Jump to content

Xdrive sau quattro


Bec

Care este mai "bun"?  

661 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
quattro imi pare mai mecanic...d-aia imi place mai mult si am si mai multa incredere in el in conditii de gheata -zapada-deal...plus ca am vazut anu trecut la Azuga (pe langa mine care ma chinuiam sa urc un delusor) si un X6 care se chinuia sa urce acelasi delusor ,foarte haios cum se sucesc si nu pastreaza traiectoria :) Edited by POIUYT
Link to comment
Share on other sites

Daca X6-le nu avea pneuri de iarna, nu este deloc relevant.

 

 

mai mult ca sigur nu avea...ca se chinuia mai rau decat maine.... :)

 

asa ceva sa ai si dezapezesti foarte usor ... :lol:

 

Edited by POIUYT
Link to comment
Share on other sites

din filmuletul acela in care audi quattro patineaza pe role se poate intelege foarte usor principiul de funtionare al sistemului

 

intre diferentialul fata si cel spate exista un diferential central torsen

 

forta de tractiune se duce instantaneu rotilor care opun mai putina rezistenta( in cazul acesta spate)

 

diferentialul central este folosit deoarece in viraje puntea fata traseaza un cerc cu raza mai mare decat puntea spate ( rotile din fata se duc mai larg decat cele din spate ) deci cel din fata parcurge o distanta mai mare

de aceea differentialele fata si spate trebuie sa se miste independent cu ajutorul diffului torsen

 

mai jos atasez cum arata torsenul asta si cum functioneaza

 

post-27310-1250094687_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

ambele au avantaje si dezavantaje asta e. la mine balanta trage pt xdive chiar daca se dovedeste stintific peste tot ca e mai slab . la mine e simplu bmw-urile i-mi plac toate de la 6 ani adica de aprox 20 de ani pe cand audi-urile nu mi-au placut niciodata. singurul audi care i-mi place cat de cat e a4 asta nou si poate a5. dar fara de bmw-uri care sunt fan din '89 e ceva diferenta deci oricum ar fi votez cu tot ce face bmw. poate ca nu-i prea buna alegerea mea da asta e am idei fixe si nimeni nu poate sa mi-le scoata din cap.
Link to comment
Share on other sites

ambele au avantaje si dezavantaje asta e. la mine balanta trage pt xdive chiar daca se dovedeste stintific peste tot ca e mai slab . la mine e simplu bmw-urile i-mi plac toate de la 6 ani adica de aprox 20 de ani pe cand audi-urile nu mi-au placut niciodata. singurul audi care i-mi place cat de cat e a4 asta nou si poate a5. dar fara de bmw-uri care sunt fan din '89 e ceva diferenta deci oricum ar fi votez cu tot ce face bmw. poate ca nu-i prea buna alegerea mea da asta e am idei fixe si nimeni nu poate sa mi-le scoata din cap.

 

:)

 

Cu adaugarea ca x-drive-ul nou chiar este superior. Are o viteza de reactie mai buna si imparte cuplul stanga -dreapta

Testele pe teren accidentat , pe pante foarte abrubte sau pe teren foaaarte alunecos sunt irelevante deoarece aceste sisteme nu sunt destinate pentru off-road.

Pentru off-road ai nevoie de sasiu independent si diferentiale complet mecanice

Link to comment
Share on other sites

Cu adaugarea ca x-drive-ul nou chiar este superior. Are o viteza de reactie mai buna si imparte cuplul stanga -dreapta

asa fac toate sistemele de tractiune integrala mai de doamne ajuta.

 

@c6t9

la subaru e altfel: daca esti cu rotile dreapta in zapada din sant si cu cele stanga pe asfalt, nu pleaca de pe loc.

 

stiu si eu cazul de care spui: e vorba de un a6 ce a ramas perpendicular in sant cu rotile de pe o punte in zapada din sant si nici vorba sa plece.

nu mai explic inca o data cum putea sa-l pacaleasca pe torsen. tu probabil stii.

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

cum spui tu ca probail stii bine !!

noua generatie de quattro instalata pe unele modele de pe a4, a5 si q5 face asta. are un diferential activ pe puntea spate . ceva oarecum similar cu ceea ce este pe M3

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

un subaru cu rotile de pe o parte in zapada si cele de pe alta parte pe asfalt nu va pleca din loc deoarece cuplul se va transmite pe fiecare punte rotilor care opun cea mai mica rezistenta... deci celor fara aderenta

 

orice diferential din 1900 toamna face asta...pt asta sunt facute diferentialele

 

nu vad ce legatura are subaru cu discutia asta ...un subaru nu are nevoie de electronica pt transmisie ...transmisia la subaru e conceputa pt mers sportiv la fel ca si transmisia quattro...pe cand xdrive-u este o trasmisie care sa te scoata din c@c@t cand nimic altceva nu va putea

 

de ce credeti ca bmw nu s-a bagat in wrc

 

sistemul asta "minune" care imparte cuplul de pe o parte pe alta lucreaza impreuna cu sistemul de franare si e banal...im momentul in care o roata pierde aderenta si se invarte prea repede este actionata frana pe acea roata si cuplul se va transmite prin diferential celeilalte roti cu aderenta

 

la fel functineaza si sistemele ce control a stabilitatii s.a.m.d.

Edited by laurjianu
Link to comment
Share on other sites

ciupanezu, tu crezi ca prezenta bmw la raliul dakar e intamplatoare?

bmw de cand au introdus xdrive pe masinile mici, vor sa prinda si ei din vanzarile de limuzine cu 4wd.

bmw au investit mult in dakar si vor mai investi. anul trecut au avut o masina care se putea bate pt victorie la raliul dakar daca nu era descalificata.

 

in ianuarie la urmatoarea editie de dakar, sunt sigur ca bmw se vor pregati temeinic pt ca daca vor castoga aceasta competietie vor sti sa exploateze asta cu departamentul de marketing. bmw vor sa demonstreze ceva in materie de 4wd.

wrc este o competitie prea dura pt ei si iti trebuie ceva experienta si ani intregi de investitii. nu stiu daca bmw vor sa se arunce la asemenea cheltuieli.

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

Cu adaugarea ca x-drive-ul nou chiar este superior. Are o viteza de reactie mai buna si imparte cuplul stanga -dreapta

asa fac toate sistemele de tractiune integrala mai de doamne ajuta.

 

@c6t9

la subaru e altfel: daca esti cu rotile dreapta in zapada din sant si cu cele stanga pe asfalt, nu pleaca de pe loc.

 

stiu si eu cazul de care spui: e vorba de un a6 ce a ramas perpendicular in sant cu rotile de pe o punte in zapada din sant si nici vorba sa plece.

nu mai explic inca o data cum putea sa-l pacaleasca pe torsen. tu probabil stii.

 

stiu. eu am avut si subaru, si ala poate fi pacalit, desi nu am avut nevoie.

 

laurjianu - mai nou nu mai e asa banal, si bmw si audi au trecut la ceva activ. problema e ca unii ar vrea ca masinile sa-i scoata din situatii limita in noroaie, zapezi etc. astia lucreaza la sisteme pt a rupe masina in doua pe viraje. adica nu prea se pupa cu ideea pe care o are romanul despre 4x4.

 

masina de teren, cum parca spunea cineva pe aici, are alte caracteristici. si din pacate a inceput sa fie tot mai rara, mai toti producatorii le remodeleaza pt a deveni un fel de SUV-uri ceva mai smechere in off-road, dar cu o puternica orientare spre confort si sosea

 

asa. legat de WRC, am vazut filmul despre echipa subaru si cate probleme au ei. asta in conditiile in care au o experienta uriasa in spate. parerea mea e ca bw nu are ce demonstra in WRC. prefer sa nu fie in WRC si sa faca masini bune, decat sa fie precum peugeot si citron si sa faca niste rahaturi cu roti. stiu, ca tocmai am mers cu cateva. experienta nasoala rau.

Edited by c6t9
Link to comment
Share on other sites

ciupanezu, tu crezi ca prezenta bmw la raliul dakar e intamplatoare?

bmw de cand au introdus xdrive pe masinile mici, vor sa prinda si ei din vanzarile de limuzine cu 4wd.

bmw au investit mult in dakar si vor mai investi. anul trecut au avut o masina care se putea bate pt victorie la raliul dakar daca nu era descalificata.

 

in ianuarie la urmatoarea editie de dakar, sunt sigur ca bmw se vor pregati temeinic pt ca daca vor castoga aceasta competietie vor sti sa exploateze asta cu departamentul de marketing. bmw vor sa demonstreze ceva in materie de 4wd.

wrc este o competitie prea dura pt ei si iti trebuie ceva experienta si ani intregi de investitii. nu stiu daca bmw vor sa se arunce la asemenea cheltuieli.

 

E o mare diferenta intre participarea la Paris-Dakar, un raliu care are loc anual, si participarea in Campionatul Mondial de Raliuri.

In primul rand, fondurile necesare sunt mult mai mici.

 

WRC nu este o competitie prea dura pentru ei, sa fim seriosi.

Adica Citroen sunt in stare sa participe cu succes in WRC dar BMW nu sunt in stare?

Audi de ce nu participa la WRC? Pentru ca nu au nevoie.

Link to comment
Share on other sites

de ex citroen are un sistem de tractiune integrala foarte bine echilibrat in WRC dar in masinile lor de serie nici nu poate fi vorba de asa ceva

 

ontopic: xdrive e un sistem care te salveaza in situatii limita dar nu e la fel de sportiv ca si quattro

eu asa vad treaba asta

offtopic: nu cred ca xdrive-u ar face fata in WRC

Link to comment
Share on other sites

ontopic: xdrive e un sistem care te salveaza in situatii limita dar nu e la fel de sportiv ca si quattro

eu asa vad treaba asta

offtopic: nu cred ca xdrive-u ar face fata in WRC

Ce treaba are sportivitatea cu Xdrive sau quattro ? cum adica una e mai sportiva ca alta ?

Se pot adapteza si pe trabant, asta inseamna ca un trabant cu quattro e mai sportiv decat un trabant cu xdrive ?

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.