Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 06/21/20 in all areas
-
BMW 320d, e90, 2007 - resuscitare ventilator bord Salutare ! Poate acesta nu este un DIY veritabil pentru ca nu prezinta o rezolvare cap-coada a unei probleme lasand in final un rezultat neconcludent insa totusi se pot desprinde niste idei din experienta mea. Problema - lipsa debit aer climatizare ventilat in habitaclu. ...la momentul achizitiei masinii (in Ianuarie 2020) climatizarea functiona perfect, ventilatorul bord respecta constincios treptele viteza comandate pe display, caldura "ca-n baie", totul ok. A venit primavara cu vremea ei indecisa si n-am simtit nevoia nici de caldura si nici de racoare in habitaclu ...pana zilele trecute cand am nimerit in masina parcata in soare 8 ore si instant mi s-a taiat respiratia ...dar nici o problema zic, avem climatizare ! Comut pe 16°C pe ambele zone, dau constincios si rotita din bord pe albastru si PLAY steluța. ...si aud cum cupleaza compresorul AC si cam atat. Bine, mai auzeam cum latra un caine langa masina dar asta nu se pune. Intind mainile disperat pe gurile ventilare din bord si abia se simtea un mic rasuflat, rece ce-i drept. Umplu toate patratelele din display climatizare sperand la o tornada din partea ventilatorului dar PAS. Pai cum frate, ca acum 3 luni imi sufla jetul de caldura cipilica din cap ! Am deschis larg usile sa nu mor sufocat ca un prost in masina si m-am apucat de butonat panoul de climatizare - ba "auto", ba manual, ba dezaburire parbriz, nivele turatie ventilator ...MAX, invarteli, click-uri... Era clar - orice faceam aveam la gurile ventilare din bord un vanticel ce cu indulgenta il puteai numi treapta 1. Mai degraba un 0,5. Ok zic, cel putin ventilatorul se invarte. Incet dar se invarte. Se pare ca ceva nu-l lasa sa ia viteza sau nu primeste comanda de mai mult. Sun un prieten, mai sun inca un prieten, caut aici pe forum si parea clar - "piesa cu țepi" ! ...dracu', ca n-am auzit in viata mea de piesa asta ! Toata lumea imi spunea de "piesa cu țepi" dar ciudat, nimeni nu a fost capabil sa imi indice unde sa o localizez in masina si cum se inlocuieste. Dau o cautare pe YouTube, mai sun un prieten si in 10 min eram pozitionat cu spatele pe pragul dreapta si cu capul sub bord incercand sa-i bag o vizita ventilatorului bord. Asta daca tot "piesa cu țepi" a ramas o enigma . Demontare ventilator bord - sunt unii pe YouTube care se apuca sa scoata torpedoul. Probabil au timp mult la dispozitie dar va asigur ca nu-i cazul la acest model. Sub torpedo se afla o placa de plastic prinsa in 2 suruburi si dupa scoterea lor extrageti placa in plan orizontal spre scaunul fața, declipsati mufa bec iluminare picioare pasager si aia e - in fata dvs isi va etala mandru posteriorul d-ul ventilator. - pe langa carcasa ventilatorului este fixata o mica conducta distributie aer pt picioarele pasagerului - la mine a trebuit putin deplasata pt a avea acces la surubul fixare carcasa ventilator. Acel surub previne "desfiletarea" accidentala a ventilatorului pt ca acesta e montat prin rasucire, oarecum in stil filet - ok, scos surubul, rasucit ventilatorul in sens normal de desfiletare, decuplat mufa lui de alimentare ...si il aveam in brate ! - mda, forma si pozitionarea ventilatorului m-a trimis pt o clipa in trecut .... Parca eram puștanul de acum 20 de ani bagat sub bordul unei Dacii 1310. Dar trecem peste. Incercari, verificari, gresari Am dus ventilatorul in casa. Pentru ? ...nu stiu, speram sa fac ceva cu el, afara oricum era prea cald. L-am invartit cu mana, da, se misca cam greuț dar nu era blocat, nu freca rotorul in stator, nu era ruginit, nu avea jocuri sau sunete ciudate, parea ok asa in general. I-am dat putin ulei la bucsi, m-am jucat cu el cam o ora, l-am cuplat la 12V ...si functiona, ce naiba sa-i mai faci ? Montat pe masina, dat drumu la climatizare, trepte ventilare - tot asa. Rasufla ca un mort - incet, sistematic si sigur, fara nici o accelerare, fara nimic. Le stia pe ale lui. Buuuuuun. Sunam un prieten. - Boss, ti s-a dus piesa aia cu trepte rezistente turatie ce e fixata pe carcasa ventilator, aia alba, Valeo. Da ?, Ok, un alt bun prieten m-a ajutat cu 2 bucati d-alea "albe si Valeo" ...pe principiul "ia tata 2 buc sa ai !" Fericit ajung langa utilajul intitulat BMW, inlocuiesc rapid un Valeo ...play ...nimic. Vant in grile precum un gripat de Covid in stare finala. ...bah, sa zicem ca una din cele 2 piese a avut ceva.... O montez pe a doua. Nimic. Rasuflare de mort. ...si eram cu motorul pornit, butonul MAX cuplat, vanticel de furnica si cazut pe ganduri - cand brusc ventilatorul baga un jet de aer maxim pt fix 1 secunda. Ridic capul, ma uit la grilele ventilare, trec vreo 8 secunde ...si iar un jet puternic pt 1 secunda ...si tot asa. Clar zic, am o zi proasta. Sun iar prietenii din nou ca dracu se pricepe la apucaturiile unui BMW si dupa diferite supozitii si presupuneri cica ..."boss, ventilatorul tau opune o prea mare rezistenta si "piesa cu țepi" taie tot" Aha, iar enigmatica "piesa cu tepi" despre care nici in ziua de azi nu am aflat unde e localizata si ce face. Deci ventilatorul ? Ok, il dam jos iar .."ureche la floare" ! Seara a fost memorabila, pacat ca n-a fost cine sa filmeze ! ...pe saraca nevasta am pus-o sa tina ventilatorul suspendat de elicea de plastic intre palme ...si eu loveam cu un ciocan pe un dorn in axul ventilatorului - pt a scoate elicea/pala/palele. ...cel putin asta a fost intentia declarata pana ciocanul a gresit tinta. Mi-a placut de saraca femeie - a țipat strident la contactul ciocanului cu degetul ei mare dar n-a dat drumu' la ventilator. Strasnica femeie ! Demontare elice/pala/pale ventilator - e dintr-un plastic gingas, atentie la manipulare - se fixeaza pe ax motor doar printr-o simpla strangere - nu are pana, nu are o portiune plata, nu are nimic. O tragi pe ax si gata. Ok - dupa indepartarea elicei am ajuns in sfarsit sa am contact vizual cu periile motorasului. Nu sunt mare specialist in electro dar nu prea stiam ce sa zic cand am vazut periile in stare buna, sanatoase, arcuite dar care se plimbau intr-un șant adanc de uzura facut in rotor. Iar sun prieteni, iar discutii, concluzie neconcludenta - nimeni nu stia daca acel rotor uzat ar afecta performanta motorasului. Nici o problema - studiez motorasul, dalta, ciocan si decapsez panoul cu perii ...iar a doua zi predau rotorul unui strungar pt rectificare. Plus 2 beri. Revin cu rotorul rectificat la bancul de lucru improvizat in bucatarie, montez totul, gresez, verific ....dar capsele de fabrica ale platoului cu perii au inceput sa aiba personalitate proprie - nu am mai reusit sa montez motorasul intr-un mod ferm si stabil. Era clar, ar fi trebuit sa ma sui in autovehicul, sa ma deplasez 20 km pana la garaj la țara, sa dau 2 puncte sudura rapida argon si sa ma intorc ...si imi era o leneeeee.... Sunam un prieten si din 2 vorbe - BINGO ! - " boss, eu am un motoras d-ala dar nu are elice si e de Anglia. Iti pun un video sa vezi ca functioneaza si daca crezi ca te ajuta si mai ai elicea intreaga...." Nu stiam ce sa fac. Motorasul meu rectificat, curatat, gresat, bibilit ...si acum apare un altul de Anglia. Adica cum de Anglia ! Se invarte invers ? Imi ajunge motorasul de Anglia in brate, ma uit la el ....pai "ce-ai facut mai nene ?" - periile la fel de ingropate in rotor ! Acelasi șant de uzura. Abandonez totul pt urmatoarea zi - deja ma simteam vulnerabil psihic. A doua zi dimineata vecinii de bloc m-au felicitat (cred) ca la ora 6 bateam cu ciocanul pe o teava de alama sa montez elicea pe axul motorasului primit. Succes total, elicea a intrat fortat si intreaga ! La ora 7 eram bagat sub bord pt montaj ventilator. La ora 8 inca nu intelegeam de ce cand dau maxim trepte ventilator (care functiona !!!) imi iese praf de sub capota ! ...apoi mi-am amintit de Anglia si cu o mica adaptare am montat invers mufa alimentare ventilator ...si YES - mi-a suflat basca din cap ! Aveam din nou climatizare si debit aer controlabil din panoul climatizare. Concluzie Care a fost de fapt problema in acest caz ? Sincer, chiar nu stiu. Dar stiu sigur ca nu enigmatica "piesa cu țepi" si nici regulatorul ala Valeo. Ventilatorul meu frana, mergea greuț, opunea rezistenta desi si motorasul primit avea aceeasi uzura in rotor facuta de perii. Pe undeva am convingerea ca acum, dupa rectificare rotor, ar fi mers si motorasul meu daca as fi fixat prin 2 puncte sudura platoul cu perii .. dar pe neprobate ramane o supozitie. Oricum mi-au ramas piese de rezerve pt situatii din viitor. Am incropit pe fuga de pe tel un mic clip-rezumat incarcat pe YouTube. Nu e relevant, nu se vrea a fi de "iutubĂŁr" dar macar pt o mica impresie e bun. https://youtu.be/bHD_X3hfZz43 points
-
Sa nu-mi spui ca dupa un text de 3 minute te ia cu somn.... PS Mi s-a tot spus in viata ca in orice echipa, grup, organizatie, comunitate, adunatura, colectiv ...mereu va exista un Gica (sau un Bimmer ?) dornic de valuri si afirmare. Nu am dat importanta acestei afirmatii pana recent. O seara buna, "bimmer" !2 points
-
E tare gresita mentalitatea asta, sau cea cu "nu se merita sa bagi bani in anumite piese pentru ca atunci cand o vinzi nu ii mai scoti" lol. Eu in 2015 an luat un e87 din 2005 cu 120k de km REALi si am dat 7500 de euro pe el. Din nou, toata lumea m-a bombardat ca am dat enorm, ca de banii aia puteam sa iau un seria 3 sau un seria 5 mai nou, ca nu il vand cu atata in veci, si ca am facut o alegere proasta. Ei bine, dupa mai mult de 5 ani si mai mult de 100k km parcursi nu am intampinat absolut nici o problema majora cu masina si m-am bucurat din plin de ea in timp ce persoanele din jur au bagat bani grei in "masinile mai noi, dotate mai bine".2 points
-
Felicitari pentru achizitie foarte frumoasa, iar culoarea e foarte misto Apple CarPlay poti lua direct din magazinul Connected Drive pentru 300 de euro, licenta pe viata sau din surse "neoficiale" undeva pe la 100 de euro. Ideea de baza la cumpararea unei masini nu e de afacere, sa pierzi cat mai putin ci sa iti cumperi ce iti permiti si te bucuri de ce ai luat. Pe principiul asta nu ar mai fi existat masini noi si toata lumea ar fi condus e46 sau e39 ca sunt masini bune la care nici in 2-3 ani nu pierzi foarte mult.2 points
-
1 point
-
Daca as avea 50k de Euro de dat pe o masina, in nici un caz nu as lua de la o persoana fizica. In reprezentanta cu siguranta gasesti una putin rulata, garantie si confortul psihic ca totul e in regula cu ea.1 point
-
Lumea iti tot spune ca e ceva fishy si tu insisti sa iti iei teapa. Uite si dovada: asta e anuntul original https://www.reezocar.be/fr/occasion/annonce-bmw-x5-RZCATSDEA7DD762AF70C.html Daca te uitai la celelalte masini de la dealer-ul din Germania vedeai si pretul real al masinii, mai are vreo doua similare la vanzare. Baiatul a cumparat masina pe firma, fara TVA, si si-a vandut-o lui (sau unui var din Tandarei) tot fara TVA, adica ilegal. Dupa care ti-o vinde tie 'pa persoana fizica'. Cu placere.1 point
-
1 point
-
Când cumperi ceva de 50k pĂŁrerea mea e cĂŁ ar trebui sĂŁ fie luat de la cineva( firmĂŁ ) care oferĂŁ o garanție certĂŁ, nu sĂŁ fie nevoie sĂŁ ĂŽncepi verificĂŁri pentru a fi sigur.1 point
-
Si eu am luat masina la 1an/20k km, cu garantie. 9 ani mai tarziu o am tot pe aia, are 176k acum (deci in 9ani si ceva am facut 150k, aproximativ). M-am inteles foarte bine cu ea si imi place si acum, doar ca a venit un bebe si se cam simte nevoia de ceva mai mare, care cu siguranta va fi tot bmw si tot in aceleasi conditii luata. Personal nu sunt genul care sa invarta toata ziua la masini - daca nu am avut probleme cu ea si masina mi-a multumit nevoile, am pastrat-o.1 point
-
Daca este primul tau bmw se mai explica situatia Dupa ce o sa iei si unul nou o sa iti mai treaca asa am facut si eu si cu banii pierduti imi luam o casa dar nu mai conteaza acum daca nu te lasa in drum ok merci de explictie am inteles perfect acum1 point
-
roman autentic aici ^^ 125k km unii oameni ii fac in 5-6 ani sau chiar mai bine. Gen, peste 6 ani masina omului va avea 150k, iar aia de care zici tu va avea 300k. In prima varianta (probabil) nu vei baga mare lucru in reparatii, pe cand in a 2-a s-ar putea sa inceapa sa-ti pice mai multe (dar probabil genul de om care apreciaza o astfel de masina nu va baga mai nimic in reparatii, va da km inapoi la 150k si o va vinde altui 'pasionat') Nu toti isi iau masinile ca sa piarda cat mai putin la ele, sau sa le vanda in profit. unii se mai gandesc si la siguranta, la lipsa durerilor de cap, gen sa te poti trezi dimineata si sa pleci cu ea la un drum de 5000km fara sa stai cu grija ca te lasa in drum. @raduron - sa o stapanesti sanatos si fara incidente!1 point
-
Mi se pare ca daca e gresit raportul si le dai mail, primesti banii inapoi.1 point
-
1 point
-
Frumoasa masina, sa o folosesti sanatos! Mie imi place cum arata o idee de crom pe o masina neagra. Poate un shadow line ar merge, dar eu nĂŁrile le-as lasa cu rama argintie. Dar desigur, gusturile nu se discuta. Niste poze cu interiorul ai?1 point
-
Am si eu motorul ala si nu sunt de acord cu ce a spus inginerul. Motorul chiar merge foarte ok, e in mintile lui, consuma cu 2 l/100km mai putin decat motorul de 2 litri pe care l-a inlocuit... Spre exemplu, merge mai bine (trage mai bine si consum mai redus) decat un 2 litri 177 cp de pe un hyundai i40 din 2017... Nu este cel mai rafinat si nu suna la fel de bine ca cel de sase cilindri, e adevarat... Problema ca este un motor destul de modern si de pretentios pentru vremea lui... Este modern chiar si dupa standardele mai recente.... Si nu toata lumea se pricepe sa umble prin ele.... Parerea mea: nu te bucura foarte mult la cei 1600 de euro daca nu ai pusi deoparte cel putin inca atat pentru primul an in care o sa mergi cu el...mai ales ca ai zis ca o sa mergi zilnic cu el. Trebuie sa iti asumi costuri de aducere a lui in parametri foarte buni. Este putin probabil sa fie foarte ok cand il iei. Spre exemplu, intr-adevar, curge ulei pe la toate incheieturile, pompa de vacum, garnitura capac motor, capac posterior chiulasa etc.... Multe seturi de o-ringuri nu se gasesc decat pe original (ceea ce este bine, pe de o parte) si sunt destul de scumpe...cand se aduna, s-ar putea sa te sperii. Trebuie sa iei in calcul o distributie, un vanos etc. Al meu nu consuma mult ulei, cam 1,5 litri la schimb, dar motorul asta este predispus sa manance ulei, de obicei sunt simeringurile la supape, mai rar schimbat segmenti. Daca ai cateva ore la dispozitie, s-a scris destul de mult despre motorul asta, e destul de controversat. La mine, dezamagirea nu a fost motorul, cat mecanicii care mi-au mancat aprox 3000 lei pe pareri... Nu faceau decat sa isi puna mainile in cap si sa imi spuna cate probleme sunt cu motorul asta, sa ma puna sa shimb piese in prostie fara sa stie.... Pana am ajuns la Florin din Chitila care m-a rezolvat repede de fiecare data si care a zis ca e un motor foarte bun, doar ca are cateva chestii la care sa fii atent... Concluzia este ca, la pretul asta, prima chestie pe care trebuie sa o verifici este caroseria, adica rugina, ii place masina asta ruginii de parca este prajitura daca are rugina, fugi cat poti de tare, nu ai sanse sa ii dai de cap (eu am luat-o cu o pata de rugina cat buricul degetului pe aripa stanga si dupa trei ani era o gaura prin care bagai trei degete). Si trebuie sa fii constient ca va fi nevoie sa mai bagi niste bani, aproximativ tot atat, in piese care vor cadea in primul an,0 points
-
Daaa gen am avut un bmw luat la 120k si am mers cu el pana la 150k fara nici o reparatie si l-am vandut cu o pierdere minima Am cumparat modelul nou cu 12k km service inclus am mers cu el pana la 25k km si deja am pierdut 3-4000 fara nici o reparatie Adica macar era modelul nou nu doar an mai bun sau km mai putini am facut fix acelasi lucru iar daca vreau sa merg 5000 km iau avionul0 points
-
Mersi . La m paket parca nu merge cromul . Geamuri cu ușoarĂŁ tenta neagrĂŁ sigur o sa ii pun. Și imi trebuie update la navi . Sper sa gasesc pe cineva pe forum care ma poate ajuta . Saptamana asta o sa fac niște poze mai reușite cu interiorul .-1 points
-
Da. Nu e exact . CarVertical mi-a pus multe opțiuni pe care nu le am . Cel de pe checkvin e exact .-1 points
-
-1 points
-
vreau sa te intreb daca esti constient ca in 2-3 ani o sa pierzi jumate din valoarea masinii o masina similara cu asta din 2014 si cu 150000 km costa acum cam 15/16000 euro merita sa dai dublu ca sa ai o masina putin mai noua si mai putini km daca poti sa imi spui cum ai gandit cand ai facut aceasta alegere-1 points
-
Da . Sunt conștient și eu cred ca s-a meritat . Am o masina aproape noua care s-a devalorizat deja cu 21 mii euro fata de prețul de noua și sunt sigur ca nu o sa am 5 ani probleme tehnice la ea . Noul model nu mi l-am permis pt ca era la prețul de 40 mii euro . Masina e ca noua iar eu fac cam 15-20 mii km maxim anual . Ămi da siguranta ca nu rĂŁmân pe autostrada cu vesta reflectorizanta pe mine . DupĂŁ masina asta ma gandesc serios ca urmĂŁtoarea sa fie noua comandata de la reprezentanta BMW .-1 points
-
Avea un prieten e46 2002 negru cu crom și piele maro ĂŽnchis 320i . Arata mai deosebita decât majoritatea E90 care era deja aparut de 4 ani . Atunci mi-am dat seama ca nu conteaza sa ai ultimul model și ca nu trebuie sa fie neaparat full . Ce nu ĂŽmi place la masina e cromul . Nu merge cu paket m. Oare cât costa și dacĂŁ pot pune mâna pe shadow line original . Mai trebuie geamuri și grila neagra și e ok . Acum caut sa ĂŽnchiriez loc de parcare sub bloc pt ca nu o folosesc decât in Weekend . Este primul meu BMW și ĂŽmi place maxim . Când am luat-o am postat inainte mai multe masini pe topicul masini puse in romania de la secțiunea comercial . Era sa ma rĂŁzgândesc sa iau passat nou ĂŽnsĂŁ un coleg de aici a pus un comment și am revenit la bmw . Aveam 3 opțiuni de bmw și primele 2 s-au vândut in ziua când am dorit sa cumpar masina și a mai rĂŁmas asta . http://www.bmwclub.ro/forums/topic/82589-masini-puse-la-vanzare-in-romania/page__st__29360 Mai sus e linkul cu discuțiile inainte de cumpĂŁrare . Și da am fost nehotĂŁrât ĂŽnsĂŁ la final ĂŽs complet satisfĂŁcut și am fĂŁcut cea mai buna alegere .-1 points
-
Nu ma deranjeazĂŁ deloc ca pierd bani in ea . Am luat o masina buna . Și dacĂŁ o sa devin pasionat probabil o sa investesc mai mulți bani intr-o masina mai tare și mai rapida . Chiar m-as bucura sa se ĂŽntâmple asta . Am un prieten ce a luat un e39 cu 5500 euro și a bĂŁgat minim 30 000 euro in ea . Și nu are nici un regret .-1 points
-
Exact . Daca o iei pana in 2 ani vechime deja s-a facut deprecierea cu 30-40 % si ramai cu o masina de incredere . Nici pe mine nu o sa ma mai intereseze vreme indelungata sa o schimb si poate nici nu o sa o mai vand . Inca mai trebuie sa ma obisnuiesc cu ea . Suspensia ii este f rigida . Simt toate denivelarile din sosea .-1 points
-
E posibil sa fie corect. Ala e un motor nereusit, l am avut si eu, cu parerea asta am ramas. Nu exista motor perfect. Dar sa iti raspund la intrebare: uita te la rugina aripi fata spate si praguri, la motor la pierderi ulei, vezi daca miroase a ulei incins sub capota, intreaba daca mananca peste 2 litri la schimb ca i cam mult.Avem colegi pe forum carora nu le mananca de la schimb la schimb, depinde de pareri.Mergi cu ea si vezi daca iti place. Iti cumperi masina tu, deci tu sa fii multumit!-1 points
-
Parera mea: motorul ala nu trage, pe la toate garniturile pisa ulei, consum de 15-16 in Bucuresti aveam.Consumul era ultima grija )))) Dar avantajul e ca piesele sunt ok, nu s scumpe ca la modelele mai noi.-1 points
-
-1 points
-
Luna trecutĂŁ am reușit sa imi cumpĂŁr aceasta masina având la bord 28 000 km . A fost ceva aventura pana am reușit sa o aleg pe asta . Masina a costat 31 k . Raport CarVertical https://www.carvertical.com/ro/raport?id=6a12317c-145e-44f0-a963-e9afb8495ca5&vin=WBA8C91070A015566 Lista cu dotĂŁri https://www.mdecoder.com/decode/a015566 Mai am și istoricul service de pe checkvin dar nu știu cum sa ĂŽl postez aici . Pe viitor vreau sa ii pun geamuri negre și imi doresc shadow line și grila fata neagrĂŁ . Nu am Apple Car Play și imi doresc mult . Eventual un update la sistem . Unde le-as putea face ?-1 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00