Jump to content

Impresii: Diesel vs Benzina


g_dumitras

Recommended Posts

Am un F11 535D XDrive, 2012, 178.000 km reali. Fac pe an in jur de 30.000 km.

Am schimbat consumabilele la motor la 15.000 km (NU la 30.000 cat zice fabrica) si diverse consumabile normale {perne aer, ca de avem multa sare pe drumuri iarna si se duc, telescoape electronice spate (s-a dus un aparator de praf de pe un telescop, n-am observat si s-a dus telescopul si atunci trebuie sa le schimbi pe amandoua), sistem DE franare, etc.}

Problema este fiabilitatea de fabrica, care face referinta la piesele considerate de fabrica, lifetime:

- Ulei cutie de viteze

- EGR

- Distributie

Ok, am schimbat uleiul la cutia de viteze la 130.000km... ca daca nu-l schimb, hehehe pot aparea probleme, EGR-ul... ca s-a dus racitorul de gaze. Acum vine si distributia... ca de, daca n-o schimb se duuuuuuce nene: 12.800 lei la Automobile Bavaria Tg Mures.

Ok o schimb si pe asta!

Imi pun intrebarea la modul cel mai serios: merita diesel?

Categoric NU!

Next:

- BMW benzinar 3.0I simplu turbo sau de ce nu, pentru distractia vietii: biturbo :)

- Ford Focus RS, noua generatie, care va aparea anul viitor: 400CP... hehe!

Sincer mi-ar place un seria 5... M adevarat, dar deocamdata tata nu-i "Prim-ministru" :)

Cine stie, poate intr-o alta viata!

Da" cu siguranta... benzinar va fi! :)))

Edited by g_dumitras
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

diverse consumabile normale {perne aer, ca de avem multa sare pe drumuri iarna si se duc, telescoape electronice spate (s-a dus un aparator de praf de pe un telescop, n-am observat si s-a dus telescopul si atunci trebuie sa le schimbi pe amandoua), sistem DE franare, etc.}

Acum vine si distributia... ca de, daca n-o schimb se duuuuuuce nene: 12.800 lei la Automobile Bavaria Tg Mures.

Ok o schimb si pe asta!

Sistem de franare? Perne? Astea nu sunt consumabile. Consumabile sunt placutele, uleiul, filtrele etc.

Distributia aia nu costa 13 000 lei sa o inlocuiesti, isi bat joc de tine aia de la reprezentanta. Gaseste un service bun si o faci cu maxim 5000 lei. Si daca o sa iti iei un benzinar o sa trebuiasca sa schimbi uleiul din cutie si distributia la un moment dat. La tine problema este ca nu iti repari masina unde trebuie, nu masina in sine... Sunt service-uri care cer inlocuirea unor piese desi inca sunt in stare buna, iti vand toate piesele la pret dublu sau triplu, iar la manopera cer de 3-4 ori mai mult decat ar trebui. Reprezentanta cum a justificat 12 800 lei?

Edited by All
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

De ce costa distributia 13800 ron ?

Scuze 12.800lei cu TVA inclus.

Distributia completa + pompa ulei + reglare unghi fuga (ca se scoate motorul).

In baza la discounturile pe care le am am eu la piese la Autonet, totul iese la 7500lei:

- Distributie

- Pompa ulei

- Tampoane motor si cutie de viteze (ca de, daca scot motorul, le schimb si pe astea)

Manopera urmeaza sa fie facuta de cel mai bun mecanic BMW din Tg Mures, care lucreaza la una din cele 2 reprezentante BMW din oras. Nu dau nume :)

Cu toate ca am un 535D XDrive, in acest moment consider ca un benzinar, a fost, este si va ramane un benzinar :)

NEXT :)))

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Sistem de franare? Perne? Astea nu sunt consumabile. Consumabile sunt placutele, uleiul, filtrele etc.

Distributia aia nu costa 13 000 lei sa o inlocuiesti, isi bat joc de tine aia de la reprezentanta. Gaseste un service bun si o faci cu maxim 5000 lei. Si daca o sa iti iei un benzinar o sa trebuiasca sa schimbi uleiul din cutie si distributia la un moment dat. La tine problema este ca nu iti repari masina unde trebuie, nu masina in sine... Sunt service-uri care cer inlocuirea unor piese desi inca sunt in stare buna, iti vand toate piesele la pret dublu sau triplu, iar la manopera cer de 3-4 ori mai mult decat ar trebui. Reprezentanta cum a justificat 12 800 lei?

Xcars Tg Mures pentru manopera imi cer 5500 lei, cu piesele originale aduse de mine. Hehehe

Automobile Transilvania Tg Mures cer pentru ora de manopera cu piesele originale aduse de client: 550 Lei + TVA.

Piesele pentru distributie ma costa la Autonet:

- Distributie - 3000 Lei (piese complet incluse; atentie NU cum se schimba prin diverse serce-uri cateva piese). Ci foarte important asa cum este conform producator.

- Pompa ulei - 1500 Lei

- Tampoane motor si cutie de viteze: 1000 Lei

- Manopera 1500 Lei

 

De fapt discutia este despre fiabilitatea, costurile aferente si intretinerea unui diesel vs benzina.

Binen-teles ca pernele, telescoapele, sistem de franare (discuri + placute) etc., se duc la toate.

Da care sunt costuri aferente pentru diesel?

- Calamina din galeria de admisie si chiulasa (astea deja le-am curatat)

- EGR (schimbat la fel)

- Filtru de particule

- Distributie... hehehe, pacatoasa!

Etc.

Interesant: Stiu cateva reprezentante BMW la care am fost si toti imi confirma ca un benzinar in timp este mult mai economic!

Si fara atatea batai de cap (dureri de cap)... Hehehe :)))

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Multumim pentru raport. Dieselul e clar mai scump si in intretinere si la cumparare, castiga doar la consum.

Aveti dreptate.

Castig "3 Lei" la consum, da" dau "5 Lei" la intretinere!

Sunt puse ghilimelele de rigoare! :)

Edited by g_dumitras
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Interesant: Stiu cateva reprezentante BMW la care am fost si toti imi confirma ca un benzinar in timp este mult mai economic!

Si fara atatea batai de cap (dureri de cap)... Hehehe :)))

 

Asta puteam sa-ti confirmam si noi. Dieselul e fiabil atata timp cat e in garantie, de altfel flote intregi in germania sunt pline de diesel.

 

Dupa garantie, cum iti e norocul.

Link to comment
Share on other sites

Pot fi ambele :))) Dupa ce trece garantia, incep sa apara...dupa 100-150.000 km.

 

Vorbind strict de fiabilitate, cred ca bmw nu e etalon. La ora asta sud-coreenii Kia si Hyundai sunt lideri in fiabilitate (Kia parca da garantie 7 ani).

 

De aceea nici pt benzinarele bmw n-as baga mana-n foc.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nu vreau sa jignesc pe nimeni!

DacĂŁ vorbim cuvinte, fiabilitate, garantie, alte și alte interpretari, etc., este sa fie... și vorbim și vorbim!

Tema propusa este dacĂŁ diesel mai merita vs benzina.

Este matematica.

NU aduc in calcul diverși ‘cetateni’, care sunt intermediari si-ti spun ca mașina x sau y este cea mai buna!

Problema expusa este ca tu ‘consumator’ de BMW, cu km pe an, esti multumit sau nu de diesel sau benzinar!

Mai vrei și crezi ca acel diesel pe care-l ai, mai merita sau... mama ei de viața, te duci la acel benzinar! :)

Edited by g_dumitras
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Benzinarul este bun prin oras sau distante scurte la drum lung nu este placut.

[...]

 

Oh wow. Asta e o parere care in mod hotarat nu o impartasesc. Am avut multe benzinare, si abia acum conduc un diesel. Si mi-e dor rau de benzina mea. La drum lung e si mai placut.

Link to comment
Share on other sites

Pot fi ambele :))) Dupa ce trece garantia, incep sa apara...dupa 100-150.000 km.

 

Vorbind strict de fiabilitate, cred ca bmw nu e etalon. La ora asta sud-coreenii Kia si Hyundai sunt lideri in fiabilitate (Kia parca da garantie 7 ani).

 

De aceea nici pt benzinarele bmw n-as baga mana-n foc.

Pentru firma acum am cumparat un Ford Transit, 2018, 131CP, pentru considerentul ca-mi dau 4 ani de garantie, fara limita de km si asta vs Opel Movano care-mi dadeau 2 ani garantie, pana la 100.000 km.

Se cheamĂŁ fiabilitate?

Hehehe

Edited by g_dumitras
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Pentru firma acum am cumparat un Ford Transit, 2018, 131CP, pentru considerentul ca-mi dau 4 ani de garantie, fara limita de km si asta vs Opel Movano care-mi dadeau 2 ani garantie, pana la 100.000 km. Hehehe

Super, asta face competitia si piata libera! Alegi din concurenti ce e mai bun pentru tine!

Link to comment
Share on other sites

Parca am citit undeva ca Diesel se merita doar daca faci peste 20k km pe an.

Daca te gandesti sa cumperi Diesel SH dar circuli sub 10k km pe an(ca deh consuma mai putin)ar trebui sa faci calculele mai in detaliu inainte de achizitie.

 

Pt mine Benzina este baza ba chiar la E39 benzina +GPL. 12%consum mix pe gaz.

Link to comment
Share on other sites

Poate ĂŽntrebare proastĂŁ dar schimbi lanțul doar așa, preventiv? CĂŁ dacĂŁ nu se aude nimic ciudat, mai ales la motorul de 3l nu prea vĂŁd de ce l-ai schimba la nici 180000km. Un lanț ĂŽn mod normal ar trebui ĂŽnlocuit doar când o "cere". Ăn general cam la 500000.
Link to comment
Share on other sites

Pai din ce ai scris tu doar EGR-ul este exclusiv pe diesel,iar distribuția e cea care are un raport mai mare de probleme decât altele, restul le ai și pe benzinara la aceeași echipare. Mai degrabĂŁ la tine vad o problema cu marca, nu cu combustibilul :) Edited by Bonzai
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Poate întrebare proastă dar schimbi lanțul doar așa, preventiv? Că dacă nu se aude nimic ciudat, mai ales la motorul de 3l nu prea văd de ce l-ai schimba la nici 180000km. Un lanț în mod normal ar trebui înlocuit doar când o "cere". În general cam la 500000.

 

Hehehe,

- Fabrica zice lifetime.

- Daca mergi la reprezentanta si ii intrebi pe mecanici, daca-i cunosti, iti vor zice la 180.000-200.000 km (si asta in baza reparatiilor pe care ei le fac in service).

- Si Bimmer Service din Bucuresti, la ultima conversatie telefonica avuta cu ei, mi-au spus ca la 100.000 km trebuie schimbat, ca de...

 

Alta chestiune: Pe masina mea pinionul are 24 de "dinti" (habar n-am daca m-am exprimat corect), BMW si-a dat seama ca are probleme si acum il face pe 27 de "dinti".

Este la fel cu EGR-ul, unde problema este ca are atasat un racitor de gaze, care se duce (si s-a dus la toate modelele BMW avute s-a mine). BMW recunoaste problema pentru anumite modele, dar la altele NU!

 

Asa in spirit de gluma este la fel ca si la uleiul de la cutia automata:

- Fabrica zice lifetime.

- Reprezentanta zice lifetime, dar e bine sa-l schimbi la 100.000 km.

- ZF, producatorul de cutii automate pentru BMW, zice ca la 90.000-100.000 km, iar daca conduci supersportiv: 50.000-60.000 km.

 

Da, cred ca poti trage de masina si... POC! Sau... cine stie poate NU face POC! :)))

Edited by g_dumitras
  • Like 2
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.