Jump to content

Cati km sunt prea multi?


claudiuu

Recommended Posts

Salut baieti. Sper ca nu s-a mai dezbatut. La prima cautare nu am gasit nimic relevant pentru madelul ce il caut. Vreau sa iau un 330i de dupa 2006. Bugetul este flexibil. prefer ceva mai ieftin. pe scurt, in zona mai ieftina am gasit model 2006 cu 270.000 km. versiunile cu 160.000 km sunt cu minim 1500 euro pana la 3000, toate avand maxim 2-3 proprietari, carte service. facem in acest caz abstractie de optiuni. intrebarea este. merita lipsa aceasta de km diferenta de bani? sunt 270.000 prea multi km pt un asemenea motor? mentionez ca cumpararea se va face in germania Edited by claudiuu
Link to comment
Share on other sites

Daca te gandesti practic, BMW vinde orice piesa, indiferent de varsta masinii, la suprapret, cand o cumperi de la ei.

Practic sa tii un E90 te costa cam la fel ca si cum ai tine un F30 sau un G20, mai mult sau mai putin. La cele noi mai adaugi electronica suplimentara, dar intelegi ideeea.

 

Acum, daca nu ai o problema sa bagi bani in ea cam cat valoreaza ea sau mai mult, asta tine numai de tine.

Tu o poti lua cu 5000 euro sa zicem, dar la fel de bine o sa poti baga 5000 euro in ea in doi ani. Chiar nu e greu sa faci asta.

 

Ce spun - cu cat o iei mai noua (implicit mai scumpa), cu atat o sa fie mai ieftina pe termen lung.

 

Nu prea exista scurtaturi - ieftin si bun.

Daca iti place modelul, ai doua optiuni. Ori iei una mai scumpa si intretinuta, ori una mai ieftina, dar in care vor intra bani. Cati vor fi, nu stie nimeni sa iti spuna, dar macar ii vei plati ca un fel de rata. E alegerea ta.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Asta am vrut sa spun si eu, in una mai noua si mai scumpa poți sa bagi mai mulți bani ca in aia cu 100.000 km in plus si 8 ani mai veche, de multe ori se intampla asa. ConteazĂŁ cum a foat ĂŽntreținutĂŁ mașina si sincer tine si de noroc... eu am dat suprapreț pe a mea când am luat o si am avut o grĂŁmada de ghinion, nu teapa, pur si simplu ghinioane sa pice o grĂŁmada...

 

Dar, daca ai posibilitatea clar merita sa iei una mai noua cu mai putini km, teoretic sunt riscurile mai mici.

Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru raspunsuri. Ideea... de ce nu as fi vrut sa dau multi bani pe una mai noua e ca (pe langa faptul ca nu mai vreau o rata), preturile si anul cresc usor de la 2006-2010, iar apoi brusc spre 2016. mai nimic intre acesti ani. asta probabil si din cauza criteriilor mele de cautare. problema e de fapt ca preturile cresc si ele asa cum e de asteptat. si eu inca nu sunt pregatit sa dau 20.000 pe o masina. as vrea sa fi fost, dar inca nu-s

*cred ca mi-am dat seama de greseala. sa nu existe modelul 330 intre 2012 si 2015? eu am cautat strict acest model. dar probabil s-au modificat denumirile, ca parca 330 ul actual are 2000cmc

Edited by claudiuu
Link to comment
Share on other sites

Nu are nicio importanta cati km are masina atata timp cat o cumperi de la cineva care a intretinut-o cum trebuie, in special cutia si motorul. Daca vorbesti de masini aduse din Germania nici nu incape in discutie numarul de km pt ca la ei o naveta zilnica de 3-400 km este ceva absolut normal.

 

Fa test drive masina dupa masina, pana o simti pe aia cu viata in ea fara sa stai sa iti inghiti amarul la fiecare masina de care iti place pt ca are nu stiu ce numar de km. Bani o sa bagi in toate, indiferent ca e 2015 sau 2006.

Link to comment
Share on other sites

80% din masinile vandute in Romania ,au km masluiti .Si cartile service se masluiesc .

Incearca si cumpar-o direct din Germania de la vanzator neamt , nu de la parcuri turcesti ,rusesti ...etc .

Facand acest lucru stii exact ce probleme are(a avut) masina , cati km are ...s.a.m.d

Km nu conteaza prea mult ,daca faci cum iti zic .

Link to comment
Share on other sites

LA F30 nu exista 330i la nfl, doar 328i. La facelift au schimbat gama de motoare si le-au pus pe cele cu cod B. Si 328i si 330i la F30 sunt cu 4 cilindri: N20 respectiv B48. Cele facelift o sa fie scumpe probabil, pentru ca e ultima generatie de motor, benzina si euro 6.
Link to comment
Share on other sites

Nu-ti garanteaza nimeni ca daca iei una mai noua nu bagi la fel de multi bani ca si intr-una veche, depinde de cum au fost intretinute. Conteaza cati bani ai pt reparatii.

 

Nici fabrica nu iti garanteaza asta cand o iei noua, d-asta ai garantie. :)

 

In mod normal, statistic, daca iei una cu km mai putini si mai noua, ai sanse mai mici sa nimeresti o masina proasta.

Nu vinde nimeni o masina buna ieftin, la fel cum nu vinde nimeni o masina proasta scump. Restul e loterie si noroc.

 

Cum au zis si colegii, poate exista situatia in care o masina de 200k km sa mearga mai bine ca una de 120k. Dar de multe ori, in 90% din cazuri, pretul e un indiciu si despre cum a fost intretinuta.

 

Ar trebui sa iti stabilesti ce urmaresti, E90/F30, un buget, etc. Diferenta de pret e sesizabila intre modele, senzatia de condus si confortul iar sunt diferite, etc.

Edited by paul_e88
Link to comment
Share on other sites

sa nu existe modelul 330 intre 2012 si 2015? eu am cautat strict acest model. dar probabil s-au modificat denumirile, ca parca 330 ul actual are 2000cmc

 

Da, sunt ceva schimbari in denumiri in acea perioada. Cel putin la seria 4 erau.

 

O masina veche este mai batrana. Sunt piese care se duc odata cu trecerea anilor, nu doar facand km. Plus uzura morala. Deci km putini si masina mai veche nu este o solutia castigatoare

 

Apoi km multi ca sunt facuti in Germania si uzeaza mai putin este o poveste de gura sobei. Multi prefera Germania pt ca daca isi cumpara masina de acolo automat este mai buna. Vrajeli.

 

Se tot vine cu povestea autostrazilor. Pai la motorul de 2l si fara limita de km/h risti sa cumperi o masina care a stat jumate din timp cu pedala la fund. Exagerez dar nu e departe realitatea.

Blocaje au si ei etc.

 

Ca sa nu o lungim: daca cumperi o masina de 50k eur, intretinerea ei este corespunzatoare celor 50k euro, pretul de nou. Cu cat o cumperi mai veche/rulata vei face cunostinta mai des cu acea intretinere.

 

Daca ti-e teama ca vei baga bani in ea, atunci cumpara o alta marca, mai ieftina, si la care ai garantie. Altfel NIMENi nu iti garanteaza nimic.

Sau, BMW rulate de la reprezentanta dar iesi mai scump fata de piata. Eu daca nu iau nou, as apela clar la aceasta solutie.

 

P.S. La E60, dupa 150k km au inceput sa pice pe rand toate. Deci dupa experienta mea personala, ce are peste 150k km si peste 8 ani este vechi si nu mai merita. Si nu e vorba doar de bani si timp pierdut cu reparatiile dar si plavcerea de a repara nu este ca cea de a conduce...

Link to comment
Share on other sites

Si eu sunt de parete ca peste 150k masina da batai de cap si cere costuri.

Iar tot ce este peste 200k este absolut limita superioara in a tine o masina, indiferent cat de bine intretinuta a fost, pt ca oricum, orice se poate strica oricand

Edited by edit
  • Like 1
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Eu personal as cumpara oricand o masina cu un numar ridicat de km care are un pret de vanzare mai mic fata de restul pietei cu cateva conditii: sa nu aibe accidente serioase la activ si sa aibe motorul + cutia in stare perfecta fara scurgeri de ulei sau alte prostii. Restul pieselor le-as schimba singur, macar asa stiu istoricul lor pe viitor si 100k km minim stau fara griji. La bani tot acolo ajungi cu una care “ are totul schimbat” cu facturi pe spaga. Daca are ceva schimbat la ea cu atat mai bine, scapi de o cheltuiala, daca nu atunci le schimbi tu, oricum cu 3 mii de euro schimbi cam tot la ea..

 

Stiu, toti vor masini perfecte estetic la km putini si pret mic..pe mine m-ar pune pe ganduri o masina cu peste 150k km care arata impecabil fara nicio urma de piatra sarita pe capota, fara nicio zgarietura pe bara sau fara vreo piesa care trebuie schimbata. Sa inteleg ca masina aia a facut km aia pe dyno?

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Eu personal as cumpara oricand o masina cu un numar ridicat de km care are un pret de vanzare mai mic fata de restul pietei cu cateva conditii

 

conteaza si despre ce masina vorbesti . LA un e90 vs F10 sunt alte costuri de mentenanta . IN principiu la o masina la 250k te poti astepta la orice , chiar daca motorul nu are scurgeri ulei si cutia schimba impecabil . Aici descriu fix experienta mea cu F10 , la scurt timp dupa ce am vandut masina , la actualul proprietar a picat pompa de inalte , a facut span samd , masina nu a dat nici un semn , nu a facut probleme , am avut efectiv noroc pt ca luasem seria 6 si nu am mai mers cu masina cam 2-3 saptamani pana la vanzare , altfel ar fi cazut la mine fara sa am cel mai mic indiciu , iar eu am intretinut masina cum am stiut mai bine fara compromisuri . Rezultat , pompa schimbata , curatat traseu si injectoare ,costuri cam 6000 ron . Eveniment petrecut cam la o luna de la achizitie,deci efectiv nu ai cum sa stii , iti asumi niste riscuri iar fctie de costuri sunt justificate sau nu . La fel de bine si eu cand am luat masina , avea planetarele fata schimbate, noi si originale (7000 ron ) deci o cheltuiala facuta de fostul proprietar , la multi km oricata intretinere are tot se mai gaseste ceva si daca e o masina generatie mai noua poate fi costisitor

Edited by Myx
Link to comment
Share on other sites

Scotand din discutie masinile accidentate, alergate, modificate, care evident ca mai devreme sau mai tarziu vor prezenta defectiuni, eu cred ca trebuie sa cauti ceva cat mai putin rulat/cat mai nou.

 

O foarte mare parte a pietei auto din vestul europei o reprezinta leasingul operational, ceea ce inseamna ca utilizatorii le conduc in consecinta (mai sunt si exceptii, insa majoritatea nu au nici un fel de sentiment, stiind ca la orice deficienta primesc alta instant, ca asa e in contract), iar firmele de leasing/reprezentantele fac niste revizii sumare si cat mai reduse dpdv cost (filtru de aer la 90k, ulei la 30k si ala prin aspiratie si de multe ori improspatat doar ca trebuie sa se intample totul rapid)...iar masinile acestea ajung la vanzare ca bune si cu istoric cunoscut....si se bat pe ele popoarele din est carora achizitia de nou le este de multe ori prohibitiva dpdv pret.

 

In contradictie cu ceea ce fac romanii, si unii germani, si anume pozitioneaza masina ca un obiect ce merita ingrijire (de multe ori excesiva si paguboasa), lumea a inceput sa "consume" masini, sa le schimbe cat mai des, si sa le utilizeze maxim la costuri minime, de unde si uzuri, probleme, etc.

 

O masina nu este doar un motor/cutie de viteze, ci tren de rulare, suspenii, frane, garnituri, furtune,electronica, plastic la greu.. etc..... ideal daca ai buget ar fi sa iti achizitionezi ceva nou, sau foarte putin uzat.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

oricum cu 3 mii de euro schimbi cam tot la ea..

 

 

 

 

E cel putin amuzant ce spui.

 

Nici daca pui cele mai penale piese, nu reusesti sa schimbi tot la articulatiile si la franele fata in contul a 3000 euro.

 

Ca daca pui caseta de directie, planetare, amortizoare, flanse,franele, bucse, brate, rulmenti, toate originale bmw, costa 10.000 euro inclusiv manopera

 

Ce sa mai spun de puntea spate, probleme la motor, transmisie

 

Si dupa cum spunea Myx, intretii ca la carte si lunar bagi cateva sute de euro in masina, iar luna viitoare iti cere 1500 euro, pt ca oricand la kilometraj mare se poate intampla ceva din neant.

Edited by edit
  • Like 1
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Chiar si asa, nu poti schimba tot la o masina cu 3000 euro.

Nu mai zici ca poate avea probleme la macaralele geamurilor, la pompa de servo, la AC. E un sac fara fund. Nu poti exclude nimic si cataloga ca neasteptat la o masina de 200k km

Edited by edit
  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Astia care va plangeti ca ati avut probleme,ati cumparat masini cu 120k in bord ,ele avand de fapt 800k.

Pentru ca asa va place ,sa vedeti km in bord .

Media,intr-o exploatare normala in Germania,e de 45k pe an .

La noi pe Autovit ,nu vinde nimeni masina cu mai mult de 200k si costa mai putin decat cele cu 500k vandute in Germania

Toate "este tipla boss,nu bate nu troncane,full fara piele,a fost a lu' o baba care se ducea la biserica cu ea si biserica era peste drum".

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Pana in 2006, s-a produs 330ci e46 in varianta coupe, cu motor M54. Din 2005 pana in 2007, s-a produs E90 330i cu motor N52 iar din 2007 in sus s-a produs 330i E90 cu motorizarea N53. Este vorba despre trei generatii de motoare complet diferite. Presupun ca tu te referi la 330i e90 cu motor N52. In Romania este extrem de rara varianta cu N52 de 3l.Pe forum aici nici nu stiu daca cineva detine asa ceva. Ba da, e cineva totusi cu un 530i e60. Pacat. Caci este un motor destul de robust si fiabil. In state in schimb, aceasta motorizare N52 a fost foarte populara, deci poti gasi o gramada de tutoriale si prezentari pe youtube,inclusiv cu minusuri, posibile defectiuni si ce anume sa verifici inainte sa cumperi asa ceva.

In Germania, daca cauti un 330i din 2006 cu sub 200.000 de km, cred ca te vei invarti undeva in jurul a 10.000 de euro. Un 330i cu putini km e destul de scump. Dar cum ziceau si altii, mai bine dai mai mult la achizitie ca sa nu dai mai mult dupa pt. intretinere. Vorbesc din experienta proprie, N52 chiar e un motor misto. Consuma ceva mai mult ulei, dar nu ai probleme cu injectoarele ca la N53 sau N54.Suplimentar si turbinele la N54.

Edited by crtir
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Mai e de luat in calcul si intretinerea. La E90 o sa ai si impozit mare - cca 400 de euro/an si e posibil ca reviziile sa coste mai mult decat la un motor de 2l.

 

La un N55, revizia la reprezentanta a fost cu aproximativ 200 lei mai scump decat la un N47.

Eu as plati cei 400 euro pe an/impozit, pentru ca diferenta intre motoare merita, dpmdv.

 

Doar ca trebuie sa aduni si consumul si intretinerea si sa tragi linie la final.

 

De ce sa iei piese originale cand poti sa le iei tot de la acelasi producator doar ca-si pun stanta cu firma pe piesa non OE.

 

Simplu, pentru ca o sa ai probleme.

De ce? Nu stiu.

 

BMW e prima masina unde, din experienta personala, chiar daca iei piesa pe producator OEM, tot nu se comporta ca OE.

Vei ajunge sa platesti mai mult decat OE asa.

 

Valabil pentru bielete antiruliu, discuri/placute, fulie, etc.

Edited by paul_e88
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Chiar si asa, nu poti schimba tot la o masina cu 3000 euro.

Nu mai zici ca poate avea probleme la macaralele geamurilor, la pompa de servo, la AC. E un sac fara fund. Nu poti exclude nimic si cataloga ca neasteptat la o masina de 200k km

 

10 mii de euro pe manopera cum ai spus mai sus sa plateasca aia ca tine care nu stiu sa intre pe un site de piese online sau sa schimbe un filtru de aer.

Cand cumperi o masina nu o iei de la groapa de gunoi ca sa fie nevoie sa schimbi absolut tot la ea. Eu ma refeream ca cu acei 3000 euro ii schimba mai toate piesele care cedeaza in timp de ex amortizoare, arcuri, radiatoarele, anvelope, ii schimba toate fluidele si pune si "distributie de n47 pe ea daca vrea". Acuma ca ii mai pica pe parcurs o macara de geam sau o pompa bafta lui, asta tine doar de bafta fiecaruia. Oricum o masina se verifica mereu la achizitie si in functie de rezultat se si negociaza pretul.

 

Daca stai sa calculezi piesele minore si ieftine gen o bieleta, un brat sau o fulie inseamna ca ai gresit marca de masina.

 

Daca stam sa calculam pretul fiecarei piese (mai ales OE cum faci tu referire) de pe un e90 cred ca depasim pretul masinii. Si de multe ori nu exista nicio diferenta intre OE si OEM sau aftermarket inafara de sigla de la BMW de pe ambalaj.

 

Dar cand ai numai cuvantul "reprezentanta" si service pentru orice filtru schimbat in cap este absolut normal sa plangi cand te uiti la sfarsit de zi in portofel.

Edited by bmwiosif
  • Like 5
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.