BMWClub: 320D E46 Touring M-packet - BMWClub

Jump to content

Anunt important! Datorită evenimentelor curente cauzate de COVID-19, BMWClub România vă roagă insistent:

• Rămâneți în case!
• Respectați întocmai indicațiile și recomandările autorităților abilitate!
• Nu răspândiți știri false!
• Informați-vă doar din sursele oficiale!
• Mențineți igiena personală conform recomandărilor!
• Nu sunați la 112 decât pentru urgențe reale!
• În cazul în care manifestați simptome (febră, tuse seacă, oboseală, greutate în respirație, etc) sunați imediat medicul de familie înainte de a vă deplasa la camera de gardă a unui spital (UPU). Este important să protejăm personalul medical din spitale!

Trecem printr-o perioadă extrem de dificilă la nivel global și doar împreună vom reuși să trecem peste situația actuală.

Covid-19 TELVERDE – 0800.800.358

  • 8 Pages +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Last »
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

320D E46 Touring M-packet Rate Topic: ***** 4 Votes

#1 User is offline   florin83 

  • Fan
  • Group: Members
  • Posts: 3981
  • Joined: 03-December 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 21 February 2017 - 21:44

Dupa ce am detinut un E36 325i care in ultimii 4-5 ani a stat pe bara, am decis sa il vand si sa revin de data asta cu un E46. Am vrut neaparat sa fie break, cu cat mai multe dotari si cat mai nou (2004-2005). Am avut E30 325 si E36 325i si bineinteles ca tot la 325i ma gandeam, dar o masina cu dotarile pe care le-am vrut + timbru auto care se platea cand am achizitionat eu masina ajungeam la 6500-7000E si cam depaseam bugetul. Prin urmare am inceput sa ma uit la 318i, dar dupa ce puneam niste filtre pe mobile.de ramaneam 10-15 masini. Si uite asa am ajuns sa ma uit la diesel care erau destul de multe, iar cum 330D are impozitul nesimtit de mare, am ramas cu 320D. Nu am fost si nici nu sunt fan diesel si mai mult ca sigur viitoarea masina o sa fie benzina si motor mare, dar pana atunci o sa ma folosesc cu placere de asta :)
Masina am luat-o pana la urma din tara, la un pret sub cel al pietei. A avut un singur proprietar in Germania care nu prea a ingrijit-o. Stiam de la inceput ca o sa am de bagat ceva bani in ea, dar am zis ca merita sa o iau si o fac in timp.

Este un 320D din 08.2004 cu urmatoarele dotari:

S167 EU4 exhaust emissions standard
S1CA Selection of COP relevant vehicles
S226 Sports suspension settings
S235 Towing hitch, detachable
S249 Multifunction f steering wheel
S261 Side airbags for rear passengers
S302 Alarm system
S338 M Sports package II
S386 Roof railing
S411 Window lifts,electric,front/rear
S423 Floor mats, velours
S428 Warning triangle and first aid kit
S431 Interior mirror with automatic-dip
S473 Armrest front
S481 Sports seat
Vehicle options
S488 Lumbar support, driver and passenger
S494 Seat heating driver/passenger
S502 Headlight cleaning system
S508 Park Distance Control (PDC)
S520 Fog lights
S521 Rain sensor
S522 Xenon Light
S534 Automatic air conditioning
S550 On-board computer
S609 Navigation system Professional
S612 BMW Assist
S638 Car telephone Professional
S672 CD changer for 6 CDs
S710 M leather steering wheel
S716 Aerodynamics package
Vehicle options
S724 Sports Edition
S760 High gloss shadow line
S761 Individual sunshade glazing
S770 Interior moldings Alu Silver Cube
S775 Headlining anthracite
S785 White direction indicator lights
S787 BMW alloy wheel, M double spoke 135
L801 National version Germany
S863 Retailer Directory Europe
S879 On-board vehicle literature German
S8SP Control unit COP
S915 Dummy-SALAPA
P972 Comfort Package
Vehicle options
S210 Dynamic stability control
S548 Kilometer-calibrated speedometer
S832 Battery in luggage compartment
S851 Language version German

De cand am luat-o am reconditinat turbina, am schimbat intercooler-ul, niste furtune pe la intercooler, revizie completa (ulei, antigel, lichid frana, curele accesorii, filtre), racord flexibil, tampoane motor, termostate, imbracat volan piele (era uzat rau)

Mai am de facut scaunul de la sofer ca este uzat sezutul si sustinerea laterala stanga (imi poate recomanda cineva un tapiter bun?), schimb bujii si releu (le am, urmeaza sa-mi fac timp sa le schimb), de rezolvat stergatorul spate care nu este si se pare ca nici motorasul nu merge, de desfacut admisia si vazut daca inca are clapetele, in viitorul (sper ca nu asa apropiat) de schimbat volanta + kit ambreiaj.

Mai jos cateva poze de anul trecut de cand am luat-o. Acum este cu rotile de tabla pe 16.

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image
3

#2 User is offline   virus 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 55
  • Joined: 12-January 08
  • Gender:Male
  • Location:Iasi

Posted 21 February 2017 - 23:21

Frumoasa! Sa o spatanesti sanatos fara probleme sau incidente!
0

#3 User is offline   dragosel_bmw 

  • Pasionat
  • Group: Members
  • Posts: 1855
  • Joined: 08-January 08
  • Gender:Male
  • Location:gard in gard cu MD

Posted 21 February 2017 - 23:28

Arata fain masina
la stergatorul spate sigur e gripat pivotul ala si din cauza asta nu merge nici motorasul,

This post has been edited by dragosel_bmw: 21 February 2017 - 23:28

0

#4 User is offline   florin83 

  • Fan
  • Group: Members
  • Posts: 3981
  • Joined: 03-December 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 21 February 2017 - 23:31

Multumesc! :)
Da, probabil asa este ca daca actionez stergatorul spate se aude un zgomot acolo, deci motorasul sigur merge.
0

#5 User is offline   dragosel_bmw 

  • Pasionat
  • Group: Members
  • Posts: 1855
  • Joined: 08-January 08
  • Gender:Male
  • Location:gard in gard cu MD

Posted 21 February 2017 - 23:37

 florin83, on 21 February 2017 - 23:31, said:

Multumesc! :)
Da, probabil asa este ca daca actionez stergatorul spate se aude un zgomot acolo, deci motorasul sigur merge.

am avut aceasta problema si dupa schimbarea acelui pivot am scapat de probleme
nu mai retin pretul piesei dar nu e foarte scump
0

#6 User is offline   florin83 

  • Fan
  • Group: Members
  • Posts: 3981
  • Joined: 03-December 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 21 February 2017 - 23:42

Banuiesc ca este vorba de piesa nr2:
http://www.realoem.c...&diagId=61_1282
0

#7 User is offline   dragosel_bmw 

  • Pasionat
  • Group: Members
  • Posts: 1855
  • Joined: 08-January 08
  • Gender:Male
  • Location:gard in gard cu MD

Posted 22 February 2017 - 00:05

 florin83, on 21 February 2017 - 23:42, said:

Banuiesc ca este vorba de piesa nr2:
http://www.realoem.c...&diagId=61_1282

da,aia e
am mai vazut ca unii au demontat ansamblu bucati l-au curata si motat la loc si mergea bine
dar la mine nu l-am putut scoate de pe geam decat dupa ce am batut in el si s-a cam deteriorat :pardon:
0

#8 User is offline   florin83 

  • Fan
  • Group: Members
  • Posts: 3981
  • Joined: 03-December 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 22 February 2017 - 19:07

L-am dat jos ușor, dar este sudat axul in bucata aia prin care intra. Am dat cu degripant și am bătut in el, dar degeaba.

Azi am fost in service ca de câteva zile am un zgomot ciudat pe spate. Se aude de la roata din stânga.
Am bănuit ca este de la tabla de protecție din spatele discului. Am desfăcut pe acolo și am încercat sa o îndreptam sa nu mai frece de disc, dar degeaba. Uitându-ne pe acolo am observat ca arcul are o spira rupta. Este ciudat ca mașina sta perfect dreapta (măsurată). Acum ma gândesc dacă merita sa le schimb pe toate cu Eibach pro kit. Am citit și pe aici și pe forumuri din afara și tot nu m-am convins ce diferența o sa fie la garda la sol fata de suspensia m tech pe care o am acum. Nu as vrea sa fie nici mai mare, dar nici ma mică.
0

#9 User is offline   Dan_316i 

  • Securist
  • Group: Contributors
  • Posts: 4677
  • Joined: 21-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu
  • Interests:BMW e36

Posted 22 February 2017 - 22:28

Faina masina, lista de optiuni e si ea lunga... sa te folosesti de ea cu mare placere.
Alege Eibach Pro Kit, nu o sa regreti. Eu am pus pe e36 si sunt perfecte pentru RO.
0

#10 User is offline   florin83 

  • Fan
  • Group: Members
  • Posts: 3981
  • Joined: 03-December 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 23 February 2017 - 08:19

Mersi mult. Pt dotari am luat-o in special.
Din ce am studiat pana acum par cea mai buna varianta. Marea mea grija este sa nu fie cu mult mai joasa masina decat e acum cu suspensia sport OEM. Dar pana la urma la 530lei cat costa kitul merita sa risc. :)
0

#11 User is offline   Dan_316i 

  • Securist
  • Group: Contributors
  • Posts: 4677
  • Joined: 21-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu
  • Interests:BMW e36

Posted 23 February 2017 - 08:51

Chiar ca de fabrica la inaltime nu o sa fie, dar mai mult de 1 cm nu o sa iti coboare fata de suspensia sport de fabrica.
Pro-kit la e46 coboara 30 fata si 20-25 spatele, asta fata de o suspensie standard.
Eventual pe fata schimba si flansele, din cate am inteles cele care se produc acum au o constructie mai inalta.
0

#12 User is offline   florin83 

  • Fan
  • Group: Members
  • Posts: 3981
  • Joined: 03-December 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 23 February 2017 - 08:54

Te referi la flansele alea de cauciuc pe care stau arcurile?
Aveam in plan sa schimb si flansele de la amortizoare, dar si aici sunt in dubii. Pe realoem sunt coduri diferite intre flansele de la suspensie standard si cele de la suspensie sport si preturile sunt mult mai mari la cele din urma, dar mi-au zis mai multi ca fizic sunt la fel si se potrivesc cele normale.
0

#13 User is offline   Dan_316i 

  • Securist
  • Group: Contributors
  • Posts: 4677
  • Joined: 21-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu
  • Interests:BMW e36

Posted 23 February 2017 - 09:12

Fizic e cam acelasi lucru pentru ca producatorii de piese AM au incercat sa reduca din costuri.
Da, pe spate poti incerca si tampoane de cauciuc ceva mai inalte. Piesa 18
Normal tu ai tamponul respectiv de 5mm, dar poti sa il schimbi cu alta inaltime 7.5, 10, 14.5 sau 21.5. Se potrivesc de la orice e46 sau e36.
Masina ta pare destul de joasa pentru o suspensie sport de fabrica.
0

#14 User is offline   florin83 

  • Fan
  • Group: Members
  • Posts: 3981
  • Joined: 03-December 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 23 February 2017 - 09:24

Pe fata nu vreau sa fie mult mai joasa. Pe spate este ok.

Astea sunt arcurile care sunt pe masina. Nu stiu ce sunt ca nu scrie nimic pe ele. Probabil cele OEM sport
Posted Image
0

#15 User is offline   Dan_316i 

  • Securist
  • Group: Contributors
  • Posts: 4677
  • Joined: 21-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu
  • Interests:BMW e36

Posted 23 February 2017 - 09:37

Sunt arcurile sport de fabrica cu dunga alba si tampoane de 5mm. Poate s-au lasat sau jantele pe 18 ocupa mai bine spatiul.
Uite link si la codurile pt tampoane de e36.
0

#16 User is offline   dragosel_bmw 

  • Pasionat
  • Group: Members
  • Posts: 1855
  • Joined: 08-January 08
  • Gender:Male
  • Location:gard in gard cu MD

Posted 23 February 2017 - 23:00

am inlocuit eu flansele si amortizoarele pe fata totul OE
amortizoare sport setting suspension si mi se pare ca e un pic mai ridicata de fata

This post has been edited by dragosel_bmw: 23 February 2017 - 23:04

0

#17 User is offline   florin83 

  • Fan
  • Group: Members
  • Posts: 3981
  • Joined: 03-December 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 28 February 2017 - 20:25

Azi am montat arcurile Eibach Pro Kit, rulmenti spate Meyle, flanse amortizoare fata Lemforder si spate Meyle (pe care le voi monta cand o sa schimb amortizoarele)

Posted Image

Am facut presiunea in roti inainte, am masurat pe fiecare parte distanta de la sol pana la aripa inainte de a da arcurile M tehnic jos.
Desi puse unul langa altul arcurile cele Eibach sunt mai mici, dupa ce le-am montat masina este cu ~0.5cm mai inalta pe fata, iar pe spate e ca inainte. Oricum ma mai astept sa se aseze putin.

Posted Image
Posted Image

Diferente prea mari in mers nu prea am sesizat. Parca (dar nu bag mana in foc) are ruliu mai mare in curbe cu astea Eibach.

This post has been edited by florin83: 28 February 2017 - 20:26

0

#18 User is offline   Alex_wly 

  • RWD Driver
  • Group: Members
  • Posts: 5379
  • Joined: 19-May 09
  • Gender:Male
  • Location:TGV

Posted 28 February 2017 - 20:50

dupa ceva km se mai lasa sigur...la mine dupa vreo 2-3000 s-a lasat cum trebuie.
trebuie geometria facuta, obligatoriu
0

#19 User is offline   florin83 

  • Fan
  • Group: Members
  • Posts: 3981
  • Joined: 03-December 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 28 February 2017 - 20:56

Asa ma gandeam si eu, ca se mai lasa..
Cu geometria mai astept ca mai vreau sa schimb niste bucse si o fac dupa.
0

#20 User is offline   florin83 

  • Fan
  • Group: Members
  • Posts: 3981
  • Joined: 03-December 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 07 March 2017 - 13:50

După ~500km cu arcurile noi pot sa zic ca e puțin mai rigida decât cu cele M tech. Între timp am trecut și la rotile de vara (225/40/18 pe fata și 255/35/18 spate) și mașina a devenit mult mai stabilă.

Posted Image
Posted Image

This post has been edited by florin83: 07 March 2017 - 13:51

1

Share this topic:


  • 8 Pages +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Last »
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users


www.bmwclub.ro trafic.ro