Jump to content

cu si despre pneuri run-flat


Thebe

Recommended Posts

Masina mea a venit cu cauciucuri run-flat. mai exact, cu Dunlop SP Sport 01 DSST cu indice de viteza W. evident, nu am nimic in portbagaj (ma refer acum la roata de rezerva, nu la altceva :blink:).

 

m-ar interesa parerea voastra despre gume run-flat, despre cine a facut pana cu asa ceva, despre cit si cum se poate merge in .ro (unde se stie ca avem cratere si hirtoape la fiecare doi pasi, chiar si pe drumurile europene) cu ele dupa ce faci pana, si orice alte comentarii. edivent, cel mai mult ma intereseaza sa aud de la cineva care chiar are asa ceva, ca de citit am citit si eu multe, dar...

 

in alta ordine de idei, ma pregatesc sa iau gume de iarna. se pare ca vor fi cu jante de otel cu tot (chiar! cica arata jentile astea ca unele de aliaj - are cineva poze cu asa ceva?). sa fie 4 run-flaturi 225/50/R17 sau 4 normale 225/55/R16 + o rezerva ingusta? pareri? argumentate daca se poate.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Eu am comandat si roata de rezerva de dimensiune redusa chiar daca am runflat.Am Bridgestone Potenza 245/45 R17 si mi se par extrem de dure,total nepotrivite pentru drumurile noastre(Doamne fereste daca mai aveam si pachetul sport...)Se pare ca suspensia de la E90 a fost proiectata special pentru runflats spre deosebire de E60 existind deosebiri la confort evidente.Eu personal cu prima ocazie voi renunta la runflats (oricum faceam foarte rar pana cu un cauciuc normal..)
Link to comment
Share on other sites

As putea sa scriu un Roman despre aceste pneuri sunt f f bune si sigure iti ofera siguranta mare.Nu as vrea sa fiu la 80-100-120 km la ora in curba si sa se lase o roata moale cu caucicuri normale cu ceea mai mare siguranta ca se intampla ceva,dar la Run-flat nu se intampla mai nimic si am facut la teste pentru o viata.

Dar au si pretul lor sigur ca si economisesti combustibil,ar mai fii multe dar cu alta ocazie.

Link to comment
Share on other sites

As putea sa scriu un Roman despre aceste pneuri sunt f f bune si sigure iti ofera siguranta mare.Nu as vrea sa fiu la 80-100-120 km la ora in curba si sa se lase o roata moale cu caucicuri normale cu ceea mai mare siguranta ca se intampla ceva,dar la Run-flat nu se intampla mai nimic si am facut la teste pentru o viata.

Dar au si pretul lor sigur ca si economisesti combustibil,ar mai fii multe dar cu alta ocazie.

55410[/snapback]

Turbo-Mann, adica tu recomanzi si pt. iarna sa imi iau run-flaturi? si sper sa ma intelegi, eu o sa circul cu masina in .ro si nu in .de unde in fiecare al doilea orasel este o reprezentanta bmw si unde stiu aia schimba run-flaturi. in tara ce ma fac daca fac pana (care nu se poate repara) cu asa un cauciuc? o urc pe platforma si o duc in bucuresti? bine, hai fie, la cluj? oricum ar fi, sint peste 100 km (de gropi, adica!). de asta intrebam ce parere au cei care au asa ceva in tara. anyone?

Edited by Thebe
Link to comment
Share on other sites

m-ar interesa parerea voastra despre gume run-flat, despre cine a facut pana cu asa ceva, despre cit si cum se poate merge in .ro (unde se stie ca avem cratere si hirtoape la fiecare doi pasi, chiar si pe drumurile europene) cu ele dupa ce faci pana, si orice alte comentarii. edivent, cel mai mult ma intereseaza sa aud de la cineva care chiar are asa ceva, ca de citit am citit si eu multe, dar...

 

55367[/snapback]

 

Marele avantaj este ca poti sa iti continui calatoria in caz de pana.Cu viteza redusa ,un anumit nr de kilometrii.

 

Eu stau departe de ele cand pot(la seria 5 am avut standard runflat).

 

In primul rand ,daca ai pana cu un cauciuc runflat(daca este si nou :blink: ) trebuie sa il schimbi.BMW nu aproba repararea lor din motive de securitate.

Deci la BMW nu se repara.

Daca vrei sa il repari ,nu mai poti sa mergi cu masina deoarece il vei distruge.Deci cum o dai e rau ,un cui=un cauciuc(si nu sunt ieftine :) ) sau astepti sa vina platforma.

 

Multe modele se schimba extrem de greu .Nu cred ca aceste cauciucuri se schimba la orice vulcanizare ,la orice colt de drum.Se poate incerca dar eu nu as vrea sa cumpar o janta noua ,sau alt cauciuc deoarece au fost distruse la montare.

Pe de alta parte ,pentru cei comozi ( cu multi bani) sunt foarte bune si sigure :)

Link to comment
Share on other sites

  • 12 years later...

Marele avantaj este ca poti sa iti continui calatoria in caz de pana.Cu viteza redusa ,un anumit nr de kilometrii.

 

Eu stau departe de ele cand pot(la seria 5 am avut standard runflat).

 

In primul rand ,daca ai pana cu un cauciuc runflat(daca este si nou :blink: ) trebuie sa il schimbi.BMW nu aproba repararea lor din motive de securitate.

Deci la BMW nu se repara.

Daca vrei sa il repari ,nu mai poti sa mergi cu masina deoarece il vei distruge.Deci cum o dai e rau ,un cui=un cauciuc(si nu sunt ieftine :) ) sau astepti sa vina platforma.

 

Multe modele se schimba extrem de greu .Nu cred ca aceste cauciucuri se schimba la orice vulcanizare ,la orice colt de drum.Se poate incerca dar eu nu as vrea sa cumpar o janta noua ,sau alt cauciuc deoarece au fost distruse la montare.

Pe de alta parte ,pentru cei comozi ( cu multi bani) sunt foarte bune si sigure :)

Corect , asa este , nu poti schimba cu alt RFT decat la un centru dotat cu masina speciala RFT.

Eu am facut marea greseala si am mers unde aveau o masina clasica si 3 baieti mari si solizi s-au luptat cu rotile mele spate sa pun cauciucuri noi.

Dupa lupte seculare au reusit.......,le-au pus pe cele noi dar dupa cateva sute de km ma avettiza consola ca pierd presiune , cand pe spate dreapta cand pe,stanga.

Dupa ce m-am saturat tot umflind la ele am constatat la reprezentanta ca de fapt imi fisurasera magurile amandoua pe spate.

Alte maguri , alti bani........de atunci nu merg decat unde au masina RFT la schimbat cauciucuri.

Cred ca pneurile clasice sunt mai bune...cost mai mic, suspensie mai confortabila, se si vulcanizeaza.

Dezavantaj invocat ca ai nevoie de roata de rezerva.......dupa mine total gresit.....un spray reparat pneu instant si problema e rezolvata.

Adevarat, iarna e mai greu dar nu mergem pe ideea ca facem pana toata ziua.......

Edited by Mathieu
Link to comment
Share on other sites

BMW nu recomanda multe, dar sa spui ca daca intepi (nu discutam de taieturi) o anvelopa noua RFT de 2-3-4 sute de euro, trebuie sa o schimbi si nu sa o repari profesional la un service bun de anvelope, mi se pare exagerat

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

BMW nu recomanda multe, dar sa spui ca daca intepi (nu discutam de taieturi) o anvelopa noua RFT de 2-3-4 sute de euro, trebuie sa o schimbi si nu sa o repari profesional la un service bun de anvelope, mi se pare exagerat

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Inseamna ca nu ai dat peste centru de anvelope care iti poate lejer refuza repararea anvelopei pentru un cui/surub infipt aproape de umarul (lateralul) rotii pe motiv ca exista pericol de explozie (in timp, explicatia lor) daca acolo lucreaza pe interior la grosimea cauciucului incercand sa aplice peticul (plus ca tot ei vor zice ca peticul nu s-ar putea aplica acolo)! Asta se intampla real in vestul Europei.

 

O alta realitate este ca depinde la ce, centru mergi; daca mergi la unul care are si (destule) anvelope, cu siguranta ti se va intampla ce am spus mai sus, indiferent cat ai dat tu vreodata pe un cauciuc fie el RTF.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

 

Dezavantaj invocat ca ai nevoie de roata de rezerva.......dupa mine total gresit.....un spray reparat pneu instant si problema e rezolvata.

Adevarat, iarna e mai greu dar nu mergem pe ideea ca facem pana toata ziua.......

Ideea este ca folosirea spray-ului este ca se poate folosi o singura data pentru o singura pana pe acel cauciuc. Un alt spray se spune [i/]ca nu mai poate fi folosit pe acel cauciuc, ceea ce inseamna/duce la inlocuirea acelui cauciuc. Nu am folosit niciodata acel tip de spray si sper sa fie dor un zvonneinteles de mine!

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.