Jump to content

Xdrive sau quattro


Bec

Care este mai "bun"?  

661 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

c6t9

 

torsenul a audi este pus central si nu are influenta stanga dreapta(ca la dfiferentialele de la subaru) ci fata/spate.

de asta la audi nu trebuie sa ramai cu doua roti de pe aceeasi punte suspendate iar la unele modele de subaru nu trebuie sa ai cate o roata de pe fiecare punte.

 

in cel mai babeste mod explicat , torsenul 3:1 de la audi face urmatorul lucru. in conditii nasoale, cand o punte are aderenta mica, acea aderenta o inmulteste cu 3 si o transfera catre puntea ce are aderenta. cand aderenta este 0 pe o punte(roti suspendate) torsenul inmulteste cu 3 si transfera pe puntea cu aderenta. dar 0 x 3= 0 deci masina ramane blocata ca in filmuletul cu a8 -ul ala.

 

singura solutie este sa apesi un pic pe frana, rotile fara aderenta se vor opri pe loc si forta aia care tine locului rotile suspendate se va inmulti cu 3 si rezultatul se va transfera pe puntea cu aderenta. nici nu trebuie sa apesi frana ca ghiolbanul ca nu va mai avea putere motorul sa miste rotile si mai faci alte prostii. operatiuna asta este simpla cand ai cutie automata iar cand ai cutie manuala iti vor trebui 3 picioare sa manevrezi pedalele pt ca sigur vei avea nevoie si de ambreiaj. situatia in care ambele roti de pe o punte au o aderenta 0 este putin probabila si trebuie sa fii cam natang sa ajungi astfel. instructiunile astea pt torsen sunt ca instructiunile dinaintea decolarii avionului "in situatia putin probabila a depresurizarii..."

totusi, se mai intampla.

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

subaru forester XT, ca nu are diferentiale, ca daca patineaza o roata pe fata si una pe spate nu te mai misti,

 

stiu. le-am cam avut. se trateaza similar din frana.

 

 

era cu titlu de exemplu despre diferentialul pasiv gen torsen, stiu ca nu face distributia intre roti. pt a elimina "defectul" torsen, au introdus si ei un diferential electronic, care teoretic franeaza individual rotile pt a putea transmite cuplu celor cu aderenta. in teorie suna bine, practic, hm. clar nu e pt situatii dificile.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...
am mai zis de cateva ori: trebuie sa fii papagal mare si chiar total pe dinafara ca sa te uiti la amatorismul celor de la promotor. am mai dat explicatii cu anomaliile de acolo si chiar nu mai am chef. eu ma sterg la fund cu ce au facut aia.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 1 month later...
  • 3 months later...
  • 2 weeks later...

 

Asta spune tot... cred ca va convins... pe necredinciosi.

 

Nu e o facatura ...daca era astfel Audi sarea in sus si venea cu replica... Dar daca n-ai cu ce....asta este.

 

"Ori suntem quattro ...ori nu mai suntem"

 

Voie buna.

Link to comment
Share on other sites

Am facut cu Q5 3000 pana acum 59 de mii...deci si iarna trecuta pe zapada,nu am patit inca sa imi patineze 1 roata...Am trecut prin apa 1 data si credeam ca nu e adanca,au intrat si farurile in apa,am ajuns pe mal si am oprit sa vad daca are ceva,a balbait motorul un pic si apoi a revenit...Eu cred ca doar cine merge cu amandoua macar 5000km poate sa faca o comparatie

Link to comment
Share on other sites

eu un q7 am vazut asta iarna de nu putea urca o bordura ... urcase cu rotile din fata si cele din spate ii patinau incontinuu si nu putea urca .... eu va spun sincer nu am condus decat xdrive si e ok pt mine .. nu am avut nici o problema pe zapada ... de audi nu stiu ce sa zic ... nu am condus niciodata.
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
si bineinteles, la top gear ... sa fie si contra :)

 

Nu inteleg ce-au vrut sa demonstreze punand un X6 cu anvelope sport de vara pe o partie de zapada? :twoup: Oare astia de la Top Gear chiar ne cred prosti pe toti?Tocmai de-aia nu ma uit la emisiunea lor de 2 lei!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
eu nu inteleg pana la urma care e treaba cu comparatia asta? suprematia bmw? pe forumul audi toata lumea zice ca xdrive e mai slab decat quattro si probabil sunt toate videourile de pe net in care se arata ca audiu e mai bun decat bmw. de exemplu e unu cu un a4 cu rotile spate pe niste role cum era videou acela seria 5 vs a8, si cobora de pe ele fara probelme. si pana la urma cati dintre noi au nevoie de diferenta dintre cele 2 sisteme ca probabil este foarte mica. nu m-am dat nici cu quattro nici cu xdrive, m-am dat cu un hyundai tucson decare sunt sigur ca are sistemul 4x4 mult inferior fata de cele 2 sisteme renumite, si am fost multumit de el, de 5 ani il are taicamio si nu am ramas blocat in zapada de aproximativ 40 de cm cu cauciucuri de vara si am reusit sa o scot si din santul plin de noroi. depinde mai mult de atentia soferului de la volan. o diferenta mai vizibila ar fi intre sistemele de pe audi si cele de vw(exemplu pe care l-am vazut eu) dar nici acolo nu cred ca este cazul. faptu ca la audi masina se subvireaza mai tare se datoreaza si felului in care este distribuita greutatea nu numai din cauza tractiuni. comparatiile astea nu isi au rostul la fel cum nu isi are rostu nici comparatia audi vs bmw vs mercedes. faceti cumva sa va dati cu ele si luatio pe aia care va place mai mult. mai era dat un exemplu cu un q7 care nu putea urca pe borura iarna, am vazut si un jeep grand cheroke cu mult laudatul sistem quarda drive 2 care nu a reusit, depinde mult de cauciucuri si de felul in care este abordata situatia. Edited by maniac18
Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
Pana cand voi avea ocazia sa testez doua motorizari similare ca cilindree si echipate cu X Drive respectiv Quattro nu ma pot pronunta.Cred si eu ca e mai tare un Quattro de 3.0l decat un X Drvie de 2.0l.Astfel de teste nu au nici o relevanta.Daca doresc sa aflu care este mai bun, testez doua modele care au aceeasi capacitate cilindrica sau cel putin apropiata pentru a afla care este mai bun.Au facut cei de la Promotor mai demult un comparativ intre BMW 330xd parca si Audi A5 3.0TDi Quattro.Spre surprinderea mea X Drive-ul a fost superior sistemului Quattro.Pur si simplu BMW-ul se tinea mult mai bine in viraje si nu numai spre deosebire de Audi, insa repet, pana nu voi avea ocazia sa conduc astfel de masini echipate cu aceste sisteme nu are rost sa ma pronunt.
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.