Jump to content

intreruperi motor e46 150hp


bpetri

Recommended Posts

  • Replies 140
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

am astupat acel furtunel care era scos de la elctrovalva clapete(poze pag.2)si am scos vacumul de la egr, dar l-am astupat, absolut nimic mai mult pt. ca nici macar nu am demontat capacul antifonic de pe motor, d-aia mi-se pare ciudat....

la modelul 2004 intr-adevar se aprinde check engine daca scoti furtunelul de vacuum ce intra in egr,si eu am patit la fel oricum daca il pui inapoi se va stinge singur,la mine asa a fost.

Link to comment
Share on other sites

azi am reusit sa rezolv partial cate ceva din ce am in plan, sa curat galeriile de admisie, sa curat senzor aer admisie, sa verific clapete admisie, sa schimb bujiile, sa inlocuiesc furtunele vacum.

cand am demontat galeriile, o saiba combinata(CAUCIUC+FIER)care fixeaza partea cu clapetele, mai exact ultima(din partea de catre cutie)nu am mai gasit-o, si avand in vedere ca pe partea inferioara a galeriei sunt fixate electrovalvele de la clapete si de la "jaluzelele" de la radiatorul de antigel pana le-am deconectat am scuturat putin galeria pe deasupra motorului...... acum am o DILEMA MARE ... unde o fi acea saiba? ca pe exteriorul motorului nu o vad (in scut inca nu am cautat)marea mea nedumerire e ca ar fi putut foarte simplu sa cada in vreo gaura din chiulasa. ar fi oare vreo posibilitate de a stii ca e acolo sau nu, in afara de a desface chiulasa? vreo smecherie ceva siretlic.....(Hmm,PROBLEMA MARE)....

Link to comment
Share on other sites

sa va zic ce am rezolvat: in primul rand va multumesc pentru sugestii, mi-a mai recomandat cineva sa fac o reductie la aspirator, si sa o introduc pe cele 8 gauri, am incercat si cu magnet dar nimic, si nici cu aspiratorul n-am scos nimic de acolo, dupa aia unul din mecanicii la care le-am cerut parerea imi zice ca SA NU pornesc motorul pana nu gasesc acea saiba(teoretic ok) dar vazand ca nu e nicaeri, si avand dovezi ca acele galerii de la masina mea au mai fost demontate, si dupa o zi de incercari de a scoate ceva din chiulasa, am ajuns la concluzia ca cel care a mai umblat acolo probabil a uitat sa puna acea saiba..... acestea fiind zise si cu stresul la maxim, dupa ce am rezolvat tot ce mi-am propus, am inceput sa montez la loc, una cate una.... am ajuns in momentul in care trebuia sa aflu daca aceea saiba era in motor... dar sansa mea a fost ca nu era in motor, cel putin asa cred ca aseara am mers cam 60km cu masina si ma gandesc ca daca era acolo totusi...
Link to comment
Share on other sites

asa cum am zis mai sus printre altele am schimbat si bujiile, dar ieri inainte sa le arunc pe cele vechi, m-am gandit sa le probez totusi .... si surpriza TOATE sunt ok, se inrosesc la varf,... de ce oare in iarna cand a pornit foarte greu, si am pus testerul mi-a dat ca toate sunt arse, asa cu lux de amanunte, "1.2.3.4 bujii arse" si avand in vedere ca a pornit foarte greu, nici nu am pus in calcul alta varianta..... ce poate sa fie? ca pe tester numai asta a dat.
Link to comment
Share on other sites

asa cum am zis mai sus printre altele am schimbat si bujiile, dar ieri inainte sa le arunc pe cele vechi, m-am gandit sa le probez totusi .... si surpriza TOATE sunt ok, se inrosesc la varf,... de ce oare in iarna cand a pornit foarte greu, si am pus testerul mi-a dat ca toate sunt arse, asa cu lux de amanunte, "1.2.3.4 bujii arse" si avand in vedere ca a pornit foarte greu, nici nu am pus in calcul alta varianta..... ce poate sa fie? ca pe tester numai asta a dat.

 

inseamna ca ai probleme cu releul bujii

Link to comment
Share on other sites

BMW_Zeu

 

ĂncepĂŁtor

 

Group:

Members Posts:

85 Joined:

07-August 08 Gender:Male Location:GJ/TM Posted 25 March 2011 - 16:34

 

sunt mai multe de verificat/curatat...curatare EGR+senzorul care citeste presiunea pe admisie,se depune calamina din cauza mersului subturat...verificare racitor de gaze(canalele fagure),termostat EGR,electrovalva turbo,debitmetru,la senzorul de turatie se ajunge mai greu

 

BMW Car Owner For Life!

BMW E46 benzina

BMW E46 diesel

 

am incercat sa urmez aproape toti pasii sugerati si motorul tot intrerupe in mers, ba mai mult, la rece (pana se incalzeste) are intreruperi cam urate (la relanti)... inainte nu avea aceste simtome, la relanti...

Link to comment
Share on other sites

BMW_Zeu

 

ĂncepĂŁtor

 

Group:

Members Posts:

85 Joined:

07-August 08 Gender:Male Location:GJ/TM Posted 25 March 2011 - 16:34

 

sunt mai multe de verificat/curatat...curatare EGR+senzorul care citeste presiunea pe admisie,se depune calamina din cauza mersului subturat...verificare racitor de gaze(canalele fagure),termostat EGR,electrovalva turbo,debitmetru,la senzorul de turatie se ajunge mai greu

 

BMW Car Owner For Life!

BMW E46 benzina

BMW E46 diesel

 

am incercat sa urmez aproape toti pasii sugerati si motorul tot intrerupe in mers, ba mai mult, la rece (pana se incalzeste) are intreruperi cam urate (la relanti)... inainte nu avea aceste simtome, la relanti...

si eu am facut toti pasii astia chiar si de 2 ori si tot face insa la mine face la cald sau atunci cand temperaturile de afara sunt peste 10 grade dar relantiul acum de cand s-a incalzit este stabil,asta iarna pana se incalzea motorul la 90 imi fluctua si mie,mentionez ca inca nu am schimbat electrovalva egr cam asta a mai ramas eu pe asta o suspectez....

Link to comment
Share on other sites

si eu am facut toti pasii astia chiar si de 2 ori si tot face insa la mine face la cald sau atunci cand temperaturile de afara sunt peste 10 grade dar relantiul acum de cand s-a incalzit este stabil,asta iarna pana se incalzea motorul la 90 imi fluctua si mie,mentionez ca inca nu am schimbat electrovalva egr cam asta a mai ramas eu pe asta o suspectez....

mie nu mi-se pare normal sa am fluctuatii la relanti cam 3-4 min dupa ce pornesc(la rece)ca pana inainte sa desfac galeriile nu aveam, bine, ma refer ca asta iarna avand in vedere ca doar acum am aflat ca am releul de bujii ars, pornea mai greu si avea fluctuatii la relanti dar vreo 3-4 secunde nu ca acum.... si as vrea ca urmatoarea data cand o sa-l pornesc sa scot furtunelu de la egr inainte, si dupa aia sa-l pornesc, sa vad nu cumva e din zona aia ceva problema? vreau sa spun ca intreruperile acele in timpul mersului sunt si la mine, doar dupa ce se incalzeste temperatura exterioara, ca si la tine, si la multi altii...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
asa cum am zis mai sus am scos furtunelu de la egr inainte sa pornesc masina si nu mai are acele oscilatii la relanti si mai important NU mai intrerupe in timpul mersului, insa ramane aprins acel bec galben (check engine), iar -"referitor la faptul ca merge mai bine pe frig e ca vara nu se racesc suficient gazele care intra pe la egr, deci acolo trebuie verificat".... e replica unui mecanic auto (sper sa aiba dreptate) asa ca o sa ma documentez sa vad traseul gazelor si care ar putea fi cauza.
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
am reusit sa inlocuiesc electrovalva egr cu una noua.... nici un efect, asa ca nu da-ti banii pe ea, nu stiu ce ar putea fi ca pe asta am invinuit-o cel mai tare, problema e ca la rece se balbaie, pana se incalzeste pe langa faptul ca intrerupe in timpul mersului lin, iar daca scot furtunelu cu vacum de la egr nu mai are nici o problema doar ca ramane aprins "check engine"....
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

am reusit sa inlocuiesc electrovalva egr cu una noua.... nici un efect, asa ca nu da-ti banii pe ea, nu stiu ce ar putea fi ca pe asta am invinuit-o cel mai tare, problema e ca la rece se balbaie, pana se incalzeste pe langa faptul ca intrerupe in timpul mersului lin, iar daca scot furtunelu cu vacum de la egr nu mai are nici o problema doar ca ramane aprins "check engine"....

 

 

ciudat..si eu o banuiam si vroiam sa o schimb..:)

 

a schimbat cineva egr-ul...??? ca prin curatare nu cred ca se rezolva ceva..

Link to comment
Share on other sites

tot pe forum am gasit ceva interesant, zic eu, ca acel senzor de aer din spatele admisiei trebuie curatat si in interior, ceea ce eu nu am facut cand am curatat galeria de admisie..... in plus poate sa fie si defect, iar mufa de la el zice ca ar trebui data cu spray de contact ca se oxideaza, asa ca urmatoarea miscare o sa fie cu privire la acel senzor.... poate il iau nou. P.S.ce e foarte interesant ca la variantele cu cutie automata nu e aceasta problema, poate pt. ca au acele termocuple (si in fata radiatorului)plus vascocupla care face vant tot timpul la motor sau care ar fi explicatia ca deja am obosit.....

 

tot pe forum am gasit ceva interesant, zic eu, ca acel senzor de aer din spatele admisiei trebuie curatat si in interior, ceea ce eu nu am facut cand am curatat galeria de admisie..... in plus poate sa fie si defect, iar mufa de la el zice ca ar trebui data cu spray de contact ca se oxideaza, asa ca urmatoarea miscare o sa fie cu privire la acel senzor.... poate il iau nou. P.S.ce e foarte interesant ca la variantele cu cutie automata nu e aceasta problema, poate pt. ca au acele termocuple (si in fata radiatorului)plus vascocupla care face vant tot timpul la motor sau care ar fi explicatia ca deja am obosit.....

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/85573-bmw-320d-nfl-map-sensorposibile-probleme/page__p__1214337__hl__map__fromsearch__1#entry1214337

Link to comment
Share on other sites

am o nedumerire vis-a-vis de acest senzor mentionat anterior care e in spatele admisiei, el doar masoara presiunea din admisie sau are rolul de a verifica si amestecul gazelor, ca ma gandesc ca acesta detecteaza cand nu functioneaza egr-ul si aprinde "check engine"....sau ce anume sesizeaza ca nu functioneaza egr-ul ca nu mai are altfel de senzor dupa egr.... daca stiti sigur care e raspunsul va rog sa scrieti, poate avem vreo sansa sa rezolvam acest inconvenient...
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

este foarte posibil tinand cont si de parerea unui baiat la care merg sa-mi fac diagnoze pt. motor,sa fie debitmetrul decalibrat si sa nu masoare corect cantitatea de aer ce intra in admisie,explicandu-i treaba cu furtunasul de vacuum ce intra in egr spunea ca este normal sa mearga bine ca debitmetrul este in legatura directa cu egr iar acesta ramanand inchis si debitmetrul sa fct. intr-un regim de avarie si de aici disparitia intreruperilor,cei drept mie mi-a iesit la un test(tester original bmw) facut la prima aparitie a intreruperilor debitmetrul sub parametrii normali undeva la jumatate testerul cerand schimbarea piesei,dupa care au aparut si intreruperile la relantii dimineata pe racoare(sub 5 grade)alt simptom ce te trimite cu gandul la debitmetru,tinand cont ca si eu am schimbat electrovalva,curatat clapete,senzor presiune si altele a mai ramas debitmetrul dar din cauza pretului ridicat mie greu sa-l cumpar si sa am vre-o surpriza neplacuta..

 

 

P.S. daca sunt membrii ce au schimbat debitmetrele masinilor(diesel 320)sa ne spuna si noua motivele ce au dus la schimbarea acestuia,poate facem

niste conexiuni si ajungem la un rezultat,multumesc anticipat.

Link to comment
Share on other sites

Eu am schimbat debitmetru.

Ca si simptome:

1 - nu trage pana in 2000 rpm, parca are un fel de lag(apasam acceleratia, consumul instant crestea in 20 si masina parca nu se ducea deloc)

2 - la mers constant in 2000 rpm la rece(semirece) are intreruperi(genul celor de la dacie cand se infunda jiclorul)

3 - se simte cu adevarat ca trage abia dupa 3000rpm

4- la rece(mai jos de 7-8 grade) la prima pornire am mici fluctuatii ale turometrului

5 - masina nu consuma ulei si nu scoate fum deloc

 

Testul l-am facut la George la Pitesti (dereglatu) care mi-a curatat si EGR-ul, senzorul de pe admisie, schimbat filtru epurator cu unu cu pasla(aveam decantor), tot atunci facand si revizia (filtre si ulei)...dar intreruperile tot persistau. Tin sa precizez ca aceste intreruperi sunt doar la rece(semirece), la cald nu apar.

 

Pe tester nu a dat nimic, doar putin debitmetrul cica nu ar fii fost in parametri. Am luat debitmetru nou BOSCH pe care l-am montat si iar am fost la Pitesti de l-am calibrat tot la George. Timp de 4-5 zile masina nu a mai avut intreruperi si parca tragea un pic mai bine, dar apoi problema a reaparut.

 

Am scos chiar si furtunul de la EGR si de la turbina si intreruperile la mers constant tot apar.

 

Deci...schimbatul debitmetrului nu a rezolvat problema(chiar am ramas cu un debitmetru original functional pe stoc).

Edited by danielt
Link to comment
Share on other sites

la mine intreruperile apar si cand motorul se incalzeste iar cand scot furtunul de vacuum din egr acestea dispar dar se aprinde check engine (320d 2004) de curand am avut ceva probleme cu pompa de motorina de sub scaun,nu mai pornea dimineata(10-15grade)si am fost la tester a iesit sub parametrii(oscila intre 0 si 2,1 in loc de 4,3)am schimbat releul ce o comanda si timp de 2 saptamanii parca a fost alta masina tragea de rupea si nu mai avea acele intreruperi,acum au reaparut, de vreo 2 zile iar intrerupe in schimb dimineata porneste,ma gandesc sa merg iarasi la tester sa-i verific parametrii poate o fi si pompa obosita,

 

P.S. - ai motorul de 136cai de ai mers sa initializezi debitmetrul?

Link to comment
Share on other sites

electrovalva egr ai schimbat-o?

 

Nu...dar am cumparat furtun vacuum si in prima faza o sa il schimb pe acesta.

Oricum si cu furtunul de la EGR scos tot am intreruperile...deci nu cred ca e de la electrovalva.

 

Uite alt topic cu aceeiasi problema http://www.bmwclub.ro/forums/topic/73545-merge-cu-intreruperi-intre-1800-2200rpm/

Edited by danielt
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.