Jump to content

s-a dus turbina :((


Recommended Posts

eiii nu cred asta ca numai BMW ...eu am 213 mii km si sa nu cobesc turbina n-am schimbat-o. Am luat-o la 150 de mii banuiesc ca nici anteriorul proprietar n-a schimbat-o. Ziceam de turbina de e60 deoarece un amic a avut probleme la fel cu turbo tot pe un model 530d din 2004 dar el avea 170 de mii km parca.
Link to comment
Share on other sites

@Bala tu ai motor de 2000! dar cu motor de 3000 chiar nu ai cum sa schimbi la 3000rpm in oras

 

Asa este.

 

Insa daca odata la cateva drumuri iti scapa pedala si ajunge pe la 3000ture cred ca e suficient.

Link to comment
Share on other sites

turbina nu se strica de la subturatie.la vw , audi skoda etc de blocheaza geometria variabila daca nu o calci pt ca in acest caz nu e actionata si se intepenesc paletele. la bmw functioneaza unpic altfel: la fiecare pornire si oprire paletele geometriei fac o cursa completa.turbinele se rup deobicei la turatii mari sau din lipsa de ungere. la bmw neschimbarea epuratorului duce la ruperea axului turbinei. eu am patit-o.
Link to comment
Share on other sites

Ce am vrut sa va intreb? numai la bmw e necesar mersul peste 2000rpm ca altfel de duce naibii turbina?

 

Ca vad ca autocamioanele, autobuzele, nu trec de 2500 decat rar, iar intervalul de functionare e intre 1200-2200 marea majoritate a timpului.

 

Si alea tin milioane de km... stiu cazuri clare de autobuz cu peste 1 milion km, fara probleme la turbina...

 

La orice masina cu turbina este necesar mersul cu peste 2000 rpm, nu conteaza ce marca e. Daca mergi subturat se depune calamina pe paletii de la turbo si din cauza asta se strica, bineinteles se poate reconditiona. Motoarele de camion si autobuz sunt cu totul altceva, nu se pot compara cu motoarele de turisme.

Link to comment
Share on other sites

De curand am participat la scoala de pilotaj Titi Aur. O parte a cursului a continut si notiuni teoretice, iar una din intrebari a fost: de ce se strica turbo la masinile diesel (intrebarea a fost adresata de un cursant care este posesor de 530 XD E60).

Explicatia lui Titi Aur, cu referire la motoarele diesel, a fost urmatoarea (daca ma exprim gresit sau spun aiureli, imi cer scuze anticipat):

- turbinele au o temperatura de functionare normala, la turatii mici (sau uzuala) de 350 - 400 grade Celsius.

- cand acceleram, turatia creste spre intervalul 2500 - 3000 rpm (sa presupunem ca schimbam treapta de viteza in acest interval), temperatura in turbina creste spre 700-800 de grade Celsius. (o turbina de competitie poate ajunge si la 1.200 grade Celsius)

- problema, conform explicatiilor date de Titi Aur este ca de obicei, turbina nu se raceste asa cum trebuie (explicatiile despre racirea corecta a turbinei urmeaza imediat), uleiul care unge lagarul (axul) turbinei se arde (datorita temperaturilor foarte mari), astfel ajungem in situatia de frecare metal pe metal, care duce ulterior la joc al axului turbinei iar apoi la distrugerea turbinei.

- racirea corecta a turbinei se face astfel: dupa ce parcam masina, se mai lasa cel putin 30 sec. - 1minut sa mearga masina, apoi se opreste. In mers, racirea se face foarte eficient cand lasam masina in frana de motor (explicatia a fost ceva de genu: bagam a 2-a sau a 3-a si lasam sa coboare turatia singura de la 3.000 rpm la turatie de relanti). Racirea cea mai eficienta a turbinei se face cu aceleasi gaze care o fac sa se invarta, doar ca la o temperatura mai joasa.

- la intrebarea: "daca trebuie dat in gura la masina" in loc de mers subturat, raspunsul a fost: la diesel, orice depasire a a turatiei peste 2.000 rpm, inseamna ca turbina deja se apropie de presiunea optima / maxima, respectiv de temperaturi in jurul a 700 de grade Celsius pe care o furnizeaza, deci e OK. Nu sunt necesare neaparat turatii peste 3.500 - 4.000 rpm.

 

Deci concluzia principala a fost ca o turbina nu se strica de la mers subturat, mai degraba de la mers prea turat si oprit motorul prea brusc.

 

Repet, explicatiile au fost date de Titi Aur, persoana care consider ca avut destule turbine stricate la activ / inlocuite.

Link to comment
Share on other sites

Motoarele de camioane sunt mult mai diferite....au turatie maxima cam pe la 2500 rpm...relantiul pe la 5-600 rpm. Acestea au un cuplu foarte mare ; ele de fapt au nevoie de cuplu, nu de putere. Pune un M3, M5 sa traga o remorca de 25 de tone, si ai sa vezi de ce nu nevoie de asa putere mare.

 

Un camion, in general are motor de 12 - 13000 cmc, ca sa dezolve in jur de 400-450 cp si o gramada de newtoni-metru...

 

Deci nu confundati merele cu perele, desi sunt tot fructe <_<

Link to comment
Share on other sites

noi discutam despre turbo, depunere de calamina in functie de turatie si curatare prin supraturare nu despre capacitati si nm.caamioanele nu folosesc turatii mari tocmai din cauza capacitatilor mari si a faptului ca trag mult dupa ele.
Link to comment
Share on other sites

Nu sunt priceput la mecanica, insa cred ca pot sa imi dau cu parerea. Din ce am auzit mai nou, tot mai multi producatori "programeaza" turbinele sa lucreze nonstop, indiferent de turatia motorului.Ce-i drept la turatii mici, turbina mege mai mult ca sa nu stea, dar e important ca merge. La turatii mari ale motorului si turbina isi modifica functionarea, lucrand mai serios. Acum ma intreb si va intreb si pe voi, daca producatorii astia au facut turbinele sa functioneze mereu, inseamna ca au avut un motiv, nu? Se poate deduce usor ca turbina, daca sta are tendinta de a se strica. Eu personal cred ca mersul subturat are un aport semnificativ in scurtarea vietii turbinei.

 

Sa o luam si altfel: orice lucru care e facut sa mearga, prin stat se deterioreaza. Anvelopele, de ex, cand stau, mai ales vara in soare au tendinta de a se "patrati", pe cand rulatul zilnic le mentine forma. Acum se pot gasi mii de astfel de exemple, chiar si banalul acumulator al telefonului, dar nu are sens sa mai cautam.

Link to comment
Share on other sites

Nu sunt priceput la mecanica, insa cred ca pot sa imi dau cu parerea. Din ce am auzit mai nou, tot mai multi producatori "programeaza" turbinele sa lucreze nonstop, indiferent de turatia motorului.Ce-i drept la turatii mici, turbina mege mai mult ca sa nu stea, dar e important ca merge. La turatii mari ale motorului si turbina isi modifica functionarea, lucrand mai serios. Acum ma intreb si va intreb si pe voi, daca producatorii astia au facut turbinele sa functioneze mereu, inseamna ca au avut un motiv, nu? Se poate deduce usor ca turbina, daca sta are tendinta de a se strica. Eu personal cred ca mersul subturat are un aport semnificativ in scurtarea vietii turbinei.

 

Sa o luam si altfel: orice lucru care e facut sa mearga, prin stat se deterioreaza. Anvelopele, de ex, cand stau, mai ales vara in soare au tendinta de a se "patrati", pe cand rulatul zilnic le mentine forma. Acum se pot gasi mii de astfel de exemple, chiar si banalul acumulator al telefonului, dar nu are sens sa mai cautam.

cine ti-a spus tie ca turbinele stau vreodata cand merge motorul te-a mintit tare.tuaratia turbinei respectiv presiunea scoasa de ea e proportionala cu turatia motorului dar ea nu sta niciodata cand merge motorul

Link to comment
Share on other sites

@Andrei, sunt autobuze ce au 3500rpm...nu 2500 cum spui,

 

Asa ca e cam acelasi lucru.

Motor de autobuz, 5000cmc, turbo, max rpm 3500 pe ceas...

Motorul asta nu e diferit de un motor similar pe autoturism, decat la turatia de 1000-1500 rpm in plus....

Si totusi autobuzele astea merg sub 2000 constant.

Nu se mai duce turbina NICIODATA.... la peste 1-2 milioane km.

Nu-si mai face nimeni griji, MERGETI PESTE 2000rpm, altfel e grav!!!

 

 

Cu motoarele camioanelor e un pic altfel, e adevarat. Insa motoarele puse pe autobuze, sunt mult mai slabe, nu sunt proiectate pentru cuplu imens.

Link to comment
Share on other sites

eu cred ca mai e o treaba la mijloc, motorina proasta + cantitatea imensa de praf. Din cate am observat, desi nu am niste statistici clare, motoarele turbo dar benzina par a fi un pic mai fiabile. Probabil ajuta ca si benzina e un combustibil superior prin definitie, are un grad mai mare de rafinare, si nu rezulta particule la arderea ei, temperatura mai mare de ardere .. deci mai putine impuritati depuse pe pale, care e una din cauzele fiabilitatii mai reduse.

La motoarele de camioane si autobuze sunt mai putine constrangeri de proiectare gen dimensiune, greutate, cat de echilibrat e ..sa.m.d si sunt gandite sa tina din start macar 1 mil -2mil km .

Asa poti vorbi si de motoarele diesel de tanc la care se face rebuild dupa 1200 km. Sunt proiectate diferit, merg intr-un regim de solicitare imes si atat rezista.

Link to comment
Share on other sites

Asa poti vorbi si de motoarele diesel de tanc la care se face rebuild dupa 1200 km. Sunt proiectate diferit, merg intr-un regim de solicitare imes si atat rezista.

 

Nu cred ca un motor de tanc tine doar 1200km...poate 120000km !!!

Link to comment
Share on other sites

Cifrele sunt putin diferite depinde de model si an. Tancurile construite si cu design in anii 70 adica cam 80 % din exista acum probabil cam atat au in jur 2000 km. In WWII cam 1000 de km mergeau inainte sa se inlocuiasca motoarele.

M1A1 care are motor cu tubina pe gaz tine mai mult (dar nu 120000 de km ) dar se face rebuild si la el mult mai repde comparabil cu un automobil.

Gandestete ca motoarele alea trag tancuri de 60-70 de t intr-un regim infernal in timpul luptelor/exercitiilor.

Link to comment
Share on other sites

Cifrele sunt putin diferite depinde de model si an. Tancurile construite si cu design in anii 70 adica cam 80 % din exista acum probabil cam atat au in jur 2000 km. In WWII cam 1000 de km mergeau inainte sa se inlocuiasca motoarele.

M1A1 care are motor cu tubina pe gaz tine mai mult (dar nu 120000 de km ) dar se face rebuild si la el mult mai repde comparabil cu un automobil.

Gandestete ca motoarele alea trag tancuri de 60-70 de t intr-un regim infernal in timpul luptelor/exercitiilor.

 

e posibil sa se faca rebuild-ul ala dupa ore de functionare si nu dupa km?

Link to comment
Share on other sites

eu am schimbat turbina la peste 200mii - cost total din cate mai tin minte in jur la 8500 din care 6400ron a fost turbina iar diferenta egr, valva, debitmetru

la toate astea s-a mai adaugat manopera

Se putea reconditiona mai ieftin :)

 

da cred ca se putea reconditiona dar mai bine una "noua" decat cea veche cu tot cu "operatii estetice" tot veche ramane <_<

Link to comment
Share on other sites

eu am schimbat turbina la peste 200mii - cost total din cate mai tin minte in jur la 8500 din care 6400ron a fost turbina iar diferenta egr, valva, debitmetru

la toate astea s-a mai adaugat manopera

Se putea reconditiona mai ieftin :)

 

da cred ca se putea reconditiona dar mai bine una "noua" decat cea veche cu tot cu "operatii estetice" tot veche ramane <_<

Pai daca se schimba toate componentele turbinei, ramane din cea veche doar carcasa, nu?

Link to comment
Share on other sites

 

da cred ca se putea reconditiona dar mai bine una "noua" decat cea veche cu tot cu "operatii estetice" tot veche ramane <_<

 

La mine era dusa o bucsa...in rest arata foarte bine, nu am avut ce sa mai schimb.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.