Jump to content

Xdrive sau quattro


Bec

Care este mai "bun"?  

661 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

hai sa fiu mai esplicit ca vad ca s`au incins spiritele pe aci....in primu rand...nu e varianta de top de la r8....si este a finului meu....asa ca de ce sa nu mi`o dea..?in al2lea rand nu iam dat talpa....ca sa zic ca nu pot so controlez....iam dat atat cat este nevoie sa se invarta.....si nu am zis ca 325xi face pipi pe un r8 darminte e46 al meu....ma`m referit numai la faptu ca ma`m simtit mai stabil in bmw efectuand acealeashi comenzi....adika bruscand la fal volanu....stanga dreapta....si nu numai cercuri...ca la cercuri nutzi dai seama daka aluneca sau nu ca te invartzi intr`un perimetru cat de cat limitat....la asta ma`m referit...da nah acuma.....cat 325xi e plin buc de el....si r8 daka vezi unu la 2luni.....ce sa zic.....lumea lauda raritatea......si pentru mine realitatea este ca nash da banii pe un r8 ca sa fie singura masina......de weekend merge...mai ales de un bamboo.....si aicea nu e vba de strugurii acrii.....e vba de realitate...adika intr`o masina de 10.000 de euro sa ma simt mai sigur decat in una de 146.000 de miii si cu vreo 4 ani jumate mai noua.....nu mi sa poarut normal....nu`mi laud cioara....
Link to comment
Share on other sites

mai intai R8 e 4x4 pe hartie, 10% fata, 90% spate.

 

La mine BMW a inceput sa cam piarda din aura aia de masina suprema, are prea multa electronica, din ce am citit in topicul asta xDrive e un sistem electronic, pe cand quattro e mecanic, as alege la orice ora un sistem mecanic fata de unul electronic, sunt cativa pe forum care s-au plans ca nu le-au mai pornit masiile dupa ce le-au spalat pe dedesubt sau au trecut prin gropi putin mai adanci pline cu apa. Nu stiu cat de fiabil este xDrive sau quattro dar de data asta merg pe mana celor de la Audi. Am vazut testul celor de la Top Gear la X3 si masina a ramas suspendata, nu stiu daca a fost pe bune sau nu dar atunci X3-ul s-a facut de rusine. Zicea cineva ca un R8 nu s-a descurcat pe zapada, pai cati isi iau masina de sute de mii de euro si 400+ cai putere sa se dea cu ea pe zapada?

Votat quattro.

 

L.E. A5 e o masina frumoasa.

 

parea mea e ca vorbesti din reviste si n-ai inteles absolut, dar absolut nimic. cat priveste TOPGEAR, e ca in filme. nu are nici cea mai mica legatura cu realitatea. daca ala e etalonul pt tine, e trist.

 

sa le luam pe rand

 

quattro e mecanic? serios? cu diferential electronic :)

 

 

despre ce masini si ce apa vorbesti? bmw? ce treaba are x-drive cu asta?

 

mergi pe mana celor de la audi pe baza testului de la topgear? filmele pacalesc lumea la greu, e foarte simplu sa faci asta

 

 

apropo, cum te-ai gandit ca o masina cu garda la sol 20cm va putea trece printr-un loc gandit pt garda la sol de 26 cm? e un test de rahat. sa vezi ultimul topgear cu X6. dar oricum stim ca emisiunea e un show, o caterinca. deci rusinea X3-ului my ass.

 

nu mai trage concluzii fara sa fi mers serios cu masinile, ci dupa ce scrie la reviste. sunt niste surse de informatii la fel de bune precum OTV-ul.

Edited by c6t9
Link to comment
Share on other sites

Ai dreptate.

X3-ul a fost ironizat la Top Gear pentru show nu pentru cĂŁ nu ar fi o maÂşinĂŁ bunĂŁ.

 

Uite ce spun cei de la Fifth Gear despre X3:

 

Iar pe youtube sunt foarte multe filmuleĂže unde se vede cĂŁ X3-ul este o maÂşinĂŁ foarte bunĂŁ.

Link to comment
Share on other sites

mai intai R8 e 4x4 pe hartie, 10% fata, 90% spate.

 

La mine BMW a inceput sa cam piarda din aura aia de masina suprema, are prea multa electronica, din ce am citit in topicul asta xDrive e un sistem electronic, pe cand quattro e mecanic, as alege la orice ora un sistem mecanic fata de unul electronic, sunt cativa pe forum care s-au plans ca nu le-au mai pornit masiile dupa ce le-au spalat pe dedesubt sau au trecut prin gropi putin mai adanci pline cu apa. Nu stiu cat de fiabil este xDrive sau quattro dar de data asta merg pe mana celor de la Audi. Am vazut testul celor de la Top Gear la X3 si masina a ramas suspendata, nu stiu daca a fost pe bune sau nu dar atunci X3-ul s-a facut de rusine. Zicea cineva ca un R8 nu s-a descurcat pe zapada, pai cati isi iau masina de sute de mii de euro si 400+ cai putere sa se dea cu ea pe zapada?

Votat quattro.

 

L.E. A5 e o masina frumoasa.

 

parea mea e ca vorbesti din reviste si n-ai inteles absolut, dar absolut nimic. cat priveste TOPGEAR, e ca in filme. nu are nici cea mai mica legatura cu realitatea. daca ala e etalonul pt tine, e trist.

 

sa le luam pe rand

 

quattro e mecanic? serios? cu diferential electronic :)

 

 

despre ce masini si ce apa vorbesti? bmw? ce treaba are x-drive cu asta?

 

mergi pe mana celor de la audi pe baza testului de la topgear? filmele pacalesc lumea la greu, e foarte simplu sa faci asta

 

 

apropo, cum te-ai gandit ca o masina cu garda la sol 20cm va putea trece printr-un loc gandit pt garda la sol de 26 cm? e un test de rahat. sa vezi ultimul topgear cu X6. dar oricum stim ca emisiunea e un show, o caterinca. deci rusinea X3-ului my ass.

 

nu mai trage concluzii fara sa fi mers serios cu masinile, ci dupa ce scrie la reviste. sunt niste surse de informatii la fel de bune precum OTV-ul.

 

 

 

Nu inteleg ce te ataci asa, oricumn X3 e o masina de rahat, e parerea mea proprie si personala si nu o sa mi-o schimbe nimeni nicodata, si ce ai vrea sa venerez BMW-ul? Recunosct la orice ora ca sunt unele masini mult mai bune decat BMW. Nu vorbesc din reviste eu am zis ce am inteles din toate discutiile de aici, ca Quattro e un dispozitiv mecanic pe cand xDrive e un dispozitiv electronic. Si vezi chestia cu apa nu era vorba de XDrive era vorba de BMW, si s-a intamplat la un seria 6 . Multa bafta.

 

 

quattro foloseste mai putina electronica la transmisie ...e mai mult mecanica , si torsenul distribuie foarte bine cuplul pe punti

daca xdrive-ul ar fi atat de bun ar fi folosit la supercaruri si in raliuri...dar nu e

 

se poate continua discutia la infinit ...pana nu se face un test pe masini cu motorizari egele, pneuri identice,suspentii la fel si mase apropiate dar una cu xdrive si alta cu quattro, in mai multa conditii ...nu vom sti care e mai bun

Eu ce sa inteleg de aici ca quattro e electronic?

Edited by Cosm1n
Link to comment
Share on other sites

 sa vezi ultimul topgear cu X6. dar oricum stim ca emisiunea e un show, o caterinca. deci rusinea X3-ului my ass.

:)

 

 

adica asta...?!

 

http://www.libertatea.ro/stire/jeremy-clar...deo-270787.html

 

ce dreacu face x-drive, nu urca nici pe iarba..?!

si ce face frana de mana?! :lol:

Edited by POIUYT
Link to comment
Share on other sites

Nu inteleg ce te ataci asa, oricumn X3 e o masina de rahat, e parerea mea proprie si personala si nu o sa mi-o schimbe nimeni nicodata, si ce ai vrea sa venerez BMW-ul? Recunosct la orice ora ca sunt unele masini mult mai bune decat BMW. Nu vorbesc din reviste eu am zis ce am inteles din toate discutiile de aici, ca Quattro e un dispozitiv mecanic pe cand xDrive e un dispozitiv electronic. Si vezi chestia cu apa nu era vorba de XDrive era vorba de BMW, si s-a intamplat la un seria 6 . Multa bafta.

 

nu ma atac. emiti pareri fara sa stii despre ce vorbesti. nu e normal sa-ti aduc argumente ca te bazezi numai pe perceptii false sau macar puternic subiective si tu sa faci la fel, daca ai?

 

nu are nici o legatura ca am X3, BMW sau altceva. asa gandesti tu poate. prieteni care au trecut de la quattro la xdrive am cativa, invers inca nu stiu.

 

am un anumit X3. daca nu poti vedea mai mult, asta e. ma doare fix in basca ce consideri despre X3. de fapt ma bucur.

 

quattro e foarte misto la mers tare pe asfalt sau oricum sosea si e paralel cu off-road-ul usor.

 

trist e ca nu stii absolut nimic despre x-drive sau quattro, nu ai multi km cu nici una dintre ele, nu le-ai vazut la munca in paralel, dar desfiintezi o marca si ai preferinte categorice.

 

 

 sa vezi ultimul topgear cu X6. dar oricum stim ca emisiunea e un show, o caterinca. deci rusinea X3-ului my ass.

:)

 

 

adica asta...?!

 

http://www.libertatea.ro/stire/jeremy-clar...deo-270787.html

 

ce dreacu face x-drive, nu urca nici pe iarba..?!

si ce face frana de mana?! :)

 

sper ca glumesti si nu crezi ca spune guru.

 

nu stiu cum dracu se face ca eu n-am patit asa ceva. la dracu, a urcat pante mari pe drum acoperit cu praf/nisip (cine a fost la greci stie despre ce vorbesc, acolo sunt cele mai dese), a urcat pante prin noroi, pe zapada. deci o fi doar caroseria de bmw :lol:

 

ma bucur ca au adus un audi sa ne demonstreze ce poate pe iarba uda si pe zapada cu gume de vara.

 

care ai fost la landrover academy??? care a fost singura conditie pt ca masina mearga pe teren accidentat? sa fie dotata cu gume special pt asta. nici macar o singura roata (din pacate au mai facut si pana si rezervele nu erau speciale, masina nu vine cu gume de teren) nu era permisa sa fie altfel. cei care au facut pana au fost retrasi din curs.

 

sa va vad pe voi cu gumele alea pe asfalt.

 

la bmw au avut gume de iarna. asta e. nici nu vor sa fie la nivel de LR.

 

deci despre ce discutam de fapt? normal ca multi cred ca daca ai 4x4, mergi pe orice, urci orice.

 

iar pozitia topgear e una de show si nimic mai mult. guru sa nu uite ce masini are el si ca in general crapa cand alta marca e peste una britanica (chiar daca el nu are nici una britanica, de bune ce sunt, dar in emisiune le recomanda mereu :) )

 

 

X6 e bun de agatat pitipoance, nu m-a atras niciodata, prefer X5 cu toate ca nu sunt adeptul SUV-urilor.

 

cu asta sunt de acord, nu era nevoie de X6, ci de sistemele de pe el adaptate la scara mica. bmw sunt niste imbecili in ceea ce priveste modelele, dotarile, motorizarile.

la capitolul asta audi sta infinit mai bine.

 

dimensiunea mare si garda la sol au avantaje punctual. de exemplu la nemti nu ai ce sa faci cu o asa masina. n-au gropi, n-au obstacole (linii de tren, borduri, speedbumps supradimensionate, drumuri forestiere etc), se circula cu viteza, eu n-am gasit nici o situatie in care sa-i gasesc utilitate unui SUV. in romania o fac zilnic pt ca merg peste tot, nu ma gandesc daca aici am loc sau nu, nu las masina parcata pe mijlocul strazii etc.

Link to comment
Share on other sites

...

 

 

mai usor , te agiti prea mult...

da , este adevarat ca x6 fara gume de iarna e praf, am vazut cu ochii mei la Azuga cum eu am urcat o panta cu RWD si diferential open ,iar un X6 patina ca toti dracii...insa sa nu poti merge pe iarba cu un AWD roti late de vara si X-driveul minunat...mi se pare deplasat... :)

Link to comment
Share on other sites

daca iarba e uda, are ceva inclinatie terenul si nu stii cum sa conduci, sau te faci ca nu sti ca sa iasa video-ul , atunci nu mergi. altfel , nu vad cum nu poti sa mergi.

Eu sunt adeptul X-drive cand vine vorba de macadam, ploaie , oras , zapada, iarba etc.. Daca ma gandesc la offroad , atunci merg pe un Land-cruiser

Link to comment
Share on other sites

...

 

 

mai usor , te agiti prea mult...

da , este adevarat ca x6 fara gume de iarna e praf, am vazut cu ochii mei la Azuga cum eu am urcat o panta cu RWD si diferential open ,iar un X6 patina ca toti dracii...insa sa nu poti merge pe iarba cu un AWD roti late de vara si X-driveul minunat...mi se pare deplasat... :)

 

asa e, ma agit aiurea. pana la urma ce conteaza, la modul serios. niste pareri se emit pe baza unor cunostinte. acum lumea vede ambele argumente, crede ce vrea, eu voi dormi foarte linistit la noapte.

 

alege un loc si eu vin sa testam.

 

imi aduc aminte de alta masina injurata ca nu e poate offroad, subaru forester XT, ca nu are diferentiale, ca daca patineaza o roata pe fata si una pe spate nu te mai misti, etc. si la balvanyos am mers dupa un landrover de offroad veritabil, cu gume speciale, garda la sol vreo 30cm, inlcusiv pe iarba uda. m-am gandit de 2 ori inainte sa fac asta, imi era frica ca raman acolo. daca acceleram ca boul, normal ca pierdea aderenta imediat, dar am aplicat metoda de mers pe gheata din manual, dai a doua si pleci. nici o panta, nici o iarba n-au mai pus probleme.

 

nu mai zic ca am facut transalpina cu ea, insotit de un pajero, pe niste drumuri unde erau numai defendere, se uitau la mine ca la masini straine. si aveam gume de vara, destul de inconstient, stiu.

 

iarna la fel, l-am bagat in zapezile cele mai mari si fluiera pe acolo, altii se chinuiau cu toate sistemele 4x4 din lume, daca nu ai gume, daca nu abordezi corespunzator, degeaba.

 

si la bmw daca dai pe sd si apesi acceleratia aiurea, pleci cu 1-a si tare, pierzi aderenta. treci pe D, pleci cu a doua si aia e. am urcat mult prea multe pante dificile si fara stres sa cred ca zice el in film. iarna asta am testat-o si in zapada, ZAPADA, nu ce avea el acolo, FARA repros.

 

din pacate ca a vrut sa spuna, nu s-a inteles. ca masina in sine nu e cel mai fericit compromis ACUM, pe criza asta.

 

oricum la ei, astfel de incrucisari nu se justifica pt ca au sosele foarte multe si foarte bune. daca traiam in germania nu luam niciodata X3 sau orice SUV, n-ai ce sa faci cu ele.

 

iti iei masina de off-road daca te duci prin noroaie (care apropo, nu sunt peste tot, chiar primesti amenda daca faci off-road pe unde nu e drum sau loc special amenajat, se considera ca distrugi natura) si mergi incet pe sosea. am mai spus asta si cu alta ocazie, multi nu stiu sa-si aleaga masina si dau vina pt asta pe oricine altcineva.

 

in romania e mai complicat.

Link to comment
Share on other sites

Eu nu stiu ce o tot cotiti, bmw nu face masini de teren. La capitotul masini de teren, bmw e pur si simplu varza.

Bmw face masini sport si/sau limuzine sport si niste "ciudatenii" numite SUV-uri ( x3, x5, x6).

Nu stiu de ce va asteptati ca aceste SUV-uri sa se comporte ca niste adevarate masini de teren cand ele sunt de fapt masini sport cu ceva performante 4x4.

 

Povestea 1:

Am urcat pe jos din predeal pana la cabana susai si am avut ocazia sa vad un nisan patrol cu ditamai rotile si cu lanturile puse.

Omul chiar stia ce face dar tot a ramas impotmolit si a reusit sa se intoarca. Garantez eu ca nici un X nu ar fi iesit de acolo indiferent de roti/lanturi sau pricepere.

Nu zic prin asta ca Nisan Patrol e cea buna masina.

 

Povestea 2:

Iarna asta am reusit sa raman blocat de 5 ori cu al meu E60, roti 17'' de iarna dunloop wintersport, cutie automata, RWD.

Ultima oara am dat sa parchez pe un delusor de pamant , roata fata a intrat adanc in pamant(ca doar era f ud) si masina a ramas suspendata.

Pur si simplu nu se misca. Am pus lanturile si care ieseau scantei si tot nu se misca. Mai impinsa, mai sucita, mai ridicata a iesit pana la urma.

Probabil ca in acele momente era mult mai simplu daca aveam x-drive.

 

 

Concluzia:

Daca la masinile de tip limuzina un x-drive cred ca se comporta mult mai bine decat un quatro, la masinile de tip SUV(care vad ca sunt cumva incurcate cu masinile de teren) situatia sta invers.

 

X-drive te scoate din rahat, dar nu te face o masina de teren.

Link to comment
Share on other sites

Nu inteleg ce te ataci asa, oricumn X3 e o masina de rahat, e parerea mea proprie si personala si nu o sa mi-o schimbe nimeni nicodata, si ce ai vrea sa venerez BMW-ul? Recunosct la orice ora ca sunt unele masini mult mai bune decat BMW. Nu vorbesc din reviste eu am zis ce am inteles din toate discutiile de aici, ca Quattro e un dispozitiv mecanic pe cand xDrive e un dispozitiv electronic. Si vezi chestia cu apa nu era vorba de XDrive era vorba de BMW, si s-a intamplat la un seria 6 . Multa bafta.

 

nu ma atac. emiti pareri fara sa stii despre ce vorbesti. nu e normal sa-ti aduc argumente ca te bazezi numai pe perceptii false sau macar puternic subiective si tu sa faci la fel, daca ai?

 

nu are nici o legatura ca am X3, BMW sau altceva. asa gandesti tu poate. prieteni care au trecut de la quattro la xdrive am cativa, invers inca nu stiu.

 

am un anumit X3. daca nu poti vedea mai mult, asta e. ma doare fix in basca ce consideri despre X3. de fapt ma bucur.

 

quattro e foarte misto la mers tare pe asfalt sau oricum sosea si e paralel cu off-road-ul usor.

 

trist e ca nu stii absolut nimic despre x-drive sau quattro, nu ai multi km cu nici una dintre ele, nu le-ai vazut la munca in paralel, dar desfiintezi o marca si ai preferinte categorice.

 

 

 sa vezi ultimul topgear cu X6. dar oricum stim ca emisiunea e un show, o caterinca. deci rusinea X3-ului my ass.

:)

 

 

adica asta...?!

 

http://www.libertatea.ro/stire/jeremy-clar...deo-270787.html

 

ce dreacu face x-drive, nu urca nici pe iarba..?!

si ce face frana de mana?! :)

 

sper ca glumesti si nu crezi ca spune guru.

 

nu stiu cum dracu se face ca eu n-am patit asa ceva. la dracu, a urcat pante mari pe drum acoperit cu praf/nisip (cine a fost la greci stie despre ce vorbesc, acolo sunt cele mai dese), a urcat pante prin noroi, pe zapada. deci o fi doar caroseria de bmw :lol:

 

ma bucur ca au adus un audi sa ne demonstreze ce poate pe iarba uda si pe zapada cu gume de vara.

 

care ai fost la landrover academy??? care a fost singura conditie pt ca masina mearga pe teren accidentat? sa fie dotata cu gume special pt asta. nici macar o singura roata (din pacate au mai facut si pana si rezervele nu erau speciale, masina nu vine cu gume de teren) nu era permisa sa fie altfel. cei care au facut pana au fost retrasi din curs.

 

sa va vad pe voi cu gumele alea pe asfalt.

 

la bmw au avut gume de iarna. asta e. nici nu vor sa fie la nivel de LR.

 

deci despre ce discutam de fapt? normal ca multi cred ca daca ai 4x4, mergi pe orice, urci orice.

 

iar pozitia topgear e una de show si nimic mai mult. guru sa nu uite ce masini are el si ca in general crapa cand alta marca e peste una britanica (chiar daca el nu are nici una britanica, de bune ce sunt, dar in emisiune le recomanda mereu :) )

 

 

X6 e bun de agatat pitipoance, nu m-a atras niciodata, prefer X5 cu toate ca nu sunt adeptul SUV-urilor.

 

cu asta sunt de acord, nu era nevoie de X6, ci de sistemele de pe el adaptate la scara mica. bmw sunt niste imbecili in ceea ce priveste modelele, dotarile, motorizarile.

la capitolul asta audi sta infinit mai bine.

 

dimensiunea mare si garda la sol au avantaje punctual. de exemplu la nemti nu ai ce sa faci cu o asa masina. n-au gropi, n-au obstacole (linii de tren, borduri, speedbumps supradimensionate, drumuri forestiere etc), se circula cu viteza, eu n-am gasit nici o situatie in care sa-i gasesc utilitate unui SUV. in romania o fac zilnic pt ca merg peste tot, nu ma gandesc daca aici am loc sau nu, nu las masina parcata pe mijlocul strazii etc.

 

Nu vreau sa te atac pe tine sau masina ce o detii, la fel cum probabil tie un e36 ti se pare un cazan sau o vechitura asa nu am eu atractie fata de X3, mi se pare o limuzina cu caroserie de SUV, un E60 cred ca tot in jur de 20 cm are garda la sol, si am zis ca ma incred mai degraba intr-un sistem mecanic decat unul electronic, cel electronic o poate lua razna oricand din diverse motive, e ca si la un telefon, cu cat telefonul e mai performant are si camera si mp3 player si gps si mai stiu eu ce are exista sansa sa se defecteze mai repede ceva la el decat la un telefon care nu are prea multe functii.

Link to comment
Share on other sites

Eu nu stiu ce o tot cotiti, bmw nu face masini de teren. La capitotul masini de teren, bmw e pur si simplu varza.

Bmw face masini sport si/sau limuzine sport si niste "ciudatenii" numite SUV-uri ( x3, x5, x6).

Nu stiu de ce va asteptati ca aceste SUV-uri sa se comporte ca niste adevarate masini de teren cand ele sunt de fapt masini sport cu ceva performante 4x4.

 

Povestea 1:

Am urcat pe jos din predeal pana la cabana susai si am avut ocazia sa vad un nisan patrol cu ditamai rotile si cu lanturile puse.

Omul chiar stia ce face dar tot a ramas impotmolit si a reusit sa se intoarca. Garantez eu ca nici un X nu ar fi iesit de acolo indiferent de roti/lanturi sau pricepere.

Nu zic prin asta ca Nisan Patrol e cea buna masina.

 

Povestea 2:

Iarna asta am reusit sa raman blocat de 5 ori cu al meu E60, roti 17'' de iarna dunloop wintersport, cutie automata, RWD.

Ultima oara am dat sa parchez pe un delusor de pamant , roata fata a intrat adanc in pamant(ca doar era f ud) si masina a ramas suspendata.

Pur si simplu nu se misca. Am pus lanturile si care ieseau scantei si tot nu se misca. Mai impinsa, mai sucita, mai ridicata a iesit pana la urma.

Probabil ca in acele momente era mult mai simplu daca aveam x-drive.

 

 

Concluzia:

Daca la masinile de tip limuzina un x-drive cred ca se comporta mult mai bine decat un quatro, la masinile de tip SUV(care vad ca sunt cumva incurcate cu masinile de teren) situatia sta invers.

 

X-drive te scoate din rahat, dar nu te face o masina de teren.

 

asta e ideea, garda la sol si un 4x4 iti fac viata mai usoara aici.

 

ma repet, la nemti pur si simplu n-am gasit o singura utilitate unui SUV.

 

in rest, sunt de acord cu ce spui, cam asa si e, nu-s masini de teren, dar fac abordabile anumite trasee. eu am fost cu x3-ul pe drumuri mai proaste cu un RWD si FWD dupa mine. diferenta notabila intre noi a fost ca NU am atins si NU am patinat niciodata. in rest mai incet, mai harsait, mai cu grija, cu gume potrivite (de iarna), cu jante distruse, tobe rupte, bare desprinse uneori, au mers si ei. au fost putine exceptiile in care s-au urcat la mine in masina sa mergem mai departe. eu nu am o zgarietura de la drumurile alea. ba mai mult la x3 nici scut de metal n-am mai pus. asta cred ca e masina nr. 7 4x4 din familie.

 

Nu vreau sa te atac pe tine sau masina ce o detii, la fel cum probabil tie un e36 ti se pare un cazan sau o vechitura asa nu am eu atractie fata de X3, mi se pare o limuzina cu caroserie de SUV, un E60 cred ca tot in jur de 20 cm are garda la sol, si am zis ca ma incred mai degraba intr-un sistem mecanic decat unul electronic, cel electronic o poate lua razna oricand din diverse motive, e ca si la un telefon, cu cat telefonul e mai performant are si camera si mp3 player si gps si mai stiu eu ce are exista sansa sa se defecteze mai repede ceva la el decat la un telefon care nu are prea multe functii.

 

mai, nu ma atac ca am x3 sau bmw. nici fan bmw nu sunt. asta e primul si posibil ultimul, daca viitorul X3 va fi mai mare, iar X1 mi se pare ca nu ofera nimic. X5 si X6 sunt mult prea mari pt un om normal.

 

urmatoarea masina pare mult mai probabil a fi un FJ, dar ma opresc momentan taxele imense pt un motor de 4l. mai uman ar fi un rubicon.

si asta pt a nu mai tine cont chiar deloc pe unde merg. drumurile la noi nu devin mai bune, ci tot mai proaste. din ce in ce mai proaste.

 

pe de alta parte pe asfalt tot tare (sau mai tare) as fi tentat sa merg si nu cred ca ma pot da pe cheia cu ele. cum nu fac off-road serios si cunosc limitele masinii, chiar nu stiu ce as putea sa aleg dupa X3, asta s-a potrivit cel mai bine pt performanta/utilitate in romania. nu m-a lasat nici in noroi, nici in zapada, nici in nisip. desigur ca nici nu m-am bazat ca e 4x4 si sa trec ca boul niciodata. nu sunt la primul 4x4 si pana acum inca n-am ramas cu niciuna blocat. nici macar cu slabul sistem haldex.

 

quattro are niste neajunsuri. pt a scapa de ele, au pus un diferential electronic. mai nou au un diferential "sport" optional. cei care au mers spun ca de fapt daca stii sa pui masinile pe trasa, nu e nici cea mai mica diferenta intre ele. asa cum la X6 distributia cuplului intre rotile spate nu a facut minunine scontate, desi in teorie suna bine.

 

totusi pt soferul normal, poate ca ambele solutii il ajuta mult, asa cum din 2011 parca, ESP devine obligatoriu pt absolut orice masina, desi cand ai ESP, trebuie sa fi atent ce roti pui, dimensiuni, latimi, uzura anvelope, sa fie cu acelasi profil, intr-un cuvant costuri. plus ca eu la mers tare cu ESP-ul de pe VAG ma enervez pt ca actioneaza violent. DSC e mult mai docil in reactii.

 

putem discuta mult ce 4x4 e mai bun, ce masina e de teren, dar in esenta diferenta o face soferul si alegerea potrivita pt scopul propus.

 

http://www.youtube.com/results?search_quer..._type=&aq=f ai aici o sumedenie de filme si ai sa vei ca diferenta de multe ori o face soferul. si cele 2 masini sunt 100% comparabile. mult mai des insa FJ iese din rahat, pt ca am observat ca posesorul de jeep e foarte sigur pe el si greseste mai mult. e o trasatura generala se pare.

Link to comment
Share on other sites

adevarul este ca bmw au pus mult accent pe a demonstra cat de tare este x-drive punand masinile pe rampe samd.

au facut tot posibilul sa arate ca x-drive inseamna ceva si nu doar atat , chiar este superior lui quattro. in romania automobile bavaria a platit bani grei protv-ului sa desfiinteze pe a5 cand s-a lansat aceasta masina.

unii oameni chiar o cred.

 

realitatea din practica spune altceva. x drive-ul chiar este praf comparativ cu ce produc altii:

http://www.auto-motor-und-sport.de/testber...ch-1582354.html

 

http://translate.googleusercontent.com/tra...LkY5cGm2SSnTgyg

 

au mai mers nu-s care cu vreo 8 sisteme de tractiune integrala prin zapada si x-drive tot praf a fost, mai slab ca un amarat de tiguan samd in timpii masurati.

 

 

da, dar cand pui bmw-ul pe role improvizate atunci sa te tii, ca e tare de tot masina.

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

ce test tampit. cum dracu o masina poate avea "handling" 19 din 20 si apoi la control, directie si tractiune printre cele mai mici note? pai cum mai e manevrabila? nu mai zic ca in primul tabel, X1 sta la astea mai bine decat S4, ceea ce e greu de crezut.

asta e una la mana.

 

apoi din ce am inteles eu, masinile au fost testate cu ce gume vin din fabrica, deci din start nu mi se mai pare o comparatie a sistemelor 4x4.

de ex franarea pe zapada tine de gume, ca electronicele sunt in mare parte la fel la toti. 911 franeaza de departe cel mai bine, dar aceleasi gume nu ofera tractiune deloc?

 

si un alt aspect, cu putine exceptii, la sistemele astea 4x4 sa scoti ESP-ul e o prostie nemarginita. la x-drive cu atat mai mare, pt oricine a mers in viata lui cu sistemul asta pe suprafete cu aderenta scazuta. la GT-R din fabrica nu e recomandat. si in conditiile in care a punctat rau la control, directie si tractiune, cum dracu de a scos un timp foarte bun? iar 911 sub X6 si X1? cand porsche are pe 911 cel mai avansat 4x4 de pana acum.

 

rezultatele sunt cel putin stupide. s-au mai facut niste teste din astea tot la nemti, unde evo x si wrx sti au maturat pe jos cu toate sistemele 4x4, fiind si normal asta, 2 masini cu radacini in WRC.

 

cunoscand binisor cateva integrale, pt mine testul nu poate avea vreo relevanta. anvelopele mi le pot schimba singur. la toate masinile le-am ales eu si le-am vandut pe cele de "fabrica" (inclusiv gume de vara si X3 nu va face exceptie, voi schimba marca 100%).

 

apropo, quattro l-a desfiintat un posesor de multe audi-uri de pe vwforum cand i-a ramas masina blocata cu 2 roti pe asfalt curat cu aderenta maxima. acum conduce un x5 cu care merge pe unde vrea el.

 

pacat de test, ar fi fost foarte util daca respectau niste conditii si avea si o logica. adica nu ma pot bucura ca X6 pe acel traseu, fara ESP (deci x-drive lucra dupa cum il taia capul), a scos timpul ala, pt ca e total irelevant in contextul dat. si e un animal de 2.2 tone lejer.

Edited by c6t9
Link to comment
Share on other sites

in fine, fiecare interpreteaza asa cum vrea lucrurile pe care le vede. asa si cu testele si masuratorile facute de altii.

 

am mai citit despre tipul ala cu a6 quattro. pai daca e prost, nu am ce-i face. cand cineva isi ia masina cu tractiune integrala , ar trebui sa stie cum functioneaza aceasta.

tu stii cum functioneaza torsen. ca sa iasa de acolo, putea sa calce un pic frana.

 

despre testul ala spuneam cand am mentionat de x3. testul in care evo si wrx au avut cei mai buni timpi si au fost urmati de a4 cu 3.2 quattro.

x3 acolo a fost sub tiguan la timpii masurati.

in fine, cacaturi.

Link to comment
Share on other sites

vezi tu, exact asta conteaza, sa stii sa folosesti masina si intr-o masura mai mica ce poate ea efectiv.

 

stiu si testul cu tiguan vs x3. cunosc foarte bine 4motion ca sa nu dau vina pe masina. chiar am avut. consider x-drive-ul mult superior la utilizare pe drumuri proaste, desi fiecare aseaza masina total diferit pe sosea si ma refer mai mult la cum sta spatele in virajele luate foarte tare, la bmw exista tendinta de a supravira putin. am si comparat real tiguan vs x3-ul meu, e drept 2.0TSI (200 de cai), dar pe uscat si drum virajat. x3-ul a fost ceva mai dinamic, desi are 3-400kg in plus.

 

daca imi aduc bine aminte, in testul facut pe zapada, a fost o chestie anvelope inguste vs late, care combinat si cu o greutate mai mare intr-un viraj inseamna ca masina se lupta foarte mult.

nu mai gasesc link-ul, Tiguan facuse timpi mai buni, dar de o maniera mult mai agitata, cu multe ajustari, derapaje, xDrive fiind cu trase curate dar mai lent, multumita DSC-ul care actioneaza diferit de ESP, am mai spus asta, testat de mine, DSC intra mult mai curat, ESP e foarte violent si masina nu mai face nimic din ce te-ai astepta.

 

in testul de mai sus eu chiar ma mir ca X1 si X3 fara DSC au mers atat de bine, diferenta la X3 intre DSC on si off e considerata ca fiind uriasa. asta de la cineva care a testat.

 

din alte tari ar fi http://www.canadiandriver.com/2006/04/06/w...-bmw-xdrive.htm

 

uite o explicatie mai veche ce se intampla cu torsen

 

ce am inteles eu (accept corecturi). torsen poate distribui cuplu in raport de x:1 catre roata cu tractiune mai buna, fara ca cealalta sa se invirta in gol. presupunem ca avem 100Nm la intrarea diferentialului, 3:1 raport de distributie cuplu si una din roti (stinga sa zicem) merge pe o suprafara a carui coeficient de frecare scade continuu pina ajunge la 0 (in aer). cuplul distribuit intre roti de torsen va fi:

 

50/50

60/40

70/30

60/20 (deja roata stinga patineaza)

30/10 (la fel)

0/0 (de fapt 100 dar se invirte in gol)

 

avem si un grafic care arata ca la tractiune 0, torsenul si diferentialul normal deschis se comporta la fel:

http://www.selmec.org.uk/Images/Articles/article_0005_N_02.gif

 

asta e diferentialul pasiv si cind zic pasiv ma gindesc la un mecanism care efectueaza o functie datorita desenului intrinsec, fara sa poata fi modificata de o actiune exterioara. intra aici: torsen, vasco, clutch type. celelalte gen Haldex, xDrive, DCCD, ACD au la baza un ambreiaj care este strins/desfacut de un mecanism care este guvernat de un soft care analizeaza informatii de la niste senzori si care poate efectua functia de blocare chiar daca nu patineaza nici o roata. buba apare cand le tai acei senzori. Xdrive lucreaza in legatura stransa cu electronicele, dupa cum se vede si mai sus in link-ul dat.

 

DTC Dynamic Traction Control also included in the new DSC system likewise enhances the superior driving dynamics of the new BMW X3. With DTC raising the thresholds for intervention by the engine and the brakes to a higher level, the BMW X3 is able to set off smoothly under difficult conditions such as loose snow, intentionally allowing the drive wheels to slightly spin.

 

DTC also allows a particularly sporting and active style of motoring by offering the driver higher lateral acceleration all the way to a light and controllable drift in bends.

 

exact ce am simtit si noi pe sosea si pe zapada.

Link to comment
Share on other sites

mda....la mine la garaj un A4 quattro nu stiu ce motor avea nu a mai plecat decat impinsa anu trecut cand a dat zapada prin Timisoara iar eu cu gume de iarna si doar tractiune spate am scos DTC-ul si am iesit ce e drept mai greu dar am iesit.
Link to comment
Share on other sites

daca imi aduc bine aminte, in testul facut pe zapada, a fost o chestie anvelope inguste vs late, care combinat si cu o greutate mai mare intr-un viraj inseamna ca masina se lupta foarte mult.

nu mai gasesc link-ul, Tiguan facuse timpi mai buni, dar de o maniera mult mai agitata, cu multe ajustari, derapaje, xDrive fiind cu trase curate dar mai lent, multumita DSC-ul care actioneaza diferit de ESP, am mai spus asta, testat de mine, DSC intra mult mai curat, ESP e foarte violent si masina nu mai face nimic din ce te-ai astepta.

 

nu m-am exprimat foarte clar. la bmw se lupta electronica, tu simti mai putin reactia.

Link to comment
Share on other sites

mda....la mine la garaj un A4 quattro nu stiu ce motor avea nu a mai plecat decat impinsa anu trecut cand a dat zapada prin Timisoara iar eu cu gume de iarna si doar tractiune spate am scos DTC-ul si am iesit ce e drept mai greu dar am iesit.

 

Scuza-ma, dar ce zici tu este fix BLABLA.

 

Depinde de unde a plecat el si de unde ai plecat tu. ( poate el a ramas suspendat si tu nu..poate el a dat de un strat de gheata si tu nu, etc etc).

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.