Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov) ×

Bala

Moderators
  • Posts

    8816
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

Bala last won the day on October 14 2013

Bala had the most liked content!

1 Follower

About Bala

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Ghiroda

Previous Fields

  • Masina
    BMW I3

Recent Profile Visitors

42585 profile views

Bala's Achievements

Veteran

Veteran (13/15)

  • Haiduc Verificat 2025 Rare
  • Contributor 2025 Rare
  • Reacting Well Rare
  • Contributor 2023 Rare
  • Contributor 2022 Rare

Recent Badges

55

Reputation

  1. Cine a tradus descrierea aia trebuie batut cu tastatura. Nu ai cum sa scrii in asemenea limbaj de lemn.
  2. Ajuta ca nu ai magneti si metale rare in motor dar suge mult in functionare pt ca nu ai camp deloc daca nu il produci consumand energie. L.E. doamne fereste cat imi place masina asta: https://lucidmotors.com/air-pure dar nu avem service
  3. La Leaf cer revizie la un an. La fiecare revizie citesc starea bateriei si e f ieftin. Parca pe la 100 si ceva de ron doar partea asta. Au bagat si la ITP citorea bateriei si introduc ceva pt statistica. Din ce tin minte are range-ul mic nefiind printre cele mai eficiente masini.
  4. Asta mi se pare acum cea mai mare piedica in a trece la EV: service-urile. Service Porsche: duc masina la service pt a face testul de baterie. Imi spune omul de acolo: dureaza 2 zile si la final, daca e sub 70% capacitatea bateriei, schimbam module pe garantie. Daca nu e sub acel prag, platesc eu 2500ron. Merg la service Procar: imi spun ca dureaza intre 2 zile si 3 saptamani dar nu ma costa nimic. Fac programare si duc masina. omul 1: Ma suna in aceiasi zi si imi spun ca bateria e ok... si ca scaderea capacitatii vine de la un rulou care ajuta incalzirea motorului. Ruloul a ramas blocat pe deschis. Ii explic ca e vara + ca motorul e in spate deci nu are ce sa incalzeasca motorul omul 2: Se inroseste omul, cheama seful de service. Imi explica si ala si eu calm ii explic ca pe aplicatie nu au incarcat masina, nu i-au facut nimic si ca bateria are probleme. Pe care ar trebui garantie sa o rezolve... Ii mai explic ca acum am 270km range pe DN. Iarna, o sa am 200km max. Si imi spune: pai da, ca iarna mai dati drumul la incalzirea in scaune... Am murit.. Ii explic ca scaunele au vreo 400W, la un drum de 4 ore, trag 1.6kWh care e irelevant la o baterie de 77kWh. S-a blocat din nou. omul 3: Pleaca si seful de service, se duce la electrician si vine cu hartii de la ala in mana si incepe sa-mi explice: bateria are 96 de celule. Toate au 3.6V iar vreo 4 au 3.5V deci bateria e buna. Mi-a crescut tensiunea brusc si il iau pe om: - aia e tensiunea. Capacitatea a scazut. Tensiunea e la fel fiind element chimic. Practic eu vin cu o problema si el imi arata altceva. Cat e capacitatea? Care e nivelul de acum? Cum a determinat capacitatea fara sa incarce bateria??? A stat, a mai rumegat si ala. nici vorba sa vina electricianul sa vb cu mine. La final, mi-a zis sa mai las masina la ei. Dimineata la 8 au inceput sa o incarce. Acum e incarcata 100%. Dar sta degeaba la service. Habar nu au ce sa-i faca
  5. Legat de EV, luni merg cu skoda la revizie. Se vor uita si la baterie. Sunt curios daca activeaza acum garantia sau mai amana. Oricum, capacitatea bateriei e in cadere libera. Pierd cam 1kWh in 1-2k km. Moare incet dar sigur celula respectiva Deci pana in primavara sigur o omor de tot in ritmul asta.
  6. In general nu incarci la DC daca stai la casa si ai range decent (300km+). Statistic, din 2-3k km / luna, incarc de maxim 5 ori la DC. Deci media pretului pt un kWh e mica. Da, e nasol daca depinzi de DC pt viata de zi cu zi. Aici poate fi ok doar daca locuiesti in orase unde primariile au amenajat ele statii de incarcare pt cetateni. Ex Timisoara, Resita.
  7. Ne intoarcem pe dreaq la ice. Vor fi discounturi la dealeri si vom plati tot la fel sau mai putin. Deja devine clar ca pretul total la EV (achizitie + combustibil + intretinere) e mai mic la EV deci la km multi, clar merita.
  8. Da numai ca ce fac astia nu prea are legatura cu realitatea sau logica. De ex pe un proiect de camera, care nu are softanul propriu, are doar ceva registre, sunt alocati 2 oameni. Astia stau efectiv cu mana la ciocan si fac checklist-uri. Asa vreo 3,4 checklist-uri pe bucla. De ce sa tii 2? ce sa hecaresti la camera aia? Si daca vrei sa iei imagine sa zicem, la viteza aia e f greu sa vii sa lipesti 2 fire si sa mai si mearga. Adica uneori vrem noi in teste sa facem asa ceva si nu merge pe motiv ca mi circula cum trebuie semnalele. Deci ce sa spargi la camera aia?
  9. Pai in industria masinilor au aparut tot felul de curente, asemanatoare cu woke. O mizerie fara limite. Ai pt orice kkt nu stiu cate certificari. In loc sa te ocupi de produs, te ocupi de certificari. Dar certificarile se obtin dupa un audit iar la audit poti trece doar daca ai totul subliniat si "link-uit"ca sa ai trasabilitate. Produsul poate sa nu mearga, e ok. Dar sa ai totul linkuit si sa fie verde. Obtii certificarea, totul ok. Asta e cel mai mare kkt: https://en.wikipedia.org/wiki/Automotive_SPICE cam de cand au bagat asta, nu se mai fac masini. Al doilea mare kkt este cybersecurity. De fiecare data cand ma intalnesc cu dinastia, ma simt ca la stirile cu Esca prezentant infractiuni "cibernetice". Cu niste imagini, cu unii cu casti si ecrane verzi. Cu mult cod pe ele si ei tastand de zor. Eu nu am intalnit niciun om ok in cybersecurity asta. Cine e inginer bun, nu ajunge la cybersecurity. Cine si-a ratat profesia de baza, ajunge. Ori aici ori quality... Normal ca te sparg chinezii sau companiile gen tesla.
  10. Sunt multe aspecte pe care daca le iei in ansamblul lor, statele nu au pierdut bani. P.S. Trebuie luat in calcul si sursa bugetelor. Contrar realitatea & romania tv, multe programe au ca sursa PNRR, certificate verzi, UE etc. Ah, si contrar a ce spune fata aia de la mediu de la usr
  11. Ca tot o mai dadeau unii cu hidrogenul: Devenise destul de previzibil de ceva timp. La fel cum succesul EV este ca masina sa fie bazata pe o platforma comuna: diesel, hibrid, ev, benzina etc. Toti care au incercat sa reinventeze roata cu ev, au avut pierderi. Aici nu intra chinezii care au primit subventii masive de la stat
  12. Francezii nu prea au renuntat la nuclear. Nemtii insa da.
  13. Personal cunosc oameni care au trecut inapoi la termica dar nu stiu sa avem si pe forum. Dar oricum, toti au trecut inapoi pe motoare decente. Altfel ar fi chiar trista reintoarcerea. Frumoasa masina! Sa o folosesti cu placere!
  14. Exista B insa face la fel. Diferenta in B si D e doar ca in B regenereaza mai bine. Eu merg doar in B insa de stat pe loc, fara autohold, tot nu sta
  15. Nu am idee daca toate automatele fac asa. Dar la ev, e stupid pt ca nu e argument tehnic sa nu stea pe loc. La unele se poate opri porni partea asta dar la skoda, nu
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.