Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov). Hai si tu cu noi la intalnire! ×

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 07/17/20 in all areas

  1. WOW,a trecut mai bine de jumatate de an de cand nu am mai postat nimic. Intre timp am setat si testat instalatia de NOS si cam asta a iesit: Dupa acesta,am schimbat cutia cu alta care nu avea absolut nici o problema pe nici o treapta. In weekendul ce a trecut(11-12.07.2020) a avut loc prima etapa de Drag RAce de la Arad unde am avut ocazia sa vad rezultatul care a fost mai mult decat m-am asteptat: S-a reusit sa se obtina un timp de 11,3s cu un 60ft de 1,9s;0-100km/h 3,8s cu anvelope 245/40/18 si locul 2 la categoria AP 6(Diesel Profi);asta arata ca trebuie sa upgradez latimea anvelopelor pentru o plecare mult mai rapida si daca as upgrada si partea de transmisie ar trebui sa intru in zona 10,xxs :frantics: Aveti mai jos si un mic video cu run-ul de 11,3s in stilul caracteristic propriu,vizionare placuta:
    4 points
  2. O domnisoara spunea: prefer bmw-ul pentru ca mercedes face si autobuze si asta imi trezeste amintiri neplacute.... )
    3 points
  3. Pai daca arata -45 si afara sunt +30 cum e?
    1 point
  4. Asta e cam ce trebuie sa stii: http://www.bmwclub.ro/forums/topic/179587-prese-montat-demontat-rulment-roata-spate-bmw-e46/page__p__2522677__fromsearch__1#entry2522677 In general, putini mecanici se baga la schimbat rulmenti pe spate la BMW. Si pentru ca iti cam trebuiesc anumite scule si e cam cu bataie de cap. Nu e simplu ca la alte masini pentru ca ai o planetara de scos... surubul ala de pe planetara e strans la 400Nm si asta e cam greu daca nu faci o parghie seriosa pe acea piulita si apoi trebuie strans inapoi in acelasi loc la aceaiasi strangere! Mi se pare ca o cheie tubulara cu 12 "dinti" de 36mm s-ar potrivi acolo.. Trebuie sa ridici masina suficient de mult sa te poti baga IN SIGURANTA sub ea, si sa demontezi 6 suruburi in stea care tin planetara prinsa de diferential. Masina in nici un caz nu se tine ridicata permanent pe cric hidraulic! E considerat riscant. Poate pierde presiunea si te poate prinde sub masina! Sunt multe lucruri urate care se pot intampla daca nu iei toate masurile sa nu cada. Adica masina pe capre de cel putin 2 tone fiecare. Suruburile alea si piulita cea mare din capatul planetarei trebuie schimbate cu altele noi. Asa zice constructorul.
    1 point
  5. Da, e clar mai avantajos sĂŁ iei una rulatĂŁ bine, cu aia n-ai treabĂŁ
    1 point
  6. Bine mai bimmere, schimba tu "a la carte" lichidul de frana si asa cum zicea cineva mai sus, ai grija sa schimbi si instalatia la fiecare inlocuire, ca deh, ramane contaminat lichidul nou, nu e 100.0000% curat. Pe bune?!?! Va plictisiti?!?! alte bucurii nu aveti in viata?!?! Sau vrei sa te tina masina pana cand implinesti TU 80 de ani?!?! LE. Hai sa nu fiu rau si sa explic totusi ca eu merg la mecanic sa-mi faca schimbul lichidului de frana la cei doi ani recomandati de BMW. Omul goleste prima data lichidul vechi pe la etrierii tuturor celor patru roti, aeriseste instalatia dupa care tot cu aparatul special il introduce pe cel nou la presiunea necesara. Nu cunosc chiar fiecare detaliu in parte, dar din 2012 tot la el fac si aceasta operatiune. De fiecare data am stat langa masina. Multumesc lui D-zeu n-am avut nici cea mai mica problema niciodata cu cele doua BMW-uri, E90 in trecut si F10 in prezent din pricina franelor. Sa nu mai spun ca aceasta persoana a lucrat 12 ani in trecut in repr BMW facandu-si practica in una din repr BMW din Munchen asa cum se proceda in anii 2000. Deci daca nici el nu stie cum se face un schimb de lichid de frana conform recomandarilor celor care ne-au construit masinile, atunci cine sa cunoasca mai bine?!?! Eu zic doar ca exagerati.
    1 point
  7. Oricum ca sa schimbi rulmentul trebuie data cutia jos asa ca sfatul meu e sa schimi tot ce tine de ambreiaj si pus ceva bun (volanta, disc, rulment presiune,bolt etc.). Asa e kitul de ambreiaj e destul de scump dar cunosc vreo 2 persoane care s-au zgarcit si au schimbat doar rulmentul si imediat dupa ce au fost montate si-au dat seama ca trebuie inlocuita si placa...manopera in plus timp pierdut de doua ori in service bani mai multi daca ar fi inlocuit tot de prima oara... Gandeste-te bine ce vrei sa faci
    1 point
  8. Schimb lichidul de frana la fiecare 2 ani prin metoda clasica, cu aparat de aerisire. Adica se goleste instalatia de lichid si apoi se completeaza lichidul nou pe cel mai lung traseu, roata dreapta spate parca. Am facut asta la mai mult de 7 masini si niciodata nu am avut probleme. Cred ca se elimina 98% din lichidul vechi si 2% vechi cu 98% nou, sigur e ok. Daca vrei tu sa nu mai ai nici o picatura de lichid vechi in instalatie, schimba toate conductele si tot traseul de fiecara data cand schimbi lichidul de frana si aia e
    1 point
  9. Mai fac si eu un update mic. Mi-a ajuns gramada de piese si am cam inceput sa asamblez motorul la loc. Cuzinetii arbore si biele, segmentii pistoanelor, si montate in bloc. Mi-a venit si timoneria + suport cutie de pe Bavauto, mai ramane doar sa scurez cardanul.(slabe sanse sa gasesc ce trebuie prin sh) Am comandat si un kit de garnituri pt vanos. Imi stateau pe creier si nu gaseam in Ro. Probabil peste o saptamana o sa incep sa dau jos motorul vechi si sa iau ce piese am nevoie de pe el. Motorul vechi e de provenienta E60 si are ECU M45, asa ca trebuie schimbati niste senzori cred si bobinele sa mearga la instalatia mea. Mai trebuie baia de ulei(nu cred ca se potriveste, si am mai si spalat la ea...) si admisia de pe al meu(se potriveste admisia dar a fost gaurita pt GPL). BTW, are cineva idee, la rar, pentru omologare, am nevoie de actele masinii donatoare? - pe site zic doar de factura din service, dar am tot auzit diverse pareri.
    1 point
  10. Nu te-ai gandit nici un moment de cand simptomele le-ai observat sa mergi la primul service evident, sa vezi ce se intampla sub masina?? Acum nu poti decat sa faci niste poze crude despre ce s-a descoperit stricat sub masina si sa schimbam titlul topicului in ASA NU! Ce zici?? Noi ne putem da cu parerea pana vedem verde-rosu in fata ochilor, dar asta nu cred ca mai ajuta.. My two pence..
    1 point
  11. Cumnatul meu a avut c220 cdi din 2017, si mai are si un glc si totusi si-a luat x4.
    1 point
  12. Eh, pai n-o sa fac topic masina mea cu Mercedes Dar o sa scriu pe aici niste impresii si comparatii cu seria 5, poate ajuta pe cineva. Oricum, sufletul imi ramane aici pe forum si cine stie ce BMW mai apare...ca sunt in tratative pentru un M3 E46. Au inceput sa-mi placa vechiturile
    1 point
  13. Eu nu pot obliga pe nimeni sa isi ia “n” anvelope,fiecare vine cu ce are sau ce vrea iar din momentul cand accepta sa se dea in configuratia respectiva isi asuma cu maturitate rezultatul.Daca accept sa ma dau cu cineva nu ii pot interzice respectivului sa nu dea cu methanol pentru ca eu nu am,sau sa isi puna o cutie manuala ca a mea nu cutia automata de pe M5 sau cea stage 3 de pe 335i.O cutie automata de generatie noua m-ar ajuta de 4 ori mai mult decat ar ajuta slickurile pe un M5 sau 335i si asta o voi demonstra in viitor.Fiecare are cai in plus peste mine,deci cumva fortele se echilibreaza si crede-ma nici cu slickuri M5 e60 nu ar fi avut ce sa faca pentru ca diferenta a fost foarte mare,cine a fost de fata a vazut.
    1 point
  14. Vrei sa nu mai tremure un timp?? Mareste gaura de 1.2mm in 1.6mm din piesa 13 din desen: https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=UX31-EUR-07-2008-E91N-BMW-320d&diagId=21_0208 (Acesta este DOAR un exemplu; toate masinile incepand cu, cred E46, cutie manuala, au aceasta valva de limitare in timp - valve delay, i se mai spune pe engleza.. a cuplarii ambreiajului) Cuplarea la plecarea de pe loc nu o sa faca masina sa mai tremure un timp. Dar asta nu inseamna ca volantul nu e uzat; ci mai degraba nu mai vibreaza in bucsa lui.. si in alte alea pana cupleaza strans cu motorul. Ce am recomandat mai sus nu e treaba de novice, iar daca maresti gaura SI MAI MULT sau scoti/strici piesa din metal din corpul "LOCK VALVE" din desen, nu se intampla decat ca vei avea un ambreiaj muult mai prompt si sanse sa opresti motorul cand pleci de pe loc sunt mai mari! A, dupa marirea acelei gauri pedala de ambreiaj la bmw NU va mai obosi piciorul atat de repede! Piesa 13 - LOCK VALVE, o data scoasa trebuie facuta re-aerisirea circuitului ambreiaj!! Mare atentie, o data decuplat circuitul de sub masina, tot lichidul de frana din rezervor se va scurge pe teava decuplata din cutie, deci trebuie in mod OBLIGATORIU strans furtunul de la cutie cu un cleste altfel sunt sanse ca dupa golirea rezervorului de lichid de frana, aer sa intre in pompa si sa trebuiasca aerisita si pompa, franele, tot ce a prins aer! color="#FF0000"]Sa nu uit sa mentionez, treaba asta se face pe cont propriu si nu sunt responsabil pentru nimic care nu iti place (nu va va placea) dupa aceea![/color] Daca lucrati cu grija si pricepere va puteti bucura de doua lucruri: - o pedala de ambreiaj mai moale - un volant care nu mai tremura un timp bun! Eu insumi avand un volant schimbat acum mai bine de 100k km isi arata semnele de "vreau afara"/sunt uzat. Dupa ce am facut operatia explicata mai sus urmarind de multa vreme sa am o pedala mai moale am observat spre placuta mea surpriza ca nici tremuratul de pe loc nu mai e prezent la fel de des. Este vorba de o masina care este condusa zilnic in aceiasi maniera de ani buni de zile, asa ca ORICE schimbare este imediat resimtita de mine. Desigur, as putea foarte usor sa o consider o greseala de proiectare a valvei de mai sus avand in vedere si faptul ca vibratia partial a fost inlaturata, intarziata, si de ce nu uzura diminuata, considerand ca o vibratie, orice vibratie nu face bine respectivei componente fie ea si o bucsa din volant sau niste arcuri ce se tensioneaza.. acestea nu vor fi stresate o data in plus pana la eventuala dezintegrare! Pe de alta parte, faptul ca e stiu ca ambreiajul la BMW "e mai tare ca asa e el la bmw" iar e gresit cand de fapt situatia se putea remedia prim marirea unei simple gauri! DAR le gasesc si o scuza: Si aceea e ca BMW vrea ca si femeile sa conduca masinile lor, deci sa vanda. Nu cred ca are rost sa ma intrebati de ce am pus situatia asa cand cunoasteti realitatea. Desigur am spus asta fara nici cea mai mica intentie de a fi "sex-ist". Cam atat. Succes si spor la modificat!
    0 points
  15. Mare atentie cand e sa gauresti/maresti aceea gaurica. Curata cat poti de bine interiorul acelei tevi cu apa/aer. Nu vrei ca particole ramase din urma gauririi sa intre/participe la actiunea pistonului pasiv de langa cutie. Sa stii ca se poate scoate si piesa de metal din corpul valvei, dar numai daca vrei un ambreiaj "salbatic". Practic lichidul de frana va circula nerestrictionat. Ca sa scoti piesa din metal trebuie doar sa gauresti din partea din spate (cea cu capatul clema metalica) cu un burghiu de marimea gaurii (mai mari) valvei pana cand simti in burghiu ca a atins ceva mai dur, aceasta fiind piesa de metal, care atentie, nu este blocata sa nu se roteasca ci blocata sa nu iasa de un dop din plasic mai mare.. pe care tu il distrugi cu burghiul! Atat. Mai intreaba aici cand vrei sa te apuci de treaba. O sa pun ceva poze daca gasesc unde am pus prima valva cumparata si la care am gaurit plasticul (de aceea stiu).. dintr-o curiozitate.. dupa care am "purces" la gaurirea originalului de pe masina, care nici dupa sute de mii de km nu era gaura mai mare de 1.2mm. A, tabla este o tabla galvanizata de 1mm. A, aerisirea ambreiajului e mai dificil (un pic) decat aerisirea oricarei frane... la E90.. Mi-a dat ceva emotii, pentru ca nesimtind forta opusa apasarii de la placutele de frana a trebuit sa limitez la minim -minimorum scurgerea prin aerisitor.. Multumesc de comentariu din Foarte corect. Desigur topicul a fost inspirat dintr-un topic strain (ca de obicei ) dar cu specificitatea ca acolo NU s-a remarcat inlaturarea tremuratului masinii. Pentru ca probabil din toti cei care au facut schimbarea nici unul nu a avut VOLANT OBOSIT.
    0 points
  16. Foarte interesanat topicul ! de analizat pe viitor , si eu am pedala de ambreiaj cam tare si am abreiaj nou de 1 luna ! , cu prima ocazie cand o sa umblu in zona ambreiajului o sa experiemtez Vad ca iar ai luat un minus ... DAR vorba aia .... daca nu ai dusmani nu ai valoare !
    0 points
  17. Da, desigur ca tremura volantul. E uzat. Vrei sa ii prelungesti viata? Sau sa nu mai tremure un timp? Mareste gaura de 1.2mm in 1.6mm din piesa 13 din desen: https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=UX31-EUR-07-2008-E91N-BMW-320d&diagId=21_0208 si nu o sa mai tremure un timp. Dar asta nu inseamna ca nu e uzat; ci, ca nu mai vibreaza in bucsa lui.. si in alte alea pana cupleaza strans cu motorul. Ce am recomandat mai sus nu e treaba de novice(!), iar daca maresti gaura si mai mult sau scoti/strici piesa din metal din corpul "LOCK VALVE" din desen, nu se intampla decat ca vei avea un ambreiaj muult mai prompt si sanse sa opresti motorul cand pleci de pe loc sunt mai mari! Sa nu uit sa memtionez, treaba asta se face pe cont propriu si nu sunt responsabil pentru nimic care nu iti place dupa aceea! A, dupa marirea acelei gauri pedala de ambreiaj la bmw NU va mai obosi piciorul atat de repede in trafic! Piesa 13, LOCK VALVE, o data scoasa trebuie facuta re-aerisirea circuitului ambreiaj! Mare atentie, o data decuplat circuitul de sub masina, tot lichidul de frana din rezervor se va scurge pe teava decuplata din cutie, deci trebuie in mod OBLIGATORIU strans furtunul de la cutie cu un cleste altfel sunt sanse ca aer sa intre in pompa si sa trebuiasca aerisita si pompa, franele, tot ce a prins aer.
    0 points
  18. LucasRAI, ai intrebat, ai primit raspunsul. Daca te iei dupa mecanic sa stii ca el vrea banii tai de cate ori schimbi ceva la masina. De aici tragi tu concluzia. Ti-au spus si altii. Bmw nu este o masina ieftin de intretinut, ca daca ar fi ieftin de intretinut, toata lumea ar conduce BMW. Daca nu iti permiti, alta data alege intelept, zic si eu.
    0 points
  19. Ma si gândeam ce s a ĂŽntâmplat de nu mai postezi, dar ti a reușit ceea ce vroiai. Bravo!
    0 points
  20. A crescut atat de mult Mercedes de la modelele alea incat se poate spune ca sunt alte masini cele pe care le vinde acum.
    0 points
  21. De acord. Cel mai bine sĂŁ testezi piața. Acum sunt și agitați toți, bursele scad, euro crește... Nu știu cât de beneficĂŁ e perioada.
    -1 points
  22. Da, desigur ne plictisim sau, adunam idei pentru cei care nu au ce face si umbla, se baga sub masina de cate ori le vine. E o problema asta? Sunt pe alt forum decat cel dedicat BMW? Invatam cu totii (vezi ca tocmai am facut unul din putinele, inexistente DIY pe forum asta; adu' un coment si acolo daca poti/vrei): http://www.bmwclub.ro/forums/topic/190298-vrei-sa-prelungesti-viata-volantului-un-mic-diy/page__pid__2523096#entry2523096 desigur am adaugat mai multe detalii In rest, eu nu musc faptul ca ar trebui schimbate tevile ca sa favi schimbul complet. Nu o pun decat la capitolul ironie, si e ok. Si la ironie se poate raspunde; cine poate! Daca se schimba lichidul de frana la 2-3 ani nu trebuie sa schimbi tevi, nu? Foarte probabil sunt cat se poate in cele mai bune conditii la interior. O explica si linkurile postate.. Apropo, am o masina care are respectabila varsta de 15 ani si inca vreau sa o mai tin. Pentru mine a devenit o utilitara care ma duce unde vreau. E o infinita mai multa placere sa repari ceva ce, cunosti decat un lucru extravagant si necunoscut. Chiar si pana la 80 de ani daca ma ajuta membrele. A, sa nu uit, cu tevile de frana din fabrica! E drept, aceste tevi sunt atacate si extern de rugina si altele, asa ca, nu faceti ca mine daca nu va bagati sub masina (sa le protejati cu, ceva vopsele..) mai des decat revizia, ca nu o sa ajungeti decat cu noroc ca mine. :pirate: Si sa nu uit iar, chiar apreciez ceea ce am taiat ,dar am citat ce ramas. Chiar a fost informativ, eu fiind mai obsesiv, na, ce sa-i faci, imi place surubareala.
    -1 points
  23. Nu, deloc. Doar ca NU se mai numeste schimbat lichid de frana se numeste amestecat lichid de frana. Pentru cine a plictisit povestea mea, poate intreaba sau participa si cu privirea si spune si aici ce a vazut, ca poate se intampla ceva nestiut si nu murim prosti.. RaYn3, dupa vorba ta, alta idee a mea. Ma intreb, cati schimba sau amesteca lichidul de frana din userii acestui forum? Eu cred ca foarte putini. Ca sa fim si un pic realisti. Reimprospatarea e mai buna decat neeliminarea de pe tevi din zona placutelor, unde, fie vorba intre noi, acolo sufera si se transforma cel mai mult, mai ales la cei care abuzeaza si inving franele de se curbeaza discurile... (unde sunt topicurile alea cu discuri strambe si nu stim de ce?? ) aviz "amatorilor". In fine, sa vedem cine zice ca a vazut cu ochii lui cum se schimba lichidul de frana ca la carte.
    -2 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.