to comment
Share on other sites

La mine a mers putin mai "linistit" cu 0W30 decat cu 0W40(N42B20), asa cum este specificat in cartea tehnica cat si in TIS, uleiul se schimba intervalul dintre inspectii (intervalul de service la unele masini este din 25k in 25k, la altele din 22,5 k in 22,5k), dar nu mai tarziu de 1 an, se poate folosi orice ulei care respecta norma LL04, sunt doar diferente minore la raportul protectie motor(in general)/performante si de vascozitate la temperaturi extreme (cald/frig): exista un chart in care sunt prezentate caracteristicile pentru 0w30, 0w40, 5w30, etc (eficienta la anumite game de temperatura vs performante, etc), teoria cu uleiul "mai fluid" sau "mai vascos" nu mai are relevanta la motoarele noi...ele sunt proiectate sa functioneze cu anumite tipuri de uleiuri doar; concluzia "5w40 mai bun fata de 5w 30 pentru Romania datorita vascozitatii" nu cred ca se poate generaliza...de ex cu 5w40 masina o sa aiba performante mai bune(un plus infim de putere si consum foarte putin redus pe temperatura mare / turatii mari, in schimb cu 5w30 motorul este mai protejat...una peste alta, nu cred ca exista "uleiul perfect", fiecare tip de ulei este proiectat sa aduca anumite avantaje care trebuie luate in considerare in functie de mediul de functionare a motorului (temperatura exterioara) si regimul de functionare (sportiv / economic)

 

parerea mea...:D

Link to comment
Share on other sites

@zeronoo - " in schimb cu 5w30 motorul este mai protejat..." - gresit, cred ca 5w30 e mai "subtirel" decat 5w40 si ca 5w30 ajuta la economia de combustibil si salveaza filtrul de particule, dar 5w40 protejeaza mai bine motorul.

Am citit chiar mai devreme un articol FOARTE INTERESANT, parerea mea - http://www.machinerylubrication.com/Read/518/motor-oils ( dupa ce mai intai l-am citit pe asta - http://www.synlube.com/sae5w-20.htm ), articol din care citez si traduc (asa cum pot, stiu, inteleg :) ) - "Oils recommended by the auto manufacturers seem to compromise protection from wear under severe conditions to gain fuel economy and catalyst durability." - "uleiurile recomandate de producatorii de autovehicule par a compromite protectia impotriva uzurii in conditii severe/dure pentru a obtine economie de combustibil si "catalyst durability" - adica o durata de viata mai mare a filtrului de particule." - CORECTATI-MA DACA GRESESC :)

 

"una peste alta, nu cred ca exista "uleiul perfect", fiecare tip de ulei este proiectat sa aduca anumite avantaje care trebuie luate in considerare in functie de mediul de functionare a motorului (temperatura exterioara) si regimul de functionare (sportiv / economic)" - aici ai dreptate, dar as adauga ca depinde ce vrei sa protejezi/salvezi. Vrei fie un consum mai mic si sa salvezi filtrul de particule, bagi 5w30; vrei protectie mai mare a motorului...bagi 5w40 ...iar consumul nu mi s-a parut mare cu 5w40...si oricum n-ar conta, motorul e mai important. Mai important e motorul decat filtrul de particule. Parerea mea, gresita, desigur :)

 

 

@Myx - "cred ca ar trebui sa faceti o scrisoare la BMw si sa le recomandati voi ce ulei sa recomande ... " - depinde cine si ce le impune sa recomande...mai mult sau mai putin :) Oricum, eu sunt multumit de ce-au recomandat...n-am iesit din normele lor...intrebam doar intre cele doua recomandate de ei :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Extrase (relevante)din TIS:

 

1. Longlife-04 oils

These have been developed to guarantee an optimum service life for the particulate filter in diesel engines. These oils are stipulated for all diesel engines with articulate filter, but may also be used in almost all other BMW engines. Like Longlife-01 and Longlife-01 FE oils, they satisfy currently BMW's most stringent quality requirements. Longlife-04 oils must not be used in BMW spark-ignition engines in countries outside Europe (EU plus Switzerland, Norway and Liechtenstein).

 

2. ACEA specifications

For older vehicles, oils may still be used that are not expressly listed but which satisfy the following specifications:


  •  
  • Spark-ignition engines: A2/B2, A3/B3 or A3/B4
  • Diesel engines: A3/B3 or A3/B4

Link to comment
Share on other sites

treaba sta cam asa.. statistic vorbind cam 30 % din uleiul vandut in europa e contrafacut. ( asta la nivel EU, in ROmania e posibil sa fie mai grava situatia.)

Cel mai des se intampla sa se minta la standardul de calitate... gen Uleiul X 5w-30 are API SM, SL etc..unde SM e cea mai inalta calitate intalnita la vehicule comerciale, dar de fapt nu prea e. SM . El este chair ce zice pe cutie adica Castrol, Mobil 1 sau amis tiu eu ce firma, numai ca e substandard...

Asta e cel mai fericit caz.

Al doilea caz e cand nu e de fapt nici BMW, nici Castrol Nici nimic, ci dumnezeu stie ce ulei oarecare semisintetic sau mineral...

 

 

deci, statistic vorbind, 1 persoan din 3 de aici pe forum a avut ulei contrafacut macar odata in masina. Chiar daca a luat de la vanzatori de buna credinta, cu acte in regula. Ei nu au laboratorul lor sa verifice calitatea lotului primit. Cand Castrol sau Mobil 1 sau alta firma X , pleaca de la ei din start, substandard, nu ai nici un mod de protectie sau verificare.

 

 

Daca te uiti toti vand ulei din Germania. In Germania nu gasesti nci sa dai cu tunul ulei made in DE, nu Castrol sau BMW oricum.

 

Totusi in Romania e pe toate drumurile. Dar daca lumea cere peste tot ulei made in De, apoi dinala ai. Oferta urmeaza cererea.

Tota treaba asta are influenta a intervalului de schimb.. sa admitem ca progresul tehnic e enorm, uleirile sintetice sunt mai sintetice fata de alea din 98 .. motoarele sunt mai motoare, toata electronica si sistemele avanasate de injectie, milioanele de senzori ajuta segmentii sa etanseze perfect acum in 2011 fata de 2000... si chiar e reala treaba cu long service interval.. totusi statistic, odata din 3 pui alt ulei in masina..si atunci ce te faci... ? MAi stai cu el 25.000-30.000 de km in masina ? te miri ca ai probleme.. ?

In mod normal nu ar trebui sa fie diferente asa de mari intre uleirui sintetice de un brand ceva, si aceasi indici de vascozitate si calitate.

Nu diferente dramatice, in nici un caz.. Dar uite ca ele apar si de fapt eu cred ca sunt datoarate contrafacerii in primul rand, ca sunt substandard.

.

 

 

 

 

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

si eu prefer sa folosesc brand-uri mai putin cunoscute.. gen Motul, Liqui Molly, tocami din cauza fircii sa nu fie contrafacut. Fiind brand-uri mai putin populare riscul sa fie contrafacute e mai mic..

Nu fac nici o economie in felul asta, Liqui Molly costa lejer cat Castrol, si Motul e mai scump binisor..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

inclin sa cred ca este ceva ciudat cu uleiul asta oem pentru ca nu vad nici o reactie concreta a celor care-l comercializeaza.pai daca vindeam ulei oem si stiam ca l-am cumparat eu din germania si este original, nu contrafacut faceam pe dracu in patru sa demonstrez ca marfa vanduta de mine nu este contrafacuta.sunt in ceata cred ca urmatorul schimb il fac la reprezentanta :angry: asta este macar am certitudinea ca am ulei original.bafta la toata lumea si ungere usoara
Link to comment
Share on other sites

inclin sa cred ca este ceva ciudat cu uleiul asta oem pentru ca nu vad nici o reactie concreta a celor care-l comercializeaza.pai daca vindeam ulei oem si stiam ca l-am cumparat eu din germania si este original, nu contrafacut faceam pe dracu in patru sa demonstrez ca marfa vanduta de mine nu este contrafacuta.sunt in ceata cred ca urmatorul schimb il fac la reprezentanta :angry: asta este macar am certitudinea ca am ulei original.bafta la toata lumea si ungere usoara

 

mai exact ce ai vrea sa faca ?

Link to comment
Share on other sites

Pai in mod normal sunt obligati de lege sa puna la dispozitie certificat de conformitate. Plus avizarile din partea organelor competente romanesti.

 

Mare pacat daca cei de la noi care-l comercializeaza nu au inteles importanta faptului asta si lasa sa planeze urme de indoiala asupra calitatii si provenientei dubioase a produselor comercializate de ei.

Link to comment
Share on other sites

5w40 mai bun fata de 5w 30 pentru Romania datorita vascozitatii"

 

 

 

si daca masina are DPF ...e clar ca nu e pt Romania masina , din moment ce nu suporta uleiul 5w40...:frantics:

 

si stiam ca l-am cumparat eu din germania si este original

 

 

si daca l-ai cumparat din Germania ce ?! nu ajung si acolo piese contrafacute sau ce ?! :) e plina Germania de produse turcesti, chinezesti, unele de calitate, ca de exemplu cea mai performanta fabrica de injectoare BOSCH numai este in Germania , este in Turcia

 

nu exista de exemplu Castrol contrafacut , exista ulei iesit mai prost in normele de calitate pe linia de productie la Castrol, pe care se face super pret si se da repede :)

 

Castrol vinde si ulei colectat de exemplu :) cu toate astea este un ulei bun, masina mea de 170 de mii si merge inca perfect cu acelasi ulei fie bmw 0w 40 fie castrol 0w 40 , asa a mers de la Bavaria , asa i-am dat si eu si e doar un amarat de e46 320d 2004/09

 

o singura data am bagat 5w 40 in motor si l-am schimbat in 2000 de km...mi se parea motorul dubios , parca nu mai era acelasi

Edited by POIUYT
Link to comment
Share on other sites

Ce facea, concret?

 

pai avea alt sunet in interiorul masinii , in exterior parea acelasi , dar din interior se auzea mai pronuntat sunetul de diesel si in turatii parca nu mai aducea asa cu un benzinar, se auzea mai haotic nu stiu sa descriu , la fel in cand deceleram din 3800 in 2500 , gen frana de motor, iar la rece aducea a tractor , in fine , poate sunt eu paranoic

Link to comment
Share on other sites

si la cat il schimbi Poyut, la 25.k km ? cum zice la indicator ?

L.E... e foarte adevarat, uleiuri contrafacute sunt peste tot.. de regula il iau de la lanturi mari, parteneri autorizati.. macar stiu ca ma pot duce cu bonul si lua pe cineva de gat in cazuri extreme, mai mult de atat nu poti face nimic..

 

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

DOMI : la mine serviceul e setat la 30 de mii :) cred ca d-aia si a venit masina cu 0w 40 in ea de noua

 

schimb cam la 15 mii , aia apreciati de oilservice, practic undeva la 10 mii reali :)

Edited by POIUYT
Link to comment
Share on other sites

@POIYUT - "si daca masina are DPF ...e clar ca nu e pt Romania masina , din moment ce nu suporta uleiul 5w40..." - din contra, il suporta, si-l suporta chiar foarte bine. Si e chiar recomandat de BMW.DE "castrol edge turbo diesel 5w40"
Link to comment
Share on other sites

In general, cand pui un ulei nou, proaspat, motorul e mai silentios o perioada.

 

 

pai aia e, ca pusesem ulei nou 5w 40 castrol magnatec diesel pe vremea aia, si suna mai urat de cat cu vechiul ulei..in fine

 

@POIYUT - "si daca masina are DPF ...e clar ca nu e pt Romania masina , din moment ce nu suporta uleiul 5w40..." - din contra, il suporta, si-l suporta chiar foarte bine. Si e chiar recomandat de BMW.DE "castrol edge turbo diesel 5w40"

 

 

este recomandat da..pacat ca va ceda prematur filtrul de particule..

 

 

a apropo , 5w 40 face si depuneri mari prin admisie ,egr , 0w 40 nu prea face :flowers:

Edited by POIUYT
Link to comment
Share on other sites

pai aia e, ca pusesem ulei nou 5w 40 castrol magnatec diesel pe vremea aia, si suna mai urat de cat cu vechiul ulei..in fine

 

 

 

 

este recomandat da..pacat ca va ceda prematur filtrul de particule..

 

Fosta mea masina, tot 320d E46 - 2004...a mers numai cu castrol magnatec 5w40 ...si-a mers foarte bine pana la 200 000 km :)

Edited by hornetb
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.