Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov). Hai si tu cu noi la intalnire! ×

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 07/19/20 in all areas

  1. Salutare dragi colegi, Astazi am terminat cu retrofit-ul unitatii NBT EVO pe masina din dotare F10 LCI 2015 si vreau sa impartasesc cu voi experienta. Masina avea HU NBT cu TCB si servicii active: RTTI + remote services. Din pacate RTTI nu este chiar ce trebuie la noi in tarisoara. Asa ca am decis ca vreau carplay pentru Google Maps si Waze. Am inceput sa citesc despre retrofit, in ce consta si ce implica. Am aflat ca imi trebuie un HU cu receiver GPS intern(sau daca nu imi trebuie emulator ATM pentru GPS). OK, hai sa cautam, am gasit HU cu GPS intern. Despre pretul HU-ului nu are rost sa discutam. Acum am zis sa caut pe cineva care ma poate ajuta cu montajul. Aici incepe distractia pentru ca am inceput sa aud preturi de sute de euro pentru montaj si codare. Plus ca mi-au spus ca imi trebuie activator de Navigatie pentru ca HU are alt VIN si nu se poate monta pe masina fara. In Romania aceste activatoare se vand si cu 350 Euro in conditiile in care in mother China aceleasi produse costa 100 Euro. Aici am zis stop, il montez eu il codez eu, cat de greu poate fi? Raspuns: Deloc, cu putina indemanare, o surubelnita T20, un laptop cu ESYS+cablu ENET, cateva nopti research pe google, rabdare si tutun :twoup: Acum partea practica, rezultatul noptilor de research pe net: :frantics: NU este necesara folosirea acelui activator. Se pot genera FSC-uri pentru EVO folosind VIN-ul masinii pe care urmeaza sa se monteze. Totul este functional(Carplay, Speech, Navi, etc) (pret 40 Euro) Montajul a durat in cazul meu 30 min: Se desface trimm-ul din bord ce contine gurile de ventilatie, butonul de START engine STOP si butonul de avarii. Dupa care se demonteaza panoul de clima pentru a ajunge la HU. Trebuie facuta o mica modificare la pinning. Se muta pinii pentru Ethernet din mufa mare Quadlock in mufa de la Evo OABR(Se gasesc schemele pe net). Pentru display nu a fost nevoie de alt cablu cum am mai citit. Initial nu afisa nimic, dar problema a fost rezolvata din coding. Dupa ce am montat totul inapoi am avut urmatoarele probleme: Joystick-ul nu functiona. Butoanele de pe volan nu functionau. Senzorii de parcare nu erau afisati, doar audio. Lipsa pozitie GPS. Nu afisa modurile de condus(Eco Pro, Sport), service requirements. Service history era de la masina donatoare. Toate au fost rezolvate din coding. Service history se poate scrie foarte simplu cu aplicatia HUService Manager. Sa nu uit: conectorul de la TCB ramane in aer pentru ca EVO foloseste ATM. Dar Remote services functioneaza(Door Unlock, lock, horn, etc.) Atasaez si cateva poze: Concluzii: Nu spun ca varianta asta este cea mai buna cea mai tare etc. Stiu ca exista Carplay fullscreen dar nu ma incanta neaparat. Eu folosesc split-screen. Am vrut doar sa prezint procesul de retrofit din punctul meu de vedere. Sper sa nu imi pun in cap prestatarii de astfel de servicii. :angel_not: Daca sunt colegi interesati putem dezvolta si continua discutia cu chestiuni mai tehnice(Pinning, scheme, coding, etc.) :drunk:
    2 points
  2. Asta nu e o regula, si la X1 al meu sunt la fel de putini km si e mai veche . Cel de la care am luat-o inainte o folosea la fel destul de rar 90 so ceva de mii de km in 7 ani sau pe acolo,dezavantajul cu astea care au km putini e ca in genereal au totul original si cand ajunge la tine incep sa mai pice
    2 points
  3. Am avut multe masini, nci un 2.0d nu l-am resoftat. Mai ales N47 si derivatele. Trebuie sa intelegi ce se intampla la resoftare. Creste presiune de supraalimentare si cant de motorina,ca si principiu., nimic altceva. Nu pune nimeni nimic in plus sub capota.
    1 point
  4. Golf 6 break a fost inainte de eveniment.
    1 point
  5. Omul asta chiar le stie pe toate ). La fiecare produs/idee cauta el pe google si va arata cum sta de fapt treaba. :console: In concluzie nimic nu este bun, chiar daca nu stie nici cum arata ambalajul produsului respectiv.
    1 point
  6. Da, e clar mai avantajos sĂŁ iei una rulatĂŁ bine, cu aia n-ai treabĂŁ
    1 point
  7. 4.23.16 daca te ajuta .Rheingold 4.23.16 Standalone SDP-BLP 4.23.13 ISTA-P 3.67.1.006 2020 rutracker-5893174.rar
    1 point
  8. Problema e ca Rombat nu tine mai mult de 3-4 ani. Am crezut la fel, luand Rombat, sustin o companie locala si fac o afacere buna, dar nu a fost ok. Acum am pus si eu Varta Silver Dynamic AGM. Sa vedem...
    1 point
  9. In concluzie merge si EFB, AGM-ul fiind recomandat mai ales daca ai sistem de recuperare a energiei. Daca ai doar start-stop simplu, conform informatiilor din link, face fata si un EFB. Totusi in acelasi timp se recomanda sa pui AGM, daca ai posibilitatea. Acum sincer gasesti AGM de la Rombat si nu costa o avere, totusi un 500 ron la 6-7 ani pentru o baterie, nu reprezinta o gaura in cer. Am patit si eu sa ma calicesc la un moment dat si apoi sa platesc mai mult decat as fi platit initial daca luam din prima ce trebuia. Vezi ce baterie ai pe masina, daca e AGM, ia una la fel. Dai un pic mai mult initial, dar stii o treaba. Asa daca iei un EFB si din cauza faptului ca nu e 100% potrivita pentru masina ta, se strica, apoi iar trebuie sa cumperi alta baterie, ajungi sa constati ca ai iesit mai scump.
    1 point
  10. In primul rand nu bateria se codeaza ci calculatorul de incarcare. In al doilea rand, daca masina a venit din fabrica cu AGM, si cred ca sigur a venit din moment ce ai sistem start-stop, trebuie sa pui AGM. Daca ai si sistem de recuperarea a energiei, atunci e musai AGM. Ai aici o explicatie de ce AGM este necesar: https://batteryworld...ttery-do-i-need
    1 point
  11. Daca ai bani de bmw nou, i-ati nou, daca nu, orice altceva nou.
    1 point
  12. Pai toti care se vor "vanzatori & mecanici" stiu doar 5w30 si 5w40 in unele cazuri chiar 10w40 "recomanda ei".
    1 point
  13. @zeronoo - " in schimb cu 5w30 motorul este mai protejat..." - gresit, cred ca 5w30 e mai "subtirel" decat 5w40 si ca 5w30 ajuta la economia de combustibil si salveaza filtrul de particule, dar 5w40 protejeaza mai bine motorul. Am citit chiar mai devreme un articol FOARTE INTERESANT, parerea mea - http://www.machinerylubrication.com/Read/518/motor-oils ( dupa ce mai intai l-am citit pe asta - http://www.synlube.com/sae5w-20.htm ), articol din care citez si traduc (asa cum pot, stiu, inteleg ) - "Oils recommended by the auto manufacturers seem to compromise protection from wear under severe conditions to gain fuel economy and catalyst durability." - "uleiurile recomandate de producatorii de autovehicule par a compromite protectia impotriva uzurii in conditii severe/dure pentru a obtine economie de combustibil si "catalyst durability" - adica o durata de viata mai mare a filtrului de particule." - CORECTATI-MA DACA GRESESC "una peste alta, nu cred ca exista "uleiul perfect", fiecare tip de ulei este proiectat sa aduca anumite avantaje care trebuie luate in considerare in functie de mediul de functionare a motorului (temperatura exterioara) si regimul de functionare (sportiv / economic)" - aici ai dreptate, dar as adauga ca depinde ce vrei sa protejezi/salvezi. Vrei fie un consum mai mic si sa salvezi filtrul de particule, bagi 5w30; vrei protectie mai mare a motorului...bagi 5w40 ...iar consumul nu mi s-a parut mare cu 5w40...si oricum n-ar conta, motorul e mai important. Mai important e motorul decat filtrul de particule. Parerea mea, gresita, desigur @Myx - "cred ca ar trebui sa faceti o scrisoare la BMw si sa le recomandati voi ce ulei sa recomande ... " - depinde cine si ce le impune sa recomande...mai mult sau mai putin Oricum, eu sunt multumit de ce-au recomandat...n-am iesit din normele lor...intrebam doar intre cele doua recomandate de ei
    1 point
  14. baga 0w daca ii dai forja se face apa, o sa se aprinda becul rosu de sus de la ulei asa am ascultat si eu de multi maistori de pe aici ca in n42 se baga 0w si am muscat-o a trebuit sa-l schimb dupa 4000 de km
    -1 points
  15. @ bmwiosif Eu nu am spus ca bagi 10.000 doar in manopera, ci ca absolut intreaga punte fata, incluzand toate articulatiile, caseta de directie, discuri si placute, plus manopera, atat costa cu piesele originale bmw Evident, sunt octavii si opel astra din 2010 cu pana in 150k km si 5000/6000 euro si intretinere la jumate, insa se duce bagabonteala, nu mai ai bmw
    -1 points
  16. Aviz amatorilor, volanta cu masa dubla defecta, rupe arborele cotit. Mergeti linistiti cu ele asa, v-ati luat bmw dar n-aveti bani de un kit ambreiaj.
    -1 points
  17. Zici ca suntem in 2008, crezi ca esti printre primele n47 cu soft? intelegi macar ce presupune un stage 1? daca o alergi ca un cretin eventual cu uleiurile reci, apar uzuri premature. Daca mergi ca inainte, nu se intampla absolut nimic.
    -1 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.