Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 08/13/19 in all areas
-
Imi pare rau pentru ce ti s-a intamplat. Din propria experienta cu diverse atelierele din Romania care ofera servicii reconditionat componente de motor, recomand insistent sa evitati orice actiune de reconditionare, care implica prelucrari mecanice de precizie asupra blocului motor (alezare si/sau honuire), arborelui cotit (rectificare la o cota de reparatie), chiulasei (rectificare sedii supape / supape / inlocuire ghiduri). Din pacate, nici macar planarea chiulasei nu se mai realizeaza corespunzator; daca este necesar sa planati chiulasa, atunci cereti sa nu "taie" mai mult de 0,08mm. Poate sunt si ateliere care fac astfel de prelucrari la o calitate corespunzatoare. Eu insa nu le-am gasit si sunt foarte sceptic ca exista. Peste tot pe unde am fost am intalnit "specialisti" care nu stiu sa utilizeze corect masinile unelte, nu inteleg procesul pe care trebuie sa-l realizeze si exigentele de precizie ale acestuia, sau nu il respecta. Cireasa de pe tort: masinile unelte sunt de regula antice si/sau neintretinute, avand uzuri care dau erori necontrolabile. Posibil ca prelucrarile pe care le efectueaza astfel de ateliere sa fie acceptabile pentru a prelungi viata unui tractor U650. Dar nu si pentru un motor modern. Exemple de prelucrari incorecte cu care m-am intalnit: - manetoane si paliere de arbore cotit rectificate "oval", la cota gresita, sau cu rugozitate gresita; - supape si sedii de supape care in urma rectificarii si-au pierdut concentricitatea, unghiul corect si latimea corecta a suprafetei de asezare; - chiulase planate "oblic" (camerele de ardere dintr-un capat al chiulasei fiind astfel putin mai mari decat cele din celalalt capat); - blocuri motor alezate la cote gresite. Va recomand: - cumparati instrumente de masura corespunzatoare (micrometre de exterior / interior, dupa caz). Merita banii; - masurati componentele motorului. Daca sunt la limita de uzura specificata de BMW, sau chiar foarte putin peste limita (!), este de preferat sa le reutilizati asa, decat sa le reconditionati; - daca uzura este peste limita, sau neuniforma, cautati piesa respectiva la dezmembrari, dar cu uzura in limitele acceptate (evident, daca va permiteti, ideal este sa luati o piesa noua); - honuirea la blocurile motor din fonta se poate face simplu si cu rezultate excelente utilizand o "perie" cu pietre si o bormasina; - daca ati desfacut motorul, inlocuiti intotdeauna cuzinetii si simeringurile de supapa cu unele noi; - daca nu aveti niciun motiv sa suspectati uzura cilindrilor sau a segmentilor, este de preferat sa nu scoateti pistoanele din blocul motor. Practic toate blocurile motor din prezent sunt din aluminiu, iar honuirea este un proces care de regula nu se poate efectua acasa sau in ateliere cu utilaje de acum 60 de ani. Iar a inlocui segmentii fara a honui este o greseala. Insist: daca mai exista ateliere in Romania care lucreaza "ca la carte", va rog sa le mentionati.4 points
-
Tocmai ce m-am intors dintr-un road trip prin Europa. Dupa mai bine de 2500 de km nu am mare lucru sa reprosez masinii. Poate imi e putin dor de scaunele confort din f10 si de clima mai rafinata, cu mentiunea ca pe f10 aveam clima pe 4 zone. Motorul este o placere, daca nu folosesti cruise controlul cu greu stai pe autostrada sub 150 kmh. Am scos un consum mai mult decat decent in conditiile in care am fost 2 persoane in masina si bagaje full. In general mergeam in jur de 140-150 kmh la ora cu varfuri pe la 200 pe autostrada si pe drumurile nationale cu 10-20 kmh peste limita. Inainte sa plec i-am schimbat cele doua brate fata, mare diferenta nu am simtit probabil si pentru ca drumurile au fost mai mult decat decente. Probabil trebuie sa echilibrez rotile pentru ca volanul vibreaza putin intre 80-100 kmh. Urmeaza sa ii fac revizia si sa schimb uleiul in cutia de viteze, cel mai probabil pun filtru si ulei zf. Masina are cutia de viteze 8hp70z si din ce am vazut pe realoem codul pentru baia de ulei ar fi acelasi ca si la 8hp45. Cu toate acestea am vazut ca pe net se vand pachete diferite de revizie pentru 8hp45 si 8hp70, cel pentru 70 fiind cu aproximativ 300-400 ron mai scump. Cei care ati schimbat uleiul la transmisia de pe motoare de 3l stiti sa fie ceva diferenta?2 points
-
Daca erau julite grav posibil sa.le fi incarcat cu aliaj ,eu vreau sa revopsesc jantele la 6 dar ma feresc de electrostati c ,prefer vopsire normala . Am mai auzit povesti cu vibratii dupa1 point
-
Daca ar fi ceva mecanic, vibreaza si cu acelea. Oricum, mai mult ca sigur din jante/anvelope e problema.1 point
-
pai asa o sa fac, dar ma gandesc ca si senzorii care imi raman vor fi buni pentru cineva1 point
-
merge si navigatia. dupa ce am mers putin cu masina, m-a vazut unde trebuie. oricum, eram multumit si fara. ramane sa o codez totusi cu o versiune mai noua de firmware, in momentul asta nu suporta carplay full screen, si asta imi doresc. final de poveste: se poate face retrofit de nbt evo cu atm 4g complet functional, pe masina care a avut nbt cu tcb. totul este plug and play, nu este necesara nici macar codarea. se instaleaza componentele noi si merg cu optiunile pe care le avea masina donoare. singura componenta non-oem este filtrul can instalat pentru ca masina sa accepte unitate cu vin diferit. conditiile sunt ca masina sa fi avut tcb si navigatie, pentru a fi functionale connected drive si navigatia oem. de asemenea, head unit-ul nou si atm-ul trebuie sa aiba acelasi vin. acum ramane de vazut daca nu cumva dezactiveaza bmw aceste servicii dupa un timp, asa cum sugera un coleg. nu am testat inca hotspot-ul wifi sau bmw apps, dar cred ca vor merge. o sa updatez periodic thread-ul daca mai gasesc chestii de mentionat. si ca sa raspund la intrebare, pana acum costul total a fost de 1035 de lire (toate componentele cumparate de pe ebay uk - head unit, ecran, idrive controller, atm 4g, antena wi-fi, cablaje). ramane de facut codarea la un id5 mai nou, inca nu stiu cat o sa coste.1 point
-
Pot diferi si senzorii de pe acelasi model, LCI cu LCI! Pentru ca sunt mai multe tipuri si functioneaza pe frecvente diferite. Daca senzorii tai functioneaza pe o frecventa dar receiver-ul masinii pe alta, nu ii gaseste si de aici eroarea.1 point
-
Am gĂŁsit far in dezmembrari in Germania. Este ca nou și are același cod cu cel de pe mașina. In România am sunat la câțiva SAMSARI de piese/dezmembrari care nu știau de capul lor și ĂŽncercau sa vândĂŁ far aftermarket sau spart sau cu o singura ureche rupta sau fĂŁcut praf. Oameni bolnavi la creier care nu s-ar duce sa munceascĂŁ... Mulțumesc pentru ajutor!1 point
-
eu mi-am luat de aici https://www.amazon.co.uk/gp/product/B01NBPRFTO/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o02_s00?ie=UTF8&psc=1 vs pret la noi https://www.pro-detailing.ro/solutie-hidratare-piele-meguiars-ultimate-leather-balm-p-4016.html sau poti folosi si asta https://meguiars.store.ro/GOLD-CLASS-LEATHER-CLEANER-AND-CONTIDIONER/G17914 pret apropiat de amazon1 point
-
N-am mai postat de ceva vreme; in curand vom trece de 200k km (acum are 198000). Intre timp am schimbat pe recall EGR la Bavaria Baneasa; nu pot sa zic ca e vreo schimbare in bine sau in rau. Nu am mai facut nicio modificare, foarte curand masina iese la vanzare. Cateva poze de ramas bun. https://d3ttejbr7iqm...NFAUQQLGDF3ZI4A https://d3ttejbr7iqm...NFAUQQLGDF3ZI4A https://d3ttejbr7iqm...NFAUQQLGDF3ZI4A https://d3ttejbr7iqm...NFAUQQLGDF3ZI4A https://d3ttejbr7iqm...NFAUQQLGDF3ZI4A https://d3ttejbr7iqm...NFAUQQLGDF3ZI4A1 point
-
flash la cic de Exx doar pe MOST, pe kcan dureaza zile (vreo 4-5) si sansele sa crape sunt 99.9999999%1 point
-
Cu carly codezi sau ncs codezi pt vertical si daca pui camera ii obligatorie codarea pe vertical ! Emulator si camera din china 50$ maxim ai rezolvat totul1 point
-
eu sunt in categoria celor cu 0 butoane, dar am grija sa iau in masina doar persoane care nu se pricep la BMW-uri, asa evit critica )1 point
-
Cand aud de 3 pistoane suna in capul meu a tico / matiz / opel corsa sau vw polo , nu vreau sa deranjez pe nimeni cu aceasta afirmatie dar asa suna pentru mine1 point
-
Salutari, va veni si asta cand ne va ajunge cuțitul la os. Deocamdata se intampla doar in țari civilizate. Zile senine.1 point
-
1 point
-
mai exista mecanici buni in tara asta? sau doar ghicitori? in ultima perioada vad ca atunci cand te duci la mecanic e ca si cand te duci la ghicitoarea Matilda! Poate sa fie de la aia, aia sau aia. Le schimbam pe rand pana aflam de la ce a fost ... poate avem noroc si e prima piesa :|1 point
-
Volan M fara padele, scaune sport si plafon negru. Schimbatorul 2tb nu intra la interiorul M din cate stiu eu. Daca vrei si tu niste logo-uri, ti le fac cadou de craciun1 point
-
Da eu nu m-am stresat prea tare cu plumbii...gambet detasabil numesc eu carligul de remorcat(rulote remorci bla bla bla) )1 point
-
Hai sa incheiem subiectul cand o sa le pun pe cele de vara in viitorul apropiat(ca momentan am de tabla de iarna) o sa le echilibrez cu plumbi ce se lipesc pe interior cum a spus colegul mai sus si am scapat de problema1 point
-
1 point
-
Update CIC facut la colegul Zeronooo de pe forum (multumesc SKW pentru recomandare). Ca durata nici 2 ore, destul de repede. Parca merge mai bine meniul din navigatie (nu stiu daca este placebo), meniul este putin diferit in media HDD, trebuie sa ma obisnuiesc, se aude mult mai tare sistemul audio (am L7). Mi-a codat si senzorii de parcare pe vertical, iar urmatorul update il voi face de pe stick. Multumesc inca o data Zeronooo, foarte profi lucreaza, mi-a placut!0 points
-
-1 points
-
-1 points
-
Dute cu ele la echilibrat si spune-le sa foloseasca plumbi care se lipesc si ai scapat de problema. Daca faci cum zici colegul mai sus ai toate sansele ca la viteze mari sa iti tremure volanul de nu stii ce se intampla. Dupa capul unora doar jantele de tabla trebuie echilibrate, jantele se echilibreza si pentru ca anvelopele nu supt perfect echilibrate.-1 points
-
Pai cum e logic, daca tu zici ca poate sa scoata plumbii de pe exterior, cine mai face echilibrul in cazul asta ?-1 points
-
-1 points
-
la modelu asta de jante asa se echilibreaza in exterior ca la jantele de tabla.. ce e ala gambet detasabil?-1 points
-
Nu e o scuza ca nu ești roman sa pocesti limba... așa cum noi romanii ĂŽnvĂŁțĂŁm sa vb la perfecție alte limbi..sa ĂŽnvețe și el limba romana..De asta spuneam de meditații... ce dacĂŁ e strain ? Hai sa I permitem multe..-1 points
-
Zici pachet m interior exterior dupĂŁ care spui ca ai facut tu retrofit de volan M și schimbĂŁtor sport. Prin urmare, ce conținea pachetul M interior, logo-uri?-1 points
-
cat timp exista piese de schimb pentru acea cota de reparative nu iti fa probleme.-1 points
-
Vand set senzori pentru jante BMW TPMS afișarea presiunii si a temperaturii aerului din pneuri, revizia noua. Este foarte important sa nu fie vechi, deoarece bateria interna tine intre 5 si max 10 ani Sunt in stare foarte buna, rotile au fost puțin folosite. Senzorii sunt originali BMW, provin de pe o masina din 2017 F30, dar sunt compatibili si cu alte modele mai vechi sau mai noi seria F sau G 707355-10 36106881891 care a ĂŽnlocuit codul 36106855539 Pentru compatibilitate pe masina dvs. cautati pe realoem. com dupa seria mașinii. pret 600 ron-1 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00